Seurustelu&skitsofrenia=mitäpä tehdä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tarona

Vieras
Nyt on pääni sekaisin. Tapasin ihanan miehen. Ihanan omituisen. Hän alkoi hetimiten majailemaan minun luonani, koska yhteytemme oli jotenkin niin maagista. Klikkasi vain. Tämä oli minulle aivan uutta. Hän kertoi psyykenongelmistaan, mutta jotenkin en täysin ehkä ymmärtänyt ks asiaa. Tai ymmärsin, mutta en sisäistänyt. Hän on lääkityksellä. Lisäksi n 2kaljaa/joka toinen päivä, koska sitä hän "tarvitsee selvitäkseen". Skitsofrenia/masennus/vakava ahdistuneisuus/toivottomuus aika-ajoin.
3kk meni aivan loistavasti. Olen rakastunut. Kunnes vaikeudet alkoivat. En tiedä mitä tapahtui, muutamana yönä hän ei saanut nukuttua, vaikka oli ottanutkin nukahtamislääkkeensä. 2yötä valvottua tilanne laukesi, ja seuraavana iltana seurasi romahdus. Häntä alkoi ahdistaa niin paljon ettei kyennyt olemaan asunnossani. Kiersi ympyrää odotellessaan kyytiä pois, ei puhunut juuri mitään muutoin kun yritin kysyä ja selvittää tilannetta. Niinpä kyyti saapui ja hän lähti. Ajattelin että muutama päivä hiljaiseloa ehkä tekisi terää. Sitten olimme yhteydessä ja hän totesi ettei voi tässä kämpässäni enää olla, ahdistaa liikaa. Yhteiselo siis loppui siihen. Ymmärsin että erosimme, niin taisimmekin tehdä. Viikko kului, ja n7pvän päästä olin häneen tietokoneen välityksellä yhteydessä. Hän oli aivan maassa. Toivoton. Rakastaa minua enemmän kuin mitään mutta toivoton tulevaisuus ei tuo valoa myöskään meidän suhteeseemme. Itse rakastan niin paljon että yritän parhaani mukaan tuoda valoa tulevaisuuteemme. Hän puhuu nyt usein että yrittää saada asiansa kuntoon, mutta useimpina päivinä hän on vaan niin toivoton itsensä kanssa. Eilen hän oli taas retkahtanut juomaan. Kysyin mikä on suhteemme tilanne mutta hän ei kyennyt vastaamaan. Rakastan häntä todella, miten ihmeessä saan nyt pidettyä mieleni kasassa, tulevaisuudesta kun ei tunnu olevan mitään tietoa, ja enhän minä voi muuta kuin odotttaa.

Skitsofrenia on kyllä aika paha sairaus.. Vaikee tohon on oikeen mitää sanoa. Mut pitkää pinnaa tarvittas sulta suhteessa ja paljon epävarmuutta se toisi myös elämääs. En silti suosittele.

Niin ja kun skitsofrenia ei parane. Harvemmin kovin valoisia päiviäkään on.

Ei, minulla ei ole lapsia. Onko se rakkaus niin kaikenvoipaa ja voittavaa? Hän kun on muutaman kerran maininnutkin että minä ansaitsen paljon paremman tulevaisuuden.
Minäpä taidan silti uskoa rakkauteen, tällaista tunnetta kun en ole aikaisemmin kokenut.

skitsofrenia ei tule koskaan paranemaan,on aina jollain tavalla elämässä mukana. voi olla todella hyviä aikoja ja sitten tulla romahdus joka kestää ja kestää.
sivusta seuraan siskoni taistelua kyseisen sairauden kanssa mutta koskaan en seurustelisi ihmisen kanssa jolla tälläinen sairaus. siis tää on mun mielipide

Alkuperäinen kirjoittaja Tarona:
Ei, minulla ei ole lapsia. Onko se rakkaus niin kaikenvoipaa ja voittavaa? Hän kun on muutaman kerran maininnutkin että minä ansaitsen paljon paremman tulevaisuuden.
Minäpä taidan silti uskoa rakkauteen, tällaista tunnetta kun en ole aikaisemmin kokenut.

