A
"aapee"
Vieras
Miten sinä miellät parisuhteen? Tiesitkö ettei aikuisella ihmisellä ole ketään jota hänen pitäisi totella? Missä mies asuu? Mistä hän saa rahaa elämiseen? Muutos tapahtuu vasta sitten kun sinä lakkaat pyörittämästä sitä kuviota ja syyllistymästä toisen tekoihin. Kuvio toistuu ja hän haukkuu sinut teet mitä tahansa. Miehellä ei ollut aikomustakaan ottaa lasta jouluna (ainoastaan kiusata sinua) ja miehen vanhemmat voi itse tulla lapsen hakemaan jos häntä haluavat nähdä. Sinulla on vain yksi elämä. Myös mies on vastuussa omasta elämästään ja vain ja ainoastaan hän itse. Et sinä. Hän ei tule muuttumaan, sinä et voi häntä muuttaa. Vain hän itse. Tosin hänellä ei ole mitään syytä muuttua kun kaikki sekä sinä että hänen vanhempansa tanssitte hänen pillin mukaan. Hän esitti alkuajat, tämä on se todellinen mies millainen hän on nyt. Anna hänen suuttua, hänen suuttumuksensa ei vähennä sinun ihmisarvoa, se on hänen kyvyttömyyttä sietää pettymyksiä. Älä lue hänen viestejään, varsinkin kun tiedät ettei hän tule mitään hyvää sanomaan. Äläkä suostu seksiin. Kun et suostu nöyryytetyksi, ei hän voi sinua nöyryyttää. Sanotaan "parempi tuttu helvetti, kuin vieras taivas". Muutos on aina pelottavaa mutta tässä tilanteessa se ei voi tuoda tullessaan muuta kuin hyvää. Jaksamista muuttaa omaa ja lasten elämän suuntaa kohti parempia aikoja.
Hienosti kirjoitettu.
Olen ottanut jo askelia eteenpäin.
Mitä lastensuojeluilmoitukseen tulee, niin velvollisuus sen tekemiseen on myös esim. turvakodin työntekijöillä tai kaikilla muillakin avustavilla tahoilla, joihin olen ollut yhteydessä. He kyllä olisivat tehneet sen, mikäli olisivat nähneet sen välttämättömäksi. Olen kuitenkin hyvin organisoitunut arjessa ja hakenut apua, en käytä päihteitä ja olen kuitenkin hyvin omistautuva vanhempi. Mies on ollut paikalla kuitenkin hyvin harvoin ja pääsääntöisesti meillä vallitsee rauhallinen lapsiperheen arki, mikä tulee tulevaisuudessa vallitsemaan meillä aina.