Siis mitä ihme väliä sillä on onko lapsen nimi yleinen vai ei?

Parhaimmassa tapauksessa tiedän samalla luokalleen olleen neljäkin samannimistä tyttöä paristakymmenestä oppilaasta. Se ei välttämättä ole enää kauhean kivaa, kun ihmisiä ruvetaan sitten kutsumaan ties millä nimillä - ainakin omalla luokallani oli samannimiset tytöt, joita sitten kutsuttiin koko kouluaika "iso-Maijaksi" ja "pikku-Maijaksi"... en kyllä todellakaan haluaisi itseäni kutsuttavan kummaksikaan!!!

Toki on tuo käytännön näkökulmakin, esim. omalla miehelläni on nimikaima jopa samalla kadulla (tosi yleinen etunimi ja sukunimi)... En tiedä paljonko menee posteja sekaisin, ainakin tuon henkilön joulukortteja tulee aina meille.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22807677:
Siis sillain sointua, että eivät ole ihan eri maailmoista, Yasmin Jadessa Maya Pylvänäinen- tyyliin.

Toisaalta se Pylvänäinen voi tulla Yasminille vasta avioliiton kautta vaikka ois kuinka sointuva sukunimi ollut lapsuudessa. Tai sit Yasminella on suomalainen isä ja ulkolainen äiti. En mä näe mitään ongelmaa noissa riitasointuisissa nimissä. Jäävät ainakin paremmin mileen kun ne Maija Meikäläiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22807738:
Toisaalta se Pylvänäinen voi tulla Yasminille vasta avioliiton kautta vaikka ois kuinka sointuva sukunimi ollut lapsuudessa. Tai sit Yasminella on suomalainen isä ja ulkolainen äiti. En mä näe mitään ongelmaa noissa riitasointuisissa nimissä. Jäävät ainakin paremmin mileen kun ne Maija Meikäläiset.

Toki.

Jossain päin maailmaa, en kylä muista missä ja missä kulttuurissa, aina tietyn vaiheen saavutettuaan ihmisen nimi muuttuu, joku nimeää hänet uudelleen tarkasti pohtien. Saattais olla aika hyvä systeemi :D

Tätä miekin olen ihmetellyt, että vanhemmat haluaa antaa lapsilleen nimiä joita muilla ei ole, sitten niistä tulee Miccoja ja Annuja, kun ne on niin hienoja nimiä :)
Käyttäisivät ees mielikuvitusta, mut ei :)
Ai niin vinkiksi lapsen nimeä miettivälle, seuraavan nimisiä on jo kastettu niin ei kannata ottaa tältä listalta...
Ihana
Homo
Poika
Tyttö
Lapsi
Kamala
Tumma

Esim. Ihana Homo on siis jo käytössä :)

Joskus huvittaa erikoisuuden tavoittelu, tai hienouden, niin kuin se lapsi olisi parempi jos sen nimi on Elisabeth Adeline Virtanen, kuin että olisi vain perinteisesti Emma. Vaan mikäs siinä, jokainen antaa lapselleen sen nimen minkä parhaaksi kokee, toivotaan vain että lapsi itse on tyytyväinen nimeensä, ja vanhempansa lakkaavat kauhistelemasta kaikkia "taviksia".

Yhteistyössä