se on nyt sitten miljoonas maailmansota meidän perheessä päällä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mami86:
Mäkään en tykkä noista sukujuhlista, muakin alkaa ahdistaa niin pirusti. Mutta olen aina mennyt, koska mun miehen mielestä noi tollasest juhlat on kivoja. Kyllä meilläkin oli paljoooon porukkaa kun meillä oli ristiäiset, ja koko ajan mä sitä kello kattelin, että olisipa tää jo ohi :/
Mutta kyllä mä yleensä otan itseäni niskasta kiinni ja yritän kestää, noita sukujuhlia :)

niin mäkin oon naama irvessä väkisin menny kärvisteleen kymmeniä kertoja,mut ei vaan jaksa. ne on hirveitä tilanteita :ashamed:

Ymmmärrän sinua oikein hyvin.

Miehelläni on 6 sisarusta joten ihan "lähisukuakin" sieltä puolelta löytyy kiitettävästi. Sukukokouksia on onneksi aika harvoin sillä myös minulla on aina TOOOSI ulkopuolinen olo ko. pippaloissa. Onneksi meillä on omia lapsia joten lapsiin vedoten, pääsee yleensä lähtemääna ajoissa kotiin :)
Lisäksi miehen sukulaisten juhlissa / sukutapaamisissa on aina ihania (arggh) kilpailuja ja esiintymisiä joihin PAKOTETAAN kaikki osallistumaan. Itse en tosiaankaan ole mikään esiintyjätyyppi. Ehkä omassa kaveripiirissa ihan hauskakin juttu mutta ei miehen sukulaisten kanssa joita olen nähnyt tässä vuosien varrella ehkä kymmenisen kertaa.

toi on kans inhottavaa jos pakotetaan osallistuun joihinkin seuraleikkeihin :x
mä olen lähinnä siks ulkopuolinen kun on noi aatteet ja elämäntavat niin erilaiset,että ei vaan ole puhuttavaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja onego:
mun mielestä sun kuuluu mennä miehen kanssa juhliin.olet vaimo ja vaimo on miehen kanssa jos on kutsutu mukaan.
jos pelkäät sosiaalinen tilanne on hoito hyvä.

Ei hyvää päivää. Nyt ollaan Suomessa eikä missään Iranissa. |O

Ei kait siina olisi maailma kaatunut, jos olisit kaynyt piipahtamassa niissa juhlissa. Ollut minimaalisen ajan, ihaillut vaikka tapetteja tao jotain sen aikaa.

Ei kaikkien ihmisten kanssa tarvitse olla samanlainen ajatusmaailma ja elamantyyli, mutta silti voi kayda viemassa onnittelukukan, ihan vaan hyvien tapojen vuoksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
mun mielestä sun kuuluu mennä miehen kanssa juhliin.olet vaimo ja vaimo on miehen kanssa jos on kutsutu mukaan.

iranissa en ole käynyt =) tämä on mun mielestä näin.
hyvät tavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Ei kait siina olisi maailma kaatunut, jos olisit kaynyt piipahtamassa niissa juhlissa. Ollut minimaalisen ajan, ihaillut vaikka tapetteja tao jotain sen aikaa.

Ei kaikkien ihmisten kanssa tarvitse olla samanlainen ajatusmaailma ja elamantyyli, mutta silti voi kayda viemassa onnittelukukan, ihan vaan hyvien tapojen vuoksi. :)

tiedän,olis voinu ajatella rippisankaria eikä itseään,mut siinä kiukkutilassa ei ollu muita vaihtoehtoja :ashamed:
ja sielt en olis päässy pois ihan hetkeen,olis menny joku 4tuntia. vähintään. :(

hyvät tavat.

Samaa mieltä todella. Voi loukata suunnattomasti jos jää pois. Ymmärrän jos ei johki serkun "kissanristiäisiin" mennä satojen kilometrien päähän mutta lähisukulaisten juhlista ei musta voi olla pois kuin TOSI hyvästä syystä, eli pää kainalossa.....

Alkuperäinen kirjoittaja jees:

hyvät tavat.

Samaa mieltä todella. Voi loukata suunnattomasti jos jää pois. Ymmärrän jos ei johki serkun "kissanristiäisiin" mennä satojen kilometrien päähän mutta lähisukulaisten juhlista ei musta voi olla pois kuin TOSI hyvästä syystä, eli pää kainalossa.....

Ei ne ole Kuhan lähisukulaisia. :attn:

Jos sun miehesi nyt murjottaa niin ehkä ymmärrät kuinka tärkeetä hälle on että olet mukana sukujuhlissa. Munkin mielestä hyvien tapojen mukaista mennä. Ja VARSINKIN jos oli miehesi sisko. Mä loukkaantuisin verisesti jos mieheni ei siskoni juhliin tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:

tiedän,olis voinu ajatella rippisankaria eikä itseään,mut siinä kiukkutilassa ei ollu muita vaihtoehtoja :ashamed:
ja sielt en olis päässy pois ihan hetkeen,olis menny joku 4tuntia. vähintään. :(

Toisaalta taas, ei niita rippijuhlia ole kuin kerran elamassa.
Valilla omia hampaitaan kiristelemalla pysyy valit parempina miehen perheeseen. He ovat kuitenkin elinkumppanillesi rakkaita ihmisia.
Ei se 4 tuntia niin pitka aika olisi ollut.

