Sain taas suututettua miehen siskon!!! ei voi käsittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehelläni on kaksi siskoa. Ja toisella on lapsia ja toisella ei.
No he ovat tosi hyvää pataa kaikessa keskenään ja parhaat kaverukset. Minä en hirveen hyvin ole heidän kans päässy ystäväksi. Enempiki sellainen kaveri suhde kumpaakin. Ja kun olen 15 vuotta nuorempi niin minuahan pitää aina vähän kaikessa neuvoa ja opettaa. Ja kaikki tekemiset arvostellaan.

No kyse oli nyt siitä et tuon toisen siskon tytöllä on rippijuhlat ja miehen kummipojalla synttärit samaan aikaan. Ja meidätkin pyydettiin sinne. Kiittelin kutsusta ja sanoin et luultavasti minä tulen yksin lasten kans, et luultavasti mieheni on töissä silloin. En ole varma mut luultavasti.
Kauhee haloo nousi tästä,et sinne on tultava kaikkien. Ja sen verran voi vapaata pitää et yhdet juhlat käy. Siis semmosta rökittämistä ja raakkumista et olin ihan suu auki. Sanoin vaan tyynenrauhallisesti et no me katsotaan millä sakilla tullaan.

No meillä on nyt tällekesälle aika monet juhlat et varmasti tulee siitäkin sanomista ku en aijo kivin isoja summia laittaa mihinkään lahjaan. Tohonki rippilahjaan laitan sen 10? ku porukassa ostetaan...

Eivät jotenki käsitä miheni työnlaatua. Kun on koneyrittäjä ja työt on hirmupaljon kesällä kiinni säästä. Et silloinkun on hyvät ilmat niin töitä painetaan niin paljonku niitä on. Olis suvussa mitkä pirskeet tahasa. Ja ku nuihinki juhliin menee koko päivä ku on 1,5h ajomatka.
Mennään toki jos se on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No jolainen menee oman budjettinsa mukaan, mut mun mielestä 10 ? rippilahjaksi enon perheeltä on aika vähän.

Et tainnu ymmärtää.. Ap siis laittaa ilmeisesti omalta osaltaan 10e kun porukalla antavat lahjan (eli jokainen laittaa osan).

No ehkä mä ajattelisin että olette oikeasti niin läheisiä et pitäs melkestä koko perheellä mennä. Sitä en ymmärrä jos lahjoja ym. pitää arvostellaan mutta olettasin mäkin että mun sisarukset ilmestyy paikalle sitten kun meidän lapsi pääsee ripille.

siis nyt en tajunnu. miehes on menossa kummipojan synttäreille rippijuhlien tilalle vai?

synttärit on kyllä joka vuos eikä niit tarvii juhlia just oikeana päivänä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
no mun mielestä kyllä veljen täytyis osallistua siskonlapsen rippijuhlaan. ja lahja kuullostaa kyllä tosi vähältä

voi kuullostaa mut meillä menee 200? pelkkiin lahjoihin ja tosi tiukille vetää budjetti. Valmistuu minun sisko ja äiti. Ja on häitä ja synttäreitä.
Et jos porukalla ostetaan niin en mä muutenkaan kovin kallista ostais. Maksimissaan 20? niinku olen muillekkin heidän lapsille ostanu/laittanu.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
siis nyt en tajunnu. miehes on menossa kummipojan synttäreille rippijuhlien tilalle vai?

synttärit on kyllä joka vuos eikä niit tarvii juhlia just oikeana päivänä. :whistle:

Ovat samassa talossa molemmat,ja menee jos töiltä pääsee. Mä voin mennä tuonne yksinki.

Mun mielestä on juhlia johon on vaan "pakko " mennä ja sukulaislapsen rippijuhlat kuuluvat niihin, tietenkin jokainen teke tyylillään... Omissa juhlissani ei tätejä ja setiä näkynyt ja se satutti kovasti :( Lahjan jokainen antaa omista varoistaan ja itse tietää mihin rahat riittävät, mutta 10egeä on kyllä tosi vähän enon perheeltä... Itse veisin veljeni lapselle 2050e lahjan, riippuu miten olisi rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
koita olla välittämättä. helppohan se sanoo, mut... yritä. oot vaan oma itses, ystävällinen parhaasi mukaan.

Näinmä olen aina yrittäny tehdä.Kun saan kuulla milloin mistäkin. Ja sopivan tulleen kyllä sanon takas, mut yleensä on parempi olla vaan hiljaa ja tehdä niinku itse haluaa.

