Saatko apua lapsen hoitoon jos olet sairaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köh köh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köh köh

Vieras
Jos olet vaikkapa kovassa flussassa ja voimaton ni saatko joltakin apua lapsen hoitoon? Erityisesti kiinnostaa kuulla tilanteita joissa lapsen isä ei syystä tai toisesta voi auttaa.

Saatko apua pyytämällä vai pyytämättä?

Saan. Mulla on monia muita onnellisempi tilanne, että vanhempani asuu lähellä, rakastavat lapsen lastaan, ovat jo pois työelämästä ja vielä sen verran hyvässä fyysisessä vedossa, että voivat ja haluavat auttaa. =) Tiedän, että monella ei näin hyvin ole, joten saan olla aika kiitollinen.

No joskus sain. Ainakin muistan että kun olin elämäni kaameimmassa influenssassa mies vei lapset päiväkotiin vaikka äiti makaskin kotona... mutta ei musta ollut kyllä ketään hoitamaan. Mutta joskus en saanut; kerran olin kahdeksankuisen vauvan kanssa kaksi päivää kaameassa vatsataudissa kahdestaan, ja pelkäsin kuollakseni että nukahdan lattialle ja vauva (joka alkoi olla jo jälkimmäisenä päivänä aika terve) loukkaa itsensä jotenkin. Kun sairastuin vakavaan depressioon ja sain siihen lääkkeitä ja nukuin kaksi viikkoa, lapset olivat jo kouluikäisiä ja aika hyvin taisivat hoitaa itse itsensä...

Meillä asuu samassa pihassa anoppi, sekä lapsen täti muutamien kilsojen päässä. Monesti tuossa pihalla tai mummolassa jotain puuhaavat tai vain ovat. Ei kummaltakaan pyytämättä saa apua :/ Ja olen niin järkyttävän huono pyytämään apua siihen että saisin huilata. Tuntuu että itse täytyy pärjätä jos vai pystyssä pysyy, toki enemmän kuin innoissani otan avun vastaan.

Lapsen kummi tuli 25 km päästä ulkoilemaan ja leikkimään lapsen kanssa, oma-aloitteisesti tarjoutui. Lämmitti mieltä kun joku ajattelee paljon noin toista <3

Mietin että osaisko sitä itse lapsettomanan tarjota apua perheelle jossa vanhemmat sairastavat..? Olen "porukkamme" ensimmäisiä perheellisiä, joten oikesti ei ole kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiys muuttaa;27280420:
Hyvinhän sitä sairastaa yhden kanssa, useampi lapsi onkin sitten hankalampaa. Tosiaankaan enää ei voi sairastaa sängyssä maaten.

Totta, äitiys muuttaa. Eikä todellakaan sairasteta maaten. Lapsikin käy ihanasti ylikierroksilla kun sisällä nyhjätään, onneks näitä päiviä ei paljon ;)

Kun lapset olivat pieniä, niin en saanut. Isovanhemmatkin olivat silloin vielä työelämässä. Buranalla mentiin, sohvalta käsin hoidin lapset ja siitä yli, mistä aita oli matalin. Onneksi sairastin harvoin :)

Saan. Oksennustaudissa en edes pyydä apua, sen kanssa ei viitsi riskeerata että muut saisivat tartunnan. Mutta esim. migreenissä saan kyllä apua, mies tässä tietysti useimmiten on mutta jos on esim. työreissulla niin anoppi, appi, miehen veli ja tämän vaimo tulevat apuun kyllä. Ja samoin me autetaan heitä, jos ovat kipeitä.

kyllä meillä mies hoiti lapset silloin kun olin hoidoissa sairauteni takia. joku pieni flunssa ei tunnu enää edes sairastelulta, mutta mieheni auttaa totta kai myös silloin. samoin kuten autan itsekin jos hän on sairaana.
eikös se ole normaalia perheessä

En saa, siis jos mies vaikka työmatkalla niin muita vaihtoehtoja ei ole. Täällä MLL:n hoitaja tulisi 60km:n päästä eikä olisi siis ollenkaan halpaa lystiä matkakorvauksineen...

Ollaan miehen kanssa yksin kahdestaan lapsen kanssa ilman turvaverkkoja. Kurjempi tilanne, jos molemmat todella sairaita yhtäaikaa. Eli jos todella hätä tulisi, niin en tiedä mihin tai kenelle soittaisin.

kyllä meillä mies hoiti lapset silloin kun olin hoidoissa sairauteni takia. joku pieni flunssa ei tunnu enää edes sairastelulta, mutta mieheni auttaa totta kai myös silloin. samoin kuten autan itsekin jos hän on sairaana.
eikös se ole normaalia perheessä

Tottakai se on normaalia perhe elämää että hoidetaan yhdessä, vuorotellen tai se joka on vähemmän sairas..

Kaikilla se mies ei jostain syystä ole kuvioissa tai pysty auttaa. Meillä lapsen isä on tällä hetkellä töissä kaiken mahdollisen ajan, siksi kiinnostinkin kuulla vastaavassa tilanteessa olevia..

Saan. Mies tietty töiden ulkopuolella hoitaa hommat, jos mä oon kipee. Ja äitini on hyvässä kunnossa, ei enää työelämässä ja asuu lähellä, joten tulee kyllä auttamaan, jos tarvin. Ja välillä ihan muutenkin vaan. Koska haluaa. Nytkin autellut aika paljon ton taaperon kanssa kun mulla on ollut ihan hirveet alkuraskauden pahoinvoinnit. Onneks alkaa jo helpottaa :)

Yhteistyössä