Sairastun henkisesti - pelkään maailmantapahtumia, etten voi enää näin elää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarvitsen apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Minua helpottaisikin jos lyötäisin erilaisia profetioita tuosta maailmanlopun ajankohdasta, mutta kaikki sanovat saman vuoden. Ja ihmiset toistavat sitä, että tämän hetken maailmantapahtumat ovat kuin suoraan Raamatun kuvauksesta, mitä tapahtuu viimeisinä aikoina ennen maailmanloppua. En ole lukenut Raamattua, joten en tiedä, mutta näin olen monesta paikkaa lukenut niiden kommenttia, jotka kyseistä kirjaa tuntevat.

Maailmanloppu tulee n. 500 miljoonan vuoden kuluttua, kun aurinko on polttanut energiansa loppuun ja muuttuu ns. punaiseksi jättiläiseksi saaden maapallonkin hehkumaan laavapallona. Sitä ennen tosin meretkin on jo haihtuneet ja ihminen lajina hävinnyt aikapäiviä sitten.

Siis viimeistään silloin kun aurinko simahtaa, mut saattaahan se tulla jo aikaisemmin;)

Vois olla myös mielenkiintoista keskustella mitä itse kukin tarkoittaa maailmanlopulla.

Kyllä minä aion soittaa jonnekin, en vaan tiedä minne. On suuri kynnys soittaa neuvolaan tai omalääkärille sillä pelkään, että lapsille tapahtuu jotain kun kuulevat näistä peloistani. Siksi en oikein tiedä minne soittaisin. Ilman lapsia olisi helpompaa.

Mieheni juuri soitti raksalta ja kerroin, että olen henkisesti nyt todella huonossa kunnossa. Juteltiin ja hän yritti saada järkeä päähän, mutta ei nyt auta. Sanoi, ettei enää jaksa elää näin, että aina saa pelätä minkä uuden uhan tai pelon keksin. Sairastumisen pelko ollut todella voimakas ja sainkin jo lääkitystä tähän, mutta en aloittanut kun ajattelin, että selviän ilmankin. Tällä hetkellä sairastuumisen pelko on taka-alalla, nyt on nämä suuremmat asiat vieneet voimavarani tähän elämään :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei!
Minulla on kokemusta palkotiloista ja ahdistuksesta. Olen myös uskossa . Kävin mielenterveys sairaanhoitajan luona juttelemassa ja sain sieltä avun. Ja aloitin myös lääkityksen. Senjälkeen olen voinut paljon paremmin. Kyllä sinun kannattaa apua hakea. Se ei ole heikkous myöntää olevansa heikko ja avuntarpeessa.

Kyllä minä aion soittaa jonnekin, en vaan tiedä minne. On suuri kynnys soittaa neuvolaan tai omalääkärille sillä pelkään, että lapsille tapahtuu jotain kun kuulevat näistä peloistani. Siksi en oikein tiedä minne soittaisin. Ilman lapsia olisi helpompaa.

Mieheni juuri soitti raksalta ja kerroin, että olen henkisesti nyt todella huonossa kunnossa. Juteltiin ja hän yritti saada järkeä päähän, mutta ei nyt auta. Sanoi, ettei enää jaksa elää näin, että aina saa pelätä minkä uuden uhan tai pelon keksin. Sairastumisen pelko ollut todella voimakas ja sainkin jo lääkitystä tähän, mutta en aloittanut kun ajattelin, että selviän ilmankin. Tällä hetkellä sairastuumisen pelko on taka-alalla, nyt on nämä suuremmat asiat vieneet voimavarani tähän elämään :(

Jos varaat terveyskeskuslääkärille ajan, niin sinulta ei oteta lapsia pois, vaan saat apua. :hug:

Hei!
Minulla on kokemusta palkotiloista ja ahdistuksesta. Olen myös uskossa . Kävin mielenterveys sairaanhoitajan luona juttelemassa ja sain sieltä avun. Ja aloitin myös lääkityksen. Senjälkeen olen voinut paljon paremmin. Kyllä sinun kannattaa apua hakea. Se ei ole heikkous myöntää olevansa heikko ja avuntarpeessa.

