V
vierailija
Vieras
En ylpeilisi Suomen tuhoamisella, mutta meillä nyt vaan on erilainen arvopohja.
Mäkin katoin just, et ihan kunnossa on maa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En ylpeilisi Suomen tuhoamisella, mutta meillä nyt vaan on erilainen arvopohja.
Et näköjään asu monikulttuurisella alueella.
Mitä mieltä olet siitä, että Halla-aho esitti epätoden väitteen tuossa vastauksessaan?
Sun takapiha on Suomi?Et näköjään asu monikulttuurisella alueella.
mihin ilmasiin palveluihin? tottakait sillain et se pyörii se kauppa. mut ei tarvii takoo enään miljardi voittoi vaan ne voitot maksetaan suoraan veronmaksajalle halvemmin hinnoin ja tuottajille korvauksin esim maito 1.40e litra nyt tuottaja saa jonkun sentin litra ni sit maksettaisikin 40 senttiä suoraan tuottajalle ja parikyt senttiä kuljettajlle. viel jäis kaupalle 80 senttiä jolla pystyy ihan hyvin maksaa niitä palkkoi. maaseutu vaurastuisi lisää ja ne sijoittaisi ne ettenpäin lisäisi tuotanto laitteiden myyntiä ja niin edelleen. ei tarvitsisi sitäkään byrokratiaa enään pyörittää tukiashakemuksissa koska veronmaksaja maksaa nyttenkin kauppojen voitot. kun maksaa sen tuen kauppiaan puolesta tuottajalle niin kauppiaan ei tarvii maksaa tuottajille hyvää hintaa. sit kun esim valtio omistaa kaupat ni ei tarvis enään maksaa ruuasta veroi sitä 24 pinnaa. ja se halvenettaisiin suoraan ruuaan hinnasta? kaikki saisi halvemalla ruokaa ja jäisi enemmän rahaa muuhun kulutukseen esim pien yrittäjät voi ihan hyvin olla yksityisii ja näin jäisi heillekin siivu potista . siis jos raha kiertäisi ainiaan miksi sitä pitäisi tulla lisää jos se käy jokaisen taskussa ja tulee sitten jossain mudossa taas takasin?
no esim kuubassahan on ilmainen terveydenhuolto köyhyydestä huolimatta ja ne lähettää kriisien aikaan lääkäreitä ympäri maailman. siis tottakait veroi maksettais jolla kustannetaan terveydenhuolto ja muut koulutukset sun muut. voishan esim yritykset maksaa siivun myöskin siitä et valtio kouluttaa väkeä ilmatteeks yrityksille ja yritykset saa siis valmiin lounaan osallistumatta kustannuksiin? noh siis kun kauppa olisi meidän kaikkien omistama se raha tulisi joka tapauksessa takaisin meille mitä jää kaikkien kustannuksien jälkeen. nythän niihin kustannuksiin osallistuttaa tukiasten muodossa mut se raha jää vaan yrittäjän taskuun. ja esim suomi omistaa satojen miljardien ellei tuhansien miljardie nluonnon varat niin sieltäkin saadaan valtion kirstuun tuloi joilla rahoittaa tuotekehittely ja kaikki muu aletaan tehdä tästä maasta viennin kärki maita laatu tuotteilla ja kehitys työllä ja sillainkin saadaan fyrkkaa omalle maalle. ja lisäksi oma maa saa halvalla ruuat sun muut. eikä ihminen tarvii nyt niin paljoo eri juttui mitä kaupassakin myydään. eli sä sanoit et verojen korotukset on huono juttu mut sitkun jostain luovuttaisiin vastustqtkin sitä sitten? lisäksi onhan valtiolla fyrkkaa ostaa tuontitavaratkin ja varmaan sais halvemallakin mitä yksityis yrittäjä. lisäksi nyt on alettava kantaa huolta ilmastosta eikä tuoda jotain brasialaista lehmää tuhansien kilometrien päästä joka kuorimattaa enemmän kuin kotona kasvatus. sanoppa mitä tuotteita ei vois suomessa tehdä? nojoo elä niin hirttäydy yhteen asiaan kiinni voihan se valuutta lisääntyä jos se onni on rahasta kiinni eikä tee sitä mitä rakastaa tehdä ni sillonhan raha on porkkana ja voidaan sitä lisätä. mtu ihmiset pitää vallan eikä anna sitä vallanhimosille ihmisille siksi voisi olla sveitsin malli hyvä annetaan kansana äänestää isoista asioista muutaman