Siinä tais sit mennä motivaatio laihdutukseen - että voi ottaa päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysy mieheltäsi, että haluaako hän sinun pysyvän mieluummin 30 kiloa ylipainoisena, vai kenties monta kiloa laihempana, vaikka se vaatisikin muutaman lasin limua silloin tällöin.

Ymmärrän kyllä, että makeanhimo on suuri, jos on tottunut herkuttelemaan joka päivä sokerisilla tuotteilla (suklaa, jäätelö, limu jne). Eikä siitä aivan hetkessä eroon pääsekään! Itse puhuisin ns. elämäntapamuutoksesta mieluummin muutenkin kuin laihduttamisesta. Alat syömään terveellisemmin ja yrität vähentää herkkuja. Turha alkaa millekään tappokuurille!

Kysyinki ja vastasi et ei sitä tarkoittanut. Mutta ei aikonut mielipidettään muuttaa tai edes pitää omana tietonaan.
JA en aikonut tappokuurille alkaa vaan oon kiloklubin sivuilla laskenu paljonko kärsii kaloreita syödä ja yrittää pitää siitä mahd. hyvin kiinni. Kun sais nyt ensin jätettyä nuo ylimääräiset herkut pois ja sit kattoo mikä ois seuraava etappi ruokavalion suhteen.

Suosittelen piipahtamista ravitsemusterapeutilla :)
Sieltä vois saada hyviä neuvoja ja kannustusta. Yks tuttu kävi, sai tosi paljon motivaatiota ja tulostakin sitten syntyi. Kun joku asiantuntija suunnitteli hänen kanssaan mitä voi syödä ja miten kannattas liikkua yms. Ite voisin ajatella meneväni myös jos ois laihdutussuunnitelmia. Tsemppiä!

Suosittelen piipahtamista ravitsemusterapeutilla :)
Sieltä vois saada hyviä neuvoja ja kannustusta. Yks tuttu kävi, sai tosi paljon motivaatiota ja tulostakin sitten syntyi. Kun joku asiantuntija suunnitteli hänen kanssaan mitä voi syödä ja miten kannattas liikkua yms. Ite voisin ajatella meneväni myös jos ois laihdutussuunnitelmia. Tsemppiä!

Kiitos. En tiedä mistä täällä maalla sellasen löytäis. Ja voi olla että mulla jäis ne "hienot" suunnitelmat sit käytännössä toteuttamatta. Mutta aika paljon saa netistäkin tietoa ja neuvoa.

Kyllä se aspartaami aikamoista myrkkyä on ja voi ylläpitää makeanhimoa. Itse juon vain satunnaistesti. Toisaalta eihän se lihota kun ei sisällä energiaa... Mut voithan alussa sitä juoda.

Mä suosittelen kyllä karppausta, lähtee makeanhimo kokonaan eikä tartte pelätä rasvaa eikä kärsiä nälästä :D Täällä lisätietoa: http://www.karppaus.info/wiki/index.php?title=Etusivu

Se light limsa vaan lisää sitä makeen himoa, tekee hallaa. Syökää proteiinia tarpeeksi ni ei iske makeenhimo. Te syötte pelkkää hiilaria ku makeenhimo iskee usein.

[QUOTE="a p";22955247]Kiitos. En tiedä mistä täällä maalla sellasen löytäis. Ja voi olla että mulla jäis ne "hienot" suunnitelmat sit käytännössä toteuttamatta. Mutta aika paljon saa netistäkin tietoa ja neuvoa.[/QUOTE]

Eihän ne ravitsemusterapeutin suunnitelmat mitään "hienoja" ole, vaan nimenomaan sulle ja sun elämäntapaan suunnteltu ohjelma, jota on sitten helppo noudattaa, kun olette jutellen selvittäneet sun heikot kohdat syömisessä yms. Mutta sun motivaatio vaatis nyt kyllä kohennusta, tunnut olevan jollain tasolla itse laihduttamista vastaan. Pysyvä laihdutus vaatii vankan päätöksen ja motivaation ja nimenomaan sinulta itseltäsi! Vain sinä määräät mitä suuhusi laitat ja paljonko liikut, omasta itsestä nämä jutut lähtee, jos siinä aikoo onnistua, eikä lopettaa heti viikon päästä!!! Asennetta nainen!!!!

