siis olenko mä nyt ihan tyranni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
kun mun mielestä myös mun lapsi edellisestä suhteesta kuuluu pakettiin jonka mies 3vuotta sitten otti? :xmas:

vaikka se ei ole biologinen isä ja lapsella on oikea biologinen isä elämässään, niin me asutaan kuitenkin samassa taloudessa ja kumpikin on vastuussa lapsesta ja lapsen hyvinvoinnista? mun mies voi vahtia välillä lasta tai ottaa sitä vaikka raksalle tai kauppaan mukaan, mun mies ostaa ruokaa mitä myös mun lapsi syö, mun mies saattaa saunottaa lapsen ja laittaa sen nukkumaan.
ja niin sen pitääkin mun mielestä mennä.

sainpahan toisessa ketjussa kommentin josta oon ihan huuli pyöreenä vaikka se vittuiluks olikin tarkotettu, eihän kukaan voi oikeesti olla tätä mieltä:

olisko parempi, jos lapsen hoidosta vastais lapsen vanhemmat eikä sun miehes?

:o :o :o

Sä et voi mennä mihinkään kun MÄ haluan mennä baariin ja MULLA on oikeus mennä ja SUN pitää hoitaa MUN penikkaa...

siis penikkaa |O |O |O

Minä olen samaa mieltä kanssasi. Paketti on paketti. Ja jos se ei kelpaa niin sitten etsitään lapseton puolisko itselle. Kaikkein eniten minua ärsyttää (täälläkin esiintyvät) äidit, joille miehen lapset edellisestä suhteesta ovat "välttämätön paha" tms. Mikä ihme siinäkin on, että niitä omia lapsia pitää sen miehen sietää, mutta ne miehen lapset on tehty jonkun horon kanssa ja MINÄ MINÄ MINÄ en siedä kyllä niitä! Tulipas purkaus tähän samaan ketjuun :)

Et oo tyranni.Jos menee yksiin yh:n kanssa,tietää että pakettiin kuulu myös lapsi/lapset.
Mä treffasin yh:n ja molemmilla siis oli lapsia.
ei tulis mitään että mä valkkaisin aina "omani" ja hän olis omansa kanssa.
Naurettavaahan se oli....

Kyllä samantalouden aikuiset huolehtii pääasiassa talouden lapsista,oli ne kenen tahansa.

Ja siis ihan fyysinen huolenpito mutta myös rahallinen ym.
Meillä jaetaan kaikki kulut puoliks.
En usko että vois toimia muutoin.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Lapset on yhteisiä ja jos o aikoinaa koko paketin valinnu ja hyväksyny ni sit kans on kaikkien lasten isä, eikä vaan biologisten.

No ei se nyt ihan noinkaan mee...meillä ainakaan. Mies kyllä huolehtii mun lapsista samoin kun yhteisistäkin, mut ei se niitten isä ole!

Alkuperäinen kirjoittaja uusperhe:
Lapset on yhteisiä ja jos o aikoinaa koko paketin valinnu ja hyväksyny ni sit kans on kaikkien lasten isä, eikä vaan biologisten.

No ei se nyt ihan noinkaan mee...meillä ainakaan. Mies kyllä huolehtii mun lapsista samoin kun yhteisistäkin, mut ei se niitten isä ole!

No joo mut kuvaannollisesti. Just et lapset on kummiski samanarvoisia!

ei meilläkään mun mies ole isä, eikä siitä käytetä edes isäpuoli-nimitystä, se on vaan "matti" ja isi on sit isi. mut kaveriperheessä vastaavassa tilanteessa lapsi kutsuu isäpuolta iskäks ja oikeeta isiä isiks. perhekohtasta mut meillä näin :)

aina ihmettelee miten mun mies osallistuu rahallisesti myös mun lapsen kuluihin. Ollaan oltu naimisissa 8vuotta ja yhdessä 10v ja lapsi on 12v.. Ja kyllä mun lapsi pitää miestäni isänään, hänellä on niinkin mahtavasti kuin 2 isää : ) Ei huonosti.. Niin ja miehelleni lapseni on myös kuin oma.

