Sinä, joka et ota rokotetta, oletko sairastanut tavis influenssan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin siis oletko sairastanut tavallisen kausi-influenssan joskus?
On niin kurja tauti, että mietin vain..
Jos et siis ota, tiedätkö, millainen tauti influenssa on?

En ole koskaan sairastanut influenssaan tietääkseni, ainakaan viimiseen 9vuoteen en ole ollut kuumeessa päivääkään.
Joten en ota mitään rokotteita eikä mulla ole edes voimassa olevia rokotteitakaan.

Mulla on ollut tavallinen influenssa luullakseni2 kertaa. Sillon ei ollut vielä lapsia, mutaion rokotteen nyt ottaa ihan vaan siksi, et kuka ne lapset hoitaa jos mä makaan puolitajuttomana kuumeessa sängyssä??? Tavallinenkin influenssa nimittäin vei mehut. Ja lapset rokotutan koska en halua katsoa pienien kärsimystä taudin kourissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jotenkin en ole kauheen yllättynyt näitä vastauksia lukiessa. se on kyllä semmonen vitsaus koko tauti jotta oksat pois. ei mikään pikku "nuha"

Millä lailla et ole yllättynyt? Siitäkö, että ihminen, joka ei tietääkseen ole sairastanut influenssoja, ei ole rokotuttanut itseään aiemmin, ei ole ottamassa nyt rokotuksia?

En ole kyllä ihan varma, olen ko influenssaa sairastanut. Muutaman kerran elämässä on tullut vastaan kovempi flussa joka vie voimat, on kuumetta ja joka paikkaa särkee kuin olisi jäänyt jyrän alle. En aio toistaiseksi ottaa rokotetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollut tavallinen influenssa luullakseni2 kertaa. Sillon ei ollut vielä lapsia, mutaion rokotteen nyt ottaa ihan vaan siksi, et kuka ne lapset hoitaa jos mä makaan puolitajuttomana kuumeessa sängyssä??? Tavallinenkin influenssa nimittäin vei mehut. Ja lapset rokotutan koska en halua katsoa pienien kärsimystä taudin kourissa.

Allekirjoitan tämän muuten, paitsi että olen sairastanut influenssan tietääkseni vain kerran, ja lasten rokottamisesta sikainfluenssaa vastaan en ole vielä varma. Itse otan sikainfluenssarokotteen heti kun sen riskiryhmäläisenä saan.

Kuulun rokotettavien ö-ryhmään, joten eipä tässä ole kiirettä pohtia rokotteen ottamista. Työkaverini sairasti sikainfluenssan, eikä kuulemma todellakaan ollut mikään pikkuinen possuflunssa.

Sairastin alkuvuodesta 2008 eikä se kyllä mielestäni niin hirveä tauti ollut. Olin parhaaksi vielä viimeisillään raskaana kuopuksesta ja esikoisen kanssa podimme tautia neljä päivää putkeen. Kuume oli kova ja paikkoja särki mutta molemmat olimme kuitenkin sillain tolpillamme, että pystyimme pelaamaan lautapelejä ja piirtelemään ja katsomaan yhdessä lastenohjelmia. En siis meinaa ottaa tänäkään vuonna influenssa- tai sikainfluenssarokotetta.

Jokainen joka on sairastanut influenssa kyllä tietää sen sairastaneensa! Tauti on niin raju ja pitkäkestoinen, että sen erottaa kyllä helposti tavallisesta nuhakuumeesta. Itse olen sairastanut elämässäni yhden kerran ja kovaa kuumetta oli viikon verran, vähän alhaisempaa kuumetta viikko ja sitten vielä tosi monta viikkoa lämpöä joka ilta 37,8. Paha keuhkoputkentulehdus päälle, mutta ei muita jälkitauteja. Siihen jos olisi vielä iskenyt keuhkokuumeen, niin huh huh. Ja niin, aion kyllä ottaa rokottee, kunhan sen vain saa.

kausi-influenssa on koettu ja kyllä aivan varmasti haluaisin rokotteen possunuhaa vastaan, mutta en taida saada kun en kuulu riskiryhmiin!!! Tavallisen influenssa saatuani olin kovassa kuumeessa, nuhassa ja yskässä. Menin lääkäriin ja pyörtyä kupsahdin keskelle odotushuonetta, oli hiukan heikko olo.... Vaikka huilasin ja sairastin kotona sain kaupan päälle kuumeettoman keuhkokuumeen. Söin 3 lääkekuuria ennen kuin paranin. Eli KYLLÄ otan rokotteen jos vain saan!!

Kerran sairastettu tavis-influenssa koko perheen voimin samaan aikaan, oltiin kuin raadot vierivieressä sängyssä 2vrk ennenkuin jaksettiin edes ajatella nousta ylös (lapsia oli tuolloin vasta kaksi, 2v ja 4v).
Sikanuha on suurimmalla osalla ihmisistä samankaltainen, ellei lievempikin.

Yhteistyössä