Sanokaas nyt että voiko olla mahdollista että mun paino ei todellakaan putoo esim näillä eväillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Julia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Julia";23479391]Syökää te vaan 1000-1200 kcl päivä, minä en siihen lähde. Uskon kyllä että se paino lähtee putoamaan. Kiinteytystä mulla on kropassa kuukaudessa tapahtunut mutta paino ei putoa, sen haluan putoavan.[/QUOTE]

No mutta sittenhän sulla ei ole mitään ongelmaa - homma hanskassa. Turha ketju kaikin puolin :)

[QUOTE="Jenis";23480516]No mutta sittenhän sulla ei ole mitään ongelmaa - homma hanskassa. Turha ketju kaikin puolin :)[/QUOTE]

Joo nää painonpudotusketjut tuntuu toistavan aina samaa kaavaa. Kysytään neuvoa, sitten kun neuvotaan niin todetaan että helppo 50kilosen on alkaa 90 kiloista neuvomaan. Enhän minä olekaan kuin tehnyt ihan ammatikseni elämäntaparemontteja ihmisille ja ohjannut erilaisia liikuntamuotoja yli 10v. Enhän minä mistään tiedä ja mikä minä olen neuvomaan.
Ja loppuen lopuksi mitään ongelmaa ei olekaan ja nykyinen meno on just hyvä. Eli kuten sanoit Jenis viisaasti, turha ketju kaikin puolin siis :)

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23478188:
Minkäslaatuista rasvaa sä käytät? Pehmeitä vai kovia enemmän? Monet karppaajat ovat säikähtäneet pahanpäiväisesti kun ovat käyneet verikokeissa ja nähneet kolesteroliarvonsa; hyvä kolesteroli monella todella alhaalla. Eli ei se ole pääasia että laihtuu vaan pitäisi myös kiinnittää siihen yleiseen hyvinvointiin huomiota; olet sitä mitä syöt.

Hyvä kolesteroli nimeomaan on KORKEA karppaajilla sillä sitä saa nostettua hyvin eläinrasvoilla. Mullakin HDL lähes 3, mikä on aika harvinaista... Huono kolesteroli sen sijaan on laskenu ja triglyceriidit laski vielä enemmän.

MUTTA kolesteroliarvoja ei kannata mitata laihdutusvaihessa tai kun on juuri siirtyny karppiruokavalioon. Kestää aikaa ennen kuin ne normalisoituu. Kun on puoli vuotta ollu ihannepainossa on sopiva aika mitata.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23480707:
Joo nää painonpudotusketjut tuntuu toistavan aina samaa kaavaa. Kysytään neuvoa, sitten kun neuvotaan niin todetaan että helppo 50kilosen on alkaa 90 kiloista neuvomaan. Enhän minä olekaan kuin tehnyt ihan ammatikseni elämäntaparemontteja ihmisille ja ohjannut erilaisia liikuntamuotoja yli 10v. Enhän minä mistään tiedä ja mikä minä olen neuvomaan.
Ja loppuen lopuksi mitään ongelmaa ei olekaan ja nykyinen meno on just hyvä. Eli kuten sanoit Jenis viisaasti, turha ketju kaikin puolin siis :)

Kuinka mun pitää se vääntää että haluan painon putoovan, MULLE EI RIITÄ ETTÄ VAATEKOKO ON PIENENTYNYT. Ei voi olla edes mahdollista että olisin vaatekoossani 40 ja painaisin edelleen 90 kg, ei, ei se ole mahdollista. Ei tämä nyt ihan turha ketju ole sinällään. Liikunta on vaan kiinteyttänyt vähäsen kroppaani mutta ei pudota painoani, vaikka syön aika terveellisesti, proteiinia paljon, hiilareita vähäsen. Ammatiksesiko neuvot että syökää vihanneksia ja salaattia, lihaa vaan, maitolasi, hei kuka sellasta syö lopun ikää. Kyllä varmasti yhen sun toisen lautasella on välillä muusia, perunaa, riisiä, kastikkeita kohtuudella.

Kokele nyt Julia sitä karppausta mutta perehdy siihen ensin jonkun kirjan avulla :) Varmasti onnistut! Ainakaan vähärasvainen kalorinrajoitus en näytä toimivan, ei toiminu mullakaan.

Kun toinen kysyy neuvoa ja sen saatuaan kohteliaasti kertoo että kyseistä neuvoa ei voi noudattaa terveydellisistä syistä, niin alkaa jankkaamaan ja jankkaamaan ja lopuksi vielä haukkua pystyyn. Tuohan on selvää häiriköintiä,johon pitäs jo moderaattorienkin puuttua. Tämä ois voinut olla monelle muullekkin neuvoa kaipaaville hyvä ketju, jopa jeniksen ja slummienmilj. neuvot oisivat varmasti olleet joillekuille hyödyksi. Harmi vain että kyseiset yliviisaat sitten pilasivat koko ketjun.

