Sanoinko pahasti? Mulle suututtiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;23409673:
Ihanko oikeasti melkein kaikkien (aikuisten?) mielestä toisille vittuilu on ihan ok?

Mun mielestä se on vittuuuulua kun laittaa jonkin reissun mun häiden edelle, varsinkin oma sisarus.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;23409673:
Ihanko oikeasti melkein kaikkien (aikuisten?) mielestä toisille vittuilu on ihan ok?

On jos sen osaa tehdä oikein, tilanteet ja asiat huomioon ottaen.
Vittuilu on taitolaji.
Sitä osaamattomien ei kannata siihen ryhtyä.

No jaa, ei tuo minusta niin paha ollut, jos se sanottiin ns. pilke silmäkulmassa. Kyllä aikuisilla vähän huumoria täytyy olla, ennemmin minusta kuulostaa siltä, että ap osaa suhtautua jo huumorilla siihen, että hänen veljensä ei ollut hänen häissään. Kyllä minäkin muistan, että mua otti päästä, kun pari perhettä perui tulonsa hääpäivämme aamuna. Nyt kun olen itse pari mukulaa saanut aikaan, ymmärrän heitä enemmän kuin hyvin :D

minä taas en ymmärrä miksi itse puolustelette sitä toista paria jotka varasivat matkan vaikka toisen häät oli tiedossa!!!

No ensinnäkin siksi, että emme tiedä syytä, miksi juuri tuolloin matkustivat. voi hyvin olla, että oli ainoa ajanjakso, kun molemmat saivat viikon loman, tai esim. silloin oli ainoa ajanjakso, kun sai kohtuuhintaisen matkan. Syitä voi olla lukemattomia, joista aloittaja ei välttämättä tiedä.

Ymmärrän kyllä, että harmittaa jos veli ei tule häihin, mutta turha sitä on katkerana vuositolkulla vatvoa ja vielä pilata toisen ilo alkamalla natkuttamaan jostain vuoden takaisesta asiasta. Jos asia noin paljon aloittajaa vaivaa, niin olisi vain jäänyt pois häistä, mutta pitänyt suunsa kiinni.

Olisinkans sanonut samalla lailla, mulla on kans sana hallussa ja ei takuulla olisi jäänyt kommentoimatta. Tosin olisin varmasti siinä vaiheessa sanonut jo ennen päivämäärän tiedustelua että voi että mulla on reissu just sillon.

Mun mielestä oli miehes siskolta typerää lähteä reissuun teidän häiden aikaa. Se on epäkunnioittavaa käytöstä sua, sun miestä ja teidän liittoa ajatellen. Todella törkeä temppu ja ihan turhaa haukutte ap:tä, kun lähisukulainen tehnyt samat heille.

Onko se kostamista, että vittuilee asiasta? Myönnän, että en miettinyt yhtään ennen kuin sen sanoin. Myönnän myös, että mun oli mentävä vessaan piiloon nauramaan sitä jäätävää hiljaisuutta. Olen oikein ylpeä nokkeluudestani kyllä.

Siis kyseessä miehen sisko puolisoineen. Mies siitä enemmän loukkaantui kuin minä, vaikka ei mitään sanonutkaan silloin aikanaan. Minä loukkaannuin siitä luvatusta avusta jonka varaan laskin ja jonka sitten jouduin vähän liian myöhään hoitamaan uudestaan kun he peruivatkin tulonsa.

[QUOTE="aaa";23409755]No ensinnäkin siksi, että emme tiedä syytä, miksi juuri tuolloin matkustivat. voi hyvin olla, että oli ainoa ajanjakso, kun molemmat saivat viikon loman, tai esim. silloin oli ainoa ajanjakso, kun sai kohtuuhintaisen matkan. Syitä voi olla lukemattomia, joista aloittaja ei välttämättä tiedä.

Ymmärrän kyllä, että harmittaa jos veli ei tule häihin, mutta turha sitä on katkerana vuositolkulla vatvoa ja vielä pilata toisen ilo alkamalla natkuttamaan jostain vuoden takaisesta asiasta. Jos asia noin paljon aloittajaa vaivaa, niin olisi vain jäänyt pois häistä, mutta pitänyt suunsa kiinni.[/QUOTE]

Taitaa ap ja tuleva morsian olla molemmat paikalla!!!!

Heh. Hyvin sanottu. minä sanoin samalla tavalla veljelleni joka perheineen varasi matkan juuri kuopuksemme lasketulle ajalle, vaikka olivat luvanneet USEAAN kertaan tulla katsomaan esikoistamme synnytyksen ajaksi. Olivat lähimmät sukulaiset kun muut asuvat 500km päässä. Ilmoittivat asian vielä vajaa kuukausi ennen synnytystä. että kiitti vaan tosi paljon. Kun heidän rouva alkoi odottaa kakkkosta niin sanoin, että milloinkas se laskettuaika on, että tiedetään varata matka, tietysti pari viikkoa, ennen ja jälkeen lasketunajan. Ottivat kyllä asian huumorilla :) :) Me nyt muutenkin viljellään hyvinkin mustaa ym. huumoria vähän väliä.