kerran vuodessa. et mitä tehdään. esim nytkin pääministeri voisi joka perjantai pitää chatti 4 tuntisen jossa vastaa kansalaisten kysymyksiin.Se ilmainen terveydenhuolto ja koulutus, ja muut palvelut, mitä tarvitaan yhteiskunnan pyörittämiseen. Millä ne kustannat? Verotuotot jäävät kokonaan saamatta tässä mallissa, jos esim. alv jätetään pois. Siinä olen samaa mieltä, että tuottajalle pitää antaa isompi siivu tuotteistaan ja siksi käynkin mielelläni ostamassa Rekosta suoraan tuottajien tuotteita. Miten hoidat tuontitavarat? Näillä leveysasteilla ei tosiaankaan voi tuottaa kaikkea, joten mistä saamme rahaa tuontitavaroiden ostamiseen? Miten innovointi, jos mistään ei tule lisää rahaa? Ketä kiinnostaa kehittää mitään uutta, jos talousjärjestelmän sisällä kiertää vain x määrä valuuttaa? Miten se suljetun talouden sisällä oleva valuutta jakautuu järjestelmän sisällä elävien ihmisten kesken? Tästähän juontaa kommunismin todellinen ongelma: suljettuna talousjärjestelmänä se mahdollistaa väärinkäytökset, jolloin puolue-eliitti saa isomman siivun ja iso osa kansasta jää tappelemaan rippeistä ilman mahdollisuutta saada järjestelmän ulkopuolelta rahaa käyttöönsä.
Suomessa ei myöskään ole enää tarvittavaa teknologiaa tai osaamista pelkkään omaan tuotantoon. Hyvänä esimerkkinä rokotetuotanto, joka ajettiin alas noin 20 vuotta sitten. Kukaan ei osaa enää täällä valmistaa massatuotantona rokotteita. Silloisen KTLn rokotetuotannon johtajan viimeinen kommentti asiaan oli, että mitäs jos joskus tulee paha epidemia... no niinpä.
no esim kuubassahan on ilmainen terveydenhuolto köyhyydestä huolimatta ja ne lähettää kriisien aikaan lääkäreitä ympäri maailman. siis tottakait veroi maksettais jolla kustannetaan terveydenhuolto ja muut koulutukset sun muut. voishan esim yritykset maksaa siivun myöskin siitä et valtio kouluttaa väkeä ilmatteeks yrityksille ja yritykset saa siis valmiin lounaan osallistumatta kustannuksiin? noh siis kun kauppa olisi meidän kaikkien omistama se raha tulisi joka tapauksessa takaisin meille mitä jää kaikkien kustannuksien jälkeen. nythän niihin kustannuksiin osallistuttaa tukiasten muodossa mut se raha jää vaan yrittäjän taskuun. ja esim suomi omistaa satojen miljardien ellei tuhansien miljardie nluonnon varat niin sieltäkin saadaan valtion kirstuun tuloi joilla rahoittaa tuotekehittely ja kaikki muu aletaan tehdä tästä maasta viennin kärki maita laatu tuotteilla ja kehitys työllä ja sillainkin saadaan fyrkkaa omalle maalle. ja lisäksi oma maa saa halvalla ruuat sun muut. eikä ihminen tarvii nyt niin paljoo eri juttui mitä kaupassakin myydään. eli sä sanoit et verojen korotukset on huono juttu mut sitkun jostain luovuttaisiin vastustqtkin sitä sitten? lisäksi onhan valtiolla fyrkkaa ostaa tuontitavaratkin ja varmaan sais halvemallakin mitä yksityis yrittäjä. lisäksi nyt on alettava kantaa huolta ilmastosta eikä tuoda jotain brasialaista lehmää tuhansien kilometrien päästä joka kuorimattaa enemmän kuin kotona kasvatus. sanoppa mitä tuotteita ei vois suomessa tehdä? nojoo elä niin hirttäydy yhteen asiaan kiinni voihan se valuutta lisääntyä jos se onni on rahasta kiinni eikä tee sitä mitä rakastaa tehdä ni sillonhan raha on porkkana ja voidaan sitä lisätä. mtu ihmiset pitää vallan eikä anna sitä vallanhimosille ihmisille siksi voisi olla sveitsin malli hyvä annetaan kansana äänestää isoista asioista muutaman kerran vuodessa. et mitä tehdään. esim nytkin pääministeri voisi joka perjantai pitää chatti 4 tuntisen jossa vastaa kansalaisten kysymyksiin.