Siis onhan myös minun mieheni ottanut minut ja poikani pakettina, ja osallistuu varmasti hänen ruokakuluihinsa + huolehtii hänestä muutenkin. Mutta ikinä, koskaan milloinkaan en ole käyttänyt häntä esikon lastenvahtina päästäkseni baariin. Nyt jos on iltameno, hän huolehtii myös yhteisestä kahdesta lapsestamme.

Ja kun menemme lomalle tai kylpylään yms. paikkaan me maksamme siten että hän maksaa 1+1 ja minä 1+2, ja tämä on minulle ihan itsestään selvää. Samoin kuin se, että minä ostan pojalleni vaatteet, harrastusvälineet ja maksan hänen harrastuksensa.

Eli pojallani on isä, joka maksaa lapsestaan elatusmaksua ja joka on elatusvelvollinen lapsestaan, mieheni ei ole elatusvelvollinen esikoisestani.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Siis onhan myös minun mieheni ottanut minut ja poikani pakettina, ja osallistuu varmasti hänen ruokakuluihinsa + huolehtii hänestä muutenkin. Mutta ikinä, koskaan milloinkaan en ole käyttänyt häntä esikon lastenvahtina päästäkseni baariin. Nyt jos on iltameno, hän huolehtii myös yhteisestä kahdesta lapsestamme.

Ja kun menemme lomalle tai kylpylään yms. paikkaan me maksamme siten että hän maksaa 1+1 ja minä 1+2, ja tämä on minulle ihan itsestään selvää. Samoin kuin se, että minä ostan pojalleni vaatteet, harrastusvälineet ja maksan hänen harrastuksensa.

Eli pojallani on isä, joka maksaa lapsestaan elatusmaksua ja joka on elatusvelvollinen lapsestaan, mieheni ei ole elatusvelvollinen esikoisestani.

meillä taas mies eikä minä koeta et se olis LAPSENVAHTI jos mä lähden jonnekin, vaikka lenkille tai shoppaileen, se on sitä meidän arkea ja elämää.
meillä vaan taloudessa tämä 1 lapsi jonka isä maksaa elareita, mutta silti mieeskin osallistuu lapsen kuluihin :)

Mun mielestä on ihan itsestään selvää, että samassa taloudessa asuva isäpuoli/äitipuoli osallistuu puolisonsa lapsen kasvatukseen, hoitoon ja menoihin. Hehän muodostavat perheen. Sitäpaitsi, perheellä on kai useimmiten yhteiset rahat, joten sellainen ajattelutapa missä kukin maksaa vain omien biologisten lastensa menot, on mun mielestäni tosi outo.

Tämä on kyllä jännä juttu. Jos ap:n miehellä olisi lapsi, ap tulisi valittamaan jos joutuisi tätä hoitaa, ja täällä käskettäisiin kyllä isää hoitamaan oma lapsensa ja lapsen äidin.

Taitaa ap:n mies olla tossun alla. Hikoilee siellä ja täällä ja ap makaa ja bailaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä on kyllä jännä juttu. Jos ap:n miehellä olisi lapsi, ap tulisi valittamaan jos joutuisi tätä hoitaa, ja täällä käskettäisiin kyllä isää hoitamaan oma lapsensa ja lapsen äidin.

Taitaa ap:n mies olla tossun alla. Hikoilee siellä ja täällä ja ap makaa ja bailaa.

no ei todellakaan ole näin!!
oon tosi pahoillani että sulla on musta tollanen kuva.
oon kuitenkin ollut myös äitipuolena, syytönhän se lapsi siihen tilanteeseen on ja ansaitsee tukea, turvaa, rakkautta ja turvallisia aikuisia!

Kyllä sen vaan pitäisi olla.

Siellä missä on vastuu on myös oikeudet.
Ei voi sanoa että "on myös sinun vastuulla huolehtia lapsesta, mutta oikeuksia sinulla ei ole".

Tokihan se on lapsille "isä" tai "äiti" vaikkakaan ei biologinen.

