Säikähdin tänään niin etten nyt saa unta :(

Kotilohikäärme

Aktiivinen jäsen
20.07.2009
7 181
1
36
korpimännikkö Uudellamaalla
Sydän vaan tykyttää ja tuntuu kun veri kohisee suonissa. Oltiin kylässä ja poikani serkku alkoi vaan kesken leikin kuristaa mun poikaa takaa päin silmät viirulla ja vaikka seisoin vieressä ja irrotin sen kädet aika nopeesti niin mun poika haukkoi henkeään tosi hankalasti ja kovaäänisesti hetken aikaa. Serkun ilme oli selkeästi mua uhmaava. Ja kun sanoin ensin että lopeta, niin se rutisti vaan entistä enemmän.
Suututtaa, vaikka poika ei varmaan ihan tiennyt mitä teki. Sillä on muutenkin välillä selkeitä adrenaliiniryöppyjä mitä ei ihan hallitse ja halu tehdä kiusaa vähän muille. Yleensä ihan vaan pikku jäynää mutta niin että toiselle tulee paha mieli. En todellakaan tiedä miten pitäis suhtautua. Samalla surettaa etten uskalla viedä poikaa enää hoitoon mummolle kun usein tuo serkku on siellä myös hoidossa. Mummo kun ei ihan joka sekunti kerkeä niiden perään katsomaan ja tuommoisesta kuristamisesta ei kuulu edes ääntä :(

Yritä sanoa sille mummolle, että jos te olette sopineet että teidän lapsi tulee kylään tai hoitoon, tuo serkku ei tule silloin missään tapauksessa? Muakin kiinnostaisi mitä ne vanhemmat sanoi..

Tollaseen kuristamiseen pitäisi suhtautua niin ankarasti, ettei lapsella jää pienintäkään epätietoisuutta siitä, kuinka kiellettyä se on. Mun mielestä olisi parempi ylireagoida, kun kuristaminen on kuitenkin hengenvaarallista. Erikoista, että noin pieni lapsi osaa moisia otteita.

:O

Kai sanoit lapsen vanhemmille tuosta?

Kaikki oli samassa huoneessa... Tavallaan mua riepoo myös se että kun mä oon sanomassa sitten jotakin, varmaan oli just tulossa sammakoitakin, niin serkun äiti ekana huutaa ettei se serkku ymmärrä. No perkele. Mun puolesta saa säikähtääkin vähän helvetisti. Jos ei mun kurinpalautusta, mikä perustuu hieman kovaan ääneen, niin sit sitä että serkku yrittää kiskoa henkeä mutta ei saa :(
Jotenkin ärsyttää semmonen "hei ei noin sais tehä ku..." -tyyli.

Hui! Vaikuttaa ihan joltain persoonallisuushäiriöiseltä!

Tiedän yhden, nyt jo aikuinen mies, joka lapsena käyttäytyi noin, sitten alkoi tappaa eläimiä ja lopulta tappoi ihmisn ilman mitään tunnon tuskia.

Ootko puhunut lapsen vanhemmille tosta? Jos olis mun lapsi, veisin heti testeihin. En tiedä voidaanko jo lapsena tollaiset todeta, mutta oikeesti huolestuisin!
Käyttäytyykö muuten agressiivisesti? Normaalia toi ei ole!

Kyllä sen ikäisen pitäisi ymmärtää. Jos kerran osaa tommoset otteetkin, niin ois todellakin kiire alkaa ymmärtää. Ja sähän näit sen katseen. Mitäs jos se ymmärtääkin ihan hyvin?

Oot varmasti tosi vihanen. Mä olisin. Hankala tilanne, jos sen serkun vanhemmat suhtautuu asiaan vaan niin, ettei se ymmärrä. Eikö ne toruneet sitä tai tehneet siinä tilanteessa niinkuin mitään?

Mä olisin antanut kunnon kurinpalautuksen sekä lapselle että vanhemmille. Kukaan ei kurista mun lastani!

Mua ei siinä tilanteessa olisi yhtään kiinnostanut, että vetääkö ne vanhemmat palkokasveja nasaaliin.

