Sanoinko pahasti? Mulle suututtiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aha";23411003]Siinähän pahastuisit. Niin makaa kuin petaa. Varmaan se ekakin morsian pahastui. Vai eikö sillä olekaan väliä?[/QUOTE]

no jotenkin en osaisi ajatella, että vittuilu mielessä ovat jääneet pois häistä.
en oikein osaisi pahastua,jos joku ei pääsisi mun häihini -oli syy sitten etelänloma tai lastenvahtiongelma tms.harmittaisi joo, mutta ei sillä tavalla, että se jäisi kaivelemaan.

Hyvin sanottu. Tässä täytyy ottaa huomioon, että jääminen pois sisaruksen häistä tahallaan ilman hyvää syytä on törkeää. Häät ovat ihmiselle tärkeä asia joka joillekin tapahtuu vain kerran elämässä ja tuo kaunis tapahtuma halutaan jakaa läheisten kanssa.

Aivan, olen itse nuoruudessani tullut 500 km vain ja ainoastaan sen takia että olin siskoni häissä todistajana ja siinä se, takasin 500km ja vielä vappuaattona, ehdin minä kyllä sitten vielä pileisiin...ei tullut mieleenkään kieltäytyä.

no jotenkin en osaisi ajatella, että vittuilu mielessä ovat jääneet pois häistä.
en oikein osaisi pahastua,jos joku ei pääsisi mun häihini -oli syy sitten etelänloma tai lastenvahtiongelma tms.harmittaisi joo, mutta ei sillä tavalla, että se jäisi kaivelemaan.

Ja minä olen muutenkin tämmöinen sopuisa ja rauhaisa, minä vaan täällä vaellan sen aikani ja koetan olla kaikille mieliksi, eipä minulla ole mitään väliä, kunhan kaikki on sopuisaa ja rauhaisaa ja ihmiset saavat mennä lomalleen kun siltä tuntuu, vaikka kesken sovitun tehtävän, kunhan vain on sopuisaa ja rauhaisaa...aamen

[QUOTE="vieras";23410750]Sen minä ymmärsin jo aikaisemmin, kysymys oli esitetty lainatun tekstin kirjoittajalle eli minnalle. Hienosti lohkastu, niinkuin joku tuossa jo totesi että kun on rotia lähteä kesken kaiken reissuun, pitää pikkasen kestää kritiikkiä asiasta.[/QUOTE]

Kesken kaiken, jos matkasta on puhuttu KUUKAUSI ennen häitä, ja varmistunutkin 2viikkoa ennen??? Musta se EI ole kesken kaiken. Eihän nyt herranjestas voi vaatia kaikkia muita ihmisiä elämään hääparin mukana joka sekuntia ja unohtamaan oman elämän!

Edelleen ap, mitä pari sanoi syyksi, että lähtivät reissuun, sanoivatko että ihan siksi kun teillä on häät?
Koska niin sinä sanoit. En usko että kerrot kaikkea, vaan taustalla on jotain muutakin skismaa ja vittuilua.

Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä.
Hienoa, että on ihmisiä, jotka sanovat asiansa naamatusten, eivätkä jupise selän takana.
Täällähän usein kommentoidaan ihmisille asiasta kuin asiasta, että no mikset mene ja sano sitä sille itselleen. Miks se nyt sitten onkin väärin?

Mun mielestä tuo nyt oli vähän tuommoinen möläytys. Paljon parempi olisi ollut, jos olisit lupautunut auttamaan ja sitten jättäisit ihan oikeasti menemättä häihin jonkun syyn varjolla.

[QUOTE="vieras";23411061]Ja minä olen muutenkin tämmöinen sopuisa ja rauhaisa, minä vaan täällä vaellan sen aikani ja koetan olla kaikille mieliksi, eipä minulla ole mitään väliä, kunhan kaikki on sopuisaa ja rauhaisaa ja ihmiset saavat mennä lomalleen kun siltä tuntuu, vaikka kesken sovitun tehtävän, kunhan vain on sopuisaa ja rauhaisaa...aamen[/QUOTE]

no ei nyt sentään.
mutta siis ..ööh..voi hyvänen aika sentään! :D

Kesken kaiken, jos matkasta on puhuttu KUUKAUSI ennen häitä, ja varmistunutkin 2viikkoa ennen??? Musta se EI ole kesken kaiken. Eihän nyt herranjestas voi vaatia kaikkia muita ihmisiä elämään hääparin mukana joka sekuntia ja unohtamaan oman elämän!

