Sattui erehdys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ritva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei sillä ole väliä kerrotko vai et. Meillä tilanne on se, että olemme olleet naimisissa vaimoni kanssa jo kohta 25 vuotta. Erään reissun jälkeen vaimoni käytös selvästi muuttui, ja olen aivan varma, että sillä reissulla hän petti minua. Sitä hän ei kuitenkaan ole minulle tunnustanut, mutta minä vaistoan sen. Jokin tietty hellyys väliltämme katosi. Itse olen ollut uskollinen koko yhdessäolomme ajan.

""Lähtölaskentamme"" on jo alkanut. Olen päätökseni tehnyt (vaimolleni en ole kertonut mitään, koska minullekin on valehdeltu). Odottelen vielä noin vuoden, kun viimeinenkin lapsi muuttaa pois kotoa, jolloin varmaankin myös minä lähden ""samalla oven avauksella"".

Niin ja miehesihän voi saada yhden (tai pari) ruokittavan suun lisää... Kukapa sitä tietää...

Varmaan miehesi haluaisi tietää ainakin maksajan nimen..

Ei se näin ole. Rakastan miestäni.

Se toinen suhde vain sattui. Se ei jatku enää. Muisto vain elää, hetken nautin aikuisena nuoruusajan kiihkoa, sitä, että toinen keskittyi minun kanssani olemiseen. Mies oli taitava hän osasi käsitellä naista. Sekin tuntuu pahalta ja inhottaa, kun sängyssä aina palaa kuva tästä vieraasta, miten hän otti minut ja miten tunsin hänet sisälläni. Silti nautin seksistä miehenikin kanssa, siinä mikään ei muuttunut. Hänellä vain ei ole minuun sellaista kiihkoa ja kiinnostusta, silti miestäni minä rakastan, en tuota ohimenijää.

Naisena kyllä ymmärrän kertomisen vaikeuden.
Alat sopertaa miehelle mitä teit, mutta kun naisen ajattelutapa sisältää aivan eri kielikuvia, niin voi olla vaikea seisoa sanojensa ja tekojensa takana niin, että mieskin sen ymmärtäisi. Ja miehellä ei todennäköisesti enää siinä vaiheessa kiinnostakaan ""suhteen henkinen tila"" tai sinun syvälliset psykofyysissosiaaliset tarkoitusperäsi, vaan lähinnä että ""Kuka se oli?"" ""Missä se mulkku asuu?"" ja ""No oliko sillä isompi kyrpä kuin mulla?"" Sulla ap, menee todennäköisesti vain pasmat sekaisin ja koko hommasta ei tulekaan mitään. Et ole ainoa ihminen maailmassa, josta tilaisuus tekee varkaan ja joka pitäisi julistaa holhouksen alle. Voi tulla mieheltä samaa kommenttia kuin esim. Inhorealistilta.
Itse pitää tietää omat tekemisensä, turha niillä on toista hämmentää. Rehellisyys on hyvä asia, mutta täysin mahdotonta jos ei itsekään tiedä kuka on. Kerrot sitten kun olet päättänyt minkälaiset seuraukset olet valmis ottamaan vastaan, kertojallakin on vastuunsa, jos mies haluaa esim. erota niin ei siinä itku sitten auta.

Kerro miehellesi ihanasta kokemuksesta.

Ehkä hänkin haluaa käydä rakastelemassa jotain parikymppistä (nuorta), kaunista, kiinteä peppuista, hoikkaa, tiukkaa, kiihkeää pimatsua..

Jos sinulla oli oikeus, niin pitää miehelläsikin olla sama oikeus. Ihanaan kokemukseen.

Sopiiko se sinulle?

