sain kuulla mitä mies ajattelee perheestäni ja minusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eirakkauttaenää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eirakkauttaenää

Vieras
Meillä on ollut nyt 1,5kk erittäin tiukkaa rahasta. Olen jopa luopunut itse kunnolla syömisestä(olen viimeisilläni raskaana), että lapsi ja mies saa enemmän ruokaa ja rahat riittäisi. Mies on joutunut lainailemaan vanhemmiltaa, jotka ovat tosi hyvätuloisia. Lainannut varmaan jo 250€ parissa viikossa... En oikein edes tiedä mihin kaikkeen mies on rahoja syytänyt, kun ne lainarahatkin on ollut koko ajan loppu. Tälläviikolla äitini antoi minulle 90€, että pärjäämme maanantaihin, en olisi halunnut rahoja ottaa, mutta lupasin maksaa takaisin heti maanantaina.

Olin laskenut rahat tarkkaan ja käynyt sen mukaan kaupassa. Nyt lompakossa piti olla vielä 13€ täksi ja huomiseksi päiväksi, vaan mitäpä mies oli tehnyt! Ottanut ne rahat ja ostanut batterya ja tehnyt pitkävetoa!!! Tästä huomautin ja hänen mielestään minun pitäisi pyytää opiskelijaveljeltäni tai äidiltäni vielä pari kymppiä lainaan. Veljellä ei todellakaan ole mistä antaa, eikä äidillänikään ja mies tietää sen vallan hyvin itsekin.

Mies oikein suurieleisesti pahoitteli(vittuili) kun oli pistänyt "pari euroa" menemään. Meuhkasi vielä että HÄNEN vanhemmat ovat aina lainanneet ja että minun äidiltä sai vain hikisen 20€(oikeasti 90€).

Mun mielestä minä olen syytön äitini rahatilanteeseen ja tähän meidänkin rahattomuuteen. Minkä sille voi ettei kaikki synny kultalusikka suussa. Äidilläni menee kaikki kädestä suuhun ja miehen vanhemmat tienaa 4krt sen mitä äitini. Heillä on omaisuutta ym. Mies sai mut tuntemaan kyllä itseni itseään ja perhettään alempiarvoiseksi. Minun perhe on ollut aina sitä alinta kastia, jolla ei ollut varaa mihinkään. sen sain kyllä kuulla.

Maanantain jälkeen miehellä ja minulla ei enää rahahuolia ole, eikä toivottavasti ikinä tule. Silti mies loukkasi sanoillaan haukkuessaan äitiäni...

Mikä mies se sellainen on, kun ei kykene ruokaa lapselleen ja raskaana olevalle vaimolleen hankkimaan?! :O

Katsoisi peiliin vaan ja miettisi hieman, kenen velvollisuus onkaan ruokkia perhe: hänen itsensä, vaiko hänen & vaimon vanhempien.

Mikä mies se sellainen on, kun ei kykene ruokaa lapselleen ja raskaana olevalle vaimolleen hankkimaan?! :O

Katsoisi peiliin vaan ja miettisi hieman, kenen velvollisuus onkaan ruokkia perhe: hänen itsensä, vaiko hänen & vaimon vanhempien.

Ai miehenkö tehtävä se aina on? Kyllä sen vaimonkin tulisi osallistua ruoan hankintaan, helvetti. Nyt on 2000-luku ja molemmilla on yhtäläiset velvollisuudet.

Joo tää on ihan perseestä. Mies irtisanottiin, oli 2vko työttömänä, aloitti uudessa paikassa, ei saanut kuukauteen palkkaa ja sitten kun sai niin kaikki meni lainaan, vakuutuksiin ja lapsen leikkauslaskuun. Nyt odotellaan ma toista tiliä jonka piti olla hyvä, mutta siitä puuttuu kaikki ylityöt eli viikon palkka. itselläni lakkautettiin kodinhoidontuki koska kelan pitää ensin saada tietää mitä mies tienaa. MURR!!! Onneksi silti ma tulee niin paljon että pärjätään.

[QUOTE="hah";22446738]Ai miehenkö tehtävä se aina on? Kyllä sen vaimonkin tulisi osallistua ruoan hankintaan, helvetti. Nyt on 2000-luku ja molemmilla on yhtäläiset velvollisuudet.[/QUOTE]

Enemmän miehen tehtävä, kuin viimeisillään raskaana olevan vaimon saatikka tämän vanhempien tehtävä.
Mies voi syödä vähemmän, jotta raskaana oleva vaimo saisi syödä tarpeeksi.

