Selittäkää ajattelun ristiriita tässä pakolaiskeskustelussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ne, jotka haluavat pakolaisia hallitsemattomasti tänne "turvaan", eivät ole kuitenkaan yhtään kiinnostuneita esim. näiden kulttuurien hirviömäisistä tavoista, kuten klitoristen silpomisista, kunniamurhista, pedofiliasta, naisten säkittämisestä jne.

Päinvastoin, sama sakki ikäänkuin puolustelee ja hyssyttelee näitä asioita. En ymmärrä tätä. Nämä ihmiset pakenevat juuri tätä oman kulttuurinsa pimeyttä, josta nämäkin asiat ovat seurausta ja todisteena, mutta silti heidän annetaan jatkaa tätä pimeyttä täällä, hyväksyen ja jopa puolustellen sitä. Eihän tämä ole loogista. Miten tämä ajattelun ristiriita on selitettävissä?

Näytä mulle yksikin keskustelu/uutinen/ihminen, joka puolustelee näitä tekoja.

Eräs suvaitsevainen omilla facebook sivuillaan mm. Kirjoitti miten raiskauksesta ylireagoidaan ja kuulemma raiskattua yritetään tuntemaan olonsa pahemmaksi kuin onkaan muun muassa psykologilla. Kertoo itse olevansa raiskattu, ei traumatisoitunut ja luulee, että hänen kokemuksensa on se ainoa oikea. Ei vastannut mitään, kun Junes Lokka lähetti ihan asiallisen kertomuksen erään ruotsakaisnaisen joukkoraiskauskokemuksesta ja nainen näkee jatkuvia painajaisia ja on hoidossa.

Tämä nyt olo yksittäistapaus, mutta nämä suvakit eivät vastaa näihin kysymyksiin vaan sivuuttavat, jos joku kysyy mitä mieltä on.

Eräs suvaitsevainen omilla facebook sivuillaan mm. Kirjoitti miten raiskauksesta ylireagoidaan ja kuulemma raiskattua yritetään tuntemaan olonsa pahemmaksi kuin onkaan muun muassa psykologilla. Kertoo itse olevansa raiskattu, ei traumatisoitunut ja luulee, että hänen kokemuksensa on se ainoa oikea. Ei vastannut mitään, kun Junes Lokka lähetti ihan asiallisen kertomuksen erään ruotsakaisnaisen joukkoraiskauskokemuksesta ja nainen näkee jatkuvia painajaisia ja on hoidossa.

Tämä nyt olo yksittäistapaus, mutta nämä suvakit eivät vastaa näihin kysymyksiin vaan sivuuttavat, jos joku kysyy mitä mieltä on.

Tai esimerkiksi eräs ruotsalainen joukkoraiskattu tyttö teki itsemurhan.

Näytä mulle yksikin keskustelu/uutinen/ihminen, joka puolustelee näitä tekoja.

Hah, ei sitä tietenkään suoraan missään UUTISISSA sanota, mutta esim. FB-keskusteluissa näkyy selvästi. Tämä sama sakki ei koskaan ikinä milloinkaan tykkää esim. päivityksistä, joissa vastustetaan naisten ympärileikkauksia. Puolustellaan, että burkhan käyttö on jokaisen oma asia yms. Kierrellään kaarrellaan, puolustellaan, hyssytellään...

"Eräs".. Niinpäniin.

Itse en tunne yhtään "suvakkia", siis ihmistä, jotka te kriittiset nimeätte suvakeiksi, joka ei olisi raiskauksia, pedofiliaa, lapsiavioliittoja jne. vastaan.

