Seksi loppui, täälläkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli-parka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elli-parka

Vieras
Varoitus petturimiehille:

Mieheni petti luottamuksen, annoin anteeksi. Petti luottamuksen uudelleen. Annoin anteeksi.
Suhde sai uutta puhtia, koska keskustelujen takia suhteemme syveni.
Mies alkoi puhua minulle enemmän, kun joutui katumaan ja pelkäsi että jätän. Hetken aikaa seksielämä kukoisti.

Nyt mies ollut hyvä ja rehti kauan aikaa, mutta yhtäkkiä en vain enää pysty seksiin miehen kanssa.
Hän on minulle kuin veli, tai paras kaveri. Seksi ei tule kysymykseenkään. Tulin niin paljon kärsineeksi miehen kusetuksen takia, että en enää näe häntä samoin kuin ennen. En enää vain näe häntä haluttavana ja ihailtavana vetovoimaisena miehenä.

Onneksi molemmilla niin kiire, että voi vielä laittaa sen piikkiin.
Mutta joskus se tulee vastaan: joudun sanomaan että seksi loppui. Miehen ei tarvitse kanssani olla, koska en voi vaatia miestä olemaan kanssani avioliitossa jos ei ole seksiä.

Sääliksi käy, koska tiedän seksin olevan miehille tärkeää.

Eli näin käy, kun pettää luottamuksen! Nainen ei ehkä jätä, nainen ehkä antaa anteeksikin, mutta unohda ei milloinkaan!

viimeistään kroppa tekee stopin!

Myös taipumus ratkaista ongelmat vihalla ja puhumattomuudella. sekä sellainen perustavaa laatua oleva kieroluonteisuus, valehtelu, ovat pahimmat seksintappajat.

Aivan väärä luulo, että se johtuisi ulkonäöstä tai rahatilanteesta. Paskan puhujaa voi rakastaa, mutta häntä ei voi haluta.

Pahinta on, että olen kuitenkin edelleen mustasukkainen enkä halua erotakaan.

Voi olla että parantolaan joutavat tässätapauksessa sekä mies että vaimo. Eipä olisi lapsia, niin asia olisi paljon yksinkertaisempaa. En halua rikkoa kotiani pelkän seksin vuoksi.

no on sitä muutakin vikaa oltava parisuhteessa tuollaisessa tilanteessa. jos mies on pettänyt niin miksi olet edelleen hänen kanssaan? sitä en ymmärrä. ja jos teillä lapsia niin erotkaa jo niiden vuoksi. monet luulevat tekevänsä lasten kannalta oikein sinnitellessään huonossa suhteessa, mutta niin ei ole. lapset aistivat kodin ilmapiirin kireyden. se tulee vaikuttamaan lapsiin paljon. monet, jo nyt aikuiset ystäväni, ovat sanoneet eronneista vanhemmistaan, että olisivat toivoneet näiden eronneet jo vuosia sitten, eikä vasta lasten ollessa aikuisia. he ovat suoraan sanoneet, että se olisi ollut parempi kuin se, että antavat parisuhteesta kireän ja huonon kuvan lapsille, jota lapset sitten aikuistuttuaan soveltavat omaan elämäänsä huomaamattaan. alitajunta on ihmeellinen asia...

Edellisessä avioliitossani petin ex-vaimoani. Syynä oli monenmoiset ongelmat ja molemminpuolinen kyvyttömyys ja haluttomuus ratkaista niitä. Jäin pettämisestä kiinni, mikä aiheutti viimeisen kriisin.

Ex-vaimoni hoki minulle vuoden, että vaikka haluaa yrittää yhdessä, ja haluaa antaa anteeksi, se on hänelle vaikeaa. Ja unohtaminen mahdotonta. Vedin tuntemuksista johtopäätökseni ja jätin hänet.

Hän oli haluton ja kyvytön pääsemään yli menneisyydestä, joten en voinut muutakaan. Siitäkin huolimatta hän suuttui ja muuttui todella katkeraksi ratkaisuni jälkeen. Kysyessäni, olisiko mikään koskaan muuttunut, sain vastaukseksi, että "Tuskin, mutta hänellä olisi petettynä pitänyt olla oikeus päättää suhteen jatkosta tai päättymisestä." Hoh-hoijaa...

