sairaanhoitajan - lähihoitajan ammatista ja koulutuksesta tietävät - apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anski77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anski77:
tulin kurkkaamaan vielä tätä ketjua ja olikin tullut vielä lisää tosi mielenkiintosia vastauksia, kiitos vielä teille kaikille! ihanaa että täältä sain sen viimeisen potkun persuksilleni, että hoitoalalle uskallan hakea!! jos olis oikein huippusäkä, niin tämä mamma istuu syksyllä koulunpenkillä = )

Onnea hakuun =)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja anski77:
tulin kurkkaamaan vielä tätä ketjua ja olikin tullut vielä lisää tosi mielenkiintosia vastauksia, kiitos vielä teille kaikille! ihanaa että täältä sain sen viimeisen potkun persuksilleni, että hoitoalalle uskallan hakea!! jos olis oikein huippusäkä, niin tämä mamma istuu syksyllä koulunpenkillä = )

Onnea hakuun =)

kiitos = ) !

Hyvä ja kannustava ketju! Jossain ehkä mainittiinkin asiasta, mutta nykyään lähihoitaja-opiskelijat saavat oman alansa töitä heti ekan vuoden jälkeen ja varmaan myös heti perusjakson jälkeen...eli opiskelijana ei tarvi kauaa kitkuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Hyvä ja kannustava ketju! Jossain ehkä mainittiinkin asiasta, mutta nykyään lähihoitaja-opiskelijat saavat oman alansa töitä heti ekan vuoden jälkeen ja varmaan myös heti perusjakson jälkeen...eli opiskelijana ei tarvi kauaa kitkuttaa.

hei! tää oli kans niin positiivista tietää!

Itse opiseklen lh ja aion jatkaa sh, mutta harjottelujen ja sijaisuuksien kautta olen huomannut,että aika samaa työtä se sh ja lh tekee ainoastaa toi parerin pyöritys on enemmän sh työtä, mutta olen kyllä huomannut että pienissä yksiköissä parereita pyörittää kuka vaan. SAIRAANHOITAJAT(siis ei kaikki mutta monet)PITÄVÄT ITSEÄÄN PAREMPINA TYÖNTEKIJÖINÄ JA "viisaampina" vaikka olen huomannut jo että näin ei aina ole.
Olin itse eräässä hoitolaitoksessa harjoittelussa ja siellä oli noin 50 kymppinen ERIKOIS sairaanhoitaja joka oli ollut yli 30v alalla niin se kulki koko ajan mun perässä ja kyseli kaikkeen neuvoa ja kaiken huippu oli se kun se meni verensokeria mittamaan niin sanoi että lähdeppä sä ****neuvomaan mua. No minäpä lähdin, mutta kieltämättä huvitti.

Valmistuin LH 2001, nyt opiskelen avoimessa ammattikorkeakoulussa sairaanhoitajaksi!
Eli käyn töissä normaalisti ja vapaa aikana opiskelen:)
Maksan itse opiskeluni,1000-1500? / vuosi!!
Mutta kun on perheellinen, en voisi olla täyspäiväinen opiskelija!!
Nykyisin ei pääse oppisopimuksella opiskelemaan sairaanhoitajaksi!Sori vaan!!!!
Yhteen aikaan puhuttiin ettei, lähihoitaja koulutusta järjestetä vaan suoraan sairaanhoitajaksi pitää opiskella!!Joten kannattaa katsoa mitä töitä omalla paikkakunnalla on tarjoittavana!!!Sitten vain puntaroida mitä haluaa tehdä työkseen!!
Sairaanhoitaja työ on todellakin papereitten/ lomakkeitten/työvuorojen teko ja ne kuuluisat palaverit!Mutta itse osallistun hoitotyöhön myös!SH on myös ns. osaston esimies.
Työkuva riippuu paljolti työpaikasta!
hae ihmeessä kumpaankin,ja katso mihin pääset opiskelemaan:)
Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi!!!

Keittiö ala 8:ssa vuodessa tutuksi ja nyt olisi aika nostaa kytkintä, ajatelin sitten vetäistä LH:n paperit, ja ajatelin erikoistua sitemmin Sairaanhoito ja huolenpito tehtäviin. Oppisopimus olisi ihanne niin jos joku tietää hyvän paikan kokemuksen perusteella niin olisi kiva tietää mistä kannataisi hakea ja lähteä neuvotelemaan kyseistä paikkaa.

Yhteistyössä