Silloin kun isä ei halua olla isä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomenna on päivä uus..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huomenna on päivä uus..

Vieras
Miten voisi lapselle parhaiten selittää (kun vanhempi) miksi isä ei ole mukana kuvioissa, eikä ole koskaan ja tule koskaan näillä näkymin.. häntä näkemään.. tyttö nyt 2,5v ja vuosi sitten laitoin isyyden selvittämisen vireille. Voisi sanoa että omaa tyhmyyttäni tämä koko asia on :( uskoin miehen puheet hänen sterilisaatiostaan..suuri yllätys tyttäreni "isällekin" tämä isyys oli kun hän lopulta paljastui verikokeiden jälkeen isäksi.(yllätys) Mies ei halua lapsesta kuullakaan eikä ikinä nähdä( ei sillä että omalla kohalla tunne on ihan molemminpuolinen)
Olenko ainut tässä tilanteessa oleva??

Vaikea sanoa miten tuota selittää lapselle.Miten mies on sinulle kertonut, miksi ei halua? Vastuu tulisi kuitnekin kantaa, jos itse on sanonut olevansa sterilisaation käynyt.

JOs isällä olisi jokin mielenterveysongelma ym., lapselle voi sen kertoa, mutta tuo on outoa..

Isäkeskustelu tulee varmaan ajankohtaiseksi aika pienenä. Silloin tietysti selviää vain sanomalla, että kaikki perheet eivät ole samanlaisia, teidän perheenne muodostatte te kaksi. Jos kysymyksiä isästä tulee enemmän, on kai pakko kertoa totuus, että isällä on oma elämänsä jossain muualla. Sano myös, että syy ei ole lapsen.

Jos sinua lykästää, lapsi ottaa isän puuttumisen jotensakin luonnollisena asiana, kuten minä aikanani tein.

Nuorena ja teini-iässä vi tulla tiukkoja tilanteita, mutta silloin aikaa on kulunut jo sen verran, että voisit esimerkiksi sanoa, että isä oli liian nuori/epäkypsä perheelliseen elämään lapsen syntyessä, ja on menettänyt paljon. Oma äitini on onnistunut antamaan sen tunteen minulle, että isäni tässä on se, joka menettää enemmän.

Älä valehtele, äläkä ihmeessä hauku isää suutuksissasi, vaan yritä pysyä raujallisena kun asiasta puhutaan. Mustamaalaaminen on pahasta. Totuus on hyvä juttu, kaunisteleminenkaan ei toimi.

(Olikohan tästä enemmän haittaa kuin hyötyä?)

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kerro suoraan lapselle, että lapsen äidillä on asennevamma, joka estää isän luonnollisen tapaamisoikeuden lapseen.

Voi että sä olet varmaan mukava ihminen ja hyvä isä ihan livenäkin kuten täällä palstalla :saint:

kiitos neuvoista :) Kyllä hän kertoi muka tehneensä sterilisaation. Itse en ole miehen kanssa puheväleissä joten nämä jutut ovat menneet ihan lastenvalvojan kautta..

Yhteistyössä