Sattui erehdys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ritva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ritva

Vieras
Olen 37 v naimisissa oleva nainen. Olin 12 vuotta miehelleni uskollinen. Kaksi kuukautta sitten minulle sattui Lapin lomalla virhe. Olin kahden ystävättäreni kanssa talvilomalla (alun perin piti mennä perheen kanssa, mutta miehelle tuli este). Ystävättäret elivät kuin poikamiestyttöinä, minusta se oli sopimatonta. Kunnes minulle sattui, tuntui niin luonnolliselta käpertyä lähes kaikessa samoin ajattelevan ja tuntevan miehen kainaloon. Kolme päivää ja yötä olimme kuin yhtä. Sovimme molemmat perheellisinä, ettei enää yhteyttä oteta.

Siitä lähtien on omatunto kolkuttanut. Miehelleni en ole kertonut. Olen yrittänyt olla mahdollisimman hyvä vaimo. Muistot vieraasta kiusaavat. Sängyssä hän tulee aina mieleen. Ystävättäreni kiusottelevat, että rouva on päässyt vieraan makuun. Pelkään, että puheet tulevat mieheni korviin. Molemmat olemme perustaneet liittomme uskollisuudelle ja rehellisyydelle. Nyt minulle vain sattui, muuta selitystä en käyttäytymiselleni keksi. Mitä minun pitäisi tehdä?

Että aina olet ollut uskollinen ja hups vaan, nyt sitten vain kävi näin. Et varmaan voinut asialle mitään. Ääni pääsi sisällä suorastaan vaati sinua virkistäytymään vieraissa.

Sitten se ääni vain lakkasi ja nyt oman miehen kainalossa kaduttaa. Eikös teoistaan vastuuttomat ole holhouksessa? Lapset vanhempiensa ja aikuiset teoistaan vastaamattomat virkaholhouksessa.

Sinulle ehkä pitäisi määrätä se virkaholhooja. Vai olisiko sittenkin niin, että sinä olet itse vastuussa teoistasi ja elät niiden seurausten kanssa?

Älä kerro, jos pystyt/haluat, unohda koko juttu. Mieti mitkä sai sinut tekemään sen ja puhu miehesi kanssa niistä asiaoista. Mitä miehelläsi ei ole joka taas löytyi tästä toisesta. Puhu, puhu, puhu mutta älä kerro ""mokastasi""

Jos tuosta typeryydestäsi viisastuit, niin hyvä. Äläkä miestäsi loukkaa, itse sinun on itsesi kanssa toimeen tultava.

Pyydä ystävättäriäsi olemaan hiljaa asiasta, koska syvästi kadut sitä, että halua sen tulevan kenenkään tietoon. Sano reilusti, että häpeät. Pitäydy vastedes moisista reissuista, jottei toista erehdystä tule.

Siellä Lapin reissuilla tapahtuu kaikenmoista, joka ei päivänvaloa kestä. Kiittele, jos pääsit tapauksesta säikähdyksellä, sillä pöpöt siellä ainakin leviävät!

Miksi et kertoisi?

Teillä on jotain mätää suhteessanne, naisilta kysyttäessä vika on miehessä tietysti. Sinä vain purkasit hankalaa tilannettasi, totuus on ettei miehesi ota sinua huomioon vaan ajoi teoillaan sinut vieraisiin, se oli vain kaunis suhde, joka kesti hetken ja toi valoa sinun raskaaseen taivallukseen, miehesi vika se on.

Minusta sinun pitäisi sanoa suoraan hänelle kuinka on käynyt ja miksi. Minusta miehesi on aika tietää, että joku muukin on kiinnostunut sinusta ja jos hän rakastaa sinua hän haluaa tehdä parhaansa sinun eteen. Jos miehesi ei kestä sitä että olet nauttinut vieraasta vaan suuttuu siitä, on hänen itsetunnossaan vikaa. Eikä tänä päivänä tasa-arvoisen naisen tarvitse sietää sellaista reppanaa.

Ehdottomasti kerro kuinka asiat on, silloin sinä ainakin olet rehellinen.

kuule,jos vähääkään haluat jatkaa avioliittoasi,
ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KERRO MIEHELLESI!!!

Ei mikään enää koskaan ole entisellään,tulee hirvee sota!
Vaikka mies antaisi (muka)anteeksi,se on joka riidan aihe.Annat vaan kertomuksellasi aseet miehellesi.
Please,älä kerro mitään,unohda hänet ja jatka elämääsi näin!

