S
sympatiat
Vieras
[QUOTE="vieras";27486489]Itse ollut joskus melko vastaavassa tilanteessa. Vanhempi lapsi oli vielä tulossa ovesta ulos, niin eikös yksi ukko ollut tunkemassa jo sisään. Sanoin kovaäänisesti sille, että "anteeksi, lapseni on tulossa vielä ulos ja pidän tätä ovea auki HÄNELLE". Ukko mutisi vain jotain, "oho", mutta antoi sentään lapsen tulla ensin ulos. Minä päästin ovesta irti sillä samalla sekunnilla, kun lapsi oli ulkona...
Mutta tuohon kiittämiseen, riittääkö hymy ja nyökkäys vai täytyykö ihan sanoa sana "kiitos"? Itse nimittäin usein vain hymyilen ja nyökkään kiitokseksi.[/QUOTE]
Ei ole pakko puhuakaan, jos ei osaa (tai on muuten väsynyt). Riittää että osoittaa jotenkin huomanneensa sen, että pääsi itse helpolla raskaissa ovissa, kun joku toinen avasi sen oven. Riittää että jotenkin osoittaa sen, hymy, katse, nyökkäys, sana kiitos.
Mutta tuohon kiittämiseen, riittääkö hymy ja nyökkäys vai täytyykö ihan sanoa sana "kiitos"? Itse nimittäin usein vain hymyilen ja nyökkään kiitokseksi.[/QUOTE]
Ei ole pakko puhuakaan, jos ei osaa (tai on muuten väsynyt). Riittää että osoittaa jotenkin huomanneensa sen, että pääsi itse helpolla raskaissa ovissa, kun joku toinen avasi sen oven. Riittää että jotenkin osoittaa sen, hymy, katse, nyökkäys, sana kiitos.