Olisit ensin kiristellyt vasemman puolen hampaita vartin, sitten oikean toisen vartin. Siina olis jo hurahtanut puoltuntia ihan vaan hampaita kiristellessa..
:D

En ole muita juttuja paljoakaan sun miehestä lukenut (tai en ainakaan muista) mutta tässä tapauksessa ja monissa muissakin tapauksissa ymmärrän oikein hyvin palstalaisten miehiä, ja ihmettelen tosiaan naisten järjenjuoksua ja hämmästelen, mitä ukko parat joutuvatkaan kestämään. Sä et voinut mennä synttäreille, koska olisit halunnut ryypätä (niin kirjoitit siinä toisessa ketjussa) siellä joten et olisi kyennyt aamulla kirkkoon. Mies on sun miehesi, tuntuu tosi oudolta että ajattelet vaan että vähät sen suvusta, kun sua ei satu kiinnostamaan. Todella helppo ratkaisu olisi ollut käydä synttäreillä ilman hillitöntä känniördäämistä ja aikuistua sen verran, että käväisee rippijuhlissakin edes sen muodon vuoksi, kun se kerta oli miehellesi tärkeää että olet mukana kuten yleensä puolisot tuppaa olemaan.

Eli symppikset ukolles.

loppuis hampaat kesken :laugh:
ei vaan,oon miehelle sanonu et ne juhlat olis huomattavasti siedettävämpiä jos mies pitäis mulle siel seuraa (en tarkota et ei sais jutella sukulaistensa/muiden kans,vaan ei jättäs mua ulkopuolelle..)
mut koska se on liikaa pyydetty,niin ei huvita mennä sinne näyttään tyhmältä :ashamed:

kohteliasta olis musta mennä. Itse en näkis eroa sillä menisinkö oman siskoni juhliin vai miehen siskon. Mut ymmärrän jos on näkemyseroja tästä. Meillä mies ei viihdy sukujuhlissa, ei mun suvun eikä omansa. Enkä ole häntä pakottanutkaan mukaan, koska tiedän et se ei osaa vaan olla ja rupatella, pitäis olla jotain tekemistä koko ajan, eli ei jättäydy pois ihan vaan pahoittaakseen mun mieltä tai loukatakseen ketään. Muutaman kerran oltu sukujuhlissa ja sillä oli kokoajan sellanen vaivaantunut ja ahdistunut olo. toivottavasti sun mies ymmärtää todellisen syyn sun poisjäämiselle eikä vihoittele turhia...

mäkin olen sitä mieltä että on kohteliasta ottaa kutsu vastaan ja käydä edes pikaisesti onnittelemassa , eihän juhliin ole pakko koko päiväksi jäädä.
Mäkään en isoista ihmismääristä välitä mut tosi hyvä syy täytyy olla että jätän menemättä.

Mä olisin kanssa jättänyt menemättä.
Ihminen saa myös olla itsekäs ja ajatella välillä vaan omaa persaustaan.
Minuu on ainakaa turha kenenkää yrittää pakottaa johonkin juhliin, varsinkaan jos eka on menty jo mun puolesta lupaamaan, että tulen kans..
Pitäähän nyt jokaisen sen verran kapinoida, ellei nyt ole sit joku supersosiaalinen kaikkien kanssa toimeentuleva ihminen tai tossukka.

ja jos oikeen pilkkua viilataan,niin muahan ei oo edes kutsuttu koko juhliin :saint:
muut sai virallisen kutsun viikko sitten ja miehelle sanottii ma ohimennen et ainii,on rippijuhlat su :whistle:
no joo,ei tarvii alkaa pilkkua viilaan. enkä mä tästä mitään tappeluketjua halua siit kumpi on oikeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mies "aikuistukoon" joo kun haluaa avovaimonsa SISKONSA rippijuhliin. Sivistyksen taso taitaa taas olla aika alhaalla tässä keskustelussa....

Eihän se Kuhan sisko ole. :headwall: Ja kuten Kuha sanoi, välit ei ole läheiset koko porukkaan, ei edes miehellä.
Miksi pitäisi teeskennellä että ne rippijuhlat jotenkin kiinnostaa, kun ne ei kiinnosta pätkän vertaa.
Eikö elämässä oo muutenkin tarpeeks vastenmielisiä asioita jotka on oikeesti PAKKO tehdä, tommoset kissanristiäiset voi huoleti jättää pois asialistalta, ne ei ole mitenkään pakollisia.
:x

meillä ei ole yhteisiä lapsia. jos olis,niin asia olis musta eri,koska siinä tapauksessa olis kyse lasten tädistä ja lasten takia olisin vaik voinuki naama irvessä kärvistellä.

Yhteistyössä