noh jos suomessa ei muka ole osaamista ni miksi eivät osta koulutusta siihen ulkomailta ja sitten ala taas tuottamaan itse halvemmaks tulis kuin aina ostaa muualta? mut eikös täällä oltu kehitelty se nenäsumu rokote?. ei suomalaiset tyhmää kansaa ole niin kyllä me ne keksittäis? vai annetiinko kuuballe tukea tutkimukseen ja muuhun ja silti ne sai asiat järjestettyä tavallaan. Mut joo nyt lähen kaljoille tää ol itällänen nopee vastaus
Ei jäänyt, vaan faktantarkastaja ei pystynyt tarkastamaan faktaa: "Työ- ja elinkeinoministeriön kotouttamisen osaamiskeskuksen mukaan ei ole olemassa tilastoa, josta työperäisten maahanmuuttajien työllisyysasteen muutoksen ajassa voisi aukottomasti tarkistaa." Tietenkin tästä huolimatta YLE keksi itselleen mieluisat kyselytutkimukset ja julisti Halla-ahon valehtelijaksi.Jussi jäi kiinni valheesta![]()
Jussi puhuu totta ja Sanna valehtelee.Ei jäänyt, vaan faktantarkastaja ei pystynyt tarkastamaan faktaa: "Työ- ja elinkeinoministeriön kotouttamisen osaamiskeskuksen mukaan ei ole olemassa tilastoa, josta työperäisten maahanmuuttajien työllisyysasteen muutoksen ajassa voisi aukottomasti tarkistaa." Tietenkin tästä huolimatta YLE keksi itselleen mieluisat kyselytutkimukset ja julisti Halla-ahon valehtelijaksi.
Sen sijaan Marin valehteli todistetusti: "Virologian professori Olli Vapalahti sanoo Ylelle, että suoraviivaista yhteyttä ilmastonmuutokseen ei pysty koronapandemian kohdalla vetämään." Mutta tietenkin tästä huolimatta YLE keksi sopivat jossittelut, joilla valhe saatiin selitettyä melkein todeksi.
mikä ihmeen suljettu rhajärjestelmä? ihana samanlailla voi käydä kauppaa vaikka valtio omistaisi kaupat eikä mitään tarvitse sulkea. noh neuvostoliitto kautta venäjä on rikkain maa mitä tulee luonnon varoihin ei ne anna niitä ilamtteeks muille hyvä niin. sä vissiin antaisit kaivokset ja ne miljardit eulle kun siitä niin kovin tykkäät. ja muille kuppareille etkä jättäis suomen kansalle rahoi? mut aattele jos suomen valtio omistais ne laitokset ni me voitais kehittää koko ajan uusia juttui ja ostaa kilpailioita suomen ulkopuolelta ja saada omistuksia ulkomaan yhtiöäistö ei meidän pidä yrityksiä verottaa kuoliaiksi. esim joka toinen yritys lakkautetaan 7 vuoden sisään. miksi verotetaan tuplasti jos halutaan työpaikkoi ni meidän pitää myöskin tukea pien yrityksiä. esim ekat 5 vuotta verovapaasti jolla kerrytetään yhtiön kassaa suuremaksi ja sitkun se on suurempi saa isommin verotuloi ja yritykset palkkaa alkuvaiheessa jo enempi työntekijöitä jotka maksaa 30 pros veron ei sen enempää. isoissa yrityksissä valtio korjaa kaikki voitot joka hyödyttää veronmaksajaa saadaan halvemmalla hyvää laatua ja kilpaillaan muiden kanssa jotka raskaasti verottaa omia yrityksiään. esim suomi omistaa sokli tehtaat jotka on satojen miljardien arvoiset ni eihän sitä oo järkee myydä parilla sadalla miljoonalla kun omistetaant itse ni saadaan miljardei ni ei tarvii yrityksiä niin paljoo verottaa ja kuluttaja saa halvemmalla. ja valtio kerää kaikki voitot. emmä oo mitään suljettua talousjärjestelmää kannattanut. esim vienti teollisuus miksi verottaa kun ne eurot jää myynnistä suomen valtiolle täys määräisenä saa isommat voitot?Yritykset maksavat jo nyt yritysveroa, joten miten tämä muuttuisi? Ja mistä ne yritykset saavat rahaa, jos se sama raha kiertää koko ajan suljetussa talousjärjestelmässä? NL.lla ei tainnut juurikaan olla vientiä, ja se on yksi syy, miksi kommunismi ei voi toimia. Rahaa pitää tulla ulkopuoleltakin. Et ole vielä selittänyt, että miten suljetussa talousjärjestelmässä voi ansaita rahaa? Jos tekee huomattavan innovaation, niin miten sillä pystyy ansaitsemaan? Mikä on se ansaintalogiikka?