[QUOTE="vieras";23409686]Ja sinä laittaisit sen sun reissun sun siskon/veljen häiden edelle? No siinä tapauksessa voi odottaa sitten vähän kuittailua asiasta![/QUOTE]

Sanoinko näin? Minä siis kommentoin vain tuolle, joka sanoi, ettei ole mitenkään mahdollista, että kahden aikuisen ihmisen ainoa hetki lähteä reissuun on juuri tuolloin. En ole sanonut, että tietenkin voi lähteä matkalle, vaan että se todellakin voi olla ainoa hetki.

No mennäänkö oikeesti oman veljen häihin vai johonkin reissuun? Sama se, vaikka se olis ainut kerta vuodesta kun reissuun voidaan lähteä. Kyllä minä ainakin lähden ainutkertaisiin häihin! Olisin kyllä itse erittäin loukkaantunut, jos lähdettäisiin reissuun vaikka tilanteesta on jo tiedetty ajat sitten.

Mielestäni ei ollut yhtään pahasti kyllä heitetty. Ihan turha ottaa nokkiinsa tämmöisestä. Tietysti, jos aiheesta on paljon keskusteltu, niin sitten se oli ehkä turhaa kaivelua.

Kyllä sitä itsekin tulis mietittyä, että viittiiköhän noihin häihin osallistua. Eivät ainakaan olis top-listalla, vaikka luultavasti tulisikin osallistuttua. Ainakaan mitään vapaaehtoishommia en ottaisi kontoille, jos kerta eivät meidänkään häät kiinnostaneet sen vertaa.

Tarkempia taustoja tästä tapauksesta tietämättä, oon kyllä vähän samoilla linjoilla. Vaikka olisikin ainoa aika koko vuonna kun pääsee reissuun, niin jos silloin on oman sisaruksen häät samaan aikaan, niin sit ei vain lähdetä reissuun sinä vuonna. Tai tehdään joku lyhyempi matka joskus muulloin. Mä rankkaan kyllä omien perheenjäsenten ainutkertaiset, elämän isoimmat juhlat omien matkojen edelle.

Eri asia tietysti jos ne oli miehesi n. seitsemännet häät, sitten voisin ymmärtää asenteen, että ei nyt jaksa mennä näihin häihin, tuleehan niitä uusia...

Ajattelisin, että taitaa heillä itsellään olla huono omatunto kun eivät olleet häissänne jos noin kovasti loukkaantui sun kommentista.

Ja jos tämä nyt on tärkeää, niin miehen sisko puolisoineen oli viime talvena lopettamassa töitä molemmat, työt siis loppuivat vuoden alusta molemmilla, eivätkä he edes katsoneet uutta työtä kumpikaan. Lähtivät 3kk kestäneelle reissulle viikko ennen meidän häitämme. Ja sanottakoon vielä se, että kyseiseen kaupunkiin kyseiseen maahan lähtee Suomesta lentoja lähes päivittäin. Että ei ollut siitäkään kyse.

Lapseton, työtön pariskunta silloin :D

Jos itse käyttäytyy kuten tämä naimisiin menevä pari niin aika oletettavaa on että jossain kohdin nalli napsahtaa omaankin nilkkaan. He ovat tämän kertoman mukaan aika nuoria ja itsekeskeisiä ihmisiä. Eivät siis osaa ehkä ajatella miten heidän oma käytös ja reissunsa buukkaaminen on tuntunut. Nyt kun on omat "vuosisadan bileet" tulossa voi oikeasti olla järkytys jos joku ei onnittele ja kilju riemusta vaan saattaa heittää jopa vittuilun takaisin.

Se onko asiaan kuuluvaa jättää onnittelematta lienee kaikille selvää mutta ymmärrän hyvin kyllä ap:täkin. Olisi minusta ja varmasti monesta muustakin aika loukkaavaa moinen.

Nyt vaan toivotaan että pointti meni perille ja asian yli päästään ilman suurempia riitoja :)

[QUOTE="vieras";23409795]Jep, ja sinä menisit myös reissuun sisaruksesi häiden sijaan ja odottaisit että asiasta ei sen koommin mainita...ei mainita :)))))[/QUOTE]

Tämä hääesimerkki ei toimi meillä, koska olemme kumpikin menneet naimisiin ilman, että toinen on tiennyt siitä kuin jälkikäteen.:D EIkä meillä muutenkaan ole tapana ns vastata samalla mitalla, ei sitten lapsuuden.

Yhteistyössä