Selkä menosuuntaan vai nenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Timppa

Aktiivinen jäsen
17.11.2007
28 889
2
36
Nyt villejä mielipiteitä kumpi on turvallisempaa: selkä menosuuntaan LANTIOVYÖSSÄ vai nenä menosuuntaan KOROKEISTUMESSA AUTON KOLMEPISTEVÖISSÄ?
Siis yli kolmevuotiaista kyse.

Hei Timppa. Eihän noi ole vaihtoehtoja. Miten sä laitat lapsen selkä menosuuntaan lantiovyöhön ? Oon kyllä kuullut ratkaisuna henskeleistä niskatukeen kiinnityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei Timppa. Eihän noi ole vaihtoehtoja. Miten sä laitat lapsen selkä menosuuntaan lantiovyöhön ? Oon kyllä kuullut ratkaisuna henskeleistä niskatukeen kiinnityksen.

Kun et ymmärrä asiaa niin voitko olla kommentoimatta?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Kun et ymmärrä asiaa niin voitko olla kommentoimatta?

Jos kerran kyselet tyhmiä, niin voisitko selventää. Eipä ole näköjään muutkaan ymmärtäneet.

jos noista kahdesta pitäis valita, ni korokkeella nenä menosuuntaan kolmipistevöissä...

Meil voyagerissa saa keskipenkit käännettyä selkä menosuuntaan ja niissä on kiinteä lantiovyökin sitä varten, mut ohjeissa sit lukee, ettei penkit saa olla niinpäin auton liikkuessa.

Nyt villejä mielipiteitä kumpi on turvallisempaa: selkä menosuuntaan LANTIOVYÖSSÄ vai nenä menosuuntaan KOROKEISTUMESSA AUTON KOLMEPISTEVÖISSÄ?

No en kyllä mäkää ymmärrä et miten voit laittaa selkä menosuuntaan lantiovyöllä kiinni??? :O

Jos kerran kyselet tyhmiä, niin voisitko selventää. Eipä ole näköjään muutkaan ymmärtäneet.

Ihme jos et noin yksinkertaista kysymystä muka tajunnut? Osasithan kuitenkin ruveta väyväämäänkin niin olisit saman tien voinut sanoa oman mielipiteesi asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:

No en kyllä mäkää ymmärrä et miten voit laittaa selkä menosuuntaan lantiovyöllä kiinni??? :O

Meillä oli aikoinaan joku britaxin istuin, joka kiinnitettiin selkä menosuuntaan keskipaikalle lantiovyöllä. Nojasi etupenkkeihin ja lisäksi oli tietysti istuimen vyöt kiinnitettynä etupenkkien alaosaan. Joissain malleissa oli sellainen tukijalka...

Alkuperäinen kirjoittaja saimi:

Meillä oli aikoinaan joku britaxin istuin, joka kiinnitettiin selkä menosuuntaan keskipaikalle lantiovyöllä. Nojasi etupenkkeihin ja lisäksi oli tietysti istuimen vyöt kiinnitettynä etupenkkien alaosaan. Joissain malleissa oli sellainen tukijalka...

Meil on edelleen. Sen kyl sai kolmipistevyölläkin kiinni samalla lailla kuten 2-pistevyölläkin... nykyisin istuin on vaan kolmipistevyöllä kasvot menosuuntaan kiinni. Paitsi toisessa autossa se on lantiovyöllä vaan kiinni kasvot menosuuntaan.

Ihme jos et noin yksinkertaista kysymystä muka tajunnut? Osasithan kuitenkin ruveta väyväämäänkin niin olisit saman tien voinut sanoa oman mielipiteesi asiaan.

Täältä tulee. MInun mielestäni lasta ei voi koskaan laittaa selkä menosuuntaan lantiovyyöhä, joten en käyttäsi kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan ostaisin turvallisen turvavyöistuimen, joka asennetaan auton kolimpistevyöhän tai Isofix-kiinnikkeisiin lain mukaisesti kasvot menosuuntaan.

Täältä tulee. MInun mielestäni lasta ei voi koskaan laittaa selkä menosuuntaan lantiovyyöhä, joten en käyttäsi kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan ostaisin turvallisen turvavyöistuimen, joka asennetaan auton kolimpistevyöhän tai Isofix-kiinnikkeisiin lain mukaisesti kasvot menosuuntaan.

Onko lapsen laittaminen selkä menosuuntaan laitonta? :o Minä kun olen luullut että se olisi jopa suositeltavaa! :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja .:
No lantiovyössä ei kukaan selviä kolaritilanteessa hengissä, olipa sitten kasvot tai selkä menosuuntaan. Sen verran kova on retkahdus.

Tämähän se mietityttää. Samoin kuin jos auto kaatuu niin lantiovyö ei oikein pidä paikallaan.

Meillä turvaistuin, joka laitetaan selkä menosuuntaan ja vain etupuolelta yhdellä vyöllä, eli lantiovyökin siihen käy. HTS Besafe Kid Royal. Tämän tapainen, auton vyö tulee vain tuohon edessä olevaan siniseen lenkkiin.
http://riemun.huuto.net/auctionimages/9/e5/20471e86b44caadd664526b35ff1b-orig.jpg

Mutta ilman turvaistuintako Timppa tarkoitit :o :o

Miksi nämä ovat vaihtoehdot? Vai onko tämä vain huvin vuoksi tehty galluppi, jolla saa fanaatikot rintamassa huutamaan? ;) Ne kaikki, joilla on varaa ostaa uusi isofix-sopiva-auto, siis ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Miksi nämä ovat vaihtoehdot? Vai onko tämä vain huvin vuoksi tehty galluppi, jolla saa fanaatikot rintamassa huutamaan? ;) Ne kaikki, joilla on varaa ostaa uusi isofix-sopiva-auto, siis ;)

Nämä kun ovat meillä oikeastaan ainoat realistiset vaihtoehdot. Jossain vaiheessa eivät enää mahdu turvaistuimiin jotka ovat nyt selkä menosuuntaan.

Jos lapsi vain mahtuu selkä menosuuntaan, niin kannattaa antaa olla sellaisessa istuimessa niin kauan kuin vain mahdollista. Ei sillä ole mitään merkitystä vaikka selkä menosuuntaan -istuin olisikin lantiovyöllä kiinnitetty, istuin on ihan yhtä tukevasti kuin kolmipistevyössä.

Varsinkin jos vaihtoehtona on pelkkä koroke, niin ehdottomasti selkä menosuuntaan.

Mutta eikö siinä selkä menosuuntaan lantiovyöllä kiinnitettävässä istuimessa ole kuitenkin ne istuimen omat vyöt, jolla lapsi tulee kiinni? Miten se on siis turvatonta?

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Mutta eikö siinä selkä menosuuntaan lantiovyöllä kiinnitettävässä istuimessa ole kuitenkin ne istuimen omat vyöt, jolla lapsi tulee kiinni? Miten se on siis turvatonta?

On lapselle viisipistevyöt, meillä on istuimena Britax Hi-Way ja lantiovyöllä kiinni (sekä tietenkin alakiinnitysvöillä ). Ei siinä ole mitään turvatonta.

Alkuperäinen kysymys oli lantiovyössä pelkästään.

Alkuperäinen kysymys oli lantiovyössä pelkästään.

Siis häh? Laitat lapsen autonpenkille selkä menosuuntaan ja kiedot lantiovyön jotenkin hänen ympärilleen? :o

Yhteistyössä