No, meillä ei ole kireää eikä ikävää, huumoria on ja ystävyyttä.
Mutta seksi ei minua kiinnosta.
En ole haluton enkä kyvytön pääsemään yli. Olen päässyt oikein hyvin yli, eikä itsetuntoni ole huono. Harmittaa vain että en halua enää miestäni seksuaalisesti.
En nalkuta miehelle entisistä asioista.
Kuitenkin siinämielessä syyllistän miestä, koska syy on aina siinä, joka lähtee mieron tielle ensiksi, viittaan tällä ylläolevaan "Elämää nähnyt" kirjoitukseen.
Kaikki asiat voidaan ratkaista, mutta kusettamisen myötä tuleekin kokonaan uusi asia.
Joka heikentää perusturvallisuutta paljon syvällisemmin kuin pelkät rahariidat tai muut tavalliset kinat ja ongelmat.
Eli jos suhteessa on ongelmia, niistä pääsee joko yli tai ei. Mutta pettäminen on sellainen ongelma, että se tulee täysin suhteen ulkopuolelta ja pilaa kaiken yleensä lopullisesti.
Pettäjän tai valehtelijan kannattaa punnita riskit, koska suhde on vaarassa. Se ei lopu heti, eikä lopu vuoden sisällä, mutta se loppuu.
Jos ei vaimoa rakasta niin mikäs se on pettäessä. Jos on varautunut menettämään ne tietyt edut sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja elli-parka:
Varoitus petturimiehille: Mieheni petti luottamuksen, annoin anteeksi. Petti luottamuksen uudelleen.
Mikä sinussa on vikana kun miehesi haluaa niin kovasti jotain muuta? Millä tavoin et ole hänen toiveidensa täyttymys?

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi2u:
Alkuperäinen kirjoittaja elli-parka:
Varoitus petturimiehille: Mieheni petti luottamuksen, annoin anteeksi. Petti luottamuksen uudelleen.
Mikä sinussa on vikana kun miehesi haluaa niin kovasti jotain muuta? Millä tavoin et ole hänen toiveidensa täyttymys?

No sitähän minäkin kysyin monta kertaa. Epäilin että josko olen ruma, taikka muilla tavoin huono akka. Ei nähdäkseni mikään mahdottomuus. Tilaisuus on ollut miehellä lähteä, ja tilaisuus on ollut puhua. Avoimesti olen kysynyt, enkä ole totuuden sanomisesta suuttunut koskaan. Mutta ei ole minun tehtäväni miettiä ja syyllistää itseäni, kun annan mahdollisuuden korjata ja tehdä omat ratkaisunsa niin toisen pitää tulla vastaan. Ja puhuttu on.

Minussa voi olla vikaa. Mutta en ala arvailemaan. Päätellen siitä että mies jäi, niin kai hänellä silti on parempi kotona kuin muualla! Tuo seksin puutekaan ei näy vaivaavan. Vielä.

Mistä tiedät, että hänellä on seksistä puutetta..? Hänhän voi hyvinkin saada sitä jostakin muualta, jos kerran on siihen jo aiemminkin ryhtynyt.

Tuo aloitusteksti voisi olla myös minun kynästäni, niin tutulta se kuulosti.
Minulle on käynyt aivan samoin, seksi mieheni kanssa ei voisi vähempää kiinnostaa.
En vain enää kykene haluamaan häntä. Se on surullista.

Niin nyt täytyy vaan kysyä, että mikä tekee siitä liitosta ja miehestä niin tavoiteltavan, ylivoimaisen.. Luonnollista on, että naisen värkit kuivuu vanhetessaan, seksikin siis vähenee luonnollisesti iän myötä joka pariskunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä mikä varattu:
Niin nyt täytyy vaan kysyä, että mikä tekee siitä liitosta ja miehestä niin tavoiteltavan, ylivoimaisen.. Luonnollista on, että naisen värkit kuivuu vanhetessaan, seksikin siis vähenee luonnollisesti iän myötä joka pariskunnalla.

Ihmettelen miksi ihmisillä on tarve syyllistää petettyä. Enkä muuten edes sanonut että on kyse sekuaalisesta pettämisestä molemmilla kerroilla, luottamuksen voi menettää vaikkei sormella koskisikaan. Luullaan ehkä myös, että itselle ei voi käydä niin, koska on niin hyvä hoitamaan asiat. tuo kans on niin lapsellinen kysymys aina, että "miksi olet hänen kanssaan", "mitä näet miehessä"
Jokainen joka on ollut suhteessa pitempään, tietää että jokaisessa on sekä hyvä että huonot puolet, eikä se kohta missä erotaan ole aina kovin selkeää.
NO, ajatelkaa mitä haluatte.

