Sisko sano aika ilkeesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ap";24667020]hSe on vaan ne tunnit missä käy ja sitte jotain kirjottelee. Eikä se mitään kyl lue. Siis koulujuttuja. Ja viikonloput menee aika bailatessa. Aina se kertoo jotai, että oli kavereit käymäs ja sitten baariin tms... ihmettelen et millä rahalla.[/QUOTE]
Kuinkas paljon olet siskosi kanssa tekemisisssä kun tiedät tarkalleen kuinka paljon "jotain kirjoittelee"? No, ehkä siskosi on niitä laiskimpia ja hitaampia opiskelijoita. Mitali sinulle kun et baarissakaan käy etkä juopottele! Onneksi siskosi ei hanki lapsia, kun baarissa vaan riekkuis ja teidän vanhemmat varmaan hoitais lapset ja kustantais elämisen. Eiks lapsettomuus ookin hyvä juttu joillekin ihmisille?

[QUOTE="ap";24666890]Että on ilkeitä ämmiä liikenteessä taas. Katkeraa sakkia tääl. Emmää hakenu mitään viuraajia vaan myötätuntoo. Ja se juttu on nii, että ne on ne sävyt ja kaikki tää mikä tulee mun siskosta aina ku puhutaan esim. mein parentsien luona. ja siis aina se kääntää jutut mun lapsista johki muualla ja ei ees tykkää mun lapsista. Ööh en ehkä selittäny tarpeeks tarkaan mut mun sikso on koko ajan tosi ilkee mulle kaikesta.

Juhannuksenakin sano jotain semmosta, että toivottavasti poikaa kiinnostaa koulu vähä enempi ku isää. Ja tytöstä sano kans jotai kurjaa.[/QUOTE]

:laugh:

Anteeksi :ashamed:

Voi apua, miten ihmiset jaksaa tarttua näihin provoihin? Yleensä tämmöisiin tarttuvat vain ne joihin "kalikka kalahtaa". Eli joko täällä on harvinaisen kiukkuista tai tylsistynyttä porukkaa tai vastaavasti katkeria nelikymppisiä, jotka olisivat halunneet tehdä lapsensa aikaisemmin.

Miten sä KEHTAAT itse provoilla tuolla tavalla niitä hiukan vanhempia äitejä kohtaan. Halpamaista ja aavistuksen huvittavaa.

[QUOTE="ap";24667066]Mä kasvatan lapsia ja oon ollu töissä. Nyt just oon työtön ja aion ollakki toho lapsen syntymää saakka. Sit varmaan teen vielä toisen lapsen miehen kaa ja sitten meen töihin ku se on 3v.

Ihan turha mua on haukkuu semmoseksi teiniäidiks joka on vaan kotona. oon tehny töitä. Kesäl olin vielä töissä ja tein ylitöitäkin välil. Nyt oon ansiosidonnaisel ja se on ite maksettu siis.

Enemmän mää oon elämässä töitä tehny ku mun sisko ja lapset siihe päälle ni voi vaa miettii ennenku sanoo mitään tyhmää...[/QUOTE]

Ja meinasit, että kaikki vähän enemmän opiskelevat aikovat pakoilla vastuuta siellä pulpetin takana eläkeikään asti?

En sen kummemin ota kantaa tuohon, oliko siskosi ilkeä vai ei, koska en tiedä Teidän perhehistoriaa. Mutta haluan, että ap ajattelet sellaista asiaa, että ehkä siskosi ja miehensä haluavat lapsen, mutta sitä ei vain kuulu. Tosiasia kuitenkin nykyisin on, että ei niitä lapsia niin vain tehdä. Ehkä siskosi asenne on sen vuoksi sinusta ilkeä, että hän haluaa suojata omia tunteitaan.

Ja vaihtoehtona voi olla myös se, että koska olet itse raskaana, voisiko raskausajan hormoonit vaikuttaa siihen, miten koet siskosi viestin. Itse huomaan nyt raskaana ollessani, että jopa omien siskojen pikku naurahdukset johonkin sanomaani asiaan tuntuvat ilkeilyltä.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24667072:
"
Mä oon käyny baaris viimeisen 7 vuoden aikana ehkä kerran kuus. Ja tos on mukana kaikki muutkin illanvietot esim. muitten häät ja polttarit ja näin. Ja raskaana en juonu yhtään enkä polttanu."

Miten tämä liittyy mitenkään mihinkään???

Silleen, että mun sisko bailaa tukirahoilla melkein joka vkl.

Voi apua, miten ihmiset jaksaa tarttua näihin provoihin? Yleensä tämmöisiin tarttuvat vain ne joihin "kalikka kalahtaa". Eli joko täällä on harvinaisen kiukkuista tai tylsistynyttä porukkaa tai vastaavasti katkeria nelikymppisiä, jotka olisivat halunneet tehdä lapsensa aikaisemmin.

