Sarjassamme mies hoitaa lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katmat

Aktiivinen jäsen
22.01.2008
2 265
1
36
Tekeekö teidän muiden miehet kummallisia asioita kun ne hoitavat lapsia? Meillä mies on onneton ainakin pukemisissa.Kerran kun tulin kotiin niin se alkoi valittaa että tytön sukkahousut on liian pieniä.Ihmettelin tovin että miten niin voi olla ja sitten kun aloin riisua sitä yöpuulle niin huomasin että mies oli vaippaa vaihtaessaan pukenu tytölle ensin gollegehousut ja tunkenu niiden päälle sukkahousut :laugh:

kertokaas onko teillä sattunu tälläsiä!

No ei ihan noin käsi ole :D

Oikeastaan ei ole kuin ihan vastasyntyneen esikoisen kohdalla hieman pukenut oudosti vauvaa..

Nyt 2-vuotiaalle valitsee jopa sävy sävyyn sukkiksta ja hametta :)

Esikoiselle joskus mies lämmitti semmoisen tuttelin valmispuuron 2dl kahvitassilla. :D En sanonut mitään. Seurasin vain mielenkiinnolla,että minkä verran tassi vetää. :D

Täällä :wave: Mies pukee välillä ihan mitä sattuu noiden ipanoiden päälle. Onneksi vanhempi likka osaa jo huomauttaa, jos isi tyrkyttää pikkusiskon bodya puettavaksi :whistle: Siis tuo äijäke on niin hajamielinenkin, ettei joskus juuri katsele, mitä rytkyä kaapista ottaa...
Mies on myös erityisen taitava viehättävien väriyhdistelmien valinnassa. Löytää myös vaivatta ne mun kaapin perukoille laittamani pieneksi jääneet vaatteet eikä huomaa siinä mitään outoa, että farkut näyttävät lähinnä capreilta lapsen päällä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Täällä :wave: Mies pukee välillä ihan mitä sattuu noiden ipanoiden päälle. Onneksi vanhempi likka osaa jo huomauttaa, jos isi tyrkyttää pikkusiskon bodya puettavaksi :whistle: Siis tuo äijäke on niin hajamielinenkin, ettei joskus juuri katsele, mitä rytkyä kaapista ottaa...
Mies on myös erityisen taitava viehättävien väriyhdistelmien valinnassa. Löytää myös vaivatta ne mun kaapin perukoille laittamani pieneksi jääneet vaatteet eikä huomaa siinä mitään outoa, että farkut näyttävät lähinnä capreilta lapsen päällä :xmas:

Meillä sama juttu :laugh: miehellä ei oo mitää käsitystä siitä mitkä värit ja vaatteet sopii yhteen.Tytöllä voi olla farkut ja prinsessamekko päällä ja sitä rataa.Kaikki vähä sinne päin :D parhaansahan tuo yrittää ja muuten on kyllä hyvä isi,pukemistouhut vaan vähä tökkii :laugh: se korjaantunee ku lapset kasvaa ja osaavat itte jo sanoa asiaan jotain.

täällä samanlainen tumpelo!
että mua nolotti kun se tuli lasten kans aina käymään sairaalassa kun odotin nelosta ja jouduin olemaan pari viikkoa sairaalassa ja lapset näytti ties miltä :D

silloin kun esikoinen oli pieni, unohti monta kertaa avata nepparit paidasta ja ihmetteli miksi pääaukko on niin tiukka. kerran oli baby blues sarjakuvassa sama juttu, oli ihan pakko laittaa se jääkaapin oveen. :)

Mun ies pukee ja hoitaa ihan yhtä hyvin kuin minä. Tietenkin; onhan hän laopsen ISÄ.

Ei voi muuta sanoa, kuin että tällaiset miehet joista puhutte, eivät ole tarpeeksi olleet ja hoitaneet omaa lastaan. Ja mielestäni se on useimmiten äitien vika, jotka omii lapsen eikä anna miehen oppia itse.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Mun ies pukee ja hoitaa ihan yhtä hyvin kuin minä. Tietenkin; onhan hän laopsen ISÄ.