Edelleen ap, mitä pari sanoi syyksi, että lähtivät reissuun, sanoivatko että ihan siksi kun teillä on häät?
Koska niin sinä sanoit. En usko että kerrot kaikkea, vaan taustalla on jotain muutakin skismaa ja vittuilua.

Näin juuri!

Jos häihin on johonkin tehtävään ittensä luvannut ja häissä ei ole, sillon reissuun on lähdetty keskenkaiken. Jos reissua suunniteltiin ja tiedettiin, sillon ei myöskään luvata mitään häihin liittyvää.

[QUOTE="vieras";23410911]Se olikin vain toinen esimerkki tästä kuinka kynnysmatto toimii sen lisäksi että mukisematta nielee kun hänen häänsä eivät merkitse mitään, reissu on tärkeämpi. Kynnysmatto ei tosiaankaan huutele veljen hääsuunnitelmiin nottei olla paikalla ku ollaan reissunpäällä tai kysy myyjältä korvaavaa tuotetta, tai vaadi hyvää palvelua ravintolassa vaan syö kiltisti ja mukisematta lähtee kotiin märehtimään... Ap ei ole kynnysmatto, moni muu tuntuu olevan tämänkin ketjun perusteella!!![/QUOTE]

Sinusta siis se, että kysyisi rehellisesti asian laitaa, käsittelisi asian heti ja unohtaisi sitten menneet, eikä vittuilisi, näpäyttelisi ja nälvisi on kynnysmattona olemista?

[QUOTE="vieras";23411087]Jos häihin on johonkin tehtävään ittensä luvannut ja häissä ei ole, sillon reissuun on lähdetty keskenkaiken. Jos reissua suunniteltiin ja tiedettiin, sillon ei myöskään luvata mitään häihin liittyvää.[/QUOTE]

Jos kuukautta ennen häitä kertoo ettei pääsekään apuun, niin onko silloin lähtenyt kesken kaiken?

[QUOTE="vieras";23411087]Jos häihin on johonkin tehtävään ittensä luvannut ja häissä ei ole, sillon reissuun on lähdetty keskenkaiken. Jos reissua suunniteltiin ja tiedettiin, sillon ei myöskään luvata mitään häihin liittyvää.[/QUOTE]

Eli mitään syytä perua ei ole koskaan missään tilanteessa? Ihan tosi? Ap ei kerro, miten käly perui osallistumisensa, pahoitteliko tms. Mitä kertoi syyksi ja miten selitteli tilanteen. Reissu voi tulla yllättäen (itse olen joutunut muuttamaan ulkomaille 3viikon varoitusajalla).

Mä en kertakaikkiaan käsitä miten voisin ottaa nokkiini jos joku läheinen ei pääsisi mun häihin. Jos kaksi viikkoa ennen peruu, eikä kyseessä ilmeisesti ollut mikään korvaamaton apu, minusta se on ihan ok. Tottakai voi harmittaa, mutta en nyt menis jälkikäteen suutani soittamaan (vaan ihan sanoisin niin kuin asiat on heti).

Sinusta siis se, että kysyisi rehellisesti asian laitaa, käsittelisi asian heti ja unohtaisi sitten menneet, eikä vittuilisi, näpäyttelisi ja nälvisi on kynnysmattona olemista?

Pienet näpäytykset, vittuilut ja nälvimiset ovat elämän suola ja todella lämpimin mielin kannustan AP:tä jatkamaan samalla linjalla ja harmittelen kun en ollut kärpäsenä katossa näkemässä tulevan morsiamen ilmettä! Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Toivon tosiaan että tuleva morsian on tulevan sulhasensa kanssa kovasti pyydellyt anteeksi silloiselta hääparilta kusipäisyyttään ja asiasta on keskusteltu ja asia on sovittu.

[QUOTE="Just";23410991]Siispä se, joka on erilainen, joutuu ottamaan teidän porukkaan etäisyyttä. Kaikki eivät tosiaan tuollaisesta "kulttuurista" pidä. Huumori ja vittuilu ovat kaksi eri asiaa. Huumori on positiivista, vittuilu negatiivista. Ja on ihmisiä, jotka kärsivät negatiivisuudesta ja voivat huonosti jos elämä on pelkkää vittuilua.

