Sijoituskoiran kuluista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "matkaaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"matkaaja"

Vieras
Minulla on koira minkä kasvattaja on meille sijoittanut. Olen lupautunut,että voin käyttää koiraa näyttelyissä mikäli ne aikatauluihini osuu. Nyt kasvattaja on ilmoittanut koiransa näyttelyyn. Miten on, voinko pyytää kilometrikorvausta tästä? Minä siis vien koiran näyttelyyn ja esitän koiran siellä, kasvattaja siis ei osallistu muutoin kuin maksamalla näyttelyilmoitus maksun.

Jälkiviisaushan on paras viisaus,mutta tollasethan pitäisi sopia jo siinä vaiheessa kun ottaa sijoituskoiran.
Mun mielipide on, että jos kasvattaja on ilman sinulta kysymättä ilmoittanut koiran näyttelyyn niin hän myös käyttää koiran siellä.
Kannattaa heti tehdä selväksi säännöt(mustaa valkoiselle) ettei tule suurempaa kärhämää.

Meillä meni ihan sekoiluksi kasvattajan kanssa ja alkoi vaatimaan meitä käymään näyttelyissä. Monet kasvattajat kuulemma toimii juuri noin. Ei heitä kiinnosta sopiiko se sinulle vai ei. Luottavat ihmisten kiltteyteen ja siihen että ei kukaan ala väitellä heidän kanssaan. Me emme alistuneet ja teimme selväksi että emme mene näyttelyihin. Riitahan siitä saatiin aikaiseksi ja ei sitten kasvattajakaan enään vienyt koiraa minnekään. Se oli sitten hänen päätöksensä. Ensiksi pompotti meitä ihan täysillä ja me noudettiin koiraa milloin mistäkin ja päivystettiin kotona kun hän tuli hakemaan koiran sitten kun hänelle sopi. Oli aivan älytöntä touhua ja ei koskaan enää meille sijoituskoiraa. Meidän osalta sopimus umpeutui jo vuosi sitten, mutta opittiin kyllä läksymme.

Kannattaa tosissaan sopia jo ajoissa nuo. Mitä tutuilta olen kuullut niin heillä on ollut käytäntönä että ne näyttelyreissut joille kasvattaja koiran haluaa, kustantaa (ja yleensä hoitaa) kasvattaja kokonaisuudessaan. Jos omistaja haluaa jonnekin viedä, maksaa hän nuo. Sitten ovat voineet tehdä diilejä että jos omistaja on vaikka muiden koiriensa kanssa menossa johonkin näyttelyyn, voi kasvattaja -jos molemmille osapuolille siis sopii- kustantaa tuon sijoituskoiran osallistumismaksun.

no niinhän siinä kävi, ettei maksa mitään matkakulu korvauksia :( kuitenkin ajamista tulee 400km. No, tääpä sit voi olla mun ensimmäinen ja viimeinen reissu - hakekoot koiran sit jatkossa itse täältä.

Yhteistyössä