"Kuitenkin siinämielessä syyllistän miestä, koska syy on aina siinä, joka lähtee mieron tielle ensiksi..."

Intohimon ja halun loppumisella ei välttämättä ole mitään tekemistä tuon pettämisen kanssa. Itselläni kävi myös aiemmin suhteessa niin, että vaikka miten oli mukavaa ja hauskaa yhdessä, vuosien jälkeen toinen alkoi tuntua veljeltä, eikä seksi kiinnostanut. Mieheni ei koskaan minua pettänyt (ainakaan tietääkseni), suhde vain yksinkertaisesti tuli tiensä päähän. Ehkä teillä on käynyt samoin ja miehesi uskottomuus oli myös oire siitä, että suhde on "lopuillaan".

Oli miten oli, eihän tuossa nyt ole oikein muuta vaihtoehtoa, kuin erota ja näin saada mahdollisuus uuteen rakkauteen ja intohimoon. Katkeroitat vain itsesi, jos jäät onnettomaan parisuhteeseen. Ja et kai halua lapsillesikaan sellaista mallia antaa, että huonoon suhteeseen kannattaa jäädä?

Ongelma on siinä, että et ole oikeasti antanut miehellesi anteeksi, vaan rankaiset häntä edelleen. Et ilmeisesti ymmärrä, ettet voi omistaa toista. Maailma on täynnä houkutuksia ja jotkut eivät voi vastustaa kiusausta. Ei tähän tarvita huonoa parisuhdetta, vaan ainoastaan heikkoa hetkeä. Parisuhde on taistelua vieraita houkutuksia vastaan, vieraat seireenit yrittävät kaikin tavoin voittaa miehesi sinulta. Nyt sinä näytät häviävän taistelun, joten sinun pitää miettiä haluatko pitää miehesi ja selvitä voittajana, vai tyydytkä häviämään kilpailun. Itse olen pitkässä parisuhteessa onnistunut pitämään oman pääni kylmänä ja pitämään vaimoni itselläni. Vaikka hän hairahtuisikin vieraisiin, niin aikoisin silti pysyä voittajana ja pitää hänet itselläni. Helppoa se ei aina ole, mutta sen edestä aion taistella. Ei kannata kuvitella, että toinen pysyy lähellä, jos ei ole valmis tekemään mitään sen eteen. Toisen luottamus ja rakkaus ei ole itsestään selvää, eikä välttämättä pysyvää. Niiden ansaitseminen vaatii päivittäin uhrauksia ja välittämistä. Jos et halua haluta seksiä miehesi kanssa, olet hävinnyt pelin.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Ihmettelen miksi ihmisillä on tarve syyllistää petettyä.
Minä "ihmettelen" heitä joilla on tarver nimitellä kumppaniaan (tai ex-kumppaniaan) pettäjäksi. Sillä kummatkin ovat aina "petokseen" "syyllisiä".

Suhteessa jossa kummatkin ovat erittäin tyytyväisiä (tai edes hyvin tyytyväisiä), ei tapahdu "pettämistä", koskaan.

SIis mitä helv... ap selittää hyvinki järkevästi tilannettaan ja näkökulmiaan ja tulee taas vain näitä tosi kypsiä "eroa miehestäs" kommentteja.
Minusta tässä on kyllä jäämisen paikka ,ei jättämisen.

Suhde muuttuu Aina ajan kanssa, ja nyt on teille tullut se hetki kuin olisitte vain kuin sisko ja veli. Silti pitkä avioliitto edellyttää että tuonkin ajan kestää, ja saa kestämään. Elämässä on niin paljon muutakin hyvää.

Joku tais kirjoittaakin jotain tämän suuntaista että ajattele suhdetaa siltä kantilta niinku mies ei ois pettäny luottamustaan, leikitään siis, että sitä ei tapahtunutkaan, ja olisitte nyt silti tässä tilanteessa - mikä silloin olisi neuvoksi, omasta mielestäsi?

Onko selibaatti jo tässä vaiheessa täydellinen? Ellei ole, niin nautitko seksistä miehesi kanssa, teeskenteletkö orgasmin tms? Kiinnostaa, kun aloitus oli kuin suoraan omasta kynästäni.

Jussi, ei se kuule niin mene, että akan syy jos mies vieraisiin menee. Paitsi tietysti sen miehen mielestä. Kun ei ota vastuuta omasta käyttäytymisestään. Tasapuolisuuden nimissä, pettää kumpi tahansa, on suhde pilalla siinäkin tapauksessa ettei jäädä kiinni. Mieti sitä, edes teoriassa...