Just, taas yks tekosyy miks voit lopettaa laihduttamisen jo heti alkuun. Tää on just tätä lihavien tyyliä laihduttaa. Ja aika huono motivaatio sulla on laihduttamiseen, jos tuollaisesta (toden puhumisesta) otat nokkiisi ja heti oot lopettamassa laihdutusta.

Nyt niskasta kiinni ja alat sanoista tekoihin!

Itseasiassa kaikki hapollinen juoma, jopa vichy on huonoksi laihduttaessa. Kerää nestettä. Kaikista parasta on puhdas vesi ja siihen esim kurkun siivuja tai sitruunasiivuja sekaan makua antamaan!

Kyllä se aspartaami aikamoista myrkkyä on ja voi ylläpitää makeanhimoa. Itse juon vain satunnaistesti. Toisaalta eihän se lihota kun ei sisällä energiaa... Mut voithan alussa sitä juoda.

Mä suosittelen kyllä karppausta, lähtee makeanhimo kokonaan eikä tartte pelätä rasvaa eikä kärsiä nälästä :D Täällä lisätietoa: KarppausWiki

noniin, löytyihän tähänkin ketjuun yks karppaaja, ei sellaista paikkaa olekaan jossa ei karppaajaa olis omaa uskontoaan tuputtamassa ;) makeanhimo lähtee kun vaan vieroittaa itsensä siitä, mulla meni 2vkoa kärvistellessä ja nyt pystyn helposti ajatuksen voimalla kääntämään makeanhimon. mutta joo, hienoa jos se karppaamallakin onnistuu myös ;) normaalia kotiruokaa kohtuudella, herkut pois ja hyötyliikuntaa, niillä ne kilot lähtee.

[QUOTE="vieras";22955303]Tee mitä lystäät ap, mutta fakta on, että light-limut lihottaa![/QUOTE]
Saletisti joo. :D Itse alipainoisena join 1,5 litraa Coca Cola Zeroa päivässä, ja muuten katsoin hyvin tarkkaan mitä suuhuni pistin ja laskin kaloreita, jotten lihoisi. Enkä lihonutkaan, kun saadut kalorit oli kulutuksen kanssa tasapainossa. Ja mulle sitä painoa tulee ihan älyttömän helposti, mutta light-limun vuoksi ei koskaan, vaikka sitä olen aina kitannut. Sitten taas muiden herkkujen lisääminen ruokavalioon kyllä lisää sitä painoa nopeasti.

Nyt olen vähentänyt radikaalisti light-limun juomista (juon enää vain viikonloppuna kohtuudella), sillä eihän se terveellistä ole kaikkine lisäaineineen. Ja hampaatkin siitä kärsii.

No joo tökerösti miehesi sanoi sinulle, mutta totta puhui noista light tuotteista. Laittaa lenkkikengät jalkaan ja käy lenkillä päivittäin, niin ei tartte olla niin tarkasti vartioimassa syömistä.

Alkuperäinen kirjoittaja entinen läski;22955346:
Just, taas yks tekosyy miks voit lopettaa laihduttamisen jo heti alkuun. Tää on just tätä lihavien tyyliä laihduttaa. Ja aika huono motivaatio sulla on laihduttamiseen, jos tuollaisesta (toden puhumisesta) otat nokkiisi ja heti oot lopettamassa laihdutusta.

Nyt niskasta kiinni ja alat sanoista tekoihin!

