Sinä, joka et ota rokotetta, oletko sairastanut tavis influenssan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen sairastanut influenssan eli tiedän kyllä millaisesta sairaudesta on kyse. En kuitenkaan todennäköisesti ota rokotetta, koska saisin sen vasta viimeisessä aallossa mikä tällä paikkakunnalla vaikuttaa tarkoittavan vasta kevättä ja epäilen että se on aivan turhaa siinä vaiheessa.

En ole, enkä ota.

Olen täysin perusterve, ei ole allergioita, ei mitään sairauksia, kipeänä olen 1-2 kertaa/ 2vuodessa, miksi piikittäisin itseeni jotain paskaa? Tulee jos on tullakseen, niin tulee syöpäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Inna:
En ole, enkä ota.

Olen täysin perusterve, ei ole allergioita, ei mitään sairauksia, kipeänä olen 1-2 kertaa/ 2vuodessa, miksi piikittäisin itseeni jotain paskaa? Tulee jos on tullakseen, niin tulee syöpäkin.

Lääkärissä olen käynyt sairauden takia viimeksi varmaan ala-asteella, en todellakaan muista.

Olen sairastanut kausi-influenssan ja silloin 1v ja 5v lapseni myös. Oli ihan kauhee tauti. Pää oli kipee, joka paikkaan koski ja kuumetta liki 40 astetta ja sitä kesti 5 pv. Lapsetkin oli tosi kipeinä, mut vähemmän aikaa ja nopeemmin olivat tolpillaan.
Mut en ole ottamassa sika- enkä kausirokotetta. Kausirokotetta en oo koskaan ottanutkaan.

Olen sairastanut ainakin neljästi (löinkö jo enkat tässä ketjussa? ikää 29v) Viimetalvinen oli _todella_ raju, ja mietin jo pariin kertaan soittavani itselleni pian lanssin hengitysvaikeuksien vuoksi. Siis ihan tavan a-flunssa oli kyseessä kuitenkin. Kuumetta oli 39-40c, keuhkot ihan paskana enkä jaksanut olla viikon aikana pystyssä juuri ollenkaan. päivän "uroteot" oli pukea 2 pientä lasta, ja kiikuttaa koirat kuselle tohon 100m päähän metsään 3x päivässä. Ihan helvetillinen tauti, otan noron mieluummin. rokotuksen aion ottaa jos/kun perusterve semmosen saa joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
En ole koskaan sairastanut influenssaan tietääkseni, ainakaan viimiseen 9vuoteen en ole ollut kuumeessa päivääkään.
Joten en ota mitään rokotteita eikä mulla ole edes voimassa olevia rokotteitakaan.

Eikös tuo ole vähän tyhmää leikkiä omalla terveydellään?

meillä oli kyseinen h1n1 tyyppinen nuhatauti syyskuussa asumme eteläsuomessa... tauti iski koviten 30v äitiin 5fvrk 40astetta kuumetta ja likimain henkipois olo....
sairastamalla selvias....
yskä jäi...
elokuunn toisesta viikosta saakka kestanyt yskä....
ota lääke... älä ota... lääkärit jokapaikassa erimieltä.....
mutta antaisinko rokottaa lapseni..
en todellakaan tähän lääkeyhtiöhuijaukseen en koskaa suostu. pysyköön sieklä brasseissa ja meksikossa testatkoon niitä lukujakirjoitus taidottomia eivät mua. sieltä ne on päässyt karkuun kaikki taudit vai luuletteko että tämä on luojan luoma nuha? en voi sanoa kuin että HERÄTKÄÄ IHMISET!!! tai niistäkää.... niin onhan sekin että saadaan nenäliinoille kyytiä :)

En tietääkseni ole sairastanut tavallista influenssaakaan, en muista ainakaan. Enkä ole siis kausi-influenssarokotteitakaan ottanu.

Olen aina selvinny taudeista kovin helpolla. :) Mahatautia en ole vuosiin sairastanu (muutama vuosi sitte oli kyllä päivän-pari huono olo samaan aikaan ku oli liikkeellä ärhäkänlaista oksennus/ripuli/kuume-tautia ja miehelläki se oli mutta lievänä.), flunssat (ne harvat) on ollu lähinnä kuumeettomia, ihan lieviä nuhia ja yskiä jotka on menny ohi parissa muutamassa päivässä.