Tuo oli varmaan vähän huonosti ilmaistu, mutta kyllä minäkin olen huomannut raiskauksista puhuttaessa sellaisia piirteitä, joissa esim. automaattisesti sanotaan, että uhrin elämä on pilalla tai uhrin elämä on tuhottu. Sellainen ei oikeasti auta sitä uhria ollenkaan. Toki, jos hän itse sanoo niin, asia pitää ottaa vakavasti. Mutta enemmän uhria auttaa, jos hänelle antaa edes mahdollisuudeksi asiasta yli pääsemisen. Raiskaus ei leimaa koko elämää ja koko ihmistä. Ymmärrän hyvin, jos esim. raiskattu kokee nämä keskustelut raivostuttaviksi ja loukkaaviksi. Psykologi voi joko auttaa tai pahentaa tilannetta, ihan hänen omasta ammattitaidostaan riippuen. Voihan olla, että tälle tutullesi oli osunut huono psykologi.

En silti sanoisi, että raiskauksiin ylireagoidaan. Mutta jonkin verran kyllä uhrin tuntemuksia selitetään ulkoa päin.

Hah, ei sitä tietenkään suoraan missään UUTISISSA sanota, mutta esim. FB-keskusteluissa näkyy selvästi. Tämä sama sakki ei koskaan ikinä milloinkaan tykkää esim. päivityksistä, joissa vastustetaan naisten ympärileikkauksia. Puolustellaan, että burkhan käyttö on jokaisen oma asia yms. Kierrellään kaarrellaan, puolustellaan, hyssytellään...
Kriittisetkö niitä keräyksiä, tapahtumia, järjestöjä jne. perustaa, jotka auttavat naisia ja lapsia, kampanjoivat silpomisia vastaan, työskentelevät turvakodeissa.. Suvakeiksi te sitäkin sakkia huudatte.

"Eräs".. Niinpäniin.

Itse en tunne yhtään "suvakkia", siis ihmistä, jotka te kriittiset nimeätte suvakeiksi, joka ei olisi raiskauksia, pedofiliaa, lapsiavioliittoja jne. vastaan.

Minä taas voin olla, varma, että jos linkkaan raiskaus-, ympärileikkaus, pedofilia-, tms. uutisen seinälleni, tämä suvakkiporukka ei tasan tarkkaan tule tykkäilemään. Vaan PÄINVASTOIN sieltä saattaa joku tulla jopa sössöttämään, että kyllä ne suomalaisetkin jne. Minusta tämä on täysin käsittämätöntä. En ymmärrä tätä ajatuksenjuoksua yhtään. Ikään kuin tarkoitus ei olisikaan auttaa tai saada näitä kauheuksia loppumaan, vaan jokin muu. Mikä?

Kriittisetkö niitä keräyksiä, tapahtumia, järjestöjä jne. perustaa, jotka auttavat naisia ja lapsia, kampanjoivat silpomisia vastaan, työskentelevät turvakodeissa.. Suvakeiksi te sitäkin sakkia huudatte.

Onhan siinä ristiriita jos vastuutaa solmoimista ha lapsiaviliittoja, mutta kannattaa sellaisten uhmisten maahanmuuttoa jotka noita tekoja tekevät. Tekopyhyys ja pahuus paistaa heistä läpi.

Se, että ei tykkää jostain päivityksestä, ei tarkoita sitä että olisi päinvastaista mieltä. En minäkään kaikkia poliittisia, yhteiskunnallisia tai varsinkaan mitään paatoksellisia päivityksiä käy tykkäämässä, etenkään jos asiat ovat itsestäänselvyyksiä.

Omassa kavaripiirissäni kyllä maahanmuuttomyönteiset ovat aina suhtautuneet ketjussa mainittuihin epäkohtiin hyvin kriittisesti. Tuo burkhakysymys on kaksijakoinen - eihän se kaikille vapaaehtoinen valinta ole, mutta jos joku musliminainen sanoo pukeutuvansa niin vapaaehtoisesti, niin onko kovin korrektia lähteä selittämään ylhäältä päin, että "ei et oikeasti ole tuota mieltä". Tosin burkha on kasvot peittävä vaate, ja sellaisen puolesta en ole nähnyt kenenkään puhuvan. Sen sijaan muslimien päähuivi on jo asusteena täysin erilainen - ja sen merkitys on monelle musliminaiselle ihan toinen. Toki jotkut haluavat siitä luopua ja luopuvatkin, mutta osa käyttää ihan omasta tahdostaan. Ihan samoin kuin ei voida väittää burkhan olevan kaikkialla kaikkien oma asia, ei myöskään voida sanoa sen päähuivin olevan aina sorron väline.