Helpommalla pääset, jos et kerro miehellesi. Jos taas et kestä kantaa salaisuuttasi, niin kerro, mutta varaudu siihen, että suhteeseenne tulee särö ja tulet saamaan epäilystä ja kommenttia tästä mieheltäsi piiiiiitkään sopivissa tilanteissa. Toisaalta on parempi kärsiä itse ja olla loukkaamatta toista ja toisaalta taas....

Sinun on kuitenkin päätettävä itse mikä teidän tapauksessanne on paras ratkaisu.

Niin niin, mutta arvaappa mikä sota siitä tulee kun asia tulee kavereiden kautta ilmi?

Parempi kertoa suoraan, miten homma on mennyt. Sinä olet tämän aloittanut, seuraava siirto on miehesi.

Vai meinaatko pelata tätä yksinpelinä?

Toisekseen kaverisi varmaan hieman vinosti hymyilevät kun seuraavaksi ukkosi näkevät, reppanan naista pantu kuin vierasta sikaa =)

Et tietenkään kerro, se nyt olisi typerintä mitä voit tehdä.
Ketä se loppupelissä auttaa, ei ketään?
Kärsit nyt vaan omissa nahoissasi, eipä tuo nyt ole edes mitään epätavallista. Lapin hulluus iskee yhteen jos toiseenkin.

Ystävättäriesi kommentti, että olet päässyt vieraan makuun, pitää paikkansa. Kynnys tehdä se uudestaan on paljon matalampi. Pidä siis varasi ja toimi hienotunteisesti, jos haluat perheesi säilyttää.

Tuota, jäät kiinni ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa.

Koska, pyörität asiaa mielessäsi ja jossain vaiheessa alat seuraamaan miehesi liikkeitä, yrität todistaa että myös hän harrastaa tuollaista... Haet tasoitusta omalletunnollesi =) Sitten siitä jossain vaiheessa tulee riita, jossa nämä asiat tulevat ilmi, tai sitten kaverisi mokaavat, alkoholi + akkalauma jnejne.. Ja koko kylä nauraa miehellesi hänen selän takanaan :D

Muista kuitenkin, että hyvä tahto huoran tekee ja paha ei anna paljollakaan!

Odotahan kun kerron ukollesi tämän reissusi. Sinut oli helppo tunnistaa tästä jutustasi.

Eiköhän olisi aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuu omista teoista!

Parisuhde tarkoittaa, että jakaa kaiken toisen osapuolen kanssa. ""Omia juttuja"" ei silloin ole.

Sinä teit pettämisratkaisun sinun itsesi ja miehesi puolesta. Nyt miehelläsi on oikeus tietää asiasta. Jatkuuko yhteiselonne senjälkeen vai ei sitä sinä et enää ratkaise yksin. Kanna vastuusi!

Taitaa tuo vastuunkanto olla vähän aliarvostettua tavaraa tässä keskustelussa, koska pettäjä oli nainen.

Sinänsä hassua että ap on koittanut olla mahdollisimman hyvä vaimo sen jälkeen, mutta onko hyvyyteen pakottava tunne ollut tervettä, kun se näyttää lähtevän omantunnon rauhoittelemisesta?

tätä pyhimysparvea täällä, nämähän elävät vain netissä ja siellä ei haksahdeta vieraisiin sänkyihin, puhumattakaan mistään muusta virheestä tai erheestä.

Jos Suomessa 60 % miehistä ja 40 % naisista ovat olleet uskottomia avioliitoissaa, et todellakaan ole mikään kummajainen. Nyt pidät vaan pokkasi ja kannat taakkasi itse, älä rasitä miestäsi rehellisyyden nimessä. Se on turhan julmaa ja voihan olla, että kuulet jotain josta et pidä, esim. että onhan hänkin...

elää valheessa!

Valhe, tosi valhe, tilasto!

Ap:n miehellä ei liene samaa oikeutta käydä kiksauttelemassa ketä huvittaa? Se lienee arvon ladyjen mielestä erittäin tuomittavaa??

Irwin lauloi... ""Kun on alkuun päästy, ni antaa mennä vaan.."" ...se oli tosin viinasta, mut käy kait näihin ""panoihinkin""..

Pettäjä tekee aina ensin valinnan. Senjälkeen valinta on petetyllä. => usein seurauksena ero.

