Seurakunnan avustus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hetkellinen rahanpuute
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hetkellinen rahanpuute

Vieras
Millainen tulo ja menoarvio pitää toimittaa seurakunnalle jos hakee tukea hetkelliseen rahanpuutteeseen?
Riittääkö itse tehty vai pitääkö olla pankkitiedot ym.
Meillä ei siis ole mitään sossusta haettua koska ei kannattanut sinne mennä koska esim astukea ei ole haettu koska emme sitä saa ( kysytty kelasta, mutta ei paperia )
Onko mitään mahdollisutta saada seurakunnalta mitään.
Meillä tilanne nyt niin,että mies ollut työtön jo kauemman aikaa ja itse nyt sairauslomalla ja en saa 1 1/2 kk rahaa mistään ( sairauspäivärahaoikus täysi ) ja kuntoutustuen hakemiseen menee liian kauan ennen kuin sieltä päätöstä saa. Meillä kaksi 11-17v ikäistä lasta ja vauva tulossa 2 kk sisään.

Onko kukaan hakenut?

täällä ei tarvitse viedä mitään tiliotteita tms, vaan tekevät sellaisen alkuhaastattelun ensimmäisellä kerralla kun käy ja siinä kysyvät tulot ja menot aika tarkkaan.

Toisaalta joissain kunnissa sitten vaaditaan tiliotteet ja kelan yms. päätökset, joten jos et ole varma niin kannattaa ottaa mukaan.

Kyllä täällä ainakin yleensä lapsiperhe saa apua ihan helposti kun on tarve.

[QUOTE="vieras";22365250]Kai sossusta pitäis olla kieltävä päätös ja tiliote, josta käy ilmi vuokran suuruus ja muutkin pakolliset menot.[/QUOTE]

Soitettiin sinne ja ei tarvitse olla sossun päätöstä nyt koska tilanne on äkillinen ja sieltä ei kerkeä saada päätöstä. Unohdin vain kysyä tuon tiliote jutun

täällä ei tarvitse viedä mitään tiliotteita tms, vaan tekevät sellaisen alkuhaastattelun ensimmäisellä kerralla kun käy ja siinä kysyvät tulot ja menot aika tarkkaan.

Toisaalta joissain kunnissa sitten vaaditaan tiliotteet ja kelan yms. päätökset, joten jos et ole varma niin kannattaa ottaa mukaan.

Kyllä täällä ainakin yleensä lapsiperhe saa apua ihan helposti kun on tarve.

Hmmm....missä päin Suomea olet noin? :)

Miten muuten maksaako seurakunta laskut vai antaako rahana? Eli jos vuokra on just maksettu niin saako sen rahana vai ohitetaanko se silloin maksettuna eikä katsota sitten enään menoksi?

[QUOTE="neiti";22365353]Oot sairauslomalla ollut noin pitkään ja vauva vielä tulossa? Oliko ihan suunniteltu raskaus? Miten aiot jaksaa hoitaa pientä vauvaa?[/QUOTE]

Tämä nyt ei oikein tähän kuulu mutta raskaus on todellakin suunniteletu ja olen erittäine onnellinen siitä ja mahdollisesta tulevasta vauvasta. Edellinen vauvamme kuoli siksi siis olen ollut sairauslomalla pitkään. Olin tässä välissä töissä pari kk,mutta jouduin jäämään uudestaan sairauslomalle nyt uuden raskauden tuottamien pienehköjen ongelmien takia.

Miten muuten maksaako seurakunta laskut vai antaako rahana? Eli jos vuokra on just maksettu niin saako sen rahana vai ohitetaanko se silloin maksettuna eikä katsota sitten enään menoksi?

Me ollaan saatu ostolappuja kauppaan, neljän hengen perheelle se on ollut n. 40€. Mutta me ei olla siis muuta apua haettukaan, joten en tiedä voiko saada rahana. Maksusitoumuksen apteekkiin ollaan saatu myös.

Ok, kiitos vastauksistanne. Pitää katsoa mitä torastaina sit vastaavat. Mies menee käymään kun itse olen liikuntakiellossa. Toivottavasti siitä ei ole haittaa.

Yhteistyössä