Mutta vittuilijoitten ei tarvitse sellaisia ihmisiä ymmärtää, koska vittuilu on HUUMORIA. (Oikeastihan se on henkistä väkivaltaa, jos joku siitä kärsii)[/QUOTE]

Peesi tälle. Joillekin vaan se tympeä naljailu on sitä ainoaa hoh hoh niin hauskaa "huumoria". Ja jos joku ei huvitu tällaisesta primitiivisestä vittuilusta, niin se on huumorintajuton paska. Sitten pelataan se "etkö huumoria ymmärrä" -kortti. Ymmärrän huumoria, mutta en tilannetajuttomia moukkia.

[QUOTE="Just";23410991]Siispä se, joka on erilainen, joutuu ottamaan teidän porukkaan etäisyyttä. Kaikki eivät tosiaan tuollaisesta "kulttuurista" pidä. Huumori ja vittuilu ovat kaksi eri asiaa. Huumori on positiivista, vittuilu negatiivista. Ja on ihmisiä, jotka kärsivät negatiivisuudesta ja voivat huonosti jos elämä on pelkkää vittuilua.

Mutta vittuilijoitten ei tarvitse sellaisia ihmisiä ymmärtää, koska vittuilu on HUUMORIA. (Oikeastihan se on henkistä väkivaltaa, jos joku siitä kärsii)[/QUOTE]

Tuo on pelkästään oma päätelmäsi, joka on seurausta huonosta luetun ymmärtämisestä. Lainaan siis alle itseäni ja tartun suurennuslasiin sekä rautalankaan:

Meidän perheessä on melkoisen rajun/viiltävän huumorin kulttuuri.
Kyse on meidän perheestä, johon kuuluu siis kahdeksan aikuista ja saman verran lapsia. Minä ja äitini naljailemme toisillemme todella rankasti ja nauramme päälle, samoin siskoni miehellä ja minulla on välillä erityisen viihdyttäviä vittuilusessioita. Toisaalta perheessämme on myös lapsia ja herkempiä aikuisia, joiden kanssa huumori on lempeää ja ottaa huomioon heidän tunteensa, silti kaikilla on hauskaa.

Lisäksi perheemme lähipiiriin kuuluu melkoinen määrä sukua, naapureita ja perheystäviä. Joidenkin näiden kanssa heitetään liki yhtä armotonta huulta kuin perheen sisällä, toisten kanssa huumori on erilaista.

Perheemme on mielestäni harvinaisen tiivis, lämmin ja ulospäinsuuntautunut yhteisö, jota en ole huomannut välteltävän. Porukkaan ovat mahtuneet hiljaisemmat, aremmat ja räväkämmät tuttavuudet kivuitta.

Pystyn hyvin samaistumaan tuohon aloittajan tilanteeseen, voisin ihan hyvin itsekin heittää tuollaisen herjan. Enkä näe siinä mitään omituista. Toisaalta ne, joille tuollaista huumoria heittäisin olisivat sitten sellaisia joiden tietäisin osaavan ottaa sellaiset heitot huumorilla.
Tässä olennainen juttu, jonka jätöt iloisesti huomiotta vastauksessasi. Painotan nimenomaa sitä, että valitsen huumorin tyylin vastaanottajan mukaan. En naljaile niille, joiden tiedän sellaisesta loukkaantuvan tai jotka eivät sellaista pidä huumorina. Esimerkiksi en heitä miehelleni samanlaista herjaa kuin äidilleni, sillä mieheni loukkaantuisi auttamatta ensimmäisestä lauseesta. Silti meillä on mieheni kanssa yhdessä hauskaa ja heitämme yhdessä (mielestämme) hyvää läppää.

Aloittajan toiminnasta sen verran sanoisin, että mitä ilmeisimmin tapahtui virhearvio, kun vastaanottaja suuttui.
Tässä jälleen nähdäkseni tuon ilmi, että mielestäni vitsin esittäjän täytyy osata arvioida vastaanottajan huumorintajua.

*muokkaus: vaihdoin sanajärjestyksen ymmärtämisen helpottamiseksi (herkempiä aikuisia ja lapsia - lapsia ja...)