Jos kerran 40% naisista on uskottomia niin mikäs siinä, siinähän elät rehellisyyteen perustuvassa parisuhteessa. Koita keksiä kyllä jonkun syyn saat miksi näin kävi tai siis miksi miehesi ajoi sinut tuohon tilanteeseen.

Maailma on julma, mutta äärettömän paljon julmempi kun asia tulee muualta tietoon.

Jos kerran olet itse näin tehnyt, niin kai annat miehellesi tasoittavan vuoroparin? Hänkin saattaisi tykätä vieraasta vaihteeksi?

Minä EN olisi haunnut tietää mieheni syrjähypystä. Mitä ei tiedä, se ei satuta. Rakastan ja rakastin silti miestäni enkä hetkeäkään ajatellut eroa, sillä liittomme oli/on aivan liian hyvä hukkaan heitettäväksi. Mutta parempi olisi ollut, kun en ollenkaan olisi saanut asiaa tietooni.

Eli älä kerro, jos voit olla varma, että ystäväsi osaavat pitää suunsa kiinni.

On totta että moni pettää.Toiset tarkoituksella, suunniteltu lapin reissu tai sitten juuri näin kun Ritva kuvasi tilanteensa. Minua jäi kaivamaan vaan ap.ystävättärien tilanne. Jos tapahtuneesta noin kiusoitellaan on vain ajan kysymys että joku kännipäissään tulee kertoneeksi miehelleen jotta itse pääsee nk. viattomaksi asiassa. Tilanteessahan kaikki naiset pettivät - vain yhdellä on huono omatunto. On vain ajan kysymys kun miehenkin korviin asia menee. Se on sitten eri asia uskooko vai ei.Kannattaisi varmistaa vuoto ensin siellä mukana olleiden kanssa ja miettiä sitten miten asiasta tulee kertoneeksi. Kyllä mies huomaa kun sängyssä on joku muukin kun vaimo jonka kanssa rakastellaan. Ja tämä koskee niin naista kuin miestäkin - se puoliso vaan vaistoaa sen.

<<Taitaa tuo vastuunkanto olla vähän aliarvostettua tavaraa tässä keskustelussa, koska pettäjä oli nainen.

Ai miten niin? Väitätkö, että ukkomiehet (joista suurempi % muuten pettää..) juoksee heti aina panon jälkeen tilittämään vaimolle, että tuli taas otettua vierasta p...?

ja -nainenkin on velvoitettu noudattamaan reissumiesten lakia:

Se mitä tapahtui matkalla, on poispyyhitty mielestä kotona.
Kukaan ei juorua kenellekään ja asiasta voi korkeintaan sisäpiirissä vitsailla. Muuten suut suppuun.

Kevennä toki omantuntosi kolkutusta kertomalla asiasta miehellesi. Mutta käytä lieventäviä asianhaaroja:

- olin niin kännissä
- se tuntui silloin niin oikealta
- se oli niin kaunista
- jos tuntisit sen miehen, olisitte varmaan parhaita kavereita
- se mies muistutti niin paljon sinua
- sinä et ole huomioinut minua pitkiin aikoihin
- mistäs minä tiedän, mitä sinä teit sillä aikaa
- ei järvi soutamisesta kulu

Kyllä miehesi huomaa, että aisankannattajan rooli on oikeastaan ihan ""jees"" ja pitäisi itsekin vilkaista peiliin.

jotta tälleen!

Ai miten niin? Väitätkö, että ukkomiehet (joista suurempi % muuten pettää..) juoksee heti aina panon jälkeen tilittämään vaimolle, että tuli taas otettua vierasta p...?

Jälleen kiistaton ja oikeaksi todettu elli-raportti kertoo että mies on väistämättä sika ja ne siat on kaikki pettäjiä? Mies ei ole yksilö se on prosenttien perusteella todettu sika, nainen on taas elänyt kauniiin sivusuhteen ja hänet on tässäkin tapauksessa mies pakottanut siihen, prosenttuaalisesti.

Nainen on pettänyt, mitä hän vastaa kyselyyn uskottomuudesta. Ei, koska sitä ei koskaan sattunut.

- jos tuntisit sen miehen, olisitte varmaan parhaita kavereita

Kyllä miehen pitää hyväksyä lapinpano perheystäväksi, heillä on paljon jaettavaa, esimerkiksi yhteinen nainen =DDD

Yhteistyössä