Sanoinko pahasti? Mulle suututtiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ystäväporukassa humoristinen naljailu on aivan eri asia kuin ap:n tilanne.
Sinusta siis vittuilu on aina ok, vaikka kuinka vittuiltais toiselle herkästä/arasta/vaikeasta tms asiasta, tai ihan mistä vaan, mistä tulee huono ilmapiiri. Koska vittuilu on sulle elämän suola, ei se, että oikeasti kommunikoisit ja ruokkisit oikeanlaista huumoria lähipiirissä.

Mikä on sallittu syy perua osallistumisensa häihin, jos kk varoitusaika ei riitä näillä syillä, vaan ollaan automaattisesti kusipäitä?

Sisarukselta? Koomassa makaaminen sairaalassa

[QUOTE="vieras";23411194]Kyllä se on kuule aika pahaa vittuilua jos mun oma sisarus ei saapuisi mun häihin sen takia että haluaa mennä reissuun, jonka olisi voinut ajoittaa viikkoa myöhemmäksti tai viikkoa lyhyemmäksi. En varmasti heitä sanoisi kun kaupassa vastaan tulisi. No onneksi mun sisarukset eivät ole nuon itsekkäitä.[/QUOTE]

Uskomatonta... En voi muuta sanoa.

[QUOTE="vieras";23411194]Kyllä se on kuule aika pahaa vittuilua jos mun oma sisarus ei saapuisi mun häihin sen takia että haluaa mennä reissuun, jonka olisi voinut ajoittaa viikkoa myöhemmäksti tai viikkoa lyhyemmäksi. En varmasti heitä sanoisi kun kaupassa vastaan tulisi. No onneksi mun sisarukset eivät ole nuon itsekkäitä.[/QUOTE]

Ja sinä et nyt kuulosta lainkaan itsekkäältä :D

Enpä minäkään ymmärtäisi sisaruksen häihin tulemattomuutta muuten kuin sairauden tms. ylitsepääsemättömän syyn takia. Matka ei ole mun mielestä välttämättömyys. Mutta toisaalta, olenkin sukurakas ja meillä on läheinen suku, eikä kellään tulisi mieleenkään lähteä matkalle viikkoa ennen häitä, joista on tiedetty jo kauan aikaa.

Olisi kyllä hauska tietää kuinka miehen sisko on perumisensa perustellut.

Kehen sinä luotat ellet omaan lihaasi ja vereesi. Juuri autoin isääni tiukan paikan tullen ja vedin siihen sitten mukaan tätini, jälkipeleissä täti tuumasi että on se paikka kuinka tiukka tahansa, niin tämä suku pitää yhtä ja pärjää!

[QUOTE="vieras";23411284]Onko seitsekästä jos perheessä on hyvät välit ja täydellinen luottamus omiin sisaruksiinsa???[/QUOTE]

Luottamusta voi olla myös se, että ymmärtää, että toinen on estynyt (mistä tahansa syystä) tulemaan häihin. Sehän se vasta niitä hyviä välejä vaatii. Olennaista tietysti on, että asioista kommunikoidaan.

Jos siskoni haluaisi matkustaa, niin hän saisi tehdä sen ihan koska tahansa, etenkin jos ilmoittaa etukäteen ja mieluiten kertoo sen nätisti - ja toki toivon että olisi hyväsyyvalita juuri hääpäivän aika matkalleen. Esim. jos silloin oli hyvä tarjous, se riittää mulle syyksi.

Ei mun ja siskon tarvitse juhlia mun häitä yhdessä, kun tapaamme muutenkin pari kertaa viikossa. Ymmärrän ihan hyvin ja voisin itsekin mennä matkalle, jos se jostain syystä osuisi siskon hääpäivään.

Ihme vainoomista.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23410238:
Mun mielestä vittuilua ei voi sanoa taitolajiksi. Miten toisten ihmisten loukkaus voi olla taito. Mitä paremmin vittuilee sen taitavampi on...jes.

Siinähän se taito vittuilemisessa piileekin että osaa ottaa tilanteet ja ihmiset huomioon. Katsos jos sen tekee huonosti/tökerösti niin on vaarana että kohde loukkaantuu ja se on ei toivottu tulos jos ei tarkoittanut loukata.
Mutta jos osaa vittuilun niin parhaimmassa tapauksessa sillä saa kohteen ymmärtämään itse että jossain hänen tekemässään/sanomassaan on parantamisen varaa. Tai vielä pahempaa; vittuilu voi laukasta jännittyneen tilanteen ja saada kaikki osapuolet nauramaan.
Ja vittuilla voi myös itsestään. Mutta se onkin sitten jo niin pro- toimintaa että sitä ei kannata aloittelevien ruveta suin päin kokeilemaan.

Niin kuin häät olisi joku maailman pyhin asia? Toki jos järjestelyt menee sen takia pieleen, niin loukkaantuisin, mutta useita viikkoja etukäteen asia oli ap:n tiedossa.