Minä taas voin olla, varma, että jos linkkaan raiskaus-, ympärileikkaus, pedofilia-, tms. uutisen seinälleni, tämä suvakkiporukka ei tasan tarkkaan tule tykkäilemään. Vaan PÄINVASTOIN sieltä saattaa joku tulla jopa sössöttämään, että kyllä ne suomalaisetkin jne. Minusta tämä on täysin käsittämätöntä. En ymmärrä tätä ajatuksenjuoksua yhtään. Ikään kuin tarkoitus ei olisikaan auttaa tai saada näitä kauheuksia loppumaan, vaan jokin muu. Mikä?
Katselepa, mitä muuta olet sinne seinällesi postaillut. Ehkä kukaan ei halua tulla leimatuksi samaan sakkiin kanssasi.
Teot merkitsevät, ei mikään facebookissa tykkäily. Ja kyllä se on sitä "suvis"porukkaa, jotka noita ihmisiä yrittävät auttaa konkreettisesti, ei netissä meuhkaamalla.

Ne ei tajuu että muslimikulttuurista ei voi ottaa vain jotain niinkuin rusinoita pullasta. Mukana tulee kaikki, ehkä muutama mukava ihminen mutta helvetisti paskaa siinä seassa. Onko se sen arvoista?

Katselepa, mitä muuta olet sinne seinällesi postaillut. Ehkä kukaan ei halua tulla leimatuksi samaan sakkiin kanssasi.
Teot merkitsevät, ei mikään facebookissa tykkäily. Ja kyllä se on sitä "suvis"porukkaa, jotka noita ihmisiä yrittävät auttaa konkreettisesti, ei netissä meuhkaamalla.
heh, suviksen tätä kiillotanpa tässä nyt omaa sädekehää-jengiä, joiden toiminnalla saadaan aikaan paljon pahaa. Esim. Otetaan Euroopa täyteen ns pakolaisia, mutta ei ajatella mihin ne laitetaan, nyt kärsivät lapset ja naiset vokeissa, mutta koska rasismi, asiasta ei voi puhua. Olette pahoja.

Kaikki postailuni on aivan asiallista. Muu on hyvin myönteistä. Kuvat lapsestani ja "söpöt" jutut saavat kovasti paljon tykkäyksiä. Mutta jos linkkaan näistä muista asioista, suvikset tulevat korkeintaan sössöttämään, että kyllä mullekin Pena ehdotteli nakkikioskilla vuonna yks ja kaks.

Ja olen siis nimenomaan itse hyvin auttamishaluinen ihminen ja aina puolustamassa hädänalaisia.

No itse en ainakaan tule tykkäämään jostain raiskaus- ja pedofiilijutuista! Jos joku linkittelee jotain raiskausuutisia, niin lähinnä se tuntuu vain kuin lukisi Iltalehteä. Tykkään facebookissa osallistua kyllä keskusteluihin, mutta inhoan sitä, kun jotkut linkittelevät sinne rikosuutisia jatkuvalla syötöllä. Se vaikuttaa ihme mässäilyltä. Eri asia, jos niistä on jotain oivaltavaa sanottavaa, mutta jos saatteena on pelkkä "järkyttävää!" tai "kamalaa!" niin en kyllä todellakaan noteeraa niitä.

Kyllä ne pitää saada loppumaan, mutta eivät ne sillä lopu, että kaikki linkittävät facebookin täyteen häiritseviä raiskausuutisia.

