Siis mitä erikoista moccamasterissa on, kun siitä saa yli satasen pulittaa?? Ei ole edes irroitettavaa vesisäiliötä ja keittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Siis mihin sä sen märän pussin joudut nostamaan? Tossahan se kökkii paikallaan vaikka kahvia ottaakin.
Tarkoittanee varmaan sitä mallia jossa suodatintötterö laitetaan suoraan pannuun. Meillä on töissä sellainen. Oliskohan jotain ikivanhaa mallia?
Kotona meillä on se väliteline-mikälie-hässäkkä jonka päällä tötsä makaa. Pannu siis lähtee sellaisenaan käteen ilman mitään tötterön sijoituspulmia.

Tuo taas ei oo mikään homma että sen nostaa täyttöä varten.
Eikä tarvitse nostaa pois kuin pelkkä kansi. Tötterön voi jättää paikalleen kun kääntää vain se vesiputken sivuun.

Meillä ollu monta keitintä ja kyl tää masteri on paras ehdottomasti. Kestänyt ylivomaisesti kauimmin ja edelleen aivan ehjä.
Sama täällä.

On noita olemassa tippalukollisiakin malleja, se tippalukko pitää vissiin vain itse laittaa päälle. Meille ostettiin Moccamaster koska miehen työkaveri kehui että sillä saa aamulla nopsasti keitettyä kahvit ja pysyy termarissa pitkään kuumana kun töissä omat eväät mukana..
Eikä ole kaduttanut, minun mielestä siihen tarvii kahvijauhettakin vähemmn laittaa.

meilläkin on moccamasteri ja siinä todellakin on suodatinteline, eli ei sitä suodatinpussia ja lävikköä tarvitse erikseen nihinkään laskea. ei kannata ostaa sitä karvalakkimallia. lisäksi taitaa moccamasterissa oll vähän laadukkaammat komponentit, sillä mulla oli jäänyt kahvinkeitin koko päiväksi päälle, mutta mikään osa ei ollu mennyt rikki.

enkä tiedä miten hyvä tuuri mulla on kerrankin käynyt, sillä mä maksoin sokoksella tuosta keittimestä 60 ? ja nyt stokkan hulluilla päivillä on samainen keitin myynnissä huomattavasti kalliimmalla. enpä olis kyllä normaalihinnalla raaskinut moccamasteria ostaakaan, kun kaviakaan en niin hirveesti juo.

mulla on muuten 16v vanha phillipsin cafe roma ja hyvin toimii. Ei ne kaikki hajoa heti, uskallan väittää, että tuo on arvonsa edestä kahvia keittänyt.............. ja hyvää kahvia onkin!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
anteeksi mutta mimmosia mocca mastereita teillä on ku ne on vaikiakäyttösiä??? :o

Samaa mietin. Ei tuo mitenkään oo vaikeampi kun ne muut mitä on olleet meillä. Tippalukko on ja keittotehoakin voi säätää. Silti se ei oo edes kallein malli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun kahvia kaataa pannusta, joutuu sen kuuman pussitelineen nostamaan pois pusseineen päivineen, nykyisessä keittimessä teline pysyy paikoillaan ja pelkän pannun saa nostettua pois. Moccamasterissa ei myöskään ole minkäänlaista TIPPALUKKOA?!?!?!?!? Siis yli satasen keitin, eikä tippalukkoa? :o

Sinulla on sitten ollut sellainen moccamaster malli, jossa se pussiteline tulee suoraan sen kahvipannun päälle. Kalliimmassa mallissa se suodatinpussiosa on kyllä ihan paikoillaan ja siinä on myös tippalukko (ja nykyään myös automaattinen virrankatkaisu).

KB741.jpg

Eikö tämä ole perinteisen mallinen moccamaster, kyllä on tippalukko.

