Sanokaa mitä tällaisessa tilanteessa pitäis tehdä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dlys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dlys

Vieras
Oltiin aluksi menossa mökille joulunviettoon sukulaisteni kanssa.
Miehelläni ei kuitenkaan ollut tarpeeksi pitkiä vapaita, joten me irtisanouduimme porukasta ja päätimme viettää joulun kotona. Mies halus välistä lähteä lähemmäksi sukulaisilleen jouluksi, mutta minä kieltäydyin, koska olimme jo peruneet joulunvieton omien sukulaisteni kanssa ja päättäneet olla joulun kotona miehen lyhyiden vapaiden takia.

Nyt minun sukulaiset ilmoittivat, etteivät he menekään mökille, vaan voisivat tulla jouluksi meille. Minulle se sopisi aivan hyvin, mutta miehelleni ei. Hän haluaisi viettää aaton kotonamme, mutta muuten kyllä joulun aikaan tapaisi mielellään sukulaisia. Hän myös sanoi, että aattoiltana olisi mukava pelailla sukulaisteni kanssa, mutta itse jouluruuan hän haluaisi olla perheen kesken.

Mitä voin sanoa sukulaisilleni?

No sanot tietysti niinkun asia on, eli että ehditte jo sopia että ootte kotona omalla porukalla, että tervetuloa sitten välipäivinä.

Se että sun porukkas muuttaa suunnitelmiaan ei kai tartte tarkottaa että kaikki muutkin muuttaa?

[QUOTE="aapee";22675279]Mutta he tulevat kaukaa... Ja nimenomaan meille.. Mihin ne voi sen ruuan ajaksi laittaa? ;)[/QUOTE]

No sanot että tulkaa sitten joulupäivänä.

Ensin mies haluaa jotain, sinä kieltäydyt. Mies suostuu tekemään niinkun sinä haluat.

Sitten sun mieli muuttuu, ja oot kiukkuna kun mies haluais pysyä sovitussa?

Ööö... Miten se on niin vaikeaa keskustella tästä asiasta miehesi kanssa. Sinä ja miehesi mietitte ratkaisun ja kerrotte lopputuloksen näille sukulaisille. Sanot vaan miehelle, että on 3 vaihtoehtoa. (Tai ainakin minusta on, sillä en voi käsittää, miksi sinulle sopii tavata omia sukulaisiasi, muttei miehen...)

1.) Menette miehen sukulaisille.
2.) Sinun sukulaisesi tulevat teille koko Jouluksi tai vaan aatoksi, miten ikinä teillä on tapana.
3.) Olette koko Joulun vain perheenne kesken.

Sanot vain miehelle, että tietenkään se vaihtoehto ei käy päinsä, että sukulaisesi tulevat vasta ruoan jälkeen, joten valitsee noista vaihtoehtoisesti mieluisimman.