Ja peesaan ihan kybällä.

se että haet apua tarkoittaa sitä että välität itsestäs ja lapsistas.jos et hae apua, silloin sun lapset voi huonosti ja silloin niille voi jotain käydäkin. Mutta jos tunnustat että apua tarttet niin miksi kukaan sulta lapsia veis? Tunnen muutaman jotka on yksinhuoltajia ja ne syö lääkkeitä masennukseen ja ahdistukseen. Ja lapset on ihan normaalisti kotona. Yksi niistä on jopa raskaana eli voi raskaana ollessa syödä lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Voikohan ahdistuslääkkeitä käyttää raskaana ollessaan?

Lääkäri osaa määrätä oikeanlaisen lläkityksen odottavalle äidille. Omia vanhoja tai varsinkaan toiselle määrättyjä ei ole muutenkaan asiaa ottaa.

Olen kokenut aika samat jutut kuin sinäkin. Pelkäsin myös, että lapset viedään kun tunnustan pelkoni jne. Kirjotin siis tuon aiemman kirjoituksen. Jos haluat jutella niin voin laittaa sähköpostiosoitteeni ?

Neuvolalääkärille tästä kerroinkin jo. Odotellaan kuulemma kuukausi, katsotaan sitten. En aio hänelle enää tästä puhua, pelkään todella lasten takia. Käyn sitten yksityisellä puolella niin voin kertoa hieman lievempänä tämän pelkoni.

Vieras, voisin kyllä kirjoittaa sinulle. Ja mielelläni kuulisin tarinasi sillä en uskonut, että samanlaisessa tilanteessa olisi muita. Ja että tästä voi myös selvitä! En ole varma ehdinkö tänään kirjoittaa, mutta huomenna varmasti.

Neuvolalääkärille tästä kerroinkin jo. Odotellaan kuulemma kuukausi, katsotaan sitten. En aio hänelle enää tästä puhua, pelkään todella lasten takia. Käyn sitten yksityisellä puolella niin voin kertoa hieman lievempänä tämän pelkoni.

Vieras, voisin kyllä kirjoittaa sinulle. Ja mielelläni kuulisin tarinasi sillä en uskonut, että samanlaisessa tilanteessa olisi muita. Ja että tästä voi myös selvitä! En ole varma ehdinkö tänään kirjoittaa, mutta huomenna varmasti.

Ei mitään lievempänä kun kerrot just niinkuin kerroit täälläkin. Ei tuu oikeanlaista hoitoa jos et ole totuudenmukainen ja voin vannoa että sulta ei oteta lapsia pois. Päinvastoin, kiitellään että pidät lasten äidistä -itsestäsi- huolen ja hoidatat itsesi ajoissa.

Niin, en ole mikään uskovainen ihminen. Vain todella pelokas ja nyt paljon tietoa etsinyt ja ahdistunut. Mitä tuolla hihhuloimisella sitten tarkoitetaan, itse haluaisin vapautua näistä ajatuksista.

Niin Jumala ei ilmota tarkkoja päivämääriä mutta kylläkin tulevia tapahtumia,Raamatussa myös puhutaan "synnytystuskien alusta",alkaa sotia ja maanjäristyksiä ym

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
tuo vuosiluku 2012 on siksi kaikissa ennustuksissa sama koska silloin päättyy mayojen kalenteri (tai miten nyt kirjoitetaankaan). Eli sille on syynsä miksi kaikilla on ennustuksissa sama päivä, oikeasti ne siis ei oo profetioita vaan täysin siitä johtuvia että jonkun aikaisemman kansan kalenteri päättyy. Ja sehän ei tarkoita maailmanlopun tulevan taatusti!

Ja siis minä olen uskovainen mutta en käsitä niitä,jotka yrittävät kahlita ihmisen uskontoon pelottelemalla. Se on väärin, sillä ei Jumala tahdo meidän pelkäävän! Pelot johtuu täysin ihmisistä ja siitä että huomattu on, että pelko on erinomainen hallitsemisen keino.

Puhu jonkun ihmisen kanssa, terveydenhoitajan, lääkärin, ihan kenen vaan kanssa joka tuntuu turvalliselta! Hae apua! Ei sun tartte yksin kantaa tuota taakkaa! Mä pyydän Jumalalta suojelusenkelit sun avuksi joka päiväisessä elämässä ja että pystyisit pääsemään irti noista pelon kahleista!

