Seksi loppui, täälläkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli-parka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jussi2u:
Alkuperäinen kirjoittaja imm*:
Jussi, ei se kuule niin mene, että akan syy jos mies vieraisiin menee.

Olen mies ja kun parisuhteeni, ja siis kumpanini, tuntuu minusta erinomaiselta tai edes hyvältä, niin yhtään mikään ei saa minua rikkomaan mitään sopimusta/lupausta jonka kumppanilleni olen antanut, ei edes sanatonta sopimusta, sellaista josta on "hiljainen" tai "vaiettu" yhteisymmärrys.

Onko ainoa peruste "pettämättömydellesi" se, että sinusta tuntuu tarpeeksi usein siltä että kuppanisi "riittää" sinulle, vai onko pettämättömyytesi taustalla jotain muutakin: esimerkiksi halu olla rehellinen itse, huolimatta siitä miten toinen on ja käyttäytyy.

Ihmisiä on kahdenlaisia, niitä joiden moraali luistelee aina sen mukaan mikä itselle sopii, ja toiset ovat niitä joilla on aina ja joka tilanteessa samat periaatteet.

tunnen monia miehiä, joiden vaimo on pettänyt edestä ja takaa, naapureita myöten koko kylän miehet käyty läpi, ja mies ei silti sorru samaan vaan katsoo tilannetta aikansa ja eroaa sitten.

Sellaisia ihmisiä ihailen. Siis jotka pitävät parempana olla itse fiksumpi vaikka toinen törttöilisikin.
Puhumattakaan että nainen viakkapa miehen mielestä "nalkuttaa" tai "pihtaa" liikaa, ja pitävät sitä jonkin muun sopimuksen rikkomisena josta syystä mies ottaa oikeuden luistaa seksuaalisestakin uskollisuudesta.

Sellaisia ihmisiä en kunnioita pätkääkään, jotka tekevät lupauksen perustuen siihen tunteeseen että NYT on kaikki hyvin. Usein sitten myöhemmin lupaus on heidän mielestään oikeutettua pettää, jos toinen onkin vuoden tai parin päästä muuttunut "vääränlaiseksi", tai on tullut riitoja eikä enää tunnukaan että toisen puolesta tekisi mitä vain.

Koska herrasmiesmäisyys ja leidiys on sitä, että ei tee lupauksia perustuen vain sen hetkiseen fiilikseen, tai toisen osapuolen sen hetkiseen "ihanuuteen" , vaan mikä tahansa lupaus tehdään myös itsen takia, ja on osa lupaajan olemusta.

Niinhän se velkakin maksetaan kun on lainattu, huolimatta siitä että myöhemmin osoittautuu että velkoja ei ole niin "mukava kaveri" enää.

Jotkut asiat ovat omia kokonaisuuksiaan.

...siksi seksuaalinen ja aviollinen uskollisuus on oma kokonaisuutensa, johon ei mielestäni lueta muita asianhaaroja.

Koska mies ja nainen on niin erilainen ajattelutavaltaan. Eli nainen ei voi koskaan tietää, että mitä kaikkea muuta mies on lukenut uskollisuuslupauksensa ehdoksi.Eikä mies voi myöskään ymmärtää, miten naisella olisi oikeus pettää syystä että mies ei ole tehnyt kotitöitä tarpeeksi.

tai monien ukkomiesten perus repliikki, eli liian vähäinen tai huono seksi. "No niin mutta kun en ole saanut naida sua kakkoseen pitkään aikaan, niin sanon sopimuksen irti yksipuolisesti"

Eli vaimo ei voi tietää, että miehen "pienellä kirjoitettuun" pränttiin kuuluu pykälä oikeudesta naida kakkoseen kerran viikossa. Mies ei voi tietää että vaimon uskollisuus edellyttää miehen kotitöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja aloitttaja:
Onko ainoa peruste "pettämättömydellesi" se, että sinusta tuntuu tarpeeksi usein siltä että kuppanisi "riittää" sinulle, vai onko pettämättömyytesi taustalla jotain muutakin: esimerkiksi halu olla rehellinen itse, huolimatta siitä miten toinen on ja käyttäytyy.
Jaaha, käänsit sen tuolla tavoin vinoon. Tarkoitin sanoa että kun minulla on sellainen tunne että suhteessa ei mikään mättää, kun rakkauden rattaissa ei ole soraa, niin yhtään mikään ei saa minua "pettämään" millään tavalla.