Nuo sekstailut ja panot ja rouva on päässyt vieraan makuun tuntuvat vääriltä ja halventavilta. En minä sellaiseen koskaan ryhtyisi, olen inhonnut sellaisia leväperäisiä naisia. Tämä on sattunut minulle vain kerran tähän astisessa erlämässäni ja se ei ollut mikään ""pano"", vaikka yhdyimmekin. En osaa selittää, mutta nuo nimitykset vain tuntuvat niin rumilta kokemastani. Se tuntui silloin jotenkin niin hyvältä ja kauniilta, vaikka tietenkään en olisi saanut olla miehelleni uskoton. Yritän hyvittää olemalla niin hyvä vaimo kuin osaan. Kertoa en uskalla, miehenikin näkisi sen vain ""panona"".

ei pettämistä voi toiselle millään ""hyvittää"".

Seuraavaksi sanot, että lupaat ettei se koskaan enää toistu. Ja ei aikaakaan kun heräät väärästä paikasta ""väärän"" miehen vierestä..

Jokainen itse tekee oman elämänsä itkut ja surut.

<<<Ai miten niin? Väitätkö, että ukkomiehet (joista suurempi % muuten pettää..) juoksee heti aina panon jälkeen tilittämään vaimolle, että tuli taas otettua vierasta p...?
Jälleen kiistaton ja oikeaksi todettu elli-raportti kertoo että mies on väistämättä sika ja ne siat on kaikki pettäjiä? Mies ei ole yksilö se on prosenttien perusteella todettu sika, nainen on taas elänyt kauniiin sivusuhteen ja hänet on tässäkin tapauksessa mies pakottanut siihen, proosenttuaalisesti.
Nainen on pettänyt, mitä hän vastaa kyselyyn uskottomuudesta. Ei, koska sitä ei koskaan sattunut.

No miehen logiikkaa tässä nyt ei tosiaankaan tajua. Eikä lukutapaasi.

Missä lukee, että kirjoittajat (tai edes yksi) on sitä mieltä, että ""kaunis suhde""? Sitä ei edes kysytä eikä pohdita. AP kysyi, pitääkö kertoa aviopuolisolle. Johon noin puolet vastaa, että pitää, ja toset puolet että ei missään tapauksessa.

Missä muualla kuin sinun kirjoituksessasi väitetään, että miehet on sikoja? Sen sijaan kerrotaan, etä suurempi % miehistä pettää kuin naisista - ja takuulla ei kerro pettämisestään (eli puoluste joukolle ""älä kerro"").

Eikä missään edes väitetty että kaikki miehet pettää... joku heitti että 60 %......

Ja missä luki, että kukaan mies on pakottanut AP:n pettämään? Paremminkin luin aloituksesta, että ne naisystävät esimerkilläään olivat vietelleet ...tai huonolla seuralla.

Äly hoi.. opettele ymmärtämään.... mies. ;-)

Älä vaan usko yhtäkään täältä lukemaasi neuvoa, sillä vain sinä itse olet vastuussa omista tekemistäsi. Eikö yksi kerta opettanut mitä seuraa kun annat toisille vallan päättää elämästäsi?

""Nuo sekstailut ja panot ja rouva on päässyt vieraan makuun tuntuvat vääriltä ja halventavilta. En minä sellaiseen koskaan ryhtyisi, olen aina inhonnut sellaisia leväperäisiä naisia.""

Kyllä minä sen ymmärrän, että sinusta tuntuu halventavalta ajatella omaa seksiseikkailuasi panona. Haluat pitää kiinni minäkuvastasi, joka on se, että sinä olet nainen, joka ei toosaansa jakele vieraille miehille. Siksi sinusta on jotenkin ylevämpää omassa päässäsi ajatella tapahtunutta jonkinlaisena sielujen kohtaamisena.

Mutta jospa irrottaudut itsestäsi ja minäkuvastasi, ja ajattelet tapahtunutta sellaisena kuin se on. Sinähän OLET toiminut tavalla, jota pidät halveksuttavana. Sinä olet sellainen leväperäinen nainen, jota olet aina itse inhonnut.

Joo - auts. Ei todellisuutta muuta miksikään se, että kuvaat tapahtunutta hyvänä ja kauniina. Sinulla oli varmasti kivaa ja sikäli se oli hyvää ja kaunista (sinulle). Mutta olet myös rikkonut omia sääntöjäsi vastaan - ja ilmeisesti myös miehesi ja sinun sopimuksiasi vastaa - ja sikäli se oli ala-arvoista toimintaa.

