Minkä verran se tulee kalliimmaksi rakennuttaa talo?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja airi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu talomateriaalista ja siitä teettekö mitään itse vai haluatteko talon avaimet käteen- periaatteella. Me tehdään sisätyöt pääasiassa itse, mutta muuten ulkopuolinen porukka pystytti talon. Arvioisin et n. 50 tuhatta euroa säästetään kun tuon verran tehdään itse.
 
Tämä nyt on ihan heitto, mutta jos vaikka valmistalon saisi 200 t?:lla, niin vastaavan saisi itse rakentamalla varmaan tyyliin 140 t?:lla ja paljon vähemmälläkin jos pystyy tekemään kaikki itse/ teettämään tosi halvalla, siis LVI-työt, sähkötyöt jne. Mut siis ihan villi heitto, tuskin kukaan pystyy tarkkaan sanomaan ennen kuin on tarkemmin tiedossa millainen tontti, millainen talo, millainen varustus jne.
 
Todennäköisesti tulee halvemmaksi rakennuttaa talo kuin rakentaa se kokemattomasti. Yleensä itserakentaen rakennusajat ovat huomattavasti pidemmät kuin ammattirakentajilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todennäköisesti tulee halvemmaksi rakennuttaa talo kuin rakentaa se kokemattomasti. Yleensä itserakentaen rakennusajat ovat huomattavasti pidemmät kuin ammattirakentajilla.

Kyllä itsetehtynä yleensä varmaan halvemmaksi tulee, mutta mistään muusta ei olekaan takeita ;) Hermot menee, aikataulut paukkuu, budjetti paukkuu, perhe-elämä kärsii..
 

Yhteistyössä