Kun sitä tunnetta ei ole, niin mikä siihen tilanteeseen onkaan johtanut, se vain hyvin harvoin on ainoastaan jomman kumman "vika" tai "syy". Se on lähes aina yhteinen ongelma.

Ja mitä sitten tapahtuu kun mättöä ilmenee... en koskaan ole "pettänyt", mutta saatan kuvitella tilanteita jossa niin ehkä tekisin. "Pettäminen" on ase silloin kun halutaan eroon ...millä hinnalla tahansa. Työkalu se voi olla silloin kun "pettämistä" käytetään viimeisenä "uhkavaatimuksena", ilmaisemaan sitä että 'olen tosissani', kun sanat eivät enää riitä.

Ihmisiä on kahdenlaisia, niitä joiden moraali luistelee aina sen mukaan mikä itselle sopii, ja toiset ovat niitä joilla on aina ja joka tilanteessa samat periaatteet.
Luulempa että meitä on useampaankin kategoriaan.

Sellaisia ihmisiä en kunnioita pätkääkään, jotka tekevät lupauksen perustuen siihen tunteeseen että NYT on kaikki hyvin. Usein sitten myöhemmin lupaus on heidän mielestään oikeutettua pettää, jos toinen onkin vuoden tai parin päästä muuttunut "vääränlaiseksi", tai on tullut riitoja eikä enää tunnukaan että toisen puolesta tekisi mitä vain.

Koska herrasmiesmäisyys ja leidiys on sitä, että ei tee lupauksia perustuen vain sen hetkiseen fiilikseen, tai toisen osapuolen sen hetkiseen "ihanuuteen" , vaan mikä tahansa lupaus tehdään myös itsen takia, ja on osa lupaajan olemusta.
Kovaa tekstiä ...saattaa osoittautua työlääksi elää tuon mukaisesti.

AP, jotenkin vaikuttaa, että sinulla on vielä elämää kosolti kokematta...

Oletko tietoinen siitä, että ihmiset voivat todellakin muuttua, eivät ainoastaan ulkoiselta olemukseltaan vaan myös henkisestikin. Saattaapa käydä niinkin, että kaikki se mihin on aiemmin vakaasti uskonut, kuvitellut tuntevansa niin itsensä kuin puolisonkin, käännähtääkin yllättäen päälaelleen. Silloin saattaa löytää itsestään aivan uusia puolia, löytää itsensä tilanteista, joihin ei koskaan kuvitellut päätyvänsä.
Kaikki kun eivät ole samasta muotista puserrettuja "herroja" ja "leidejä", loppuikänsä muuttumattomana säilyviä. Me olemme vain ihmisiä, erehtyväisiä epätäydellisyydessämme.

Elämä itsessään on arvaamaton. Koskaan ei voi tietää, mitä sillä on meille tarjota, niin hyvässä kuin pahassa. Ihmisen minuus voi täysin muuttua onnettomuuden seurauksena, voiko silloin vaatia toista pysymään lupauksessaan? Voiko silloin sitä vaatia edes itseltään?

AP, jos hyväksyisit, että elämä ei ole yksistään mustavalkoista, voisitko tällöin kuvitella elämäsi helpottuvan?
Minä annoin kerran itselleni siihen luvan, ja todentotta, elämä ei ahdista siinä määrin enää. Kokeilisit sinäkin... ;)

Onko sinulla mitään kokemusta itselläsi miehen kyllästymisestä parisuhteen seksiin ja haluttomuudesta saada siihen vaihtelua? Harrastatko itse esim.kuntoilua pysyäksesi viriiliä, syötkö tietynlaista ruokaa tms? Rakastan kovasti miestä ja nyt on käynyt niin, että haluni ovat hänelle vähän liikaa. Toiveissani olisi 3-5 krt viikossa ja noina kertoina vähän enemmän panostusta minun nautintooni. Suuseksiä en saa, syytä en tiedä, se loukkaa minua, itse pidän siitä (antavana osapuolena). Miehelläni on huonohko fyysinen kunto sekä aiempia ylipaino-ongelmia. Hänellä on aina jokin kipu jossain mikä estää minkäkin asennon. Koen niin, että jos hän joutuu hommiin sängyssä hänen täytyy ponnistella valtavasti, ennen kaikkea henkisesti, tuntee luultavasti itsensä huonoksi rakastajaksi/kokee suorituspaineita. Olemme täysin erilaisia päivärytmiltämme, hän iltauninen - minä iltavirkku. Haluaisin kovasti (ehkä vähän liiankin kovasti) piristystä ja vaihtelua, sekä tuntea olevani haluttu. Suhteen alussa hän oli myös pidättyväinen, mutta aktiivinen ja halukas kuitenkin. Luonnehtisin häntä ujoksi/estoiseksi. Voinko "kouluttaa" tälläistä miestä - miten herätän intohimoa? Normaalikeinot eivät sytytä häntä, vaikka ketkuttelisin missä vetimissä, hän pysyy väsyneenä jos on väsynyt. Kyseessä on varmaan alkuhuuman haihtumisen merkit, mutten haluaisi luovuttaa koska rakastamme toisiamme. Meillä on ikäeroakin sen verran että ymmärrän ettei hän ole mikään ori.
Neuvoja?

