sikiön liikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salpe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

salpe

Jäsen
12.08.2010
67
0
6
Elikkäs olen nyt 30+0 raskaana ja neuvolassa on alusta asti oltu sitä mieltä että masussa asustaa vilkas sikiö jolla kaikki on kunnossa !
Minkätakia liikkeet eivät kuitenkaan tunnu :o tai tuntuu mutta melko harvoin :o on päivittäin kunnon potkusarjoja mutta muuten tyyppi ei tunnu hirveesti liikkuvan :o lähinnä pieniä hipaisua ja kutituksia :o

Voiko etuseinämässä oleva istukka vaikuttaa oikeesti näin paljon vai onko mun tuntoaistissa joku vika ? Pitäiskö teidän mielestä huolestua ?
Torstaina neuvolassa vauva oli siirtyny jo "oikeaan" asentoon tonne alas ja ilmeisesti naama mun selkärankaan päin :o

Mulla on molemmissa raskauksissa ollut istukka etuseinässä ja ihan todella mä en ole kunnolla tuntenut liikkeitä. Liikkeitä tuntenut joka päivä joitain kertoja, mutta en todellakaan mitään sarjoja. Pientä tönimistä ennemminkin. Molemmat lapset olleet myöskin aika isoja vauvoja syntyessään. Molemmat lapset ovat elävänä syntyneet. Esikoinen liikutti päätään vielä kun ponnistin, joten ei ollut kunnolla kiinnittynyt, mutten mä mitään tuntenut.

Mulla oli ekas raskaudes takaseinäs istukka ja tunsin liikkeitä tosi paljon pitkin päivää jo paljon ennen raskauden puoltaväliä. Nyt on menossa toka raskaus ja rv 24, istukka edessä, niin silloin kun potkii kovasti niin näkyykin mahan päältä, mutta pitkin päivää en liikkeitä kovin paljo tunne. Oikeestaan vaan silloin kun käyn itse nukkumaan ja on aikaa oikein "kuulostella" liikkeitä. Vaimentaa kyllä tosi paljon istukka liikkeitä.

Täällä menossa rv 32 ja tunnen hyvin vähän liikkeitä siihen nähden, miten toinen möyrii mahassa. Istukka takaseinässä, joten ensimmäiset potkut tuntuivat tosi aikaisin (rv 18->) mutta nyt kun potkutkin ovat vähentyneet tilan puutteen vuoksi niin suurin osa liikkeistä jää tuntematta. En tiedä syytä, neuvolassakin mahaa tutkiessa sanoi että erittäin vilkas kaveri täällä ja itse olin vain etten tunne juuri mitään. Toki tunnen liikkeet kun laitan käden mahalle, mutta menetän suurimman osan ilman tuota kosketusta. :)

Yhteistyössä