Sain taas suututettua miehen siskon!!! ei voi käsittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
No ehkä mä ajattelisin että olette oikeasti niin läheisiä et pitäs melkestä koko perheellä mennä. Sitä en ymmärrä jos lahjoja ym. pitää arvostellaan mutta olettasin mäkin että mun sisarukset ilmestyy paikalle sitten kun meidän lapsi pääsee ripille.

Mä olen kerran ollut yksin miehen suvun lapsen rippijuhlassa kun mies ei vaan yksinkertaisesti päässy. Oli pakko olla töissä.

Mun mielestä se pakko mennä juttu vähän riippuu siitä miten läheinen olet kyseiselle ja yleensä omat sisarukset on aikasta läheisiä. En mä edes mene kaikkien sukuun kuuluvien rippijuhliin kun ei vaan olla läheisiä mutta omat sisarukseni koen kyllä niin läheiseks että varmaan vetäsin hetkeks herneet nenään jos ne ei haluis meidän juhliin osallistua.

Alkuperäinen kirjoittaja maustepippuri:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
siis nyt en tajunnu. miehes on menossa kummipojan synttäreille rippijuhlien tilalle vai?

synttärit on kyllä joka vuos eikä niit tarvii juhlia just oikeana päivänä. :whistle:

Ovat samassa talossa molemmat,ja menee jos töiltä pääsee. Mä voin mennä tuonne yksinki.

ahaa..okei..meniskö viesti paremmin perille jos mies ite selittäis omille siskoille miksei tuu?

Jes HS, just näin, miksi tavallaan "sun tarvii ees puuttua siihen" veljes saa sanoa miksei tule ja tosiaan turhaa sulle nyt tästä tulee pahamieli.

Mä vaan satuin olemaan taas paikalla ;) ja minulle kutsu annettiin.
Olisivat tyytyväisiä et minä itse olin innoissaan tulossa lasten kans.
Mieheni vaan naurais jos ne räkytäis (on tottunu jo) ja sanoo et katotaan. Koko suku niillä on yrittäjiä ja menevät jos passaa.

No ehkä mä ajattelisin että olette oikeasti niin läheisiä et pitäs melkestä koko perheellä mennä. Sitä en ymmärrä jos lahjoja ym. pitää arvostellaan mutta olettasin mäkin että mun sisarukset ilmestyy paikalle sitten kun meidän lapsi pääsee ripille.

Mä olen kerran ollut yksin miehen suvun lapsen rippijuhlassa kun mies ei vaan yksinkertaisesti päässy. Oli pakko olla töissä.

Mun mielestä se pakko mennä juttu vähän riippuu siitä miten läheinen olet kyseiselle ja yleensä omat sisarukset on aikasta läheisiä. En mä edes mene kaikkien sukuun kuuluvien rippijuhliin kun ei vaan olla läheisiä mutta omat sisarukseni koen kyllä niin läheiseks että varmaan vetäsin hetkeks herneet nenään jos ne ei haluis meidän juhliin osallistua.

Niin ei se aina ole siittä halusta kiinni. Asiat vaan pitää laittaa tärkeysjärjestykseen ja jos sattuu työkeikka niin se on vaan tehtävä.

Olen sitä mieltä, että kyllä enon pitäisi itse pitää siskonsa lapsen rippijuhlia sen verran tärkeinä, että niihin menisi, jos vaan pystyisi. Itse en kuitenkaan alkaisi ketään vaatia paikalle omien lasteni juhliin ja olisin kyllä tyytyväinen siihenkin, että veljeni (jos sellainen olisi) vaimo lapsineen tulisi muistamaan lastani veljeni puolesta. Lahjan arvolla ei ole suurta merkitystä, pääasia, että muistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
no mun mielestä kyllä veljen täytyis osallistua siskonlapsen rippijuhlaan. ja lahja kuullostaa kyllä tosi vähältä

Mun mielestä taas, jos ei muuta yhteistä ole kuin geenit, niin enpä pidä yhteyttä vaikka sukulaisia onkin...

Ei ole rippijuhliin meno pakollista, varsinkin kun ei enää kuuluta kirkkoonkaan.

Mä taidan sitten olla helppo miehen sisko. Kumpikin veljeni saa tulla tai olla tulematta poikien juhliin. En mä tuollaisia pakkoja ymmärrä. Enkä haluiskaan, että kukaan hampaita kiristellen meille tulee. Aina on hauskaa ollut. Porukkaa ihan riittämiin kerääntyy muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:
no mun mielestä kyllä veljen täytyis osallistua siskonlapsen rippijuhlaan. ja lahja kuullostaa kyllä tosi vähältä

Mun mielestä taas, jos ei muuta yhteistä ole kuin geenit, niin enpä pidä yhteyttä vaikka sukulaisia onkin...