[QUOTE="Julia";23480869]Kuinka mun pitää se vääntää että haluan painon putoovan, MULLE EI RIITÄ ETTÄ VAATEKOKO ON PIENENTYNYT. Ei voi olla edes mahdollista että olisin vaatekoossani 40 ja painaisin edelleen 90 kg, ei, ei se ole mahdollista. Ei tämä nyt ihan turha ketju ole sinällään. Liikunta on vaan kiinteyttänyt vähäsen kroppaani mutta ei pudota painoani, vaikka syön aika terveellisesti, proteiinia paljon, hiilareita vähäsen. Ammatiksesiko neuvot että syökää vihanneksia ja salaattia, lihaa vaan, maitolasi, hei kuka sellasta syö lopun ikää. Kyllä varmasti yhen sun toisen lautasella on välillä muusia, perunaa, riisiä, kastikkeita kohtuudella.[/QUOTE]

En enää pelkästään ammatikseni neuvo, olen opiskellut toisen ammatin mutta vapaa-ajallani toimin vielä aktiivisesti liikunnan parissa. Ja kyllä, minä ja muut ihmiset syömme loppuelämämme ilman muusseja ja perunaa, se on mahdollista ja todella helppoa! Peruna on oikeasti todella kova pala mahalle eikä suomalaisilla ole mitään muuta syytä suosia perunaa kuin vain se että se on laji joka sattuu näillä korkeuksilla menestymään.

[QUOTE="höh";23480906]Kun toinen kysyy neuvoa ja sen saatuaan kohteliaasti kertoo että kyseistä neuvoa ei voi noudattaa terveydellisistä syistä, niin alkaa jankkaamaan ja jankkaamaan ja lopuksi vielä haukkua pystyyn. Tuohan on selvää häiriköintiä,johon pitäs jo moderaattorienkin puuttua. Tämä ois voinut olla monelle muullekkin neuvoa kaipaaville hyvä ketju, jopa jeniksen ja slummienmilj. neuvot oisivat varmasti olleet joillekuille hyödyksi. Harmi vain että kyseiset yliviisaat sitten pilasivat koko ketjun.[/QUOTE]

Tässä nyt on jo yks sun toinen kärkkäästi ilmassut mielipiteensä ni mun puolesta jääköön tämä ketju tähän, en usko että moni muukaan hattua nostaa 1000-1200 kcl dietille :D

[QUOTE="Julia";23480922]Oon lukenu niitä joitakin, ei oikein ne aamupalat houkuta, se rasva määrä. Mutta eihän sitä tiedä mutta nyt en ainakaan oo sitä mieltä että koittaisin :D[/QUOTE]

No jos et muuten niin sitten vain laihtumisen aikana jos ei muu auta. Mutta kyllä niihin rasvasiin tottuu, itsekin elin monta vuotta lähes rasvattomasti ennen karppausta... Kyllä siinä meni aikaa ennenkuin pystyin käyttää rasvaa näin paljon kuin nykyään (150-200 g päivässä).

Joillakin toimii myös hyväkarppaus. Eli et rajoita hiilareita niin tarkasti kun samalla lisäät kohtuudella luonnollisia rasvoja :) Mitä enemmän hiilareita sitä vähemmän rasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23480707:

Sitä mää en vaan tajua - nääntynyt 50-kiloinen kun olen - että miksi joku 100-kiloinen ois just oikea henkilö antamaan laihdutus- tai kuntoiluvinkkejä... en mä mee sellaiselle kampaajallekaan, jonka oma pää on variksenpesä, tai personal trainerille joka treenaa lähinnä kaljanjuontia. Mutta tosiaan, turhaapa tässä suutaan pieksää :D

[QUOTE="Jenis";23481285]Sitä mää en vaan tajua - nääntynyt 50-kiloinen kun olen - että miksi joku 100-kiloinen ois just oikea henkilö antamaan laihdutus- tai kuntoiluvinkkejä... en mä mee sellaiselle kampaajallekaan, jonka oma pää on variksenpesä, tai personal trainerille joka treenaa lähinnä kaljanjuontia. Mutta tosiaan, turhaapa tässä suutaan pieksää :D[/QUOTE]

Nimenomaan, mennään me pystyyn jäätyneet pulkannarut muualle kun ei neuvot kelpaa :) Personal trainerinakin törmäsin joskus ihmisiin jotka häpesivät niin paljon ylipainoaan että tokaisivat "Ois helpompaa jos sä et ois noin hyvässä kunnossa..." Juupa juu, lihava personal trainer olisikin todella kannustava esimerkki :D
Oikeasti, en halua ilkeillä enkä vinoilla ylipainoisille, mutta joskus palaute ja totuus ei ole mieluista, silti se pitäisi kestää jos itse on kysynyt neuvoa. Mutta ap:lle tsemppiä painonpudotukseen, toivottavasti löydät tavan joka on sinulle mieluinen ja tehokas!

Yhteistyössä