Itseasiassa kaikki hapollinen juoma, jopa vichy on huonoksi laihduttaessa. Kerää nestettä. Kaikista parasta on puhdas vesi ja siihen esim kurkun siivuja tai sitruunasiivuja sekaan makua antamaan!

Vesi on parasta tiedän. Mutta kaataako se kaiken muun työn (laihdutuksen) jos sen lasillisen päivässä joisinkin light limsaa? Sitä en ymmärrä. On mulla tavoitteena sekin jättää pois mutta se että jos vedän nyt alkuun liian tiukille en jaksa kauaa. Suosittele mulle jotain muuta tuon tilalle? Vesi ei käy.
Ja selitin jo pariinkin kertaan et olin mieheltä vailla tukea en arvosteluja.

[QUOTE="mä";22955371]noniin, löytyihän tähänkin ketjuun yks karppaaja, ei sellaista paikkaa olekaan jossa ei karppaajaa olis omaa uskontoaan tuputtamassa ;) makeanhimo lähtee kun vaan vieroittaa itsensä siitä, mulla meni 2vkoa kärvistellessä ja nyt pystyn helposti ajatuksen voimalla kääntämään makeanhimon. mutta joo, hienoa jos se karppaamallakin onnistuu myös ;) normaalia kotiruokaa kohtuudella, herkut pois ja hyötyliikuntaa, niillä ne kilot lähtee.[/QUOTE]

Kun se karppaaminen on niin helppoa, terveellistä ja mukavaa :-)
Eikä tartte olla nälkäinen.

Mä juon sokerittomia virvoitusjuomia ja vähäkalorisia mehukeittoja, jos tekee mieli jotain makeaa. Hyvin on painonpudotus sujunut. Ei niitä kuitenkaan tule joka päivä kitattua. Syön myös toisinaan 70% tummaasuklaata pari palaa.

[QUOTE="vieras";22955378]No joo tökerösti miehesi sanoi sinulle, mutta totta puhui noista light tuotteista. Laittaa lenkkikengät jalkaan ja käy lenkillä päivittäin, niin ei tartte olla niin tarkasti vartioimassa syömistä.[/QUOTE]

Ei vaan oo niin yksinkertaista lähteä sinne lenkille. Mies on töissä tällä hetkellä 9-23. Ja jonku pitäs olla noiden lastenki kanssa. Välillä mies nukkuu aamusta vähän pidempään mut tosiaan nukkuu eikä herää kuin työpuhelimen ääneen.

No tuskin onnistuu sellainen "tappokuuri", että yks kaks luopuu kaikesta mikä himottaa. Mun ainut pahe on Pepsi Max ja myönnän nolona juovani sitä päivittäin... Olin vähähiilarisella kokeeksi 4 viikkoa ja kittasin edelleen tota pepsiä, silti paino tippui 3 kiloa (on pysynytkin) vaikkei painonpudotus ollut edes päätarkotus siinä dieetissä kun en ylipainoinen ole, sokerit vaan reistailee. Tiedän toki, että lightit on varsinaista myrkkyä hampaille ja elimistölle, mutten pystynyt luopumaan kaikesta mikä maistuu makealle. Mäkin suosittelisin karppausta oman kokemukseni perusteella, siinä on hyvä olo kun sokeri pysyy tasaisena. Siinä vaan saa nähdä vähän enempi vaivaa ruuanlaiton eteen ja miettiä etukäteen tarkemmin. Ja ainakin näin talvisaikaan vähähiilarinen ruokavalio on kyllä kalliimpaa toteuttaa kun normimoska...

Tsemppiä, kokeile alkuun laihduttaa lightien kanssa ja jos ei onnistu niin sit vaikka ilman. Tärkeintä olis että miehes tukisi sua, miten sitten alatkin projektin.

Mikä ihmeen fakta se on että light limut lihottaa?! Olin vielä vuosi sitten normaalipainon ylärajoilla ja olen vuoden sisään hissukseen laihduttanut 8 kiloa. Makeat korvasit pepsimaxilla ja sokerittomalla mehukeitolla. Pepsimaxia saattoi mennä puolilitraa päivässä...