Mä olen sitä mieltä että miehen siskot on pahimpia. PALJON pahempia kuin anoppi. Niillä on omasta mielestään joku ihme sönkötysoikeus liittyen sisaruuteen. Ja mun mies ainakin paskat nakkaa siskojensa kälkätykselle eli mulle ne sitten kaataa sen niskaan.
Oli tilanne mikä vaan niin saan silmät ja suut täyteen asiaa mikä ei heidän vallassaan edes ole.

Mä taas en pyytäisi veljeäni perumaan omia työvuorojaan, mutta plussaahan se on jos pääsisi järjestämään menonsa niin että pääsee käymään. Mutta en peruisi itsekään työvuorojani muiden lapsien rippijuhlien vuoksi, ehkä mulla on sitten niin hankalat työolot tms...?

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
No ehkä mä ajattelisin että olette oikeasti niin läheisiä et pitäs melkestä koko perheellä mennä. Sitä en ymmärrä jos lahjoja ym. pitää arvostellaan mutta olettasin mäkin että mun sisarukset ilmestyy paikalle sitten kun meidän lapsi pääsee ripille.

Mä olen kerran ollut yksin miehen suvun lapsen rippijuhlassa kun mies ei vaan yksinkertaisesti päässy. Oli pakko olla töissä.

Mun mielestä on juhlia johon on vaan "pakko " mennä ja sukulaislapsen rippijuhlat kuuluvat niihin, tietenkin jokainen teke tyylillään... Omissa juhlissani ei tätejä ja setiä näkynyt ja se satutti kovasti :( Lahjan jokainen antaa omista varoistaan ja itse tietää mihin rahat riittävät, mutta 10egeä on kyllä tosi vähän enon perheeltä... Itse veisin veljeni lapselle 2050e lahjan, riippuu miten olisi rahaa.

Toivottavasti tuosta jäi puuttumaan viiva lukujen välistä :D
Ois muuten aika summa :whistle:

Ja kyllä mäkin antaisin vaikka kuun taivaalta siskon lapsille jos olisi varaa, mutta jos oikeasti on rahat tiukilla ja moneen suuntaan pitää ostella lahjoja, pitäiskö ottaa lainaa sen vuoksi että saa annettua isomman lahjan? Muistaminen tärkeintä, tycker jag.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mun mielestä kyllä veljen täytyis osallistua siskonlapsen rippijuhlaan. ja lahja kuullostaa kyllä tosi vähältä

voi kuullostaa mut meillä menee 200? pelkkiin lahjoihin ja tosi tiukille vetää budjetti. Valmistuu minun sisko ja äiti. Ja on häitä ja synttäreitä.
Et jos porukalla ostetaan niin en mä muutenkaan kovin kallista ostais. Maksimissaan 20? niinku olen muillekkin heidän lapsille ostanu/laittanu.

Tämä pisti mulla silmään -sinä olet laittanut- ja -heidän lapsilleen-

Kai äitis ja siskos saa kans korkeintaan 10-20?:n lahjan?!

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

Toivottavasti tuosta jäi puuttumaan viiva lukujen välistä :D
Ois muuten aika summa :whistle:

No mä en ylioppilaille ja valmistuvillekkaan aijo antaa ko 30? et miksi mä rippilapselle kovin suurtasummaa laittaisin. Jos eivät ymmärrä et en voi niin voivoi. Jos olis mahdollista niin antaisin vaikka mitä mut valitan. Ja ku niitä juhlioita on joka vuosi monta ja monensorttista. Kun on iso suku ja laaja ystäväpiiri.

Ovat samassa talossa molemmat,ja menee jos töiltä pääsee. Mä voin mennä tuonne yksinki.

ahaa..okei..meniskö viesti paremmin perille jos mies ite selittäis omille siskoille miksei tuu?

Alkuperäinen kirjoittaja KieroonKasvanu:

Ostetaan kaikille porukalla ja kyllä siskonikin saa meiltä 20?.
Mut äidilleni laitan enempi.

Alkuperäinen kirjoittaja KieroonKasvanu:

Ostetaan kaikille porukalla ja kyllä siskonikin saa meiltä 20?.
Mut äidilleni laitan enempi.

Niin pääasiassa minä nämä muistamiset huolehdin vaikka ne menee ihan yhteisistä rahoistamme. Mut enmä muillekkaan rippilapsille ole kallimpaa ostanu ja rahana antanu.

ahaa..okei..meniskö viesti paremmin perille jos mies ite selittäis omille siskoille miksei tuu?

Jes HS, just näin, miksi tavallaan "sun tarvii ees puuttua siihen" veljes saa sanoa miksei tule ja tosiaan turhaa sulle nyt tästä tulee pahamieli.

Yhteistyössä