Seksistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua..

Vieras
u. Olen nuori nainen ja kysymykseni kuuluu seksiä ja huuliherpestä. Harrastin vuosi sitten suuseksiä ja seksiä silloisen mieheni kanssa. Minulla on herpes simplex 1 huulessa. Harrastimme suuseksiä ilman kondomia, mutta minulla ei ollut huulessa mitään. Tämän jälkeen harrastimme seksiä kondomin kanssa. Myös mies antoi minulle suuseksiä, hänellä ei ole ikinä ollut herpestä. Näin on tapahtunut useammin kuin kerran ja mutta olen suudellut häntä aikaisemmin kun on ollut rakkula huulessa. Ei ole ilmennyt mitään oireita alakertaan kummallakaan. Joskus kauan aikaa, yli puolitoista vuotta sitten oli joku hiertymä joka parani 1-2päivässä bepanthenilla. Miten todennäköistä on, että olisin saanut herpeksen alakertaani? Voinko harrastaa suuseksiä ja seksiä ilman kondomia, kun ehkäisystä on huolehdittu ja rakkulaa/ensioireita ei ole huulessa?

No ei sulla herpestä sitten ole siellä alakerrassa. Mä mietin tuota hieman samaa asiaa, sillä poikaystävälläni on huuliherpes. Itselläni ei ole. Ja alapäässä ei ole kummallakaan mitään.

Monillahan herpesvirus siirtynyt esim. tupakoidessa huulissa olevista rakkuloista käsiin ja sitten tamppoonia asettaessa pimpsaan. Joten hygieniasta pitää pitää huolta. Ei saa koskea huuliin kun niitä rakkuloita on. Ja lääkettä heti, jotta parantuu nopeammin.

[QUOTE="Vieras";26908605]Sama virus se on, ja se voi puhjeta ihan mihin tahansa paikkaan kun aika ja hetki on otollinen (alentunut vastustuskyky jne.)[/QUOTE]

Yläpään ja alapään herpes ovat kyllä saman viruksen eri tyypit. Jos sairastat huuliherpestä, ei sulla ole siellä alakerrassa mitään eikä tule, ellet tartuta virusta huulestasi alapäähän.

Yläpään ja alapään herpes ovat kyllä saman viruksen eri tyypit. Jos sairastat huuliherpestä, ei sulla ole siellä alakerrassa mitään eikä tule, ellet tartuta virusta huulestasi alapäähän.

Tuo samainen virus voi esiintyä sekä ylä- että alapäässä. Huuliherpes- ja genitaaliherpesnäytteistä voidaan todeta kumpi tahansa tyyppi. Joskin toi ap:n on yleisempi huulessa. Se voi kuitenkin puhjeta myös alapäähän. Ilman uutta tartuntaa, koska se virus nyt sattumoisin pesii siellä ganglioissa.