Ei voi muuta sanoa, kuin että tällaiset miehet joista puhutte, eivät ole tarpeeksi olleet ja hoitaneet omaa lastaan. Ja mielestäni se on useimmiten äitien vika, jotka omii lapsen eikä anna miehen oppia itse.

tuo minun kertomani juttu oli kyllä ihan esikoisen alkutaipaleelta. nykyään hoitaa lapsia mielestäni välillä jopa paremmin kuin minä.

toiset miehet on myös töissä niin etteivät ehdi paljon hoitaa lapsia,ainakin meillä.Nytkin pitkässä illassa ja tulee kotiin vasta kun lapset jo nukkuu.Mutta mun täytyy tunnustaa että mulla on vähä tuo omiva asenne,oon yrittäny päästä eroon siitä :)

Meillä mies osaa ihan hienosti pukea lapset. Yhdistelmät nyt on joskus mitä on, mutta makuasioita nekin :xmas:

Esikoisen ollessa vauva mies puki hänelle potkupuvun niin, että lahkeet oli käsissä ja hihat jalkoissa.... En ymmärrä miten oli saanutkaan niin, mutta kyllä mies sanoi siinä hommaa olleenkin :laugh: :laugh:

Vakiovirhe on mekko ja hame yhtäaikaa :xmas: :xmas:

Mies vei tänään lapset päiväkotiin aamulla. Mä laitoin vaatepinot illalla valmiiksi ja haalarit yms eteiseen valmiiksi, samoin päiväkotirepun ja vielä kerroin mitä kaikkea pitää ottaa mukaan. Mies ei normaalisti ikinä vie lapsia hoitoon, enkä ollut mitenkään varma mitä se niille olis pukenut ja olisko tajunnut edes haalaria mukaan laittaa, joten laitoin kaiken valmiiksi. Ettei sitten hävettänyt iltapäivällä hakea lapsia :D Kyllä meilläkin mies hoitaa lapsia tosi paljon, mut nää vaateasiat tuntuu olevan jotenkin ylivoimaisia sille :D

Olen voinut luottaa mieheni lastenhoitotaitoihin hyvin pitkälle.

Ainoa mikä hänelle on oikeasti vaikeaa on uhmaikäisen ja murrosikäisen kanssa kommunikointi. Hän haluaa välttää riitaa niin pitkälle kuin mahdollista, ja yritä nyt sitten elää normaalia elämään uhmiksen tai murkun kanssa ilman että riitelet heidän kanssaan ja päätät ainakin uhmiksen puolesta arkisten perusasioiden tekemisen.

Eli siinä vaiheessa mies on jotenkin täysin kummallisesti vaan todennut, että lapsi/nuori ei halunut nukkua, syödä tai pukea, ja kun lapsi/nuori ei halunut, niin hän ei halunut alkaa riitelemään, ja siksi lapsi/nuori ei ole nukkunut päiväunia, syönyt lounasta tai pukeutunut...

Hmm... Nämä syyt eivät kyllä meidän kohdallamme ole taustalla miehen vaatetumpeloinnissa. Tää mun bittinikkarini ei ole mikään haka omassa pukeutumisessaankaan :xmas:

Hmm... Nämä syyt eivät kyllä meidän kohdallamme ole taustalla miehen vaatetumpeloinnissa. Tää mun bittinikkarini ei ole mikään haka omassa pukeutumisessaankaan :xmas:

juu siis kyllä meilläki mies osaa muuten hoitaa lapsia hyvin,pukeminen vähä vaan tuottaa vaikeuksia :D

Leikkikoulun väki sanoo hellästi hymyillen, että kyllä lapsesta näkee, onko iskä vai äiti ollut aamulla lapsenhoitovuorossa.

Meikäläisestä oli hellyys hiukan kauempana silloin, kun tyttärellä oli valokuvaus. Olin laittanut katastrofien välttämiseksi vaatteet valmiiksi. Aamulla mennessäni sanoin sitten miehelle, että harjaa tytön tukan ja laittaa nätisti pinnit.

Illalla huomasin, että tytöllä oli sama letti, jonka olin edellisiltana laittanut, että tukka ei mene yöllä takkuun (pitkä tukka). Irtokarvaa hapsotti letistä joka suuntaan. Kysyin, että eikö hän harjannutkaan tukkaa aamulla.

Juu oli harjannut. Oli harjannut sen letin huolellisesti - avaamatta sitä. Ja sitten oli tällännyt pinnejä päähän.

mä olen tainnu kouluttaa mieheni onnistuneesti tässä ku on 7v lapsia pyörinyt. alussa viritelmät oli jotain ihan kamalaa.
vaatteet on kohtuu siististi päällä ja sointuvat toisiinsa ja likaisetkin on vaihdettu pois. Tosin ne löytyy lattialta eivätkä suinkaan pyykkikorista paitsi esikon joka niitä sinne kiikuttaa tyyliin parin minuutin välein jos sille päälle sattuu :laugh:

No se ei osaa yhtään ajatella minkä verran vauvalle laitetaan päälle kun se viedään ulos... ulkona oli +20 astetta ja paksu peitto päällä ja haalari ja sen alla vielä vaikka kuinka paljon vaatetta :S ja sitten se vanhemmalle lapselle pukee kaikkea vanhaa kulunutta lumppua päälle.. hyi...

Yhteistyössä