A
aloitttaja
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jussi2u:Alkuperäinen kirjoittaja imm*:Jussi, ei se kuule niin mene, että akan syy jos mies vieraisiin menee.
Olen mies ja kun parisuhteeni, ja siis kumpanini, tuntuu minusta erinomaiselta tai edes hyvältä, niin yhtään mikään ei saa minua rikkomaan mitään sopimusta/lupausta jonka kumppanilleni olen antanut, ei edes sanatonta sopimusta, sellaista josta on "hiljainen" tai "vaiettu" yhteisymmärrys.
Onko ainoa peruste "pettämättömydellesi" se, että sinusta tuntuu tarpeeksi usein siltä että kuppanisi "riittää" sinulle, vai onko pettämättömyytesi taustalla jotain muutakin: esimerkiksi halu olla rehellinen itse, huolimatta siitä miten toinen on ja käyttäytyy.
Ihmisiä on kahdenlaisia, niitä joiden moraali luistelee aina sen mukaan mikä itselle sopii, ja toiset ovat niitä joilla on aina ja joka tilanteessa samat periaatteet.
tunnen monia miehiä, joiden vaimo on pettänyt edestä ja takaa, naapureita myöten koko kylän miehet käyty läpi, ja mies ei silti sorru samaan vaan katsoo tilannetta aikansa ja eroaa sitten.
Sellaisia ihmisiä ihailen. Siis jotka pitävät parempana olla itse fiksumpi vaikka toinen törttöilisikin.
Puhumattakaan että nainen viakkapa miehen mielestä "nalkuttaa" tai "pihtaa" liikaa, ja pitävät sitä jonkin muun sopimuksen rikkomisena josta syystä mies ottaa oikeuden luistaa seksuaalisestakin uskollisuudesta.
Sellaisia ihmisiä en kunnioita pätkääkään, jotka tekevät lupauksen perustuen siihen tunteeseen että NYT on kaikki hyvin. Usein sitten myöhemmin lupaus on heidän mielestään oikeutettua pettää, jos toinen onkin vuoden tai parin päästä muuttunut "vääränlaiseksi", tai on tullut riitoja eikä enää tunnukaan että toisen puolesta tekisi mitä vain.
Koska herrasmiesmäisyys ja leidiys on sitä, että ei tee lupauksia perustuen vain sen hetkiseen fiilikseen, tai toisen osapuolen sen hetkiseen "ihanuuteen" , vaan mikä tahansa lupaus tehdään myös itsen takia, ja on osa lupaajan olemusta.
Niinhän se velkakin maksetaan kun on lainattu, huolimatta siitä että myöhemmin osoittautuu että velkoja ei ole niin "mukava kaveri" enää.
Jotkut asiat ovat omia kokonaisuuksiaan.