Mitenkä jos tuollainen uusioperhe tai vaikka jos on ottanut "koko paketin" eli vaikkapa YH äiti jolla on lapsia, ja se suhde menee mönkään ajan kanssa.

Onko "isällä" oikeuksia siihen lapseen, jos ei ole biologinen isä ?

Tulipas tämän keskustelun myötä taas vaihteeksi miehen kanssa juteltua hänen suhteestaan esikoiseeni (ei siis ole meidän yhteinen lapsemme). Ja mies ei suostunut edes keskustelemaan koko aiheesta. Ei helvetti. Kyllä mä taidan erota. Mitä tommosta paskaa sitten kattomaan, vaikka kuinka loistava isä olisi yhteiselle lapsellemme. Ja tiedoksi, oli kyllä esikoisen kanssa hyvissä väleissä ennen yhteisen lapsen syntymää :(

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Tulipas tämän keskustelun myötä taas vaihteeksi miehen kanssa juteltua hänen suhteestaan esikoiseeni (ei siis ole meidän yhteinen lapsemme). Ja mies ei suostunut edes keskustelemaan koko aiheesta. Ei helvetti. Kyllä mä taidan erota. Mitä tommosta paskaa sitten kattomaan, vaikka kuinka loistava isä olisi yhteiselle lapsellemme. Ja tiedoksi, oli kyllä esikoisen kanssa hyvissä väleissä ennen yhteisen lapsen syntymää :(

tota mä olen pelänny et mitä jos mun mies alkaa "syrjimään" mun lasta jos meille joskus siunaantuu yhteisiä lapsia.. :ashamed:

voimia sinulle tilanteeseesi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:

tota mä olen pelänny et mitä jos mun mies alkaa "syrjimään" mun lasta jos meille joskus siunaantuu yhteisiä lapsia.. :ashamed:

voimia sinulle tilanteeseesi :hug:

No näin kävi kaverillenikin. Ja he erosivat... Mikähän siinä on, että miehet ei tällaista asiaa tajua?

No jaa. ei voi tehdä olettamuksia siitä miten suhteessa toimitaan vain oman päänsä mukaan. Noi asiat ja pelisäännöt pitää sopia ja puhua selviksi jo alussa, eikä niin että oletetaan et koska toi otti mut me ollaan nyt niinkunin ihan ydinperhe. Moni uusperhe toimiikin niin, useissa kuitenkin uusi kumppani on vähän eri asemassa suhteessa lapsiin kuin vanhemmat, vähän niinkuin eno. Aikuinen ja läheinen muttei isä. Eli jos ette ole sopineet ja puhuneet asiasta mitään et voi odottaa mieheltä minkäänlaista käytöstä vain omien kuvitelmiesi perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jaa. ei voi tehdä olettamuksia siitä miten suhteessa toimitaan vain oman päänsä mukaan. Noi asiat ja pelisäännöt pitää sopia ja puhua selviksi jo alussa, eikä niin että oletetaan et koska toi otti mut me ollaan nyt niinkunin ihan ydinperhe. Moni uusperhe toimiikin niin, useissa kuitenkin uusi kumppani on vähän eri asemassa suhteessa lapsiin kuin vanhemmat, vähän niinkuin eno. Aikuinen ja läheinen muttei isä. Eli jos ette ole sopineet ja puhuneet asiasta mitään et voi odottaa mieheltä minkäänlaista käytöstä vain omien kuvitelmiesi perusteella.

tottakai me ollaan sovittu ja puhuttu yhteiset pelisäännöt!