Viimeksi muokattu:
Eli mitään syytä perua ei ole koskaan missään tilanteessa? Ihan tosi? Ap ei kerro, miten käly perui osallistumisensa, pahoitteliko tms. Mitä kertoi syyksi ja miten selitteli tilanteen. Reissu voi tulla yllättäen (itse olen joutunut muuttamaan ulkomaille 3viikon varoitusajalla).

Mä en kertakaikkiaan käsitä miten voisin ottaa nokkiini jos joku läheinen ei pääsisi mun häihin. Jos kaksi viikkoa ennen peruu, eikä kyseessä ilmeisesti ollut mikään korvaamaton apu, minusta se on ihan ok. Tottakai voi harmittaa, mutta en nyt menis jälkikäteen suutani soittamaan (vaan ihan sanoisin niin kuin asiat on heti).

No ilmeisti se kyllä oli korvaamaton, koska kun luet koko jutun, niin sitä hommaa ei sitten kukaan hoitanut.

[QUOTE="vieras";23411133]Pienet näpäytykset, vittuilut ja nälvimiset ovat elämän suola ja todella lämpimin mielin kannustan AP:tä jatkamaan samalla linjalla ja harmittelen kun en ollut kärpäsenä katossa näkemässä tulevan morsiamen ilmettä! Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Toivon tosiaan että tuleva morsian on tulevan sulhasensa kanssa kovasti pyydellyt anteeksi silloiselta hääparilta kusipäisyyttään ja asiasta on keskusteltu ja asia on sovittu.[/QUOTE]

Miten niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan? Vittuiliko se morsian ap:lle jossain vaiheessa?

[QUOTE="Pöh";23411140]Peesi tälle. Joillekin vaan se tympeä naljailu on sitä ainoaa hoh hoh niin hauskaa "huumoria". Ja jos joku ei huvitu tällaisesta primitiivisestä vittuilusta, niin se on huumorintajuton paska. Sitten pelataan se "etkö huumoria ymmärrä" -kortti. Ymmärrän huumoria, mutta en tilannetajuttomia moukkia.[/QUOTE]

Ap:LLa oli kyllä tilannetaju hallussa todella hyvin, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!

[QUOTE="vieras";23411133]Pienet näpäytykset, vittuilut ja nälvimiset ovat elämän suola ja todella lämpimin mielin kannustan AP:tä jatkamaan samalla linjalla ja harmittelen kun en ollut kärpäsenä katossa näkemässä tulevan morsiamen ilmettä! Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Toivon tosiaan että tuleva morsian on tulevan sulhasensa kanssa kovasti pyydellyt anteeksi silloiselta hääparilta kusipäisyyttään ja asiasta on keskusteltu ja asia on sovittu.[/QUOTE]

Ystäväporukassa humoristinen naljailu on aivan eri asia kuin ap:n tilanne.
Sinusta siis vittuilu on aina ok, vaikka kuinka vittuiltais toiselle herkästä/arasta/vaikeasta tms asiasta, tai ihan mistä vaan, mistä tulee huono ilmapiiri. Koska vittuilu on sulle elämän suola, ei se, että oikeasti kommunikoisit ja ruokkisit oikeanlaista huumoria lähipiirissä.

Mikä on sallittu syy perua osallistumisensa häihin, jos kk varoitusaika ei riitä näillä syillä, vaan ollaan automaattisesti kusipäitä?

Sitähän me ei tiedetä (ja tuskinpa koskaan kuullaankaan...) että saako ap lainkaan kutsua ko häihin. Ymmärtääkseni kutsuja ei oltu vielä lähetetty.
Kyllä ainakin mun häistä tiesi jotkut sellaisetkin ihmiset joita ei ollut kutsuttu.

Miten niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan? Vittuiliko se morsian ap:lle jossain vaiheessa?

Kyllä se on kuule aika pahaa vittuilua jos mun oma sisarus ei saapuisi mun häihin sen takia että haluaa mennä reissuun, jonka olisi voinut ajoittaa viikkoa myöhemmäksti tai viikkoa lyhyemmäksi. En varmasti heitä sanoisi kun kaupassa vastaan tulisi. No onneksi mun sisarukset eivät ole nuon itsekkäitä.

Yhteistyössä