Ei sun rakkaus tule sitä sairautta voittamaan. Siihen turhaan uskot. Hieman järkeä käteen.

täällä yksi jonka avopuoliso sairastui 2v sitten kyseiseen sairauteen. Meillä 2 pientä lasta ja rankkaa on. Kyseessä on lievä skitsofrenia mutta ei näkymätön. Tunne-elämä kuolee, mikään ei tunnu miltään. Vaikea sanoa mitä tekisit, itse tuntenut omani jo 9v joista siis 2v hän ollut sairaana.

Vielä kun voit, katkaise yhteys !!!
Ei niin kiva vaihtoehto rakastuneena, mutta jos henkeäsi arvostat..... tilanne kun ei tule paranemaan. Tee mitä tahansa, että unohdat rakastumisen jollet halua elämästäsi loputonta pelkokerrointa. Pahoittelen.

Alkoholi+skitsofrenia+lääkitys=ei hyvä. :/

Jos olisi pelkästään skitsofreenikko ja lääkityksellä, sanoisin, että älä pistä poikki jos niin kauheasti rakastat, mutta koska kuvioissa on tuo alkoholi, niin ei taida kannattaa. Jos se ei pysy lääkkeillä kasassa, niin...

Kai se niin on, huomanette varmaan että ei yhtäkään positiivista palautetta. Vaikeaahan se on umpirakastuneena, todella vaikeaa koska kuitenkin mielen takapajuilla sirisee ajatus yhteisestä, kelvollisesta tulevaisuudesta. tämä uudenlainen rakkauden ja yhteenkuuluvuuden tunne vaan on niin ristiriitainen! Ahdistavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tarona:
Kai se niin on, huomanette varmaan että ei yhtäkään positiivista palautetta. Vaikeaahan se on umpirakastuneena, todella vaikeaa koska kuitenkin mielen takapajuilla sirisee ajatus yhteisestä, kelvollisesta tulevaisuudesta. tämä uudenlainen rakkauden ja yhteenkuuluvuuden tunne vaan on niin ristiriitainen! Ahdistavaa.

No, jos mies noudattaisi paremmin lääkärin ohjeita, eikä lääkitsisi itse itseään, tilanne ois paljon helpompi.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Minakin suosittelen lopettamaan, nyt kun viela voit. Skitsefrenia on parantumaton sairaus ja aika vakava sellainen. Periytyy helposti myos mahdollisille lapsille.

Kuitenkin lääkkeillä on mahdollisuus pitää henkilö ihan toimintakykyisenä ja hänen on mahdollista elää lähes normaalielämää. Kunhan vaan noudattaisi lekurin ohjeita ja osaisi aina mennä hoitoon, kun ahdistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minakin suosittelen lopettamaan, nyt kun viela voit. Skitsefrenia on parantumaton sairaus ja aika vakava sellainen. Periytyy helposti myos mahdollisille lapsille.

Kuitenkin lääkkeillä on mahdollisuus pitää henkilö ihan toimintakykyisenä ja hänen on mahdollista elää lähes normaalielämää. Kunhan vaan noudattaisi lekurin ohjeita ja osaisi aina mennä hoitoon, kun ahdistaa.

Harvemmin kuitenkaan. :/

Noh, ehkä nyt odotan sen hetken, hän kun sanoi selvittävänsä asiansa kuntoon, alkoholista pääasiassa tuolloin puhuimme. Jonka jälkeen katsomme tilannetta uudelleen. "Pohjoista tähteä tuijottaen ja toivoen että siihen löytyy parannus."

Alkuperäinen kirjoittaja Magister:

Asiallisella hoidolla.

Enpa oikein usko tuohon normaalielamaan minakaan...

Tuo lääkkeiden kaikkivoipaisuus ei oikein päde vakaviin - oikeesti parantumattomiin psyykkisiin sairauksiin kuten skitsofrenia.

Asiallisella hoidolla.

Vaikka olisi kuin hyvä ja asianmukainen hoito, potilas siinä myös mukana omien voimiensa mukaan, niin ERITTÄIN harva pystyy esim. opiskelemaan tai käymään normaalisti töissä. Toki jossain tukityöpaikassa tmv. Eikä tarvitse olla edes kovin "paha" skitsofrenia.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:

Tuo lääkkeiden kaikkivoipaisuus ei oikein päde vakaviin - oikeesti parantumattomiin psyykkisiin sairauksiin kuten skitsofrenia.

Näin. Lääkkeet vaan auttaa turruttamaan tunteet ja pitämään esim. psykoosiin joutumisen loitolla.

Yhteistyössä