Mutta uskossa oleva ei pelkää..Itse olen myös lukenut nuo profetioiden ennustukset ja tunnen kuitenkin syvää rauhaa

apkuten jo aiemmin kirjoitin, niin nuo sinun pelkotilasi kuulostavat pakkoajatuksilta ja ahdistukselta. Tahdon vaan sanoa, etta niista karsivia on useita ja niita voidaan hyvin hoitaa laakityksella. Ota yhteytta yksityiseen jo tanaan jos et neuvolassa kehtaa puhua. Kukaan ei kuitenkaan vie sinulta lapsiasi. monet ihmiset karsivat naista ja he kykenevat hyvalla hoidolla paranemaan. tuossa olotilassa et jaksa kauan. ota yhteytta laakariin jo nyt ja pyyda apua. Itsekin ole tuollaisesta karsinyt ja tiedan miten pahalta se tuntuu ja kuinka kokonaisvaltaista se on. onneksi apua on saatavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja tarvit apua:
No hei halooo. Taitaa olla todennäköisempää, että joku teidän perheestä jää auton alle tai sairastuu kuin että sota syttyy. Hakeudu hoitoon.

Asia on oikein, mutta ulosanti luokatonta. Eli ota rohkeasti yhteyttä neuvolaan. Vahvat uskaltavat pyytää apua, kovat murenevat.

Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:
Eikö sen maailmanlopun pitänyt tulla jo vuonna 2000?

Tuossa on muutamia maailmanlopun päivämääriä http://www.geocities.com/valaisija/h_loppu.htm

Lisäksi muut ovat veikanneet ainakin vuotta 2000, 6.6.2006 ja 21.12.2012

katsoin eilen JIM:ltä tulleen dokumentin aiheesta ja olen ollut entistäkin järkyttyneempi. Samat asiat, mitä olen löytänyt, kerrottiin dokumentissa. Tosin katsoin sen toiseen kertaan kun pakotin miehenikin katsomaan ja toisella kertaa löysin jo jotain sellaistakin, mitä en ekalla katsomalla osannut löytää. eli jotain kyseenalaistusta sentään. Tämän aamun olen jälleen istunut netissä kun lapset päiväkodissa ja etsinyt tietoa ja lukenut :( Onneksi sain ajan psykiatrille ja lähden sinne kohta. Mitä hän kuitenkaan voi tälle tilanteelle tehdä? Ei pysty sanomaan, että mitään maailmanloppua ei tule eikä mitään suurta katastrofia, missä jäämme maanjäristysen ja tsunamien alle.

Jälleen pyydän anteeksi, eipä tätä pitäisi täällä ääneen kellekään kirjoittaa.

katsoin eilen JIM:ltä tulleen dokumentin aiheesta ja olen ollut entistäkin järkyttyneempi. Samat asiat, mitä olen löytänyt, kerrottiin dokumentissa. Tosin katsoin sen toiseen kertaan kun pakotin miehenikin katsomaan ja toisella kertaa löysin jo jotain sellaistakin, mitä en ekalla katsomalla osannut löytää. eli jotain kyseenalaistusta sentään. Tämän aamun olen jälleen istunut netissä kun lapset päiväkodissa ja etsinyt tietoa ja lukenut :( Onneksi sain ajan psykiatrille ja lähden sinne kohta. Mitä hän kuitenkaan voi tälle tilanteelle tehdä? Ei pysty sanomaan, että mitään maailmanloppua ei tule eikä mitään suurta katastrofia, missä jäämme maanjäristysen ja tsunamien alle.

No, mitäs sitten tapahtuu, jos kaikki hukumme tsunamissa? Ei mitään. Emme me omaa kuolemaamme jää surkuttelemaan, kun tietoisuus aivoissamme sammuu. Ja joka tapauksessa kuolema on kaikkien elollisten edessä. Niin se vain on. Sitä on turha pelätä, se on vastassa joka tapauksessa. Ainoa varma asia, jonka ihminen elämästään tietää on juuri se, että se päättyy joskus.

Ei pysty sanomaan, että mitään maailmanloppua ei tule eikä mitään suurta katastrofia, missä jäämme maanjäristysen ja tsunamien alle.

Ei kukaan pysty täysin varmasti sanomaan, ettei joku asia tapahdu. Voit ihan hyvin löytää huomenna lottokupongin, jossa on lunastamaton miljoonavoitto. Mutta äärimmäisen epätodennäköistä se on. Jos ennustukset toteutuvat, niin se on vain sattumaa. Terapiassa opit kuitenkin tulemaan toimeen pelkojesi kanssa. Elämä on epävarmaa ja meidän pitää oppia elämään sen kanssa.

Yhteistyössä