Siis mitä erikoista moccamasterissa on, kun siitä saa yli satasen pulittaa?? Ei ole edes irroitettavaa vesisäiliötä ja keittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Että se menee sivuun tuo vesiputki. Opimpa minäkin vielä jotain vaikka keitin ollu jo kauan.
Menee juu.
Etkö ole koskaan ihmetellyt miksi vesitilan kannen aukko, josta se putki tulee, on leveämpi kuin itse putki? Siksi että putki kääntyy vaikka se kansi on paikallaan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Hyvä laatu maksaa. Muoviset halppis keittimet eivät kestä käytössä kauaa, koska ne on valmistettu halvoista muoviosista. Meillä on yli 7 vuotta vanha Moccamaster ja se toimii edelleen moitteettomasti keittäen erinomaista kahvia.

Minulla on joku Philipsin paska keitin, Cafe Roma. On ollut nyt päivittäisessä käytössä kuusi vuotta ja vielä toimii. Oikein odotan milloin tuo laukeaa, jotta voisin ostaa Masterin. Vielä on Philipsin romu toiminut. Kahvi ei kyllä maistu enää niin hyvältä kuin esim. anoppilassa, jossa käytössä on moccamaster.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
k741h.jpg

Ap tarkoitti varmaan tällaista perusmasteria.. mutta näitähän saa alle satasella..

Eikähän tässäkään mallissa tarvitse tuota suodatin osaa aina nostaa pois kun ottaa kahvia -> kun kahvi on valmista niin suodatinhässäkkä nostetaan pois ja pannuun laitetaan kansi, voila!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsuh:
Ihan tosi paljon parempaa kahvia kun millään peruskeittimellä. Mut kaikki ei tosiaan eroa huomaa jos ei oo tarkka makuaisti.

Mulla on melko tarkka makuaisti eli pystyn tunnistamaan monia kahvimerkkejä maun perusteella. Mutta en kyllä allekirjoittaisi sitä väitettä, että moccamasterilla saa parempaa kahvia kuin muilla.

Vaikka en paljoa kahvia juokaan, erotan silti eri kahvimerkit toisistaan, ihan selkee makuerohan noissa on. Ainakin mun mielestä. Moccamaster paras kotikeitin minkä kahvia olen maistanut. Mutta edelleen, vain mun mielipide.

Alkuperäinen kirjoittaja Sylviina:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
k741h.jpg

Ap tarkoitti varmaan tällaista perusmasteria.. mutta näitähän saa alle satasella..

Eikähän tässäkään mallissa tarvitse tuota suodatin osaa aina nostaa pois kun ottaa kahvia -> kun kahvi on valmista niin suodatinhässäkkä nostetaan pois ja pannuun laitetaan kansi, voila!

Eihän nost.. Eiku sori, joo. Meillä semmonen missä kahvipannussa kansi kokoajan paikoillaan, jossa on sellanen pitkä putkilo josta kahvi valuu pannuun. Ja tässä mallissa tarvitsee nostaa suodatinpussijuttu pois, jos haluaa sen siinä kahvipannun päällä kokoajan pitää :D

myö ostetaa joulukuus moccamasteri, sen kahvin tiputus ja säilytyslämpö on paljon korkeampi ku tavan keittimes ja siksi kahvi säilyy parempana kauemmin. Helppo pitää puhtaana, ja on kestävä ja pestävä. Jos pannu sattuu särkymään, saat viereisestä kaupasta uuden samanlaisen tilalle. Perus keittimiin ei aina oo "varaosia". Keittää myös kahvin nopsaa! Me ostetaan se malli missä suodatin omassa telineessä, ja sellasella uudella värillä. Hintaa tais olla n.150e kun viimeksi katsottiin. Jos tuo pelittää seuraavat 20 vuotta, niin tulee jopa säästöä verrattuna siihen että pitäis ostella tiheästi tommosia 30e keittimiä mitä meillä on jo kolmas käytössä, 3 vuotta oltu omassa asunnossa.

Ja lopuksi, se vaan näyttää hyvältä.

Mä en vaihtais meidän Moccamasteria mihinkään enää. Tosin ymmärrän myös jos ei siitä halua/voi maksaa niin paljoa.
Tippalukko ja kaikki muu olennainen löytyy.
Kahvi on kuumempaa koska Masteri kuumentaa veden kiehuvaksi jolloin kahvista irtoaa enemmän aromeja kun haaleammalla vedellä, ja kahvia myös säästyy kun puruja voi laittaa vähemmän kuin normaaliin keittimeen.
Meidän Masterissä on tosi hyvä termari, joka on mun päivieni pelastus, aina kun en ehdi juodakaan kahvia heti keittettyäni.
Masteri kestää isältä pojalle!!!
Ja hei, se on Moccamasteri!! Vertaa: Se on Volvo, Ferrari tms..

Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä. Jokaisella on makunsa. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ihan tästä perinteisestä moccamasterista nyt puhun, en niistä ihme mallisista, jotka ei edes muistuta perinteistä moccamasteria.

Masteri, jossa ei tosiaankaan ole mitään pidikettä suodatinpussitelineelle, vaan se laitetaan pannun päälle, eikä näin ole myöskään tippalukkoa

siis mikä nuista mocca masterin malleista teillä nyt on?

http://www.moccamaster.fi/tuotekategoria?kategoria=40100

tämä mikä miun vieressä on, on nimeltään mocca master clubline.

Missä noista on ajastus? Yritin etsiä, mutta en löytäny..

Meillä moccamaster eikä muita tule. :) Perusmalli, samanlainen kuin ap:lla. Suodatinpussi telineineen pitää nostaa pois mutta en ole nähnyt sitä ongelmaksi, täytyyhän se suodatinpussi joka tapauksessa laittaa roskiin niin miksei sitten heti. Tippalukkoa ei ole, mutta en ole kaivannut sitä kun keitin on nopea.

Moccamasterin ero taviskeittimiin on siinä että siinä on kaksi eri lämpövastusta, toinen lämmittää pannua ja toinen vettä. (Taviskeittimissä on siis vain yksi vastus. ) Siitä johtuen kahvi on kuumempaa ja aromikkaampaa. Mä inhoan haaleaa kahvia eikä kahvista tule edes hyvän makuista ellei vesi ole ollut tarpeeksi kuumaa. Siksi meille moccamaster. :)

siis ihan tästä perinteisestä moccamasterista nyt puhun, en niistä ihme mallisista, jotka ei edes muistuta perinteistä moccamasteria.

Masteri, jossa ei tosiaankaan ole mitään pidikettä suodatinpussitelineelle, vaan se laitetaan pannun päälle, eikä näin ole myöskään tippalukkoa

no se kyllä tippuu niin nopiaa ettei oo edes tarvetta tippalukolle siis tossa perusmallissa joka mullakin on ollut kohta 8 vuotta sitä ennen jouduttiin ostamaan neljä kertaa uus keitin parin vuoden sisällä kun meni rikki
ja niihin irto-osiin on jo niin tottunut ettei ne paljon veetuta (paitsi miestä mitä ketuttaa kaikki aamutuimaan) :laugh:

ja kyllä ne ns paremmat mallitkin näyttää ihan perinteisiltä mocca mastereilta paitsi ehkä se termos malli

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Että se menee sivuun tuo vesiputki. Opimpa minäkin vielä jotain vaikka keitin ollu jo kauan.
Menee juu.
Etkö ole koskaan ihmetellyt miksi vesitilan kannen aukko, josta se putki tulee, on leveämpi kuin itse putki? Siksi että putki kääntyy vaikka se kansi on paikallaan. =)

Enkai mä sitte oo aatellu sen enempää, keitelly vaan =) näkyi kääntyvän kun äsken keitin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jelps..:

Mä taisn puhua siitä. Meinasin tota automaattikatkasua.

Meillä on just tuo moccamasterin karvalakkimalli, jossa se suodatinpussihommeli pitää ottaa kans pois. Ei se oo yhtään vaikea. Ennemminkin päinvastoin, moccamaster on helpompi käyttää ja putsata kuin jotku muut.

Mun vanhemmat keitti pitkään pannukahvia, koska eivät tykänneet keittimillä keitetyistä. Taisivat vaan törmätä jossain moccamasterilla keitettyyn kahviin, koska jossain vaiheessa heille ilmestyi sellanen ja sen koommin heijän ei oo tarvinu pannukahvia kotona keittää. :)

Meijän moccamaster on palvellut moitteetta 3,5 vuotta ja on kuin uusi!

Minusta se moccamaster on ruma :p en näe mitään hienoa siinä.
Mies haluais sellasen, mutta sanon aina että se on kallis ja ruma, niin vastaa "mutta se on moccasmaster". Kun sen nimi on vaa se moccamaster niin sen takia haluaa sen.. huoh :D

Okei, ajattelin, etten vaan löydä. Mut tota ajastustakaan ei varmaan tarvi kun on niin nopea, pari kuppia tulee varmaan ihan äkkiä..

