siis mua ottaa päähän toi kakara!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
mikä hitto siinä on niin vaikeaa mennä pois kun sanotaan että nyt pois!! ikää on 4v 7kk, eikä vika voi olla ymmärryksessä, vituttaa huolella,sit kun saa vauvan nukkumaan niin joku kakara herättää sen kun ei voi uskoa että pitää mennä pois(eikä leikkiä siinä 10cm päässä vauvasta). siis millä mä saan ton uskomaan? millä mä sitä uhkaan että uskoo? (selvästi ei auta lahjonta=lupasin leikkiä lapsen kanssa ku vauva nukkuu,ni ei silti uskonut). huoh,väsyttää muutenkin ihan hirveästi.

arvaa ärsyttääkö mua kun poju on nukkumassa ja koira menee ovet paukkujen sitten samaan huoneeseen jos poju ei siihen herää niin viimeistään siihen kun koira alkaa lutputtaa itteään ja sitten ravistelee |O

No, eipä taida pitää sun kanssas leikkimistä oikein lahjomisena. Joku kakara ja vissiin puhut omasta lapsesta. Laita vauva vaunuihin nukkumaan ja ulos, niin ei ole toinen korvan juuressa.

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
arvaa ärsyttääkö mua kun poju on nukkumassa ja koira menee ovet paukkujen sitten samaan huoneeseen jos poju ei siihen herää niin viimeistään siihen kun koira alkaa lutputtaa itteään ja sitten ravistelee |O

Meillä on sama juttu paitsi onneksi poika ei herää koiran lussutteluun :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:
No, eipä taida pitää sun kanssas leikkimistä oikein lahjomisena. Joku kakara ja vissiin puhut omasta lapsesta. Laita vauva vaunuihin nukkumaan ja ulos, niin ei ole toinen korvan juuressa.

no luulis että pitäisi kun aina kovasti kinuaa leikkimään,mut ei sit näköjään. monta kertaa sanon että nyt pois, minäkin tulen. rasittavaa, no en varmaan pue kahta lasta ja itseäni, kun vauvan saa nukkumaan imettämällä 5min. näillä unilla ei paljoo kiinnosta tehdä ylimääräistä hommaa(itä on muutenkin tarpeeksi)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:

Meillä on sama juttu paitsi onneksi poika ei herää koiran lussutteluun :laugh:

ei meilläkään aina mutta just kun unet on herkässä niin aivan taatusti...

pitkä ikäero on helppo eiks jotku nii väitä?
mun lapsilla ikäeroa 1v4kk ja samaa teki isompi aluks ku oli mustis, että jos säkin yrittäsit väsymyksestäs huolimatta myös huomioida sitä isompaas ja lopettaa jatkuvan kieltämisen, loppujen lopuks pääsisit helpommalla ku vaan lähtisit ulos. eikö isompi jo pue itse päällensä?

Tuo reaktio on sulle ihan normia.Kun on pieni vauva,kaikki mitä isompi tekee vähänkin väärin tuntuu järkkyvaikeelta.
Se on luonnonmekanismia,pieni tarvii enemmän nyt suojaa ja sinä projisoit ahdistukses isompaan.

Miksi isompi on yksin ulkona,siis jos vaunujen vieressä leikkii?
Eikö isompi voi sun kanssa leikkiä vaikka sisällä kun vauva nukkuu ulkona?
Tai vauva nukkuu sisällä ja meet isomman kanssa ulos,itkuhälyn kera tietty.

Muista että isommallekin tämä on valtava muutos..HÄn on ollut se silmäterä ja sun huolenpidon kohde.
Nyt ei.
Nyt sua ketuttaa ja osoitat sen varmasti.

Älä uhkaa.
Sano että jos ollaan hiljaa ja vauva nukkuu,SINULLA on aikaa enemmän hälle.
Ja tee jotain kivaa hänen kanssa,äläkä vaan esim palstaile.

Ja lähtekää ulos kaikki,liikkuvassa vaunussa vauva nukkuu paremmin ja saatte kaikki liikuntaa.
Tulee parempi mieli.

meillä sama ikä ero, kun ap lapsilla ja aika samalaistahan tuo tuppaa välillä olemaan. Välillä isoveli ymmärtää ja auttaa vauvan hoidossa ym ja sit välillä on just tommosta, että monta kertaa pyydät, sanot ja selität ja ei mitään reaktiota...Itse oon päätellyt, että ilmeisesti on tosiaan vähän mustasukkasuutta ja huomion hakemista. Meillä ratkaisu on se, että toi kohta 5v käy osat päivät tarhassa. (Onneksi asutaan maassa, jossa se on kultuurillisesti ok...ei saa huonon äidin leimaa). Ja se on hyvä ratkaisu kaikkien kannalta...ne päivät mä äitinä saan levättyä hieman paremmin ja yhteisinä vapaapäivinä ei oo sit pinna niin kireellä ja jaksaa mielellään touhuta ton esikoisen kanssa kun vauva nukkuu. Mä en tiiä onko siellä sellasta mahdollisuutta, mutta itse suosittelen esikoiselle osapäivästä hoitoa tai sit useampana päivänä viikossa kerhoja ym. Ja niinä päivinä kun teillä on yhteinen vapaa yrität mahdollisimman paljon huomioida tekemisten suunnittelussa ja tekemisissä just tota esikoista ja hänen toiveitaan.

Yhteistyössä