Sain motkotukset neuvolatädiltä =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pitääkö pupuksi ruveta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pitääkö pupuksi ruveta?

Vieras
Laskettuun aikaan on vielä noin kaksi viikkoa, ja painoa on tullut nyt kaikenkaikkiaan 12kg. Painoindeksini ennen raskautta oli normaali. Nyt pitää kuulemma jättää kaikki ylimääräinen suola, sokeri ja rasva pois. Vauva ei kuitenkaan ole mikään iso, vähän keskivertoa pienmpi.

mä sain just ja just painon nouseen 63kg ja alku paino oli 50kg. nyökkäilin vain et juu juu tietysti kun tädit neuvo mitä pitää syödä ja mitä ei. söin normaalisti mitä söin ja hyvin on lapset voineet

Alkuperäinen kirjoittaja Pitääkö pupuksi ruveta?:
Laskettuun aikaan on vielä noin kaksi viikkoa, ja painoa on tullut nyt kaikenkaikkiaan 12kg. Painoindeksini ennen raskautta oli normaali. Nyt pitää kuulemma jättää kaikki ylimääräinen suola, sokeri ja rasva pois. Vauva ei kuitenkaan ole mikään iso, vähän keskivertoa pienmpi.
Sul on kaks korvaa, toisest sissään ja toisest ulos. Aivan kohtuu painonnousu ja pupuksi ei tarvi alkaa.

Elä kuule välitä,syö just sitä mikä sinusta tuntuu hyvälle!Minä kans normaalisti norm.painoinen,mutta raskauksissa paino noussut joka kerta n.30kg.Eikä mulle ole siitä mitään motkotettu,sanottu vaan,että sulla vaan nyt paino nousee,sille ei voi mitään.Ja lopussahan sitä turvotustakin jo kertyy,toisille enemmän,toisille vähemmän.J vauvat olleet kaikki n.3,5kg syntyessään,eikä mitään ylimääräisiä vaivoja ole mullakaan ollut.Ja aina on kilot lähteneet nopeaa tahtia.Nauti nyt loppuajasta!

Ekan kohdalla tuli 19 kiloa, tokan kohdalla 11 kiloa ja kolmannen kohdalla 8,5 kiloa. Kukaan ei sanonut mitään kenenkään kohdalla :whistle:
Jos on nälkä niin syö,mutta kaiken turhan voi karsia pois ja jos lähtö tuloo ni ei tartte synnytyssalissa ähkiä masu täynnä :flower:

Kiitti kannustuksesta.. Jäi niin harmittamaan kun sitä tekstiä tuli siihen sävyyn että olisin vaarantamassa tällä syömisellä oman ja vauvani terveyden. Raskausmyrkytyskin kuulemma uhkaa.. Mitään turvotuksia, päänsärkyä jne ei ole. ja verenpaineetkin on ollu kokoajan alhaiset noin 98/58

Onpa nipo täti :o
Toisesta sisään ja toisesta ulos!

Muoks. Kun itse olin yhden lapsen tuore äiti, sain silloiselta nla-tädiltä huomautuksen, että yleensä lapset kannattelevat päätään jo synnärillä... Aha. no meidän ei niin tehnyt ja täti piti poikkeavana. Ihan terve poika kuitenkin on, ja päätäänkin on kannatellut jo ainakin 6,5v ;) (on nyt 7v)

Nyt meillä on ihana th. Ei motkota, eikä vihjaile. Sanoo suoraan mutta kauniisti, jos epäilee jotain "häikkää".

muita sitten kun lapsi on maailmassa, että et kasvata häntä neuvolantätiä varten. joten oma järjenkäyttö on sallittua ja suosituksia voi lukea ja soveltaa. mulla oli aikanaan itku ku tulin esikoisen oisko ollu 3kk neuvolasta ja mun sillonen mies sano viisaasti, että "kasvatko sitä lasta neuvolantätille?". mulla kuule muuttu asenne ja kerralla. neuvolantäti on tukena ja häneltä voin kysyä, mutta minä päätän ja määritelen ruokinnan, kasvatuksen yms.
voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitti kannustuksesta.. Jäi niin harmittamaan kun sitä tekstiä tuli siihen sävyyn että olisin vaarantamassa tällä syömisellä oman ja vauvani terveyden. Raskausmyrkytyskin kuulemma uhkaa.. Mitään turvotuksia, päänsärkyä jne ei ole. ja verenpaineetkin on ollu kokoajan alhaiset noin 98/58

Omituista...Ehkä kannattasi jollekin moisesta puhua,siis kysyä jotain muulta terkalta tyyliin ,että oot huolissas...
Että allekirjoittaako hän toisen sanat..

Typerää.Tosi hyvät paineetkin sulla,ei mitään ongelmaa.

Reilusti ylipainoisena odottajana mulle sanottiin, että raskauden aikana sais tulla korkeintaan 11 kiloa. Ja tämän ymmärrän oikeen hyvin, kun lähtöpaino oli jo niin suuri. Paino onkin noussut nyt ihan maltillisesti (rv21+) ja siihen on suhtauduttu ihan hyvin neuvolassa, mitään saarnoja ei ole kertaakaan tullut.
Mutta että normaalipainoselle motkotetaan jostain 12 kilon painonnoususta niin huhhuh. :O Koitat vaan antaa asian olla, vaikka vaikeetahan se voi olla. Mutta en sinuna olis kyllä yhtään huolissaan tosta painosta. Onnea loppuodotukseen!!

Yhteistyössä