Millä lailla kampanjoi? Itse en tunne ketään, joka kannattaisi silpomista, päin vastoin kaikki sitä vastustavat.
Näytäpä sinä joku maahanmuuttoa vastustava, joka aktiivisesti kampanjoi naisten oikeuksien puolesta silpomista vastaan.

Minä itse kampanjoin aktiivisesti naisten oikeuksien puolesta ja HALLITSEMATONTA maahanmuuttoa vastaan. Näillä tuhlatuilla miljoonilla saisi paljon aikaan, jos ne kohdennettaisiin kaikkein huonoimmassa asemassa oleville, naisille ja lapsille ja perheille ensisijassa.

Kaikki postailuni on aivan asiallista. Muu on hyvin myönteistä. Kuvat lapsestani ja "söpöt" jutut saavat kovasti paljon tykkäyksiä. Mutta jos linkkaan näistä muista asioista, suvikset tulevat korkeintaan sössöttämään, että kyllä mullekin Pena ehdotteli nakkikioskilla vuonna yks ja kaks.

Ja olen siis nimenomaan itse hyvin auttamishaluinen ihminen ja aina puolustamassa hädänalaisia.
Hankala sanoa näkemättä sivuasi. Et varmaan halua linkata sitä tähän? Jos ja kun et, niin anna jotain yleisempiä esimerkkejä, jonka kaikki näkevät. Muuten on vähän hankala keskustella, jos on vain "eräs" ja "yhdellä sivulla" tai "kuulin".

Tuo oli varmaan vähän huonosti ilmaistu, mutta kyllä minäkin olen huomannut raiskauksista puhuttaessa sellaisia piirteitä, joissa esim. automaattisesti sanotaan, että uhrin elämä on pilalla tai uhrin elämä on tuhottu. Sellainen ei oikeasti auta sitä uhria ollenkaan. Toki, jos hän itse sanoo niin, asia pitää ottaa vakavasti. Mutta enemmän uhria auttaa, jos hänelle antaa edes mahdollisuudeksi asiasta yli pääsemisen. Raiskaus ei leimaa koko elämää ja koko ihmistä. Ymmärrän hyvin, jos esim. raiskattu kokee nämä keskustelut raivostuttaviksi ja loukkaaviksi. Psykologi voi joko auttaa tai pahentaa tilannetta, ihan hänen omasta ammattitaidostaan riippuen. Voihan olla, että tälle tutullesi oli osunut huono psykologi.

En silti sanoisi, että raiskauksiin ylireagoidaan. Mutta jonkin verran kyllä uhrin tuntemuksia selitetään ulkoa päin.

Ei ollut tuttu vaan sen suvaitsevaisen psykologi.

Kaverini on tosin myös raiskattu ja vaikka on vahva ihminen, kesti vuoden, ennen kun hän uskalsi lähteä kotoa ilman miestään pimeällä. Moni voisi myös itse kuvitella miltä se tuntuisi omalla kohdalla ja en tajua kuka ei siitä traumatisoituisi, jos joku tuntematon kadulla hyökkää väkivaltaisesti päälle. Eri asia sitten puolison tai edes jollain tavalla tuttavan tekemä raiskaus. Toki niitäkään en väheksy, mutta luulisi, että se joukkoraiskaus tai yllättövä raiskaus ulkona olisi monin verroin pahempaa ja näin kävi kaverilleni. Nimenomaan näitä tapahtuu ulkomaalaisten toimesta.

Miksei siitä Penan tekemästä ahdistelusta saisi puhua? Mitäs, jos joku oikeasti kokee, että ahdistelu- tai raiskausketjuun voi avautua omistakin kokemuksista? Useinhan ihmiset vaikenevat, niin onhan se tavallaan hyvä, että he halutessaan voivat puhua ikävistä kokemuksistaan. Kaikki eivät tee eroa suomalaisen ja ulkomaalaisen ahdistelijan välillä, ja ehkä moni kokee, että vasta nyt on mahdollista puhua aiheesta, kun se on muutenkin tapetilla.

Yhteistyössä