Ap:lle:
Suhde nyt vain harvoin palaa ennalleen pettämisen jälkeen, vaikka kuinka siitä keskusteltaisiin ja luvattaisiin mitä tahansa; toinen parantaa tapansa ja toinen antaa anteeksi. Nainen ei kertakaikkiaan pysty kääntämään seksihalukkuutta päälle kuin katkaisijasta, jos on pahasti loukattu, vaikka kuinka yrittäisi. Miehellä se on/off- nappula pysyy aina on- asennossa.

Mieti, mitä oikeasti haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja imm*:
Jussi, ei se kuule niin mene, että akan syy jos mies vieraisiin menee.
Kirjoitin pikkuisen kärjekkäästi. Tarkoituksella.

Missä siis on syy siihen että akka tai ukko menee "vieraisiin"? Lainausmerkit ovat siksi että hyvin harvoin sitä vieraan kanssa aletaan peuhaamaan, yleensä "se" jossa "käydään" on pitkäaikainen ja läheinen ihminen.

Olen mies ja kun parisuhteeni, ja siis kumpanini, tuntuu minusta erinomaiselta tai edes hyvältä, niin yhtään mikään ei saa minua rikkomaan mitään sopimusta/lupausta jonka kumppanilleni olen antanut, ei edes sanatonta sopimusta, sellaista josta on "hiljainen" tai "vaiettu" yhteisymmärrys.

Jos olen vain tyytyväinen, siis tyydyn (jossakin määrin) parisuhteeseeni niin se tarkoittaa sitä että etsin jotakin ...enemmän ...parempaa. Mutta en ole koskaan "pettänyt", eikä minua ole koskaan "petetty". On "sivistyneempiäkin" tapoja päättää sellaisen suhde joka ei enää tyydytä.

hurskaasti kuvittelin antaneeni anteeksi ja unohtavani, kun mies ensimmäisen kerran petti, toisella kerralla, yhtä hurskaasti annoin anteeksi... Totuus on etten voinut koskaan unohtaa, enkä antaa anteeksi...ne on silkkaa sanahelinää, kun se kohdalle sattuu. Tajusin, että mies oli sillä sekunnilla tehnyt valintansa, minun ja sen toisen välillä ja todennut sen toisen paremmaksi. Tämä on raakaa, mutta jos luvataan uskollisuutta, niin se tarkoittaa, että myös ollaan, tai sitten kumpikin saa elää kuin siat vatukossa, ei tarvitse anteeksi pyyntöä eikä anteeksi antoa, eikä selittelyjä..niin yksinkertaista se on!

Alkuperäinen kirjoittaja terilla:
Tajusin, että mies oli sillä sekunnilla tehnyt valintansa, minun ja sen toisen välillä ja todennut sen toisen paremmaksi.
Ymmärsitkö/ymmärrätkö/tiedätkö miksi niin kävi?

jos luvataan uskollisuutta, niin se tarkoittaa, että myös ollaan
Onko lupaus uskollisuudesta sellainen lupaus joka tehdään ...tuosta noin vain? Vai onko se osa jotakin suurempaa? Eikö se suurempi kokonaisuus kohdallanne toiminut, teitä molempia tyydyttävällä tavalla?

tai sitten kumpikin saa elää kuin siat vatukossa, ei tarvitse anteeksi pyyntöä eikä anteeksi antoa, eikä selittelyjä..niin yksinkertaista se on!
Kovin katkerassa sävyssä tunnut kirjoittavan. Et varmaankaan ole ymmärtänyt miksi hän sinut hylkäsi.

Kun luottamus petetään, se on petetty ja mennyt. Se on se ja sama, mistä teko johtui.

Vaikka kuinka pettäjä selittelisi, että syy ei ollut hänen vaan sen ja sen ja siitä ja siitä johtui se ja se ja siksi minä tein niin ja näin vaikka todellisuudessa syy ei ollut minun vaan sen jonkun muun kun se ja se oli tehnyt tai jättänyt tekemättä sitä ja tätä tai sanoi tali oli sanomatta sen ja sen asian niin ja näin, on ainut syyllinen luottamuksen menettämiseen pettäjä itse.

Hyvin yksinkertaista.

Alkuperäinen kirjoittaja seli-seli:
Kun luottamus petetään, se on petetty ja mennyt.
Luottamus voidaan myös muun muassa menettää ja se voidaan rikkoa ja se voi vain haihtua taivaan tuuliin samalla sen mukana kun sinne haihtuu se kokonaisuus johon luottamus perustui.