TO Helpless case
Itselläni ei ole oikein ollut ongelmia halujen kanssa. Joskus talvipimeillä on alkanut oireilemaan pientä haluttomuutta ja seisokkiongelmaa, mutta sen voi laitta iän (51v) piikkiin. Liikun aika paljoa, joskaan en urheile. Valikoin myös jonkinverran mitä syön, enkä päästä painoa kasvamaan, eli olen hoikassa normikunnossa. Vaimollani on enemminkin joskus ollut halujen kanssa ailahteluita, mutta hänen halunsa palasivat, kun hän aloitti kuntoilun pari vuotta sitten. Mieliala koheni, kun kunto kasvoi ja paikat kiinteytyivät. Sama voisi tehdä hyvää miehellesikin. Hyvä kunto luo hyvää mieltä ja nostaa samalla testesteronitasoa. Vyötärölihavuus taas tunnetusti laskee ja vähentää kalulle tulevaa verenkiertoa.
Ensimmäiseksi sinun kannattaa kyllä ottaa miehesi kanssa puheeksi, miksi hän ei halua antaa sinulle suuseksia. Suuseksi on miehelle erinomainen tapa vähentää naisen tyydyttämisestä aiheutuvaa stressiä ja suorituspainetta. Suuseksillä mies saa aikaa ja kestävyyttä itse naimiseen, kun voi lämmittää naista tarpeeksi kauan, tai usein jopa antaa naiselle orkku tällä tavoin. Silloin naimisessa ei enää useinkaan tarvitse keskittyä muihin kuin itseensä. Itsekin annan suuseksillä vaimolleni orkut enimmäkseeen, koska vaikka kaluni on koonpuolesta suuri ja paksu, ei sillä saa naimaorkkua siltikään annettua, kuin harvoin. Suuseksillä taas vaimoni saa orkun vähintään kerran viikossa, usein kaksi. Kun vaimo näin pysyy tyytyväisenä, ei hän kaipaa seksiä kuin pari kertaa viikossa. Näin ollen jos ollaan kolme kertaa, niin se kerta menee lähinnä minun himojeni tyydyttämiseen. Uskoisin teillä sinunkin pysyvät tyytyväisenä vähempiin kertoihin, jos saisit säännöllisesti omat orkkusi. Jos kerran miehesi ei ole aiemmin suuseksiin suostunut, niin hänellehän tuosta aukeasi ihan uusi maailma, uusine opetteluineen ja nautintoineen. Näin miehenä voin sanoa, että on suunnattoman hienoa päästä kiusaamaan naista orkkuun asti nuollen ja sormettaen ja tuntea sormissaan naisen pillun vaativa puristus orkun tullessa. Tälläinen miehinen valta hivelee miehen itsetuntoa. Toisekseen sen jälkeen nainen saa myös helpommin orkun naidessa, joten sekin helpottaa naimapuuhia. Toki meillä on useinkin tultu vähän laiskoiksi, kun vaimokin haluaa orkun usein suuseksillä, varmanpäälle..

Thx Xy1

Kyllä vastasinkin ongelmaan varmaan vähän itsekin, kuntoilu tekisi gutaa.

Ongelma- tai en tiedä onko se ongelma, mutta meillä on niin päin, että miehellä ei meinaa tulla orkkua noin joka toinen kerta, eikä hän jaksa liika kauaa "höylätä" koska siitä menee "fiilis" kuulemma. Minä taas saan joka kerta yhtyessämme, takuuvarmasti, missä asennossa vain.

Luulen että se ottaa vähän miehen itsetunnolle, ja hänen ikäeronsa ikäänkuin korostuu tämän takia. Että kunto tms. pettää tai halut menee kun ei "Pääse" huipulle.