Sain eilen tietää, että lastani kiusataan koulussa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
Henkistä kiusaamista, päivittäistä haukkumista. On pitänyt asian sisällään jo yli puoli vuotta.

Tunnustan, että ensimmäinen ajatukseni oli lähes sokea raivo näitä paskiaisia kohtaan. Kyllä, ajattelin ja oikeastaan ajattelen vieläkin, että ovat ovat kusipäitä ja paskiaisia, ja mietin, että mikä on mennyt pieleen sellaisen 5-luokkalaisen päässä, kun tulee noin julmaksi, kun tulee noin sadistiseksi pikkupaskaksi jotta joka päivä tahtoo alistaa henkisesti ja haukkua, jotta tahtoo yllyttää muitakin haukkumaan tai myöskin, lähtee mukaan sellaiseen halpamaiseen, raukkamaiseen ja vittupäiseen toisen haukkumiseen. Kyllä, jos ne tyypit olisivat seisseet edessäni kun asia minulle selvisi, olisin sylkenyt jokaisen päälle, huolimatta siitä että ne ovat 11-vuotiaita lapsia. Olisin kertonut, kuinka vastenmielisiä ja iljettäviä ihmisiä ne ovat, haukkunut ne aivan samalla tavalla kun ne haukkuvat tuota lasta.

Eivät taida ne lapset tai niiden vanhemmat tietää, kuinka iloisia voivat olla siitä, että nuo asiat jäävät ajatustasolle, tai että ehdin sulatella asiaa ennen kuin tarvitsee kohdata heitä, tai että ylipäätään kykenen selvittelemään asiallisesti.

Vastustan henkeen ja vereen ruumillista ja henkistä kuritusta, mutta silti ensimmäinen reaktioni oli, että tahtoisin alistaa niitä paskapäitä samalla mitalla, ja vielä enemmän.

Niin raakaa! :(

Koeta tässä nyt sitten kasvattaa lapsia empaattisiksi ja toista ihmistä kunnioittavaksi, kun tosiasiassa olisi hyvä, jos lapsi osaisi käyttää taitavasti henkistä ja fyysistä väkivaltaa, ja mikä tärkeintä; osaisi vastata verbaalisiin solvauksiin nopeasti.

Todella kamala että lapsi on pitänyt sisällään asian noin kauan.

Toivottavasti tilanne aukeaa täysin ja asiaan puututaan.

Voimia :hug:

Itse koin samanlaisia tunteita, kun samainen asia selvisi minulle. Ja loin aina jäätävän, pitkän, ilkeän tuijotuksen kiusaajaa kohtaan, kun sellaiseen törmäsin. Kiusaaminen loppui kyllä, sen verran nuo idiootit alkoivat mua pelätä. Ja saavatkin pelätä hamaan tulevaan asti.

[QUOTE="vieraana";29186358]Henkistä kiusaamista, päivittäistä haukkumista. On pitänyt asian sisällään jo yli puoli vuotta.

Tunnustan, että ensimmäinen ajatukseni oli lähes sokea raivo näitä paskiaisia kohtaan. Kyllä, ajattelin ja oikeastaan ajattelen vieläkin, että ovat ovat kusipäitä ja paskiaisia, ja mietin, että mikä on mennyt pieleen sellaisen 5-luokkalaisen päässä, kun tulee noin julmaksi, kun tulee noin sadistiseksi pikkupaskaksi jotta joka päivä tahtoo alistaa henkisesti ja haukkua, jotta tahtoo yllyttää muitakin haukkumaan tai myöskin, lähtee mukaan sellaiseen halpamaiseen, raukkamaiseen ja vittupäiseen toisen haukkumiseen. Kyllä, jos ne tyypit olisivat seisseet edessäni kun asia minulle selvisi, olisin sylkenyt jokaisen päälle, huolimatta siitä että ne ovat 11-vuotiaita lapsia. Olisin kertonut, kuinka vastenmielisiä ja iljettäviä ihmisiä ne ovat, haukkunut ne aivan samalla tavalla kun ne haukkuvat tuota lasta.

Eivät taida ne lapset tai niiden vanhemmat tietää, kuinka iloisia voivat olla siitä, että nuo asiat jäävät ajatustasolle, tai että ehdin sulatella asiaa ennen kuin tarvitsee kohdata heitä, tai että ylipäätään kykenen selvittelemään asiallisesti.