On monia elintarvikkeita, joita olemme tottuneet syömään, joita ei voi täällä tuottaa. Käytännössä tänne jäisi maatalous- ja karjatuotteet sekä metsästä saatavat tuotteet. Ei taida kelvata vihervasemmistolle, vaan pitää olla tofua ynnä muuta toiselta puolelta maapalloa raahattua elintarviketta. Siitä olen samaa mieltä, että esim. ulkolaista lihaa ei tarvitsisi tuoda ollenkaan, mutta vapaakauppa, minkäs voit? Kuluttajana olen tehnyt sen ratkaisun, että ostan kaupasta ja ravintolassa vain kotimaista lihaa, mieluiten Rekosta.
Millä rahalla sitä ulkomaista koulutusta sitten ostetaan? Jos on suljettu talousjärjestelmä, niin ulkomailta ostaminen tarkoittaa, että rahaa valuu ulkomaille, mutta sitä ei tule tilalle.
mikä ihmeen suljettu rhajärjestelmä? ihana samanlailla voi käydä kauppaa vaikka valtio omistaisi kaupat eikä mitään tarvitse sulkea. noh neuvostoliitto kautta venäjä on rikkain maa mitä tulee luonnon varoihin ei ne anna niitä ilamtteeks muille hyvä niin. sä vissiin antaisit kaivokset ja ne miljardit eulle kun siitä niin kovin tykkäät. ja muille kuppareille etkä jättäis suomen kansalle rahoi? mut aattele jos suomen valtio omistais ne laitokset ni me voitais kehittää koko ajan uusia juttui ja ostaa kilpailioita suomen ulkopuolelta ja saada omistuksia ulkomaan yhtiöäistö ei meidän pidä yrityksiä verottaa kuoliaiksi. esim joka toinen yritys lakkautetaan 7 vuoden sisään. miksi verotetaan tuplasti jos halutaan työpaikkoi ni meidän pitää myöskin tukea pien yrityksiä. esim ekat 5 vuotta verovapaasti jolla kerrytetään yhtiön kassaa suuremaksi ja sitkun se on suurempi saa isommin verotuloi ja yritykset palkkaa alkuvaiheessa jo enempi työntekijöitä jotka maksaa 30 pros veron ei sen enempää. isoissa yrityksissä valtio korjaa kaikki voitot joka hyödyttää veronmaksajaa saadaan halvemmalla hyvää laatua ja kilpaillaan muiden kanssa jotka raskaasti verottaa omia yrityksiään. esim suomi omistaa sokli tehtaat jotka on satojen miljardien arvoiset ni eihän sitä oo järkee myydä parilla sadalla miljoonalla kun omistetaant itse ni saadaan miljardei ni ei tarvii yrityksiä niin paljoo verottaa ja kuluttaja saa halvemmalla. ja valtio kerää kaikki voitot. emmä oo mitään suljettua talousjärjestelmää kannattanut. esim vienti teollisuus miksi verottaa kun ne eurot jää myynnistä suomen valtiolle täys määräisenä saa isommat voitot?
täh emmä kommunismistä puhunu miten täällä hoidetaan asiat ei siis suljettu vaan avoin kaupalle. oonhan mä sen kertonut jo monesti miten saadaan tuloi jotka on monin kertaiset nyky systeemiin verrattuna mut on voinnu tietty mennä sulta ohitte. huomaatko kuinka loit mulle mielipiteen et oon kommunisti sama asia mistä syytit foreveriä. noh mikä siinä viiden vuoden järjestelmässä on ei järkevää? kuristetaKommunismi perustuu suljettuun talousjärjestelmään, josta hyötyy puolue-eliitti. Koska yksityisyrittäminen on kiellettyä, ihmisellä ei ole mitään mahdollisuutta parantaa omaa asemaansa, vaan hän jää tappelemaan murusista muiden kanssa.
Jos luulet, että pidän EUsta, niin olet väärässä. Kaivokset pitää ehdottomasti pitää kotimaisessa omistuksessa.