Ei ole rippijuhliin meno pakollista, varsinkin kun ei enää kuuluta kirkkoonkaan.

no tota en ymmärrä nyt mutta totta on että jos ei muutenkaan olla tekemisissä niin ei tartte sitten juhliinkaan mennä. vaikka oiskin sukuu.

jaa että ei ole enolla rahaa eikä aikaa laittaa sisaren lapseen tai kummipoikaan. Hävettää puolestanne. töitä on että ei voi osallistua siskon 2 lapsen juhliin (joita juhlitaan samaan aikaan vielä kaiken lisäksi) mutta ei sitten liikene rahaakaan laittaa. siis 10 euroa on hävettävä summa. itse laitoin opiskelijana kummipojan (äidin siskon poika) rippilahjaan 70 euroa. syön kaurapuuroa että saan kunnollisen lahjan.

10 eurolla saa karkkipussin. olette ahneita

no tota en ymmärrä nyt mutta totta on että jos ei muutenkaan olla tekemisissä niin ei tartte sitten juhliinkaan mennä. vaikka oiskin sukuu.

Mikä tässä nyt on niin vakeasti ymmärrettävää?

Minä en kuulu kirkkoon, sisarukseni (tai ainakin heidän lapsensa) kuuluvat ja nuorisolle rippijuhlat kuulemma pidetään.
Joten en osaa arvostaa ja ymmärtää rippijuhlien "pakollisuutta"...

Mikä tässä nyt on niin vakeasti ymmärrettävää?

Minä en kuulu kirkkoon, sisarukseni (tai ainakin heidän lapsensa) kuuluvat ja nuorisolle rippijuhlat kuulemma pidetään.
Joten en osaa arvostaa ja ymmärtää rippijuhlien "pakollisuutta"...

no ei mutta on se juhla siinä missä muutkin. esim. kirkkohäät ja ristiäiset. jos se on mun läheisille tärkeetä niin kyllä mä sit niitä meen juhlimaan vaikkei oo "mun kuppi teetä". :D

Eivät jotenki käsitä miheni työnlaatua. Kun on koneyrittäjä ja työt on hirmupaljon kesällä kiinni säästä. Et silloinkun on hyvät ilmat niin töitä painetaan niin paljonku niitä on. Olis suvussa mitkä pirskeet tahasa. Ja ku nuihinki juhliin menee koko päivä ku on 1,5h ajomatka.
Mennään toki jos se on mahdollista.

Se on nykyaikaa, että oma napa on ainoa, jolla on väliä. Muiden tunteet ja toiveet eivät merkitse mitään. Tietenkin asutte itse isossa talossa ja on kesämökkiä ym. mutta mikään ei riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Eivät jotenki käsitä miheni työnlaatua. Kun on koneyrittäjä ja työt on hirmupaljon kesällä kiinni säästä. Et silloinkun on hyvät ilmat niin töitä painetaan niin paljonku niitä on. Olis suvussa mitkä pirskeet tahasa. Ja ku nuihinki juhliin menee koko päivä ku on 1,5h ajomatka.

Se on nykyaikaa, että oma napa on ainoa, jolla on väliä. Muiden tunteet ja toiveet eivät merkitse mitään. Tietenkin asutte itse isossa talossa ja on kesämökkiä ym. mutta mikään ei riitä.

Ei tod asuta. Ei ole mökkiä ja ajetaan vanhalla autolla. Ja mies joutuu rahan eteen tekemään hiessä ja niskalimassa töitä.

jaa että ei ole enolla rahaa eikä aikaa laittaa sisaren lapseen tai kummipoikaan. Hävettää puolestanne. töitä on että ei voi osallistua siskon 2 lapsen juhliin (joita juhlitaan samaan aikaan vielä kaiken lisäksi) mutta ei sitten liikene rahaakaan laittaa. siis 10 euroa on hävettävä summa. itse laitoin opiskelijana kummipojan (äidin siskon poika) rippilahjaan 70 euroa. syön kaurapuuroa että saan kunnollisen lahjan.

