Saimaannorpista...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mutzi81

Aktiivinen jäsen
03.07.2006
6 059
0
36
Katoitteko eilen 45min ohjelman? Siinä puhuttiin miten saimaannorpat saataisiin pelastettua.. ihan sillä että mökkiläiset ja muut yksityiskalastajat jättäisivät verkot naulaan! Ja kalastaisivat mieluummin katiskalla. Luulisi kaikkien ymmärtävän että tekisivät näin..
 
eteläisellä saimaanrannalla tosin asustelen mutta tuli mieleen että mitenkäs se kalastus lisää lumentuloa..

norppa kun tekee pesänsä jäänpäälle lumihankeen.. mitenkäs sitten kun on vähän lunta..

kalastus rajotukset on ok.. verkot pois ja onget esille..kun ne katiskatkaan ei oo satavarma ..

ja sitten se että kun ne kerran ihan helsingissä jutteli ja päätteli miten vois norppia autaa niin saskos ne sovittua rekka kuk´ljetksia lumille.. vois kyhätä jostain *herrojen* asumus alueilta rekoilla vapaaehtois työnä lumia niille jäille missäpäin en norpat elelee..

eilen koululaisilla oli sellanen maailman näyttely.. siellä oli niistä norpistakin.. :(
 

Yhteistyössä