No ei ollut useita viikkoja tiedossa, opetelkaa lukemaan.

Ai miten he perustelivat matkalle lähtönsä? Eivät juuri mitenkään. "No me nyt ajateltiin lähtee jo nyt". "Sori".

Joku kysyi mitä ajattelen ketjusta ja keskustelusta. No, vastakkainen mielipide mun sanomisesta ei haittaa, mutta se vähän tympii että ei lueta, mitä olen jo vastannut.

No ei ollut useita viikkoja tiedossa, opetelkaa lukemaan.

Ai miten he perustelivat matkalle lähtönsä? Eivät juuri mitenkään. "No me nyt ajateltiin lähtee jo nyt". "Sori".

Joku kysyi mitä ajattelen ketjusta ja keskustelusta. No, vastakkainen mielipide mun sanomisesta ei haittaa, mutta se vähän tympii että ei lueta, mitä olen jo vastannut.

Tämä on venynyt niin pitkäksi jo, että varmaan siksi vähän hukkuu sinun vastauksesi sinne joukkoon, mutta se ei tietenkään ole sinun vikasi.:)

Mun serkku meni mieluummin saunomisen mm-kilpailua KATSOMAAN kuin tuli mun häihin... Kuulin häissä toisilta serkuiltani (jotka asuvat lähellä häntä) ettei tule ja miksi ei tule. Parin viikon päästä tuli tekstari että sori ku en päässy häihin :D
Sama serkku käy useasti vuodessa täällä mun paikkakunnalla mutta koskaan ei kuulema kerkiä käydä meillä. Ja ilmoittaa siis käyneensä täällä päin jonku ajan päästä. Samapa se on.. ei tule enää itelläkään otettua yhteyttä.

Ei kannata olla niin mustasukkainen omasta veljestä, tuskin hänkään on mikään mielipiteetön lammas ja menee akkansa mukana. Kannattaa kysyä veljeltä suoraan miksi ei kiinnostanut oman sisarensa häät eikä kiukutella kun pikkulapsi :)

Jos on puolisen vuotta aikaisemmin luvannut auttaa häissä. Sitten päättää kk ennen ihan mitättömällä syyllä (juu huvitti nyt vaan lähteä sinne reissuun) jättää väliin veljensä häät, pitäisi tämän siskon kyllä kestää hyvinkin tälläinenkin kritiikki pitäisikö veljen vuorostaan varata nyt sitten matka jonnekin etteivät pääse, ihan huvin vuoksi vaikkapa.

Eikö se tullut jo selväksi että tämä nyt naimisiin menossa oleva pari oli TYÖTTÖMIÄ tuolloin, eli reissuun olisi voitu lähteä useita kk ennemmin tai pari viikkoa myöhemminkin. Eli ihan omaa välinpitämättömyyttään. Eli joka leikkiin lähtee, leikin kestäkööt. Lähtivät ite huvikseen reissuun etuajassa, jättivät luvatut tehtävät ja häät välistä ja nyt ei kestetä vitsiä pitäskö veljen vaimoineen lähteä vuorostaan reissuun. Siskon ongelma, ei kannata luvata jos ei halua pitää lupaustaan. Joku sairastapaus olisi ymmärrettävämpi miksi ei pysty tulemaan häihin kuin huvin vuoksi aikaistettu matka, jolle olisi voinut lähteä vaikka häitä seuraavana päivänä, kuten varmasti alkuperäissuunnitelma oli ollut. Kunnes rupes tympimään häätouhu ja piti päästä karkuun.

Riippuu, miten oot asian ilmaissut. Mun mielestä toi oli ihan hyvää huumoria, jos sen sillä äänellä olis sanonut. Kieltämättä olisin itsekin hieman loukkaantunut sinun tilanteessasi.

Jos siskoni haluaisi matkustaa, niin hän saisi tehdä sen ihan koska tahansa, etenkin jos ilmoittaa etukäteen ja mieluiten kertoo sen nätisti - ja toki toivon että olisi hyväsyyvalita juuri hääpäivän aika matkalleen. Esim. jos silloin oli hyvä tarjous, se riittää mulle syyksi.

Ei mun ja siskon tarvitse juhlia mun häitä yhdessä, kun tapaamme muutenkin pari kertaa viikossa. Ymmärrän ihan hyvin ja voisin itsekin mennä matkalle, jos se jostain syystä osuisi siskon hääpäivään.

Ihme vainoomista.

En voisi kuvitella tilannetta että minun siskoni ei tulisi minun häihini. Meille toistemme tukeminen ja tärkeissä tilaanteissa paikalla oleminen on niin itsestään selvää, että ei minun tarvitse edes kysyä tuleeko häihin. Häät meillä kaikilla sisaruksilla jo on ollut, ja kaikki läheiset ovat olleet jokaisissa häissä paikalla, kukaan läheinen ei ole ollut estynyt mistään syystä. En voi kuvitella syytä jonka vuoksi joku olisi estynyt paikalle saapumasta.

Yhteistyössä