Niin. En todellakaan vie lastani hoitoon mummolle. Vaikka sen kanssa sopisikin ettei serkku tule niin voivat tulla kuitenkin. Ja en haluaisi menettää välejä myöskään niihin vanhempiin. Ikävä kyllä tuo mummola on ainoa paikka mihin voin päiväseltään muksuni jättää. Ja serkku yksi tosi harvoista leikkikavereista. Kai pitää vaan lähteä ettimään uusia.

[QUOTE="vieras";24018897]Hui! Vaikuttaa ihan joltain persoonallisuushäiriöiseltä!

Tiedän yhden, nyt jo aikuinen mies, joka lapsena käyttäytyi noin, sitten alkoi tappaa eläimiä ja lopulta tappoi ihmisn ilman mitään tunnon tuskia.

Ootko puhunut lapsen vanhemmille tosta? Jos olis mun lapsi, veisin heti testeihin. En tiedä voidaanko jo lapsena tollaiset todeta, mutta oikeesti huolestuisin!
Käyttäytyykö muuten agressiivisesti? Normaalia toi ei ole![/QUOTE]

Ei ole muuten ollut agressiivinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24018903:
Niin. En todellakaan vie lastani hoitoon mummolle. Vaikka sen kanssa sopisikin ettei serkku tule niin voivat tulla kuitenkin. Ja en haluaisi menettää välejä myöskään niihin vanhempiin. Ikävä kyllä tuo mummola on ainoa paikka mihin voin päiväseltään muksuni jättää. Ja serkku yksi tosi harvoista leikkikavereista. Kai pitää vaan lähteä ettimään uusia.

Mikset, siis oletko mummollekin vihainen vai ymmärsinkö ihan väärin? Ajattelin vain, että jos tuollainen järjestely mummolle sopisi, siinä voisi olla hyvä henkilö tukemaan sua tämän asian kanssa. Serkun vanhemmat helpommin tajuaisi että jotain on vialla kun mummo olisi sun puolellasi, jos siis tällainen ihminen on..

Ei tuollaisia "kavereita" tarvitse kukaan, kieroutunut kuvakin siinä syntyy kaveruudesta ylipäätään! Uusia kavereita lähipuistosta, kerhosta, avoimista yms., eikä noin pieni toisaalta niitä paljoa vielä tarvitsekaan. Joku kontakti hiekkalaatikon äärellä per päivä riittää vallan hyvin. :)

Jotenkin outoa, että ne vanhemmat luulee, että lapsi ei ymmärrä tehneensä jotain pahaa. Tuon ikäinen varmasti ymmärtää, kun jo kaksivuotias ymmärtää vastaavassa tilanteessa olevan jotain vialla.

Varsinkin katse viittaa siihen, että tasan tarkkaan tiesi tekevänsä väärin.

Tosin, jos vanhemmat aina lellittelevät ja vähättelevät vastaavia tekoja, niin en yhtään ihmettele lapsen käytöstä. Vanhemmissa on tuossa kohtaa mielestäni vika.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24018900:
Oot varmasti tosi vihanen. Mä olisin. Hankala tilanne, jos sen serkun vanhemmat suhtautuu asiaan vaan niin, ettei se ymmärrä. Eikö ne toruneet sitä tai tehneet siinä tilanteessa niinkuin mitään?
No jutteli ja selosti ettei niin saa tehdä ja mitä siitä voi käydä. Mä olisin tehnyt sen aika paljon kovemmalla äänellä. Äitinsä mukaan yritti halata. Saattaa olla että alunperin yrittikin, mutta halas vaan lisää kun mä aloin kieltämään. Tai ehkä karjasin että "mitä sä teet".

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24018909:
No jutteli ja selosti ettei niin saa tehdä ja mitä siitä voi käydä. Mä olisin tehnyt sen aika paljon kovemmalla äänellä. Äitinsä mukaan yritti halata. Saattaa olla että alunperin yrittikin, mutta halas vaan lisää kun mä aloin kieltämään. Tai ehkä karjasin että "mitä sä teet".
Jaa-a... Halaillaankohan niillä kotona niin, että toinen muuttuu siniseksi...: /

[QUOTE="vieras";24018906]Mikset, siis oletko mummollekin vihainen vai ymmärsinkö ihan väärin? Ajattelin vain, että jos tuollainen järjestely mummolle sopisi, siinä voisi olla hyvä henkilö tukemaan sua tämän asian kanssa. Serkun vanhemmat helpommin tajuaisi että jotain on vialla kun mummo olisi sun puolellasi, jos siis tällainen ihminen on..