Alkuperäinen kirjoittaja puolustaja:
meilläkin on moccamasteri ja siinä todellakin on suodatinteline, eli ei sitä suodatinpussia ja lävikköä tarvitse erikseen nihinkään laskea. ei kannata ostaa sitä karvalakkimallia. lisäksi taitaa moccamasterissa oll vähän laadukkaammat komponentit, sillä mulla oli jäänyt kahvinkeitin koko päiväksi päälle, mutta mikään osa ei ollu mennyt rikki.

enkä tiedä miten hyvä tuuri mulla on kerrankin käynyt, sillä mä maksoin sokoksella tuosta keittimestä 60 ? ja nyt stokkan hulluilla päivillä on samainen keitin myynnissä huomattavasti kalliimmalla. enpä olis kyllä normaalihinnalla raaskinut moccamasteria ostaakaan, kun kaviakaan en niin hirveesti juo.

mun cafe romakin on ollut monta kertaa päällä koko päivän eikä ole hajonnut, että en sen masteri tartte olla kestääkseen... Toki järkevää olisi sammuttaa se!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
kun suodatinpussijuttu on erillinen, nyt meillä painetaan vain nappia, niin suodatinpussiteline aukeaa, moccamasterissa joutuu nostamaan sen aina pois ja ujuttamaan takaisin. Tai kun ottaa kahvia, joutuu sen aina laskemaan johonkin.

ei tajua :o Mikä siinä oikein maksaa?? Ihan samanlaista kahvia keittää kuin muutkin

vieressäni on mocca master, semmonen hopeanvärinen. siinä ei kyllä oteta suodatinpussitelinettä pois vaan siirretään sitä "vipua" mitä kautta se sen keitetyn veden tiputtaa suodatinpussitelineeseen.

kahvia otettaessa ei myöskään tarvi nostaa suodatinpussitelinettä pois vaan kyllä se siinä ihan itekseen pysyy.

ainaki tässä kyseisessä mallissa.

Sama täällä. Outoja ongelmia, jos muissa malleissa on.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Siis mihin sä sen märän pussin joudut nostamaan? Tossahan se kökkii paikallaan vaikka kahvia ottaakin.
Tarkoittanee varmaan sitä mallia jossa suodatintötterö laitetaan suoraan pannuun. Meillä on töissä sellainen. Oliskohan jotain ikivanhaa mallia?
Kotona meillä on se väliteline-mikälie-hässäkkä jonka päällä tötsä makaa. Pannu siis lähtee sellaisenaan käteen ilman mitään tötterön sijoituspulmia.

Tuo taas ei oo mikään homma että sen nostaa täyttöä varten.
Eikä tarvitse nostaa pois kuin pelkkä kansi. Tötterön voi jättää paikalleen kun kääntää vain se vesiputken sivuun.

Meillä ollu monta keitintä ja kyl tää masteri on paras ehdottomasti. Kestänyt ylivomaisesti kauimmin ja edelleen aivan ehjä.
Sama täällä.

Että se menee sivuun tuo vesiputki. Opimpa minäkin vielä jotain vaikka keitin ollu jo kauan.
Irrtotettavaa vesisäiliötä ei oo ollu muissakaan malleissa eikä se oo haitannu mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
KB741.jpg

ei ole, tuo on hienompi versio. siinä ihan perusmallissa on kannun päälle laitettava suodatinteline eikä siinä ole tippalukkoa.
Mulla on sellainen.

tosin en tiedä mihin sitä tippalukkoa edes tarvitsee, mä nostan koko suodatinhässäkän tiskipöydälle kun kahvi on valmista. eipä tipu tippoja mihinkään

Hyvä laatu maksaa. Muoviset halppis keittimet eivät kestä käytössä kauaa, koska ne on valmistettu halvoista muoviosista. Meillä on yli 7 vuotta vanha Moccamaster ja se toimii edelleen moitteettomasti keittäen erinomaista kahvia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paras ominaisuushan on juuri tuo, että keittää nopsaan ja pitää kahvin kuumana ja tällöin pidempään parempana. Eikä hajoa kahden vuoden käytössä kuten muut keittimet eli kalliiksi sekin tulee ostaa niitä 30e keittimisiä jatkuvasti uusia. Ja niissä on tosiaan kahvi järkyttävän haaleaa, kun on tottunut tuohon moccamasterin kuumaan kahviin.

Moccamasterissa on myös malleja joissa suodatinosaa ei tarvitse nostaa minnekään, jos se kerran on iso ongelma. Mulla toimii kädet ja ranteet sen verran kivasti, että ei ole vielä muodostunut ongelmaksi.