Verovapaus ensimmäisen viiden vuoden aikana ei ehkä ole järkevää, mutta yrityksiä voisi tukea Viron tapaan.
Edelleen et ole kertonut, mistä yhteiskunta saa rahaa, kun veroja ei näytä oikein kukaan maksavan tässä mallissa.
täh emmä kommunismistä puhunu miten täällä hoidetaan asiat ei siis suljettu vaan avoin kaupalle. oonhan mä sen kertonut jo monesti miten saadaan tuloi jotka on monin kertaiset nyky systeemiin verrattuna mut on voinnu tietty mennä sulta ohitte. huomaatko kuinka loit mulle mielipiteen et oon kommunisti sama asia mistä syytit foreveriä. noh mikä siinä viiden vuoden järjestelmässä on ei järkevää? kuristeta
no mistä keksit sitten puhua sulejtusta järjestelmästä. kun vaikka valtio omistais jotain ei sen tarvii olla mikään suljettu järjestelmä. joo oon kaljapäissäni joMissä olen syyttänyt sinua kommunistiksi?
Aivan. En missään. Olen keskustellut kommunismista, josta olet itsekin keskustellut, mutta ehkä joit pari kaljaa liikaa?
no mistä keksit sitten puhua sulejtusta järjestelmästä. kun vaikka valtio omistais jotain ei sen tarvii olla mikään suljettu järjestelmä. joo oon kaljapäissäni jo eikä jaksa oikeen olla vakavissa aiheissa. apropoo meillä tuli frendin kaa riitaa. mä sanoin suoraan et ei sillä mitään mikkei oo talossa kun kuvitteli et kaikki kuvaa sitä. mäkin joskus niin kuvittelin mut se on vaan harhasta käsitystä. sitkun mä sanon suoraan asiat ni se loukkaa aina jotain. kaipaisinkin sellasta et voi puhua ihan mistä vaan et aina loukkaannuttas. mä oon niin kypsä siihen et aina pahotetaan mieli kun sanoo suoraan. joo enkä tarkota et haukkuisin ketään vaan sellasesta pilvilinnasta on hyvä päästä irti ja pysyy reaali maailmas. ainiin tää oli mistä suuttu kun totetisin et me ollaan pohja sakkaa parisuhde markkinoilla kun ollaan mielenterveys kuntoutujia eikä oikeen haluttuja parisuhteeseen ni veti kilarit ja sanoi et puhu omasta puolesta. no mä ymmmärrän sen . ja muutenkin pitää pitää reality chek elämässä. mut sehän onkin pahuutta ja mollaamista sitten .
on se jo kohentunut joskus vaan on kiva ottaa bissee ei sen kummepaaSinä kuvailit viestissäsi suljettua järjestelmää, jossa raha kiertää, valtio omistaa kaiken ja kukaan ei maksa veroja. Kuulostaa pahimmalta painajaiselta eli kommunismilta.
No joo. Lopeta päihteiden käyttö, niin ehkä mielenterveyskin saattaa kohentua.
on se jo kohentunut joskus vaan on kiva ottaa bissee ei sen kummepaa
juotko sä kuinka usein itte? millanen oot humalassa? ja kun otat mitä juot?No eihän sitä ihan kuivin suin aina tarvitse olla.
juotko sä kuinka usein itte? millanen oot humalassa? ja kun otat mitä juot?
mikäs sun viini on lemppari? mille sun suussa maistuu ruuan kaa?. mulle se maistuu ruosteelle en tiedö miksi. miksi et tykkää olla humalassa? vai miksi et oo juonu kunnon perseitä moneen vuoteen?Juon harvoin, enkä ole ollut humalassa moneen vuoteen. Viiniä otan, jos otan jotain.
mikäs sun viini on lemppari? mille sun suussa maistuu ruuan kaa?. mulle se maistuu ruosteelle en tiedö miksi. miksi et tykkää olla humalassa? vai miksi et oo juonu kunnon perseitä moneen vuoteen?
ach me ranskalaiset voidaan opettaa sut viini tavoilleTäytyy tunnustaa, että en tunne viinejä, enkä mitään rypäleitä, enkä osaa ravintolassa valita, vaan kysyn aina tarjoilijalta. Tykkään punaisesta ja valkoisesta, ja onhan ne hyviä sopivan ruoan kanssa. En vaan tykkää olla humalassa, ei ole mun juttu.
ach me ranskalaiset voidaan opettaa sut viini tavoille mikä siinä humalassa pelottaa sitten?