Mutta on naisen valinta jatkaako sellaisen miehen kanssa, joka pahimmassa tapauksessa vaarantaa syntymättömän lapsen hengen. Puolisoilla on muuten elatusvelvollisuus toisiinsa.

Ymmärrän kyllä tavallaan miestäsikin siinä, että hän on jo vanhemmiltaan 250 e lainannut. On väärin ajatella, että niiltä, joilla on enemmän, voidaan jatkuvasti lypsää lisää. Oleellisempaa olisi tuollaisessa tilanteessa nyt yhdessä katsoa, mihin ne 250 + 90 euroa on parissa viikossa huvenneet. Huvituksiin vai johonkin oikeasti tärkeään kuten ruokaan tai laskuihin.

Kun tilanne on kuitenkin nyt paranemassa, kannattaisi tehdä ainakin muutamaksi kuukaudeksi ihan yksinkertainen budjetti, johon merkitsette kaikki tulonne sekä arviot kaikista menoistanne. Mikä jää sitten plussan puolelle, sen käyttämisestä sovitte yhdessä.

[QUOTE="hah";22446738]Ai miehenkö tehtävä se aina on? Kyllä sen vaimonkin tulisi osallistua ruoan hankintaan, helvetti. Nyt on 2000-luku ja molemmilla on yhtäläiset velvollisuudet.[/QUOTE]

Minunkin mielestäni perheen elatus on yhteinen tehtävä, mutta jos kysymys on viimeisillään raskaana olevasta vaimosta ja terveestä, työkykyisestä miehestä niin kyllä se suurempi vastuu mielestäni lankeaa jälkimmäiselle. Ainakin siinä mielessä että taloudellisen tilanteen ollessa heikko mies on se joka ensimmäisenä tinkii omista menoistaan. Ei niin että se raskaana oleva vaimo tinkii syömisistään ja mies osteskelee batteryä ja tekee pitkävetoa...

Ja erittäin epämiehekästä tuossa tilanteessa (jossa mitä ilmeisemmin on itse sössinyt perheen rahatilanteen) pitää tuota elatusta omien vanhempien tehtävänä ja anopin lainaamat ruokarahat turhuuksiin tuhlattua vielä kehtaa vaittaa anopin heikosta osallistumisesta perheen elatukseen...

Miehen vanhemmat ovat itse tarjoutuneet auttamaan. Äidilläni on myös 2 lasta huollettavana joten en todellakaan voi heiltä tuosta noin vaan lainailla. Onneksi saadaan kaikki maksettua takaisin.

Tällä paikkakunnalla on heikko työtilanne ja aina meistä väh toinen on käynyt töissä, vaikka kai sossustakin olisi joskus saanut enemmän. Olin vuoden töissä esikoisen jälkeen määräaikaisena ja nyt äitiyslomalla. Eli en ole mikää siipeilijä sentään. Suututtaa kun mies ei yhtään miettinyt mihin tuhlasi, vaikka oltiin yhdessä sovittu että nyt ei osteta mitään turhaa, kuten batterya ennen maanantaita.

Alkuperäinen kirjoittaja eirakkauttaenää;22446844:
Miehen vanhemmat ovat itse tarjoutuneet auttamaan. Äidilläni on myös 2 lasta huollettavana joten en todellakaan voi heiltä tuosta noin vaan lainailla. Onneksi saadaan kaikki maksettua takaisin.

Tällä paikkakunnalla on heikko työtilanne ja aina meistä väh toinen on käynyt töissä, vaikka kai sossustakin olisi joskus saanut enemmän. Olin vuoden töissä esikoisen jälkeen määräaikaisena ja nyt äitiyslomalla. Eli en ole mikää siipeilijä sentään. Suututtaa kun mies ei yhtään miettinyt mihin tuhlasi, vaikka oltiin yhdessä sovittu että nyt ei osteta mitään turhaa, kuten batterya ennen maanantaita.
Miten voi olla päästy rahatilanteeseen jossa täytyy miettiä voiko batteryn ostaa nyt vaiko vasta maanantaina...kuulostaa aika nuorelta parilta...siis todella nuorelta!

Hyvin vastuutonta lähteä tuhlailemaan yhtään mitään tuossa tilanteessa, kuitenkin muutamalla eurollakin syö, jos on tiukkaa kuten teillä. Ja on älytöntä kuvitella, että teidän vanhempien tulisi elättää teitä tai lainata ylipäätään, olettehan aikuisia?