Vastustan henkeen ja vereen ruumillista ja henkistä kuritusta, mutta silti ensimmäinen reaktioni oli, että tahtoisin alistaa niitä paskapäitä samalla mitalla, ja vielä enemmän.[/QUOTE]

oli monella oman kouluajan kiusaajalla taustalla, miksi kiusasivat muita!!

Muista nyt sitten mennä halailemaan kiusaajia, kyllä se siitä.
Älä missään nimessä opeta lastasi puolustamaan itseään!

Rehellisesti sanottuna teki mieli sanoa lapselle, että seuraavalla kerralla kun haukkuu, lyö sitä. Töni se maahan ja potkaise.

Minä, joka olen tullut lapseni niin pahoin piestyksi vanhempieni toimesta, että olen ollut vannoutunut pasifisti.

Mutta niin kai sitä sanotaan, että omat lapset saavat aikaan tällaisen reaktion.

oli monella oman kouluajan kiusaajalla taustalla, miksi kiusasivat muita!!

Ei kaikista kurjissa oloissa kasvaneista kasva koulukiusaajia.

Mulla on ollut huonot kotiolot lapsena, enkä purkanut omaa pahaa oloani muihin! Sitä paremmin vaan ymmärsin, kuinka pahalta henkinen ja fyysinen väkivalta tuntuu, ja että en voisi toiselle niin tehdä.

Mutta nämä saa aikaa sellaisen sokea raivon, että mielikuvissani tartun niitä vaatteista ja heitän päin seinää.

Ja tässä on mukana vaikka kuinka moni! Yllyke on tullut yhdeltä lapselta, ja siihen on lähteneet mukaan toisetkin. Samanlaisia raukkamaisia paskapäitä kaikki. Tuskin siellä puolella luokasta on niin huonot kotiolot!

Huonot kotiolot ovat vain tekosyy! Täällä vaan hyysätään kiusaajia, koska niillä on muka niin kurjaa kotona. Ei se ole mikään syy purkaa ahdistusta toisiin lapsiin. Eikä niillä todellakaan ole kaikilla edes huonot kotiolot, kunhan vain nauttivat toisten alistamisesta. Sairasta.

Lapset voivat olla kauhean raakoja toisia kohtaan kun eivät ymmärrä mitä tekevät. Tai miltä se voisi tuntua, itsestä ehkä hauskalta läpältä. Enkä sano, toiset syntyvät kusipäinä ja muiden voi olla vaikea vastustaa tällaisia "luokan pomoja", ainakin se vaatii vahvan luonteen että uskaltaa olla vastaan tai puolustaa kiusattua.

Pahimpia ovat nämä jotka jatkavat tuota samaa aikuisena työpaikoilla ja toreilla. Ampua saisi.

Tiedän tunteen. Täällä samanlaisen asian kanssa painitaan ja saman ikäisen vielä. Olen täälläkin asiasta avautunut, kun ei opettaja ja rehtori tee asian eteen mitään. Silittelevät vain päätä. Ja hiljenevät eli lopettivat vastaamisen viesteisihn, kun mm. pyysin että kiusaajien vanhemmille menisi tieto. Pitkä stoori vuosien ajalta :/ Joten tiedän enenmmän kuin paremmin tunteesi ja ne on aivan sallittuja! Normaalia äidin reaktiota.
Omalla kokemuksella voin sanoa, että lampsi suoraan kouluun vaatimaan toimia, jos tuntuu että niitä ei muuten saa. Ja PYSY tiukkana! Minä en saanut tapaamista pystyyn ennenkuin menin naaman eteen ja ilmoitin, että sinä päivänä nähdää, ilmoita aika! Enkä antanut muuta vaitoehtoa. No, tapaaminen tuli, mutta ei kaikkien kiusaajien kanssa.. Minä sitten ns. seläntakana keräsin loput kiusaajat vanhempineen paikalle. Alkoi asiat selkenemään, vaikka "pikku" palautetta tuli rehtorilta minun seläntakana toimimisesta. hah! Mutta juu, nyt asiat paremmin kuin vuosiin! SummaSummarum, elä anna periksi!
Tosin on oikeasti asian osaavia rehtoreita ja opettajiakin, jotka hoitavat asian kuten pitää :)
Ainiin, meilläkin on kiva-koulu. Mutta siihen se jää, ei ole kiva-tiimiä eikä muutakaan asiaan kuuluvaa. Paperilla vain ja saadaampahan puhua ja julistaa, että ollaan kiva-koulu! not

