Sanokaa nyt että olen vaan ylihysteerinen! Vai mitä te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Meillä on minulla ja isälläni, muulla perheellä ei. Koko ikäni oon niistä kärsinyt jostain ala-asteiästä lähtien. Sitä en tiedä sanoa milloin on isällä alkaneet. Välillä voi mennä viikkoja ettei vihlaise kertaakaan ja joskus on päivittäistä. Ei ole ikinä löytynyt syytä. Mitään kummempia tarkempia tutkimuksiakaan tosin ei ole kummallekaan tehty, mutta hengissä ja terveitä ainakin ollaan molemmat. =) Ikävä vaiva mutta kyllä sen kanssa elää, kipu on niin lyhytaikaista kerrallaan.

Kiitos sinulle vastauksesta. Helpottaa huomata että on muitakin joilla tällaista, sitä kun automaattisesti pelkää aina pahinta. :ashamed: Tytön isällä on kuulema samanlaisia vihlaisuja toisinaan mutta melko harvoin kuitenkin.

Kuulostaa ihan tavalliselle hermosärylle. Käytä lapsesi hammaslääkärisssä ja tarkistuta hampaat ja purenta. Onko lapsesi joskus loukannut selkänsä, niskansa tai päänsä esim. auto- onnettomuudessa, pudonnut tuolilta, sängystä, keinusta? Tuollainen tapahtuma on voinut aiheuttaa hyvin lievän hermovaurion joka välillä impulssin omaisesti kipuilee, mutta on harmiton.

Itselläni on ollut noita kivuliaita hermoimpulsseja koko elämäni ajan, eikä ne muuten ole aiheuttanut muuta kuin hetkellistä tukalaa oloa.Niitä on ollut muuallakin kuin niskassa ja korvan takana. Minulla noiden on todettu johtuvan neurologisesta sairaudestani. Joskus sinunkin lapsellesi se syy selviää, mutta siihen voi mennä aikaa.

:hug:

Kiitos teille vastauksistanne. Kuulin eräältä sairaanhoitajalta että hänellä on ollut koko ikänsä tuollaisia vihlaisuja päässä ja myös hänen sisarellaan. Käy kuulema todella kipeää mutta menee myös todella pian ohi. Menisittekö vielä lääkäriin jos tuollaisia vihlaisuja vielä tulee? Vai uskallanko luottaa siiheen että jotain hermosärkyä tuo on? Muita oireita ei ole.

Mulla tulee ihan samanlaisia äkillisiä vihlaisuja päähän, on tullut niin kauan kuin muistan. Yksi lääkäri kerran sanoi että on ihan normaaleja, ja voi johtua esim. siitä että päästä ns. vetää suonta. Itse olen ajatellut sen johtuvan myös siitä että mulla on niskat jumissa usein. Jos lapselle ei muita oireita lisäksi tule, en olisi huolissani, kun kerran tarkkaan on jo tutkittu.

Mulla on lapsesta asti tullut takaraivoon tuollaisia äkillisiä nopeita vihlaisuja. Vihlaisun jälkeen tulee takaraivoon sellainen lämmin, kihelmöivä tunne ja sen jälkeen puutuu toinen korva. Mutta jotain hermoperäistä varmaan on, lisäksi mulla on migreeni. Kovasti niistä aikanani olin huolissani, mutta en enää. Mutta jos omalla lapsellani olis vastaavaa, totta kai huolestuisin.

Kiitos kaunis vastauksistanne. :hug: Kovasti yritän olla hysterisoimatta itseäni mutta hankalaa se on. Kaiken lisäksi minulla todettiin alkuvuodesta yleinen ahdistuneisuushäiriö; minulla on "pakkotoimintoja" ym. liittyen pelkoon että lapset kuolee. :( Ehkäpä tuo tekeekin tämän minulle jotenkin ylitsepääsemättömän hankalaksi.

Vielä kerran kiitos, helpottaa pelkästään kun voi tänne purkaa mieltään. :heart:

Meillä 2.5 vuotias parahti tänä aamuna... Luulin alkuun että hiukset olisivat jääneet siskonsa sitterin väliin, mutta harjasin hiukset niin tyttö piti niskastaan kiinni, niin edelleen luulin tosiaan sen nipasseen sieltä jostakin, kun sitteri on todella hyvin käytetty (nippusiteillä ja villalangalla kasassa). Tyttö siis oli kyykyssä ja nousi seisomaan sitterin vieressä siksi näin luulin.... Seurasin typyä hetken ja se huusi, että äiti pipi pistetään laastari ja näytti niskaa! Ei kaatunut, eikä lyönnyt itseään mihinkään, eikä aamu puuron aikaan ollut mitenkään ihmeellinen... Käytin lääkärissä, koska tyttö ei voinnut edes leikkiä, rupesi itkemään joka kerta kun käänsi vähänkään päätänsä.. Ihan kuin vihlasisi joka kerta kun liikuttaa päätään vähän enemmän...
Saatiin Pronaxen kuuri... Ei sanottu aikaa, kuin kauan pitää sitä syödä enkä edes ymmärtänyt omalta hädältäni mikä siinä niskassa oli, joten soitin perään ja kysyin... Sielä on kuulemma venähdys! Mutta on se huoli täälläkin, että miten 2.5 vuotias voi venähdyttää niskansa noustessaan kyykystä seisomaan! :(
Huoli oli aamulla aivan järjetön! Tyttö söi päivällä ruuan ja meni päikkäreille heräsi ja vieläkin on niska kipeä, koska pitää sitä vähän väliä ja sanoo, että sielä on pipi ja kasvot menevät kurttuun, kun sitä ihan oikeasti sattuu...

Ei voi käsittää miten voi tulla tälläinen ihan yks kaks! Huoli oli todella kova ja olin jo varma että lapsella on jokin aivoveritulppa tms. Toivon todella että tämä ei ole mitään jatkuvaa ja vakavaa ja että tälläistä ei kukaan joudu kokemaan! =( Kyllä sitä jokainen vanhempi varmasti huolestuisi jos lapsi ilman kolahdusta rupee itkemään ihan oikeaa kipu huutoa... Kyllä se on aivan kamalaa! =(

Alkuperäinen kirjoittaja äidiltään perinyt;16414429:
Kyllä mun lapsella jo tuon ikäisenä oli migreeni. Särkylääkettä vain heti. Muutaman kerran ihan oksennukseen asti meni.

voiko migreeni ilmetä tuolla tavoin, että vain hetken vihlaisee? Itse en varmaan uskaltaisi jäädä enää odottelemaan ja katsomaan, enkä usko, että tuon ikäisellä voi niskat olla jumissa, joten veisin yksityiselle tai vaatisin kuvaukseen pääsyä julkiselta puolelta.

Yhteistyössä