Sairastaminen vahvistaa!

Olen sairastanut kerran ja se totta vie saisi olla viimeinen kerta. Kahden kuumeviikon (39...40 ast) olin niin huonossa kunnossa, että jouduin sairaalaan. Siellä parantelin kaksi viikkoa ja ihan romuna kotiin. Olin yhteensä 7 viikkoa sairaslomalla ja puolikuntoinen kesälläkin. Poikakaveriin tarttui myös ja oli todella kipeä ja keuhkokuume, mut selvisi nippa nappa kotona.

Sen jälkeen aina rokote.

Luulin sairastaneeni influenssan useit kertoja kunnes se sitten oikeasti tuli. Jo ensimmäisistä minuuteista tuli selväksi, että nyt tulee tapahtumaan hyvin ikäviä asioita. Tuli ihan järkyttävän huono olo ja kuume hetkessä 40 hirveällä horkalla. Ihan erilainen tauti kuin mitä muut on ollut.

Koko kroppaa särki. Sydän hakkasi ja päänsärky melkein halkaisi kallon. En voinut olla pystyssä, mutta makaaminenkin sattui. Ihoakin särki. Oksettava olo oli ihan kauheaa. Jos oisin oksentanut, olisi pitänyt lähteä tiputukseen.

Se mikä oli todella ikävö juttu oli se että tavalliset särkylääkkeet eivät auttaneet. Tuttu käytti mua lääkörissä ja jätti oven eteen ja talutti mut. Meinasi laatta lentää ja päätä huippas. A-virus todettiin.

Toisella viikolla en enää ollut päässyt sängystä ylös ja ymmärsin hiljalleen olevani sairaalassa. Näin influenssa siis ja ikää mulla oli silloin 27 v.

Sitten päälle keuhkokuume ja poskiontelot. Olin yli 3 viikkoa sairaalassa ja sairaslomalla 6 viikkoa. Paraneminen kesti vuoden ja edelleen joudun nousemaan portaissa rauhallisesti, koska hengästyn.

Ton taudin aikana päätin että todellakin otan influenssarokotteen joka syksy. Tiedän että siihen voi rokotettukin kuolla, mutta rokote suojaa.

Koronarokotteen olen jo ottanut. Influenssasta jäi traumat.

Niin siis oletko sairastanut tavallisen kausi-influenssan joskus?
On niin kurja tauti, että mietin vain..
Jos et siis ota, tiedätkö, millainen tauti influenssa on?
Olen. Ja otin sinä vuonna influenssarokotuksen mutta siitä huolimatta sairastuin ihan hiton kamalaan influenssaan, mikä ei todellakaan ollut mikään lievä. Luulin kuolevani. Ja asuin silloin yksin. Jotta meni vähän niinkuin usko noihin kaikenmaailman kausi-influenssarokotuksiin. Ja ihan turha tulla länkyttämään mitään että ilman rokotusta olisin kuollut. P*skan marjat.

Tämä on vanha ketju, mutta vastaan silti. Ketjun aloitusvuonna eli 2009 en ollut koskaan sairastanut influenssaa enkä ole sitä sairastanut vieläkään. Sikaflunssapiikin otin ja olen saanut ensimmäisen koronapiikin.

mulla oli sikainfluenssa (h1n1pdm09).1,5 vuotta sitten ja se oli kirkkaasti elämäni pahin sairastuminen koskaan. puolisolla rokote, ei tarttunut mut voi lapsi parkaa kun hänkin joutui taistelemaan rajussa taudissa. olin niin loppu että olin varma kuolemasta. topumimen kesti koko kesän ja antibioottia syötiin. se ei sitten ole flunssa se influenssa. sen jälkeen olen ottanut rokotuksen ja toimispa se.

Ehkä oli sikatauti koko perheellä? Apka rankkaa oli

En ole piikkiä ottanut, enkä ota. Edes koronapiikkiä.

Virukset muuntuu kokoajan, taudeilta ei voi 100% suojautua!

Yhteistyössä