Ei tuollaisia "kavereita" tarvitse kukaan, kieroutunut kuvakin siinä syntyy kaveruudesta ylipäätään! Uusia kavereita lähipuistosta, kerhosta, avoimista yms., eikä noin pieni toisaalta niitä paljoa vielä tarvitsekaan. Joku kontakti hiekkalaatikon äärellä per päivä riittää vallan hyvin. :)[/QUOTE]

Ei ole per päivä kontakteja. Joka viikko jossakin käydään kerran pari. Täältä on automatka lähimmällekin laatikolle.
Mummolle en ole vihainen, missään nimessä. En vaan uskalla viedä uuota lasta enää sinne kun ei se pysty niitä joka sekunti tuijottamaan. Ja vaikka mummon kanssa sopisi että serkku ei tule hoitoon samaan aikaan niin nehän saattaa paukata sinne kumminkin kun lähellä asuvat. Tietysti asiaa palvelee ehkä se että sanon mummolle etten uskalla jos ei ole useampi aikuinen alle metrin päässä pojista koko ajan. Tietty ehkä mummo vois tulla meille useammin, mutten usko kun enempi viihtyy siellä tyttärensä luona. Ja sikäli kyllä kovin harmi että pojat on tosiaan leikkinyt paljon keskenänsä ja viihtyneet hyvin :(

Meinaatko, ettei kuitenkin kannattaisi koittaa vielä puhua asiasta vanhempien kanssa? Mun mielestä olisi tärkeää, että saisit perille sen miten paljon pelästyit, ja miten asiaan pitää jatkossa puuttua tiukasti. Ja että olisi tärkeää että sen pojankin kanssa puhuttaisiin asiasta.

[QUOTE="vieras";24018918]Meinaatko, ettei kuitenkin kannattaisi koittaa vielä puhua asiasta vanhempien kanssa? Mun mielestä olisi tärkeää, että saisit perille sen miten paljon pelästyit, ja miten asiaan pitää jatkossa puuttua tiukasti. Ja että olisi tärkeää että sen pojankin kanssa puhuttaisiin asiasta.[/QUOTE]

Varmaan kannattaisi, mutta päässäni näen keskustelun menevän vaan tän äidin osalta ensin puolusteluksi ja sen jälkeen aletaan jankkaamaan. Eli äiti sanoo ettei poika tarkoittanut, mikä saattaa olla tottakin. Ja vaikka se totta sattuisikin olemaan, mä voin vaan todeta että ne ei nyt vähään aikaan leiki keskenään ja näin musta leivotaan vielä varmaan joku suvun pahis. Oon ite aika paha suustani ja pelkään sanovani jotakin asiatonta siitä serkusta kun mulla on nyt aika paha suhtautumisongelma... Ne on tulossa meille kylään. En tiedä kehtaanko perua. Olishan siinä taas neljä aikuista ympärillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24018922:
Varmaan kannattaisi, mutta päässäni näen keskustelun menevän vaan tän äidin osalta ensin puolusteluksi ja sen jälkeen aletaan jankkaamaan. Eli äiti sanoo ettei poika tarkoittanut, mikä saattaa olla tottakin. Ja vaikka se totta sattuisikin olemaan, mä voin vaan todeta että ne ei nyt vähään aikaan leiki keskenään ja näin musta leivotaan vielä varmaan joku suvun pahis. Oon ite aika paha suustani ja pelkään sanovani jotakin asiatonta siitä serkusta kun mulla on nyt aika paha suhtautumisongelma... Ne on tulossa meille kylään. En tiedä kehtaanko perua. Olishan siinä taas neljä aikuista ympärillä...

Tee selväksi niille, että jos kuristaminen tai muu vahingoittaminen jatkuu, niin eivät ole enää tervetulleita kylään. Itse voisin kimmastua niinkin kovin, että heittäisin perheen ulos, jos serkku kävisi uudestaan kuristamaan tms. Etenkin, jos vanhemmat eivät siihen kunnolla puutu.

Yhteistyössä