Toki joskus tulee niitä hankalia hetkiä, mutta sen takia pitäisikin olla vararahasto, jolla pärjää pari kuukautta.

Miten voi olla päästy rahatilanteeseen jossa täytyy miettiä voiko batteryn ostaa nyt vaiko vasta maanantaina...kuulostaa aika nuorelta parilta...siis todella nuorelta!

Mulla on ainakin sellainen tilanne toisinaan, että joudun laskemaan euroja että saadaanko maitoa ja jotain, mistä tehdä ruokaa. Tilanne on tällainen, koska en taivu menemään sossuun - tulot juuri sen verran yli tulorajan, ettei saada asumistukea, lapsia 4, käyn töissä mutta palkka ei riitä menoihin. Olen yh, lasten isä potkaisi tyhjää. Pärjäisin taloudellisesti paljon paremmin työttömänä, ikävä totuus.

Tietääkö miehesi että teillä on huono rahatilanne vai ei? ja tietääkö hän sinun karsineen ravinnostasi vaikka odotat lasta?
Minusta tuollainen mies on täysin kakara, ja ei ole kypsä isäksi. Vielä pilkkaa sinua, kun on muka muutaman euron ottanut. jos rahaa on vaan muutama euro, niin ei silloin batterya osteta.

olen muuten kohta 40v enkä ole koskaan maistanut batterya ja hyvin on selvitty hengissä.

Mulla on ainakin sellainen tilanne toisinaan, että joudun laskemaan euroja että saadaanko maitoa ja jotain, mistä tehdä ruokaa. Tilanne on tällainen, koska en taivu menemään sossuun - tulot juuri sen verran yli tulorajan, ettei saada asumistukea, lapsia 4, käyn töissä mutta palkka ei riitä menoihin. Olen yh, lasten isä potkaisi tyhjää. Pärjäisin taloudellisesti paljon paremmin työttömänä, ikävä totuus.

No hyvät ihmiset,käyttäkää sitä sossua jos vaan pystytte.Suomalaisilla siihen on sentään kaikki oikeus huonossa tilanteessa.Valittevasti on ihmisiä jotka käyttää sitä hyväkseen eivätkä ole edes suomalaisia...itse EN on oo sossusta koskaan mitään saanut enkä kelaltakaan enää vuosiin.Pakolaiset menevät joka kesä lomilleen kotimaihin(mm.Turkkiin) mutta suomalaiset laskevat euroja maidon ostoon??
No mut se on tyhmä joka maksaa(VALTIO)eikä se joka ottaa...

Tietää mies rahatilanteen. Joka päivä siitä tullut keskusteltua. Mies ei tiedä että olen omia syömisiäni vähentänyt... Nyt mies on ollutkin viimeiset 1,5kk aamusta iltaan ja viikonloput koko ajan töissä, ettei näin huonosti enää kävisi, koskaan.

[QUOTE="huh";22446915]Tietääkö miehesi että teillä on huono rahatilanne vai ei? ja tietääkö hän sinun karsineen ravinnostasi vaikka odotat lasta?
Minusta tuollainen mies on täysin kakara, ja ei ole kypsä isäksi. Vielä pilkkaa sinua, kun on muka muutaman euron ottanut. jos rahaa on vaan muutama euro, niin ei silloin batterya osteta.

olen muuten kohta 40v enkä ole koskaan maistanut batterya ja hyvin on selvitty hengissä.[/QUOTE]

Mihinkä mahtoi äijä sitten tuhlata ne 250e ? Meillä olis rahat riittäny ainakin 3viikkoo,sitäpaitsi miehen tuossa pitäis vähentää syömistä,eikä raskaanaoleva nainen! Eipä taija miehes paljoo sua ajatella.

miehesi on rikkaan perheen kasvatti, ei sellaiset arvosta vähempiosaisia.

ei se mene ihan noinkaan aina. mieheni perhe on tämän kaupungin rikkaimpien listalla ja oma perheeeni on aina ollut köyhyysrajan alapuolella kituutteleva perhe.. eikä ikinä ole tullut mitään poikkipuista sanaa köyhemmistä/varattomista tms. esimerkiksi minun perheestä.
se on ihan siitä nouseeko se k*si päähän rikkailla vai ei..

Yhteistyössä