No kyllä minulla ainakin on kestänyt tuo 20 euron keitin jo viitisen vuotta eikä ole huomattavissa mitään vanhenemisen merkkejä.

Moccamasterissa on erimalleja ;) meidän moccamaster on se delux malli missä ei todellakaan tarvitse suodatinpussitelinettä ottaa pois kun kaatelee kahvia.

Idea on siinä että se suodattaa kahvin nopeammin ja kuumemmalla vedellä => parempaa kahvia.

Meidän moccamasterissa on myös automaattinen tippalukko, se tekee siitä sen delux mallin. On myös toki olemassa tuo karvalakki malli missä ei tippalukkoa ole, ja vähän parempi missä on manuaalinen tippalukko.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
kun suodatinpussijuttu on erillinen, nyt meillä painetaan vain nappia, niin suodatinpussiteline aukeaa, moccamasterissa joutuu nostamaan sen aina pois ja ujuttamaan takaisin. Tai kun ottaa kahvia, joutuu sen aina laskemaan johonkin.

ei tajua :o Mikä siinä oikein maksaa?? Ihan samanlaista kahvia keittää kuin muutkin

Niinpä, meillä se pussiteline pysyy paikoillaan. En mie siitä tiedä, ukko on se kahvinystävä ja se ei muuta suostu ostamaan kuin moccamasterin. Sama se mulle on millä litkunsa keittää, mie juon teetä :)

Edit, Ja meillä on semikarvalakki, eli on manuaalisella tippalukolla :)

siis ihan tästä perinteisestä moccamasterista nyt puhun, en niistä ihme mallisista, jotka ei edes muistuta perinteistä moccamasteria.

Masteri, jossa ei tosiaankaan ole mitään pidikettä suodatinpussitelineelle, vaan se laitetaan pannun päälle, eikä näin ole myöskään tippalukkoa

KB741.jpg

Tässä on suodatinpussiteline ja tippalukko. Ja kyllä se muistuttaa perinteistä mokkista.

KB741.jpg

Tollanen on meillä, se perinteisempi on vielä erilainen. Sellanen missä ei oo tota tehonappia ja suodatintötsä pannaan pannun päälle. Ohan tosta vielä ajastinmalli jne.

siis ihan tästä perinteisestä moccamasterista nyt puhun, en niistä ihme mallisista, jotka ei edes muistuta perinteistä moccamasteria.

Masteri, jossa ei tosiaankaan ole mitään pidikettä suodatinpussitelineelle, vaan se laitetaan pannun päälle, eikä näin ole myöskään tippalukkoa

siis mikä nuista mocca masterin malleista teillä nyt on?

http://www.moccamaster.fi/tuotekategoria?kategoria=40100

tämä mikä miun vieressä on, on nimeltään mocca master clubline.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsuh:
Ihan tosi paljon parempaa kahvia kun millään peruskeittimellä. Mut kaikki ei tosiaan eroa huomaa jos ei oo tarkka makuaisti.

Mulla on melko tarkka makuaisti eli pystyn tunnistamaan monia kahvimerkkejä maun perusteella. Mutta en kyllä allekirjoittaisi sitä väitettä, että moccamasterilla saa parempaa kahvia kuin muilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
KB741.jpg

ei ole, tuo on hienompi versio. siinä ihan perusmallissa on kannun päälle laitettava suodatinteline eikä siinä ole tippalukkoa.
Mulla on sellainen.

tosin en tiedä mihin sitä tippalukkoa edes tarvitsee, mä nostan koko suodatinhässäkän tiskipöydälle kun kahvi on valmista. eipä tipu tippoja mihinkään

Joo, mutta se toinen malli ei maksa sit kyllä yli sataa euroa, kun meidänkin tämä malli maksoi vaan 129 e.

En oo kans juur koskaan sitä tippalukkoa tarvinnut.

meillä on tuo versio jossa suodatinpussiteline nostetaan pois ja en kyllä näe siinä mitään hankalaa. kai sitä hankalaa saa tehtyä ihan mistä tahansa jos vain tarpeeksi yrittää...
mielestäni ihan yksinkertaisesti moccamasterilla saa paremman makuista kahvia ja kahvi on kuumaa. ja varmasti maksaa myös se että nuo keittimen on käsintehtyjä.