Sanokaa miksi on hyväksytympää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
viedä lapsi päiväksi virikehoitoon kuin viedä lapsi hoitoon työn takia? Tuossa toisessa ketjussa kauhistellaan sitä miten vähän aikaa jotkut viettää lastensa kanssa aikaa päivittäin, kun on pakko viedä hoitoon ja itse mennä töihin tai kouluun. Miksi on tuomittavaa viedä lapsi hoitoon työn takia, mutta ihan yleisesti hyväksyttävää viedä lapsi virikehoitoon, vaikka äidillä olisi mahdollisuus olla oman lapsensa kanssa ihan koko päivä?

Itse olen työssä käyvä äiti ja tympii ja loukkaa se ainainen syyllistäminen lasten hoitoon viemisestä. Sitten jos olisin kotiäiti ja veisin lapset hoitoon ihan muuten vaan kavereita näkemään, niin se olisi tämän palstan mukaan erittäin hyväksyttävää, jopa toivottavaa. Miksi näin? Miksi minä olen huono äiti sen takia, että olen vienyt lapset päiväkotiin työn takia?

Jep, noinhan se tuntuu täällä (huom, vain palstamammojen mielestä ! ) olevan. Arki on kyllä ihan toista =) Halleluja subjektiivinen päivähoito-oikeus, joka mahdollistaa kotiäitien laiskottelun.

En osaa vastata sun kysymykseen valitettavasti. Mutta tosiasiahan on se, että me ollaan oikeestaan kaikki ihan paskoja mutseja, jos miettii tolta kannalta asioita. Mikään ei ole koskaan hyvin, kaikessa on jotain vikaa. Ja ihan vain siksi, että on niin paljon eri tapoja menetellä.

Koska virikelapsi ei ole hoidossa 10 tuntia päivässä, ma-pe? Eli ehtii olemaan myös kotona ja näkemään vanhempiaan hereillä enemmän kuin tunnin pari päivässä.

Ei täällä kukaan hyväksy 9-10 h päivässä hoidossa olevia virikelapsiakaan, se on varmaa.

Ja lapsen kannalta se, miksi hän on hoidossa, on ihan sama. Vanhempiaan hän varmaan haluaisi silti nähdä enemmän kuin tunnin pari per päivä.

Koska kun viet lapsen virikekerhoilemaan muutamaksi tunniksi pari kertaa viikossa autat lapsesi sosiaalista kehittymistä,mutta jos viet lapsesi kokopäivähoitoon kerrot koko yhteiskunnalle,ettet välitä lapsestasi vaan rahasta ja statuksesta sekä myös samalla tuhoat ikuisiksi ajoiksi suhteesi lapseesi eikä hän tunne olevansa turvassa koska oma äiti hylkää noin julmasti koko pitkäksi päiväksi hänet vieraiden ihmisten huostaan.

Eli todellisuudessa,sinäkään et ole huono äiti!Ihan oikeasti.Tää palsta vaan on sellainen paikka,missä asiat ilmeisesti pitää aina ilmaista mahdollisimman mustavalkoisesti ja yleistäen jokainen asia pätemään jokaiseen ihmiseen ja jokaisen perheen tilanteeseen.Parempi vain antaa sellaisten sanomisten täällä vilahtaa ohi silmien ja todeta,että onpa hienoa tietää itse mitä tekee.Ei täällä kannata käydä kyselemään olenko huono äiti kun teen näin ja noin kun ainahan se vastaus on,että huonoin kautta ihmisen historian olet.

Alkuperäinen kirjoittaja what:
Mistä toi "tunnin per päivä" tupsahti? Meillä molemmat käy töissä, mutta kyllä lapsi vanhempiaan näkee enemmän kuin tunnin päivässä.

Ap viittasi ketjuun, jossa äiti kertoi näkevänsä lastaan 2-3 h päivässä, ja aikaisemmin näki vielä vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Koska virikelapsi ei ole hoidossa 10 tuntia päivässä, ma-pe? Eli ehtii olemaan myös kotona ja näkemään vanhempiaan hereillä enemmän kuin tunnin pari päivässä.