10 eurolla saa karkkipussin. olette ahneita

Just. Minun miehellä on enotettavia enempikin kuin tämä yks.
Ja viime kesänä oltiin varattu kesälomareissu heinäkuunloppuun.Ja se oli ainut mahdollinen vloppu et se reissuvoitiin tehdä. Miehen veljen tytöllä sattu olemaan rippijuhlat samaan aikaan ja ei todellakaan sitä reissua peruttu sen takia. Käytiin sit jälestäpäin siellä. Ja ymmärsivät kyllä sen.
Olen päättäny nyt sen et 20 annan tai käyn ostaan sen arvosen hopeakorun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Ei tod asuta. Ei ole mökkiä ja ajetaan vanhalla autolla. Ja mies joutuu rahan eteen tekemään hiessä ja niskalimassa töitä.

kyllä muutkin tekevät rahan takia töitä mutta silti käyvät kummilasten ja sisarten perheiden juhlissa.

kyllä muutkin tekevät rahan takia töitä mutta silti käyvät kummilasten ja sisarten perheiden juhlissa.

Sä et ilmeisesti ymmärtäny, et jos sattuu työpäpivä niin se on sit työpäivä ja ei voi mitään.
Tosin voi ollakkin et ei ole ja sit mennään juhliin.

Sä et ilmeisesti ymmärtäny, et jos sattuu työpäpivä niin se on sit työpäivä ja ei voi mitään.
Tosin voi ollakkin et ei ole ja sit mennään juhliin.

Ja ku meinasit et meillä on rahaa ku tuohta. Niin vastasin ettei ole.

Tätä ketjua lukiessa taas kiittelen ettei kuuluta kirkkoon, eikä ole tuollaisia "pakollisia" juhlia.
Nää on taas näitä silmänpalvonta-juhlia joissa tärkeintä on kerätä rahaa. Kyllä ihmiset osaa olla nuijia ja vielä kehtaavat syyllistää muita että hirveetä jos ei eno mee rippijuhliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Tätä ketjua lukiessa taas kiittelen ettei kuuluta kirkkoon, eikä ole tuollaisia "pakollisia" juhlia.
Nää on taas näitä silmänpalvonta-juhlia joissa tärkeintä on kerätä rahaa. Kyllä ihmiset osaa olla nuijia ja vielä kehtaavat syyllistää muita että hirveetä jos ei eno mee rippijuhliin.

Aivan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Niin ja sit on lakkiaiset/valmistujaiset/häät/synttärit ja ku niitä alkaa olla 10 kesälle niin kyllä rahaa palaa... mieti jos jokaiseen laittais 50? tai enemmän niin on se aika paljon. Vaikka kuin hyvä tulonen on. Sit vielä omat lapset ja muut kummilapset ja sit jo onki joulu ja taas sama homma. Onneks ei sentään nimipäiviä juhlita.;)

voiskos sun miehesi ilmoittaa siskolle että hän mahdollisesti töissä? joten sitte tulisi omalta veljeltä tuo tieto....

ollaan vissiin sit samassa veneessä kun miehen kummipojalla rippijuhlat ja kutsua ei ole kuulunut. mies tuossa jo pohtikin että toisaalta on kummisetä ja pitäisi jotenkin muistaa mutta kutsua ei ole tullut????

Kääk, minä sain aikoinaan yo-lahjaks monelta sata markkaa, ja musta se oli tosi jees.Nyt kai pitäs sata euroo olla jo rippilahjanki, et ois jotakin...En kyllä ite antais rippilahjaks kun sen 20e enintään jos rahana antasin, ajatus tosiaan tärkein eikä se summa...

mä en kyllä ymmärrä tota et on pakko mennä johonkin juhliin,miten niin pakko?jos ei pääse ni ei sitte pääse ja sillä siisti..mulla on 6 sisarusta ja en kyllä jaksais loukkaantua jos ei kaikki pääsis tulemaan.Itse pyydän kyllä lasten synttäreille kaikki sisarukseni,ihan jo kohteliaisuudesta,mutta en kyllä mitenkään suutu jos eivät kaikki pääse tulemaan.Ja jokainen ostakoon lahjan varojensa mukaan!Ymmärrän kyllä et kyse on huomaavaisuudesta yms.et mentäis juhliin jos kutsutaan,mutta ei se kyllä pakko voi olla..

Alkuperäinen kirjoittaja ihQdaa:
Mä taas en pyytäisi veljeäni perumaan omia työvuorojaan, mutta plussaahan se on jos pääsisi järjestämään menonsa niin että pääsee käymään. Mutta en peruisi itsekään työvuorojani muiden lapsien rippijuhlien vuoksi, ehkä mulla on sitten niin hankalat työolot tms...?

en peruisi itekkään.nykypäivänä kun saa olla kiitollinen että joilla on edes niitä töitä..

Yhteistyössä