Sen, mitä olen juttujasi (ja riidanhaastamistasi) yleisesti ottaen lueskellut, olen saanut sen kuvan ,etä olet rääväsuinen, aggressiivinen ja huonokäytöksinen amis -misu. Eli pidän myös todennäköisenä tyrannina. Ei miehellä ole velvollisuutta vahtia ja hoitaa räyhäävän naikkosensa lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:
Sen, mitä olen juttujasi (ja riidanhaastamistasi) yleisesti ottaen lueskellut, olen saanut sen kuvan ,etä olet rääväsuinen, aggressiivinen ja huonokäytöksinen amis -misu. Eli pidän myös todennäköisenä tyrannina. Ei miehellä ole velvollisuutta vahtia ja hoitaa räyhäävän naikkosensa lasta.

no voi harmi, en ole ollenkaan tollainen :)

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:

no voi harmi, en ole ollenkaan tollainen :)

Onneksi. On oikeasti helpottavaa kuulla, että susta on siis ilmeisesti muodostunut vääränlainen kuva.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun mielestä on ihan itsestään selvää, että samassa taloudessa asuva isäpuoli/äitipuoli osallistuu puolisonsa lapsen kasvatukseen, hoitoon ja menoihin. Hehän muodostavat perheen. Sitäpaitsi, perheellä on kai useimmiten yhteiset rahat, joten sellainen ajattelutapa missä kukin maksaa vain omien biologisten lastensa menot, on mun mielestäni tosi outo.

En ole todellakaan samaa mieltä. Tottakai äitipuoli/isäpuoli osallistuu puolisonsa lapsen kasvatukseen ja hoitoon. Mutta silloin kun minulla oli vain tuo yksi lapsi, hänen ensisijainen hoitovelvollisuutensa oli minulla.

Ja on todellakin paljon perheitä, joilla ei ole yhteiset rahat. Jonkun tutkimuksen mukaan, mitä pienemmät tulot, sitä varmemmin yhteiset rahat. Kun tuloja on enemmän, rahat jakautuvat todennäköisemmin minun ja sinun rahoihin.

Meillä systeemi on se, että meillä on yhteinen kassa, josta maksetaan asuminen, ruoka, päivähoitomaksut, sähkö, vakuutukset, tv-lupa jne. Siis säännölliset yhteiset menot. Minä saan lapsilisät, ja hankin lasten vaatteet ja lääkkeet. Saan myös sen elarin yhdestä.

Ja tosiaan kyllä meillä edelleen maksetaan niin, että minä maksan oman lapseni esim. kylpylään, jossa oltiin perjantaina. Tai lomamatkoilla. Tosin maksoin minä kaikki lapset torstaina Huimalaan, kun olin siellä lasten kanssa ja maksoin lasten parturoinnin, tämä kun jotenkin luonnostaan kuuluu noihin vaatetus yms. menoihin.

Mutta minulle itselleni tämä on todella tärkeää, eli haluan elättää tuon esikon, se on minulle miltei kunnia-asia.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

En ole todellakaan samaa mieltä. Tottakai äitipuoli/isäpuoli osallistuu puolisonsa lapsen kasvatukseen ja hoitoon. Mutta silloin kun minulla oli vain tuo yksi lapsi, hänen ensisijainen hoitovelvollisuutensa oli minulla.

Ja on todellakin paljon perheitä, joilla ei ole yhteiset rahat. Jonkun tutkimuksen mukaan, mitä pienemmät tulot, sitä varmemmin yhteiset rahat. Kun tuloja on enemmän, rahat jakautuvat todennäköisemmin minun ja sinun rahoihin.

Meillä systeemi on se, että meillä on yhteinen kassa, josta maksetaan asuminen, ruoka, päivähoitomaksut, sähkö, vakuutukset, tv-lupa jne. Siis säännölliset yhteiset menot. Minä saan lapsilisät, ja hankin lasten vaatteet ja lääkkeet. Saan myös sen elarin yhdestä.

Ja tosiaan kyllä meillä edelleen maksetaan niin, että minä maksan oman lapseni esim. kylpylään, jossa oltiin perjantaina. Tai lomamatkoilla. Tosin maksoin minä kaikki lapset torstaina Huimalaan, kun olin siellä lasten kanssa ja maksoin lasten parturoinnin, tämä kun jotenkin luonnostaan kuuluu noihin vaatetus yms. menoihin.

Mutta minulle itselleni tämä on todella tärkeää, eli haluan elättää tuon esikon, se on minulle miltei kunnia-asia.

mä en taas pystyis elään noin, mutta meitä on moneen junaan ja teidän tapa on varmana teille oikea :):):)

Yhteistyössä