Ei täällä kukaan hyväksy 9-10 h päivässä hoidossa olevia virikelapsiakaan, se on varmaa.

Ja lapsen kannalta se, miksi hän on hoidossa, on ihan sama. Vanhempiaan hän varmaan haluaisi silti nähdä enemmän kuin tunnin pari per päivä.

No mun lapset ei ole hoidossa 10 h päivä, mut silti tän palstan mukaan olen tehnyt väärin, kun näitä kommentteja täällä lukee. Ja osa niistä virikelapsista on kyllä ihan turhaan siellä hoidossa. Mm oman lapseni ryhmässä on kaksi 1-2-vuotiasta lasta, joiden äidit on kotona vauvan kanssa. Miten se on hyväksytympää, vaikka hoito kestäisikin vain esim 6 h päivä?

Virikehoito ok koska äiti on kotiäiti eli suurta aateliaa äitien joukossa. Työäiti on alinta pohjasakkaa, alle taitaa jäädä vain bilettävä kotiäiti, joka hoidattaa lapsen isovanhemmilla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Virikehoito ok koska äiti on kotiäiti eli suurta aateliaa äitien joukossa. Työäiti on alinta pohjasakkaa, alle taitaa jäädä vain bilettävä kotiäiti, joka hoidattaa lapsen isovanhemmilla..

amen, tässä se taisi tulla.

mutta kumpi on pahempi bilettävä kotiäiti vai bilettävä työäiti?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mun lapset ei ole hoidossa 10 h päivä, mut silti tän palstan mukaan olen tehnyt väärin, kun näitä kommentteja täällä lukee. Ja osa niistä virikelapsista on kyllä ihan turhaan siellä hoidossa. Mm oman lapseni ryhmässä on kaksi 1-2-vuotiasta lasta, joiden äidit on kotona vauvan kanssa. Miten se on hyväksytympää, vaikka hoito kestäisikin vain esim 6 h päivä?

En mä sitäkään ymmärrä. Noin pieni kun ei mitään virikehoitoa tarvitse. Ellei syynä ole esim.äidin masennus, jolloin hoito ei enää olekaan virikehoitoa.

Mutta karu totuus on se, että se 6 h päivässä virikehoidossa oleva pikkulapsikin näkee vanhempiaan enemmän kuin 9-10 h päivässä hoidossa oleva lapsi :|

:laugh: Ihanaa, sä oot osannut sisäistää ihan oikein palstan arvot :D

Pojan päväkodissa on pari virikelasta jotka ovat aina aamuisin jo hoidossa kun vien ja samat pojat odottelee vielä äitiä un itse haen omani :( ja mä teen sentään lähes 8h työpäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Pojan päväkodissa on pari virikelasta jotka ovat aina aamuisin jo hoidossa kun vien ja samat pojat odottelee vielä äitiä un itse haen omani :( ja mä teen sentään lähes 8h työpäivää.

Ja tiedät, että he ovat hoidossa nimenomaan virikkeiden takia, eivätkä esim. äidin terveydentilan takia, tai lastensuojeluviranomaisten määräyksestä?

Toki bilettävä työäiti, koska hän tekee työtä sekä bilettää ja muut hoitavat lapset.

Toki bilettävä työäiti, koska hän tekee työtä sekä bilettää ja muut hoitavat lapset.

Eli niin tai näin niin aina työäiti häviää kotiäidille.vielä pääsee piirun verran alemmas.

Eli niin tai näin niin aina työäiti häviää kotiäidille.vielä pääsee piirun verran alemmas.

Ja lisätään listaan vielä yksinhuoltajatyöäiti joka bilettää aina joka toinen viikonloppu kun lapset on isällään!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
mä en taas tajua tätä virikehoitoa ollenkaan. TARJOTKAA NIITÄ VIRIKKEITÄ KOTONANNE ENEMMÄN niin ei tarvitse päiväkodista niitä mennä hakemaan.

Oletko keksinyt keinon, millä äiti muuttuu laumaksi 4-6- vuotiaita lapsia? :D

Eihän siinä mistään askarteluista tms ole kyse, vaan ikätovereiden seurasta, lapsiryhmän jäsenyydestä, ohjatusta toiminnasta, ilman vanhempia olemisesta, ja varhaiskasvatuksen saamisesta.

