Salon vasemmistolainen mielensäpahoittaja taas niin mielensä pahoitti toisten ihmisten ilosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nyssinäkin siinä sotkit mun ryynit ihan kokonaan, tässä enää tiiä mitä mieltä olla kun tässäkin mielipiteessä on pointtissa....niin että oliko pakko???

Psst...siinä luki perisuomalaiset, ei perussuomalaiset

Itse ihmettelin myös, että miksi joku ottaa tällaisen esiin, mutta vika olikin täällä päässä. Tarvinnee opetella lukemaan.

• Haha
Reactions: Elena777
Kyl sua nyt hävettää olla suomalainen.

Onneksi sivistyneet ulkomaalaiset eivät rieku typerän urheilun takia.

Jäin muuten just miettimään, että lontoossa eräänä keväänä oli myös aikamoinen fanitunnelma aikoinaan vaikkei kukaan ollut vielä edes voittanut tai hävinnyt. :D Saatoinpa itseki opetella erään joukkueen tunnuslaulun ja kailottaa sitä maanalaisessa.

Mut sinäkään et huomioinut pointtia, että mua ärsyttää tapa verrattuna siihen, miten urheilijoita kohdellaan kun he eivät voitakaan.

• Tykkää
Niinno. Ehkä se, mitä tarkoitin, tuleekin ilmi parhaiten kun mietitään muita suomalaisia juhlimis- ja kokoontumistapoja.

Jonkun synttärit. Juhlistetaan sankaria. Ostetaan lahja. Kilistellään ja syödään kakkua ja mennään kotiin.
Mut se, kun suomi voittaa, on kuin nuorenmiehen synttärit. Rairai ja kauhea melu ja lopputulos useampia oksentavia vaikka vain yhdellä ne synttäri oli.

Ja ei! En ole Jaanan kanssa samaa mieltä siitä, etteikö ois saanut juhlia. Suomalainen tapa örveltää aina tilaisuuden tullen on se mikä ärsyttää.

Ok. No, tapoja juhlia on erilaisia enkä oikein tiedä miksi ärsyyntyä siitä. Ei taida olla suomalaiset ainut kansa, joka kokoontuu torille riekkumaan jääkiekkojoukkueen voittoa. Samaa taitaa tapahtua eri lajien kohdalla maailmanlaajuisesti melkein kaikkialla.

En itsekkään viihdy ihmisjoukoissa, mutta se ei minusta silti tarkoita sitä, että vaikka jonkun muun tapa juhlia ei miellytä minua, niin se olisi jotenkin väärin.

Itse pidän outona esim. kreikkalaisten tapaa tanssia ja paiskoa astioita seinään, enkä näe siinä mitään hauskaa, mutta jos se on heidän tapansa juhlia, niin mikäs siinä.

Minusta on hienoa, että ihmiset iloitsee ja niillä on hauskaa, kunhan ne ei ole kirkossa tai museossa örveltämässä.

• Tykkää
Var,asti suuri osa, mutta muistanpa, kun suomi voitti eräänkin jääkiekkopelin ruotsia vastaan ja puoli suomenmaata juhli.

Itseasiassa mua ärsyttää nyt vielä enemmän, kun ajattelen sitä, miten haukutaan ja vähätellään urheilijaa/urheilijoita kun mitallia ei tulekaan. Mut sit ku voitetaan ni todella voitetaan, silleen että ME voitettiin.

Normaalia käytöstä osi se, että olisi osanottava kun toinen häviää ja kun voitto tulee ni onnittelisi upeasta saavutuksesta. Tukea huonolla hetkellä ja hyvällä osoittaa ilonsa toisen puolesta ja vaikka kysäistä miten voin auttaa juhlistamaan.

Perisuomalainen tapa rynätä jonnekin jengillä ryyppäämään ja riekkumaan kun ME voitettiin on jotain muuta kuin urheilijaa tai suoritusta kunnioittava.

Tämäkin on hassua. Itse olen ensisijaisesti törmännyt miehiin, jotka ovat täysin maansa myyneitä, kun se oma joukkue häviää. Kyse ei ole syyllistämisestä tai siitä, että käytäysiin räpättämässä häviöstä, vaan myötäelämisestä ja pettymyksen jakamisesta.

Jäin muuten just miettimään, että lontoossa eräänä keväänä oli myös aikamoinen fanitunnelma aikoinaan vaikkei kukaan ollut vielä edes voittanut tai hävinnyt. Saatoinpa itseki opetella erään joukkueen tunnuslaulun ja kailottaa sitä maanalaisessa.

Mut sinäkään et huomioinut pointtia, että mua ärsyttää tapa verrattuna siihen, miten urheilijoita kohdellaan kun he eivät voitakaan.

Kuka urheilija on saanut kuraa niskaan huonosta menestyksestä? Siis niinkuin oikeasti?

Ok. No, tapoja juhlia on erilaisia enkä oikein tiedä miksi ärsyyntyä siitä. Ei taida olla suomalaiset ainut kansa, joka kokoontuu torille riekkumaan jääkiekkojoukkueen voittoa. Samaa taitaa tapahtua eri lajien kohdalla maailmanlaajuisesti melkein kaikkialla.

En itsekkään viihdy ihmisjoukoissa, mutta se ei minusta silti tarkoita sitä, että vaikka jonkun muun tapa juhlia ei miellytä minua, niin se olisi jotenkin väärin.

Itse pidän outona esim. kreikkalaisten tapaa tanssia ja paiskoa astioita seinään, enkä näe siinä mitään hauskaa, mutta jos se on heidän tapansa juhlia, niin mikäs siinä.

Minusta on hienoa, että ihmiset iloitsee ja niillä on hauskaa, kunhan ne ei ole kirkossa tai museossa örveltämässä.

Muthei. Mites ne kirkonkellot?

Ku nyt tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, että ihmiset lukevat vain osan siitä mitä joku kirjoittaa ja alkavat kommentoida asiaan mikä eniten on ristiriidassa oman mielipiteen kanssa niin nyt vain yksi kysymys.

Pitäisikö urheiluvoittoja juhlistaa soittamalla kirkonkelloja?

(ja tää kysymys ihan kaikille)

• Vau!

Ku nyt tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, että ihmiset lukevat vain osan siitä mitä joku kirjoittaa ja alkavat kommentoida asiaan mikä eniten on ristiriidassa oman mielipiteen kanssa niin nyt vain yksi kysymys.

Eivätkö kirkon ovet olekaan auki urheilun ystäville?

Itselleni tuo on täysin yhdentekevää... minusta kirkonkelloja voi aivan vapaasti paukuttaa tai olla paukuttamatta.

Tuollaisiin ääniin tottuu ja jos on kovinkin ääniherkkä, niin kaupunkien keskustat ei varmasti ole otollisimpia asuinsijoja.
Kadehdin teitä, jotka ette kaupunkien sykkeessä häiriinny.
En minäkään tykkää metelistä, mutta jos kirkonkellot kumajat kerran viikossa minuutin, niin eipä se ole ylitsepääsemätöntä kestää. Paljon pahempaakin meteliä kaupungissa esiintyy.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
En minäkään tykkää metelistä, mutta jos kirkonkellot kumajat kerran viikossa minuutin, niin eipä se ole ylitsepääsemätöntä kestää. Paljon pahempaakin meteliä kaupungissa esiintyy.

kerran viikossa minuutin?

Soitetaanhan niitä aina, sunnuntain jumalanpalveluksien lisäksi, häissä ja hautajaisissa. Sit on vielä "sanomakellot" joilla viestitään kun joku kuolee tai kastetaan tai herraties mitä.

Yhteistyössä