Siitä olen samaa mieltä, että aspartaami on epäterveellistä ja tuntuu tuo tosiaan koukuttavan. Mutta ei se todellakaan minua lihota, laihduttaa ennemminkin.

Muuten en syö juurikaan lisäaineta kun lapset on niin monelle allergisia. Vielä tuo aspartaami pitäis saada pois. Pikkuhiljaa vähennän.

Jos Pepsimax motivoi laihduttamaan, niin hyvä juttu se vaan on. Mies on oikeassa aspartaamissa, mutta muuten on kyllä päässä vikaa jos noin rumalla tavalla itseään ilmaisee.

Tuota... Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta kovin herkillä tunnut olevan. Mä käsitän, että paino on kovin henkilökohtanen asia ja sen pudottaminen on iso haaste (olenhan itsekin viime vuoden aikana 25kg tiputtanut), mutta kyllä sen motivaation täytyy lähteä Susta itsestä ja sitä on hyvä olla sen verran reilusti, ettei se yhteen typerään (tai tottahan se on, että nuo lightlimut on melkosia "myrkkyjä") limsakommenttiin romahda.

Mitä tuohon makean pois jättämiseen tulee, niin se riippuu ihan Sun itsekurista, voitko miten napostella. Riittääkö pieni määrä vai hupeneeko kun huomaamatta enempikin kerralla. Ei elämä (laihduttajankaan) voi olla pelkkää kieltäytymistä. Siitä ei seuraa kun jojoilua ja repsahduksia.

Mimmosta tukea Sä niin ku kaipaat? Kehumista, kannustusta vai mitä? Kuten sanoin, niin mä oon tosiaan pudottanu 25kg, mutta itsestä se on lähtenyt, ei muista, eikä muiden sanomisista. Tosin ei mun mies ole ikinä mun syömisiin puuttunut. Ei nyt, eikä 25 kiloa sittenkään...

Tsemppiä Sulle urakkaan!!

[QUOTE="a p";22955440]Ei vaan oo niin yksinkertaista lähteä sinne lenkille. Mies on töissä tällä hetkellä 9-23. Ja jonku pitäs olla noiden lastenki kanssa. Välillä mies nukkuu aamusta vähän pidempään mut tosiaan nukkuu eikä herää kuin työpuhelimen ääneen.[/QUOTE]

Ei lenkkeilystä kannata stressiä ottaa. Liikunnan merkitys on aika mitätön ruokavalioon verrattuna. Pääasia että edes jotenkin joskus liikkuu, kävelykin riittää. Syömisestä ja juomisesta se paino on kiinni.

Mikä ihmeen fakta se on että light limut lihottaa?! Olin vielä vuosi sitten normaalipainon ylärajoilla ja olen vuoden sisään hissukseen laihduttanut 8 kiloa. Makeat korvasit pepsimaxilla ja sokerittomalla mehukeitolla. Pepsimaxia saattoi mennä puolilitraa päivässä...

Siitä olen samaa mieltä, että aspartaami on epäterveellistä ja tuntuu tuo tosiaan koukuttavan. Mutta ei se todellakaan minua lihota, laihduttaa ennemminkin.

Muuten en syö juurikaan lisäaineta kun lapset on niin monelle allergisia. Vielä tuo aspartaami pitäis saada pois. Pikkuhiljaa vähennän.

Jos Pepsimax motivoi laihduttamaan, niin hyvä juttu se vaan on. Mies on oikeassa aspartaamissa, mutta muuten on kyllä päässä vikaa jos noin rumalla tavalla itseään ilmaisee.

Sitä minä miehelle yritin sanoa et kumpi on parempi et syön suklaata vai juon tuon lasillisen kaks light limsaa jos sille tuntuu. JA siis tää ei oo mun ensimmäinen laihdutus kerta.

Yhteistyössä