Sainpa mä pahoja katseita osakseni puistossa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilmeisen paha äiti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilmeisen paha äiti.

Vieras
Tyttöni heitti hiekkaa ja on kielletty, sanottu että silloin joutuu kotiin lähtemään jos niin tekee. Nappasin tyttöä kädestä ja sanoin että "No niin sitten me lähetäänkin kotiin kun et osaa olla nätisti. Sulle on monta kertaa aikasemminkin sanottu ettei hiekkaa saa heittää kenenkään päälle kun voi tulla pipi."

Tyttöhän alko itkemään ja sitten ne mulkoilut vasta alkokin ku huus ku sireeni.
Selitin vähän sivummalla neidille mitä teki ja mitä siitä seuraa kun ei osaa käyttäytyä. Sovittiin että saa yhden mahdollisuuden ja sen jälkeen suorinta tietä kotiin jos ei vieläkään leikit suju.

No ei aikaakaan kun heitti mua lapiolla ja sitten lähettiin. Muut kattoo huuli pyöreenä että mitä nyt tapahtuu ku lähin kävelemään ja tyttö huutaa perässä.

Ei se nyt niin ihan voi mennä että jäädään vaan sinne kivaan puistoon vaikkei osaa käyttäytyä, eihän ?

Koko matkan kotiin asti neiti huus ja pissas vielä mielenosotukseksi housuunsa, mua lähinnä naurattaa.

Oonko nyt ihan paha äiti kun kielsin lasta ja toimin yllä mainitusti ?

Alkuperäinen kirjoittaja ilmeisen paha äiti.:
Tyttöni heitti hiekkaa ja on kielletty, sanottu että silloin joutuu kotiin lähtemään jos niin tekee. Nappasin tyttöä kädestä ja sanoin että "No niin sitten me lähetäänkin kotiin kun et osaa olla nätisti. Sulle on monta kertaa aikasemminkin sanottu ettei hiekkaa saa heittää kenenkään päälle kun voi tulla pipi."

Tyttöhän alko itkemään ja sitten ne mulkoilut vasta alkokin ku huus ku sireeni.
Selitin vähän sivummalla neidille mitä teki ja mitä siitä seuraa kun ei osaa käyttäytyä. Sovittiin että saa yhden mahdollisuuden ja sen jälkeen suorinta tietä kotiin jos ei vieläkään leikit suju.

No ei aikaakaan kun heitti mua lapiolla ja sitten lähettiin. Muut kattoo huuli pyöreenä että mitä nyt tapahtuu ku lähin kävelemään ja tyttö huutaa perässä.

Ei se nyt niin ihan voi mennä että jäädään vaan sinne kivaan puistoon vaikkei osaa käyttäytyä, eihän ?

Koko matkan kotiin asti neiti huus ja pissas vielä mielenosotukseksi housuunsa, mua lähinnä naurattaa.

Oonko nyt ihan paha äiti kun kielsin lasta ja toimin yllä mainitusti ?

Et oo. Muistaapa tyttö paremmin että miten vaan ei olla.

Sähän teit just niin kuin pitikin. Noin mäkin yritän toimia. Kaikki siis tietävät säännöt ja niiden rikkomisesta aiheutuvat seuraukset. Sitten vaan toimitaan, kuten on sovittu. :)

Mun mielestä toimit ihan oikein. Jos on kielletty ja varoitus annettu, että seuraavasta virheestä lähdetään kotiin, niin sitten kans lähdetään sinne kotiin.

Mä olen sitten varmaan täyspahis!

Olen kantanut huutavan ja raivoavan vastustelevan lapsen pihalta sisälle, kun suullinen kehotukseni sisätiloihin siirtymisestä ei ole toiminut.

Kyllä minä teen samoin, jos poika omassa pihassa koko ajan yrittää juosta tielle tai pensasaidan läpi naapuriin. Varoitan pari kertaa ja jos homma jatkuu, lähdetään heti sisälle. Huutohan siitä tulee, mutta jos kerran kieltää niin onhan siitä pidettävä kiinni.

No riippuu lapsen iästäkin. Jos on vasta taapero, niin mun mielestä pelkkä jäähy eli hetkeksi pois leikeistä olisi riittävä seuraamus. Jos taas isompi ja jäähyt sun muut on jo kokeiltu, niin sitten ihan ok homma. Uhaksu on kuitenkin toteutettava, muuten siitä katoaa pointti ja teho.

Kyllä sitä aina saa katseita, kun lapsi saa huutoraivarit, olipa niiden syy mikä tahansa :) Ei kannata välittää, vaan pitää kiinni siitä linjasta minkä on aloittanut. Jos pari kertaa sortuu taipumaan huudon edessa julkisella paikalla, niin pian lapsi keksii että mitä kovempi meteli sen helpommin saa tahtonsa läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Päin vastoin sä olit just se turvallinen äiti joka piti sen mitä olis sanonu

Niin, ap:hän ei ekalla kerralla pitänyt sanaansa, vaan kotiin lähdön sijaan palasivatkin kesken matkan takaisin leikkipaikalle. Vasta toisella kerralla lähtivät kotiin.

Mekin on muutama kerta lähetty hippulat vinkuen puistosta ja oikeestaan viimeks lähettiin markkinoilta kun poika oli pommpulinnassa ja ei ollut kuulevinaankaan että käskin pois. Sanoin pari kertaa että jos nyt et tule itse ja joudun hakemaan niin me lähetään heti kotiin eikä osteta yhtäkään mansikkaa. No ei tullut, jouduin hakemaan ja sitten lähettiinkin kotiin. Puolen matkaa poika vissiin huusi suoraa huutoa että "äiittiii, haluun maakkinoille, haluun maasikkaaaa" :kieh:

Hyvä. Mä itsekin haluisin tehdä noin, mutta en halua rankaista tyttöäkin samalla pojan tekemisistä, joten olen tehnyt vielä pahempaa: kiellon jälkeen olen laittanut pojan, 2v, rattaisiin istumaan! Mikä onkaan tylsempää vilkkaalle pojalle, varsinkin kun sisko saa leikkiä. Annan istua pari minuuttia, ja sitten otan pois ja muistutan vielä, miksi joutui rattaisiin. Onneksi nykyään toimii jo pelkkä rattailla uhkailukin:) Olen saanut pihan mummuilta tosi pahoja katseita minäkin, kun kehtaan tollasta lapselle tehdä. Yksikin mummu tulee aina parvekkeeltaan kurkkimaan vihaisesti, kun poitsu alkaa mesota vastalauseitaan hiekkiksellä. Eipä niistä tarvi välittää:)

Yhteistyössä