Petetystä miehestäsi ei varmaankaan ole lohdullisempaa kuulla, kun selität tapahtuneen olleen jotain muuta kuin pano. Ajattele nyt hyvä ihminen, miltä tuntuisi, kun miehesi tekisi vastaavan jutun ja selittäisi sitten muka ""lieventävänä asianhaarana"", että ""mutta kun se oli niin hyvää ja kaunista"". Ei mitään panemista ollenkaan. Eikö se vain lisäisi tuskaa?

Nyt, hyvä Ritva-rouva, on aika katsoa peiliin. Olet toiminut tavalla jota et hyväksy. Olet toiminut tavalla, jota miehesi ei hyväksy. Se on tosiasia.

Koeta nyt elää sen tosiasian kanssa, että olet juuri sellainen nainen, jota olet aina inhonnut.

Älä puhu mitään asiasta miehellesi. Riski kaiken romuttumisesta on suuri.
Kanna likasankosi itse hautaan asti.
Ja ihan aidosti, ei tuo nyt maailman karmein asia ole. Sait mukavan muiston itsellesi. Jätä se sinne muistojen arkkuun ja ihmettele sitä itseksesi. Ehkä nyt ahdistunut olosi auttaa tekemään vankan päätöksen siitä ettei toista kertaa enää tule?

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että asiasta ei kannata kertoa kenellekään.

Naisystäviin kannattaa ottaa etäisyyttä. He ovat juuri niitä naisia, jotka pilaavat muiden naisten maineen Lapin lomilla.

Aiheesta on kirjoitettu lehdissä väsyksiin asti. Kuka noita Lapinjuttuja jaksaa enää miettiä.

Olen joskus lukenut samantyylisen vastauksen joltakin pulmapalstalta. Kertominen varmasti särkee avioliittosi.
Et voita mitään kertomalla.

Juuri sielujen kohtaamisesta oli kysymys. Se ei ollut mitään raakaa panemista, vaan sukupuoliyhdynnät olivat luonnollinen osa kohtaamistamme. Mutta ymmärrän, että tällaista on mahdoton saada mieheni ymmärtämään, hän ei pääse sen yli, että toisella miehellä on ollut suhde minuun, hän näkisi sen vain likaisena naimisena.

Melkeinpä kaikki näkevät toimintasi vain likaisena naimisena. Asian kaunistelusi ei uppoa muhin kuuin sinuun itseesi. Takuulla se sinun häntäheikkisikin piti sinua vain pelkkänä panona.

Ritva, et ole ottanut tässä provossa huomioon sitä, että miehellesi olisi helpompaa hyväksyä ""likainen pano"", kuin kiihkea ihastus.
Ole seuraavalla kerralla tarkempi , kun kirjoittelet.

Luojalle kiitos näistä löysäperseisitä pikkurouvista! Ilman heitä olisi meikäläiselläkin jännyt moni pano panematta. Moraali vain laatikkoon ja baanalle jakamaan, pikkurouvat! Kyllä sieltä meikäläisellekin joku siivu sitten irtoaa!

Kyse ei ole kiihkeästä ihastuksesta tai likaisesta panosta, vaan poikkeuksellisesta sielujen kohtaamisesta. Jatkoa en sille halua, vaan haluan vain pitää mieheni. Hänelle en kuitenkaan kerro, koska hän luultavasti olisi yhtä provo kuin sinäkin. Kyse ei ollut sellaisesta, mitä ainakin miehet näyttävät ajattelevan ja siitä provosoituvan näkemään vain huonoja naisia. Ehkä jollakin naisella on se toinenkin aivopuolisko, joka tarvitaan tällaisen ymmärtämiseen.

Maksetaankohan tälle ap-kaverille että se kirjoittaa näitä juttuja tänne? Sama provaaja löytyy muuten toisiltakin palstoilta. Taitaa olla leipätyönsä pitää palstaa virkeänä jotta mainosrahat ovat taattu...
Terveisin: selvänäkijän kykyjä omaava.

Yhteistyössä