Mutta virikehoitoa ei todellakaan tarvita 8-10 h viidesti viikossa... :/ . Eikä 1-2 v lapsi tarvitse lainkaan virikehoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja omena:

Ja lisätään listaan vielä yksinhuoltajatyöäiti joka bilettää aina joka toinen viikonloppu kun lapset on isällään!

Höpöhöpö, yht on koskemattomia tällä palstalla , melkein pyhimyksiä, niillä on oikeus jopa velvollisuus tehdä, mitä haluavat ;)

viedä lapsi päiväksi virikehoitoon kuin viedä lapsi hoitoon työn takia? Tuossa toisessa ketjussa kauhistellaan sitä miten vähän aikaa jotkut viettää lastensa kanssa aikaa päivittäin, kun on pakko viedä hoitoon ja itse mennä töihin tai kouluun. Miksi on tuomittavaa viedä lapsi hoitoon työn takia, mutta ihan yleisesti hyväksyttävää viedä lapsi virikehoitoon, vaikka äidillä olisi mahdollisuus olla oman lapsensa kanssa ihan koko päivä?

Itse olen työssä käyvä äiti ja tympii ja loukkaa se ainainen syyllistäminen lasten hoitoon viemisestä. Sitten jos olisin kotiäiti ja veisin lapset hoitoon ihan muuten vaan kavereita näkemään, niin se olisi tämän palstan mukaan erittäin hyväksyttävää, jopa toivottavaa. Miksi näin? Miksi minä olen huono äiti sen takia, että olen vienyt lapset päiväkotiin työn takia?

Ei ainakaan mun mielestä se virikehoito ole oikein. Päivähoitoa ei alunperin keksitty virikkeellistämisen takia. Voihan lasta muutenkin virikkeellistää. Aika iso osa näistä virikehoitolapsista on sellaisia, joiden vanhemmat haluaa itselleen vapaa-aikaa.

mä en taas tajua tätä virikehoitoa ollenkaan. TARJOTKAA NIITÄ VIRIKKEITÄ KOTONANNE ENEMMÄN niin ei tarvitse päiväkodista niitä mennä hakemaan.

Eihän siinä mistään askarteluista tms ole kyse, vaan ikätovereiden seurasta, lapsiryhmän jäsenyydestä, ohjatusta toiminnasta, ilman vanhempia olemisesta, ja varhaiskasvatuksen saamisesta.

Mutta virikehoitoa ei todellakaan tarvita 8-10 h viidesti viikossa... :/

niin no tuota toimintaa ovat puistot ja kerhot pullollaan, ei sitä seuraa tarvitse päiväkotiin asti mennä hakemaan (ainakaan kaupungeissa). helpointahan se toki niin on, ymmärrän kyllä.

Mutta virikehoitoa ei todellakaan tarvita 8-10 h viidesti viikossa... :/ . Eikä 1-2 v lapsi tarvitse lainkaan virikehoitoa.

Puistot? kerhot? avoimet päiväkodit? ystävät? Ei siihen lapsiseuraankaan tarvita päiväkoteja. Etu oikeus pitäs ehdottomasti päöivähoitoon olla työssä käyvien lapsilla ja sos.perusteilla (oikeilla! ) ja sit jos paikkoja jää virikkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Aika iso osa näistä virikehoitolapsista on sellaisia, joiden vanhemmat haluaa itselleen vapaa-aikaa.

...mutta onko siinäkään loppujen lopuksi mitään pahaa? Jos tilanne on vaikka se, että äidin ainoa mahdollisuus saada hieman omaa aikaa on joko ottaa maksullinen lapsenvahti, tai viedä lapsi päiväkotiin parina päivänä viikossa vaikka kuudeksi tunniksi kerrallaan?
Mun mielestä ei ole, se varmasti edesauttaa myös äidin jaksamista. Kohtuus toki kaikessa...virikelapsen hoitopäivien ei kuuluisi olla ylipitkiä ja jokapäiväisiä.

Yhteistyössä