Alkuperäinen kirjoittaja seli-seli:
Se on se ja sama, mistä teko johtui.
On teon kummallekin osapuolelle suuresti eduksi ymmärtää mitkä kaikki syyt tekoon johtivat.

Jos kerran syy pettämiseen on kumppanissa, jolta ei saa mitä tarvitsee, niin miksi ihmeellä sitten tietyt tyypit suhde toisensa jälkeen vaan jatkavat kukasta kukkaan hyppimistään, vaikka siis nämä kumppanit ja suhteet olisivat olleet keskenään hyvinkin erilaisia? Toisten taas pysyessä kaikissa elämänsä suhteissa (taaskin erilaisten kumppanien kanssa ja muuttuvissa tilanteissa, kuten suhteen seksittöminä kausina) uskollisina.

Ei kai sekään nyt enää kumppanin vika voi olla, jos tietyille ihmisille ei riitä pidemmänpäälle mikään tai kukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja elämää sivusta seurannut:
Jos kerran syy pettämiseen on kumppanissa, jolta ei saa mitä tarvitsee,
En minä ole tuollaista väittänyt. Miten olet tähän käsitykseen päätynyt?

Syy "pettämiseen" mielestäni on siinä että "pettäjä" on jostain syystä tyytymätön.

Voi olla niin että "pettäjällä" on "liian" suuret odotukset/toiveet tai voi olla niin että hänen vaatimattomimmatkaan odotukset/toiveet eivät saa täyttymystä. Tai voi olla niin että se mistä on sovittu ei pidäkkään. Tai voi olla niin että se mistä "pettäjä" luulee että on sovittu niin "petetty" ei siitä mielestään ole mitään sopinut. Tai voi olla niin että se mistä "petetty" luulee että on sovittu niin "pettäjä" ei siitä mielestään ole mitään sopinut. et cetera.

Olipa "pettämisen" todellinen "syy" mikä tahansa niin se lähes aina on pohjimmiltaan kummankin "syy".

On tietenkin ihmisiä (miehiä kuin naisiakin) joilla on patologinen tarve ...käydä mättäältä mättäälle (se on lainaus lastenlaulusta jossa: kas mikki-hiiri mättäähältä mättähälle käy ja _pikku_jalka vilkahtaa) mutta heitä on hyvin pieni, aivan marginaalinen, määrä.

niin miksi ihmeellä sitten tietyt tyypit suhde toisensa jälkeen vaan jatkavat kukasta kukkaan hyppimistään, vaikka siis nämä kumppanit ja suhteet olisivat olleet keskenään hyvinkin erilaisia?
Tunnen muutaman miehen ja muutaman naisen jotka noin elävät. Mielestäni he etsivät ...täyttymystä. Aina kun heidän (lyhyt) suhde päättyy he ovat siitä kovin surullisia tai jopa hysteerisiä, sekä valtavan huolissaan siitä kumppanistaan josta kulloinkin eroavat. Eivät he siis omaksi ilokseen kumppaniaan vaihtele. Kaikki vaan eivät sitä täyytymystä kovin helposti löydä.

Toisten taas pysyessä kaikissa elämänsä suhteissa (taaskin erilaisten kumppanien kanssa ja muuttuvissa tilanteissa, kuten suhteen seksittöminä kausina) uskollisina.
Ehkä heille on erilainen/toisenlainen arvomaailma tai erilainen/toisenlainen elämänkatsomus.

Ei kai sekään nyt enää kumppanin vika voi olla, jos tietyille ihmisille ei riitä pidemmänpäälle mikään tai kukaan?
En ole milloinkaan väittänyt että kyseessä aina olisi täysin kumppanin vika.

Vaan, olen yrittänyt tuoda esiin sen että kun suhde karahtaa karille (vaikkapa "pettämisen" kautta/avulla) niin se lähes aina on kummankin "vika" tai "syy." Ja siksi tä'mä alinomainen sättiminen ja uikuttaminen "pettämisestä" ja "pettäjistä" on niin turhaa ja naivia. Se vain tuo esiin sättijän olemattomat henkiset resurssit, niin säälittävän selkeästi.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Onko selibaatti jo tässä vaiheessa täydellinen? Ellei ole, niin nautitko seksistä miehesi kanssa, teeskenteletkö orgasmin tms? Kiinnostaa, kun aloitus oli kuin suoraan omasta kynästäni.

En koskaan teeskentele, enkä myöskään ala puuhailemaan jos minua ei huvita. Selibaatti on täydellinen.