Siis mitä helvettiä? "Isälle hoitoon"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä en voi ymmärtää näitä omistushaluisia mutseja, jotka jättävät lapsensa "isälle hoitoon"? Siis WHAT? Eikö se lapsi ole sen isän ihan yhtä paljon kuin äidinkin? Sanooko lapsen isä sitten töissä että "sillä aikaa kun mä olen töissä niin meidän Veeti-Leevi on äidillänsä hoidossa"?

Valitettavasti meidän joidenkin perhearki on niin paskaa, että mies on nalkutuksesta huolimatta ottanut sellaisen roolin, että se on luksusta, kun saa kerran puoleen vuoteen sen lapsen "isälle hoitoon". Eli se on jotain niin erikoista, että viitsii katsoa lapsiaan.

Nimimerkki vittuuntunut eroa harkitseva vaimo

Meidänkin muksut on ihan normaalisti kotona oli sielä sitten isä tai äiti niiden kanssa. Sitten ovat hoidossa, jos vien heidät vaikka vanhemmilleni siksi aikaa, kun me käydään miehen kanssa jossain. Tai jos mun vanhemmat tulee meille hoitamaan muksuja siksi aikaa.

Toki me hoidetaan niitä täälä esim. vaihtamalla vaippaa ja syöttämällä, mutta se on eri asia kuin olla hoidossa. Ehkä jotkut ei ajattele hoitaminen ja hoidossa oleminen tarkottaa eri asiaa ja siksi tämä ap:n ihmettelemä juttu onkin ehkä terminologiaan liittyvä väärinkäsitys?

[QUOTE="Eee";27140026]Meidänkin muksut on ihan normaalisti kotona oli sielä sitten isä tai äiti niiden kanssa. Sitten ovat hoidossa, jos vien heidät vaikka vanhemmilleni siksi aikaa, kun me käydään miehen kanssa jossain. Tai jos mun vanhemmat tulee meille hoitamaan muksuja siksi aikaa.

Toki me hoidetaan niitä täälä esim. vaihtamalla vaippaa ja syöttämällä, mutta se on eri asia kuin olla hoidossa. Ehkä jotkut ei ajattele hoitaminen ja hoidossa oleminen tarkottaa eri asiaa ja siksi tämä ap:n ihmettelemä juttu onkin ehkä terminologiaan liittyvä väärinkäsitys?[/QUOTE]

Tätä mä peesailen :)

Niin,ei aina ole kyse omistushalusta,vaan isä ei ehkä viitsi/kehtaa/halua/pysty osallistumaan niin paljon kun äiti. Äitihän voi jankuttaa vaikka kuin paljon että sun vuoro syöttää/nukuttaa/tms mut jos isä ei tee,niin jonkun on tehtävä.

Tjaah... Kyllä mä saatan sanoa jos joku kysyy, että lapset on isän hoidossa. Tarkotan sillä ihan vaan, että lapset on isän kanssa. Isä katsoo, jne. En mä ole mikään omistushalunen idari siltikään. Isähän niitä sillon hoitaa, kun mä en ole paikalla. Vaihtaa paskat, tekee ruuat ja syöttää, JNE.

Mä ainakin saatan sanoa että iskä hoitaa tyttöä tän illan jos oon kavereiden kanssa jossain.
Eikä se nyt sen kummemmin tarkota että olisi sillä hoidossa, tai että se olisi jotenkin harvinaista,
tuppaan nyt vaan sanomaan niin, vaikka voisin sanoa esim. että iskä on kotona tän illan.

Ja no meneehän meilläkin niin että itse olen muksun kanssa enemmän kun mies tekee 8h työpäivää + matkat päälle, ja itse osa-aikasta iltatyötä 21.00 jälkeen 2-4h.
Mä hoidan lasta päivät, ja iskä illat.
Joskus jos ollaan jossain yhdessä, niin silloin esim. pappa hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vihdoin äiti;27140002:
Pakko kysyä ap, mihin ketjuun nyt viittaat?

Veikkaisin, että aika moneen ei ketjuun. Ite oon täällä ainaki kiinnittäny huomiota, että useat sanovat tota, että vauva on isällään hoidossa tms.

Itsee on kans ihmetyttäny tää. Koska jos mä lähen esim. kaupoille, kyllä mä sanon että vauva jää isän kanssa kotiin.
Jos jättäisin vauvan mummulleen, kummilleen, veljelleni, silloin vauva olisi hoidossa.

No mä saatan sanoa että isä hoitaa lasta kun olen poissa. Samalla tavalla sanon, että minä hoidan lasta kotona kun isä on töissä. Sanon myös että lapsi on hyvässä hoidossa (tarkoittaen että on isänsä kanssa) samoin saattaa mieheni sanoa kun lapsi on minun hoidossani. Mutta se on mun mielestä vähän hölmösti sanottu kun monet miehet sanoo, että "Olen tänään lapsenvahtina", mikäs lapsenvahti se vanhempi lapselleen on.

Yhteistyössä