[QUOTE="alkup";29186641]Ja tässä on mukana vaikka kuinka moni! Yllyke on tullut yhdeltä lapselta, ja siihen on lähteneet mukaan toisetkin. Samanlaisia raukkamaisia paskapäitä kaikki. Tuskin siellä puolella luokasta on niin huonot kotiolot![/QUOTE]

Kuulostaa niin tutulta :/

Tätä voisivat soittaa silloin tällöin aamunavauksissa!

[video=youtube_share;HSqc4IxQc84]http://youtu.be/HSqc4IxQc84[/video]

Itse tekisin asialle välittömän stopin niin että kiusaajat ymmärtää heti kuinka vakavan asian kanssa olevat tekemisissä.
Koulut joskus vähättelee ja välttelee kiusaamisiin puuttumista, koska haluavat suojella koulun mainetta, joten kiusaamista ei ehkä sen vuoksi myönnetä.
Kiusaaminen on rikos, joten mielestäni paras ja tehokkain ratkaisu on tehdä suoraan rikosilmoitus poliisille.

Kiusaamiseen liittyviä rikosnimikkeitä

Kunnianloukkaus tulee kyseeseen silloin kun lähettää toiselle tai toisesta pilkkaavia ja ivaavia viestejä. Samaan sarjaan kuuluu myös valheellisen tiedot toisesta, rasistiset huomautukset ja ulkonäköä roisisti arvostelevat kommentit. Jos tällä toiminnalla aiheutetaan toiselle vahinkoa ja kärsimystä, tai häneen kohdistuvaa halveksuntaa, voi syyllistyä kunnianloukkaukseen. Toisesta voi myös muokata loukkaavia kuvia ja laittaa niitä esille nettiin, jolloin syyllistyy yleensä rikokseen. Muutenkin kaikkiin kuviin täytyy olla kuvissa esiintyvän lupa, vaikka niitä ei olisi muokattukaan millään lailla. Toisaalta tällöin rikkoo yleensä vain palvelun sääntöjä eikä syyllisty mihinkään rikokseen. Rangaistusasteikko kunnianloukkauksesta on sakosta puoleen vuoteen vankeutta ja usein tulee kyseeseen myös rahallinen korvaus henkisistä kärsimyksistä.

Törkeäksi kunnianloukkauksen tekee se, että tieto levitetään joukkotiedotusvälineen (eli esim netti) kautta tai muuten toimitetaan tieto lukuisten ihmisten saataville. Toinen vaihtoehto on, että aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinko. Henkistä vahinkoahan on tosin melko vaikea mitata millään tavalla. Jos edellämainituista asioista täyttyy edes toinen ja rikos on myös kokonaisuutena arvosteltuna törkeä, tuomitaan törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Laiton uhkaus tulee kyseeseen silloin kun uhatulla on perusteltua syytä olettaa, että hänen henkilökohtainen turvallisuus tai omaisuus ovat vakavassa vaarassa. Esimerkkinä voi olla vaikka tapaus, jossa kiusaaja lupaa hakata toisen tai jopa tappaa. Vaikka rikoksen täyttymisen osalta tärkeää on uhatun oma subjektiivinen kokemus uhkauksesta, vaikuttaa myös uhkauksen aste rikoksen tunnusmerkistön täyttymiseen. Rangaistusasteikko on sakosta kahteen vuoteen koppia.

Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä on kyse silloin kun levittää toisen yksityiselämästä arkaluotoisen tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että se aiheuttaa vahinkoa ja kärsimystä toiselle. Pykälän mukaan tieto pitää levittää joukkotiedotusvälineiden kautta tai muuten saattaa lukuisten ihmisten saataville. Erona kunnianloukkaukseen on se, että tieto on totta. Kyseeseen voi tulla esimerkiksi kertominen toisen vakavasta sairaudesta tai sukupuolielämästä. Teko täyttyy myös laittamalla toisesta alastonkuva nettiin. Tuomiona hölmöilystä rapsahtaa jotain sakon ja kahden vuoden vankeuden väliltä korvauksien kera.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="Mies";29187252]Itse tekisin asialle välittömän stopin niin että kiusaajat ymmärtää heti kuinka vakavan asian kanssa olevat tekemisissä.
Koulut joskus vähättelee ja välttelee kiusaamisiin puuttumista, koska haluavat suojella koulun mainetta, joten kiusaamista ei ehkä sen vuoksi myönnetä.
Kiusaaminen on rikos, joten mielestäni paras ja tehokkain ratkaisu on tehdä suoraan rikosilmoitus poliisille.[/QUOTE]
HAHAHAHAHAHAHAaaaa

Ei vittu, miten voi olla joku noin pihalla todellisesta elämästä! :D

HAHAHAHAHAHAHAaaaa

Ei vittu, miten voi olla joku noin pihalla todellisesta elämästä! :D

Ja siellä ilmoittautu heti ensimmäinen koulukiusaaja.

Rikoslain 27 luvussa on säädetty rangaistavaksi teoksi toisen solvaaminen tai herjaaminen.

Valitettavasti koulumaailmassa oppilaiden/opiskelijoiden keskuuteen on levinnyt käsitys, että toisen loukkaaminen sanoin on korkeintaan huonoa käytöstä. Yhteiskunnan, poliisin, syyttäjälaitoksen, tuomioistuinten ja myös opiskeluyhteisön reagoimattomuus solvaamiseen ja herjaamiseen ovat hämärtäneet teon lainvastaisuuden. Oppilaille /opiskelijoille on syntynyt käsitys, että heidän opiskelumaailmassaan ja opiskeluyhteisössä sovelletaan muusta yhteiskunnasta poikkeavia normeja suhtautumisessa sanoilla loukkaamiseen.

Jos kiusaamista, solvaamista ja herjaamista on jatkunut jo yli puolen vuoden ajan, niin rikosilmoitus on vähintäänkin oikeutettu. Johan siinä on iso osa lukuvuodesta häirittynä ja varmasti vaikuttaa koulumenestykseen kun kiusaamiset painaa mieltä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Itseä ei olla kiusattu mutta on se kyl kauheeta kun kiusataan :( Eikö heillä ole vähääkään omatuntoa? Tuosta jää kauheat arvet, yleensä ne lapset sitten salailee ):

Minua alettiin kiusata 7-luokalla. Sain hyviä numeroita kokeista, olin vain hieman ujo. Kiusaaminen oli todella julmaa, muista eristämistä, haukkumista ja silloin tällöin liikunta tunnin jälkeen vaatteeni riepoteltiin pihalle jne. Kun kotona kerroin asiasta vanhemmilleni he vähättelivät aluksi asiaa mikä tuntui todella pahalta. Kaikki kuitenkin alkoi vaikuttaa koulunkäyntiini ja henkiseen hyvinvointiin. Lopulta hekin kuitenkin ymmärsivät tuskani ja sain vaihtaa toiseen kouluun. Sain kavereita ja yläaste vuodet olivatkin parhaita vuosia nuoruudessa! Ikävä tosi asia on se ettei koulu ja opettajat juurikaan pyri puuttumaan kiusaamiseen eikä sitä haluta nähdä, vaikka tapahtuisi silmien edessä. Minun lähdettyäni luokasta kiusaaminen jatkui ja kohdistui sitten toiseen henkilöön. Olen vuosien jälkeen kohdannut nämä kiusaajat ja heistä melkein jokainen on ollut pahoillaan, eivätkä oikein tienneet miksi tehneet niin. Tiedän että monet kärsivät kiusaamisesta vuosien ajan! Mutta toivon ettei kenenkään tarvitsisi, koska elämä on aivan liian lyhyt. Kiusaamiseen pitäisi voida puuttua ja kitkeä se pois! Tavalla tai toisella.

Tiedän myös tunteen kun omaa lasta kiusataan. Tekisi mieli viedä saunan taakse kiusaaja....niin pistää vihaksi Ja kaikki tuo kiusaaminen vain siksi että lapseni on ujo ja kunnollinen koululainen.

Yhteistyössä