Tulee nopsaa ja isommatkin määrät. Lisänä se että toi keitin on tosi hiljanen verrattuna muihin meillä olleisiin.
Alunperin se hankittiin kun taas oli hajonnut yksi keitin ja mies sanoi työpaikallaan olevan masterin joka tekee hyvää kahvia ja on kestäny ahkeraa kahvittelua vuosikaudet.
Kyl toi vähän yli 100e on maksanu ittesä jo takas.

Okei, ajattelin, etten vaan löydä. Mut tota ajastustakaan ei varmaan tarvi kun on niin nopea, pari kuppia tulee varmaan ihan äkkiä..

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
mulla on muuten 16v vanha phillipsin cafe roma ja hyvin toimii. Ei ne kaikki hajoa heti, uskallan väittää, että tuo on arvonsa edestä kahvia keittänyt.............. ja hyvää kahvia onkin!!!!

Mulla on kanssa 13v vanha Cafe Roma vihreänä ja hyvin toimii edelleen.

Nyt tosin ostettiin juuri uuteen kotiin tummanharmaa MoccaMaster automaattisella tippalukolla. Ei olla vielä päästy testaamaan, mutta toivottavasti osoittautuu hyväksi.

Sama juttu, meilläkin Cafe Roma, luultavasti 17-18 vuotta vanha (en tiedä tarkalleen, kun tuli meille 13 vuotta sitten mummon jäämistöstä.

Kahvin mausta en tiedä, kun meillä vain mies ja vieraat juo, mutta mies on ainakin kahvinpuruista niin tarkka, että tuskin suostuis ihan paskaa keitintä käyttämään.

Joten en ainakaan kestävyyden takia Moccamasteria ostaisi, eri asia, jos on muuten hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanhassa vara parempi?:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
mulla on muuten 16v vanha phillipsin cafe roma ja hyvin toimii. Ei ne kaikki hajoa heti, uskallan väittää, että tuo on arvonsa edestä kahvia keittänyt.............. ja hyvää kahvia onkin!!!!

Mulla on kanssa 13v vanha Cafe Roma vihreänä ja hyvin toimii edelleen.

Nyt tosin ostettiin juuri uuteen kotiin tummanharmaa MoccaMaster automaattisella tippalukolla. Ei olla vielä päästy testaamaan, mutta toivottavasti osoittautuu hyväksi.

1. kyllästyttiin ostamaan uusi keitin vähintään kahden vuoden välein. Ja kokeiltua tuli ihan halpoj (Severin) a ja kalliita keittimiä lukuisia kuten esim Bosch. Moccamasterissa on 5 vuoden takuu joten ainakin viisi vuotta mennään tällä.
2. Kahvi keittyy nopeasti, ja on hyvän makuista ja kuumaa.
3. Jos haluaa keittää heti uuden pannullisen niin EI roiski vesiä levylle.
4. Kahden tunnin automaattinen virrankatkaisu helpottaa myös oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
kun suodatinpussijuttu on erillinen, nyt meillä painetaan vain nappia, niin suodatinpussiteline aukeaa, moccamasterissa joutuu nostamaan sen aina pois ja ujuttamaan takaisin. Tai kun ottaa kahvia, joutuu sen aina laskemaan johonkin.

ei tajua :o Mikä siinä oikein maksaa?? Ihan samanlaista kahvia keittää kuin muutkin

Ei sitä mihinkään tarvitse nostaa,kyllä sinne paperit saa laitettua pois nostamattakin.
Se on minusta hintansa väärti esim.siksi että ensimmäinen keitin mulla oli 17 vuotta ja sitten lahjoitin sen eteenpäin.
Halusin uudemman mallin.

Kun kahvia kaataa pannusta, joutuu sen kuuman pussitelineen nostamaan pois pusseineen päivineen, nykyisessä keittimessä teline pysyy paikoillaan ja pelkän pannun saa nostettua pois. Moccamasterissa ei myöskään ole minkäänlaista TIPPALUKKOA?!?!?!?!? Siis yli satasen keitin, eikä tippalukkoa? :o

Tarkoitat karvalakkimallia.
Kyllä niissä uudemmissa ja kalliimmissa malleissa on tippalukot ja se suodatinpaperiteline ihan keittimessä eikä kannun päällä.