Ei kun mielikuvitusleikit on vaan niin kivoja :saint:

huoh, juu ymmärsimme pointin. nuoret äidit ovat huonoja, kouluttamattomia ja naïveja sekä vastaavasti vanhemmat äidit fiksuja ja hyvin koulutettuja. sehän oli aloituksesi tarkoitus, eikö?

[QUOTE="ap";24667098]Silleen, että mun sisko bailaa tukirahoilla melkein joka vkl.[/QUOTE]

TUKIRAHOILLA BAILAAMINEN????? onks sul mitään hajuu mitä opintotuki on? mulla on ja voin sanoo, et ei sillä bailata, ei ees makseta vuokraa :)

[QUOTE="tii-";24667078]Kuinkas paljon olet siskosi kanssa tekemisisssä kun tiedät tarkalleen kuinka paljon "jotain kirjoittelee"? No, ehkä siskosi on niitä laiskimpia ja hitaampia opiskelijoita. Mitali sinulle kun et baarissakaan käy etkä juopottele! Onneksi siskosi ei hanki lapsia, kun baarissa vaan riekkuis ja teidän vanhemmat varmaan hoitais lapset ja kustantais elämisen. Eiks lapsettomuus ookin hyvä juttu joillekin ihmisille?[/QUOTE]

Nokun se melkein leuhkii että joo että koko lauantain mä väänsin sitä raporttia ja eihän siit mitään tullut lopulta oli kolme sivuu sit Emmi soitti ja päätettiin, et ny riittää ja pistetään kekkerit pystyyn. Aina tommost juttuu... Faces kans usein on, et enpä taida jaksaa vääntäytyy luennol tms

Ny se siis tekee gradua ja suoraan sanoe tuntuu, että aika löysää on. faces on jotai et jee 2 tuntii sain kirjotettuu!

Mun mies vääntää tommosta 60-tuntist työviikkoo eikä ikinä valita.

[QUOTE="ap";24667098]Silleen, että mun sisko bailaa tukirahoilla melkein joka vkl.[/QUOTE]

No kai sitä saa jokainen itse päättää mihin rahansa käyttää. Kos siskosi haluaa syödä makaronia 3 viikkoa kuussa, niin anna syödä.

Kysyinkin miten sinun alkoholin/tupakan käyttötottumuksesi liittyvät siskosi rahankäyttöön?
Ja ei kai kukaan normaali ihminen raskaana juo/polta, että laitapa se sädekehänkiillotusrättisi takaisin kaappiin :)

[QUOTE="ap";24667130]Nokun se melkein leuhkii että joo että koko lauantain mä väänsin sitä raporttia ja eihän siit mitään tullut lopulta oli kolme sivuu sit Emmi soitti ja päätettiin, et ny riittää ja pistetään kekkerit pystyyn. Aina tommost juttuu... Faces kans usein on, et enpä taida jaksaa vääntäytyy luennol tms

Ny se siis tekee gradua ja suoraan sanoe tuntuu, että aika löysää on. faces on jotai et jee 2 tuntii sain kirjotettuu!

Mun mies vääntää tommosta 60-tuntist työviikkoo eikä ikinä valita.[/QUOTE]

Sun mies- entä sinä? Monta tuntia viikossa sä oot opiskellu, tehny töitä? Minkä ikäisiä olette?
Ettei ny vaan olis niin, että kadehdittaa, kun siskosi elää vapaata opiskelijaelämää ja hoitaa oman elämänsä kondiksen, sillävälin kun sä pukkaat työttömänä, kouluja käymättömänä muksuja maailmaan jo toiselle miehelle, joka elättää sut?

[QUOTE="ap";24667130]Nokun se melkein leuhkii että joo että koko lauantain mä väänsin sitä raporttia ja eihän siit mitään tullut lopulta oli kolme sivuu sit Emmi soitti ja päätettiin, et ny riittää ja pistetään kekkerit pystyyn. Aina tommost juttuu... Faces kans usein on, et enpä taida jaksaa vääntäytyy luennol tms

Mun mies vääntää tommosta 60-tuntist työviikkoo eikä ikinä valita.[/QUOTE]

mikä toi haju on?? *nuuhkii* haisee ihan...ihanku... joo se se on, vanhentunu provo!

Alkuperäinen kirjoittaja ¤;24667167:
Montas työtuntia itte teet viikossa? Taidat olla sossun elätti??

Kesällä tein ihan normii 40h viikkoo ja välil jopa ylitöitä. Ja sitten loput lasten kaa ja se on 24/7. Ja nyt ei oo mitää järkee men töihin ku on raskaana ja sit kohta kumminkin se loppuis. Oon suunnittellu tarkkaan elämän ja työt sun muut siihen kans. Että tosta on ihan turha sanoo.

Ittehän oon osannu järjestää asiat näin hyvin. Ei se oo muilta pois ku mä näin teen. Mä kerään voimia uutta lasta varten ja pidän kodin kunnossa yms yms. Pidän ny kans enempi yhteyttä kavereihin ku tiedän että kohta se ei oo mahista. On miehen kans päätetty että yritetään tosi nopeesti saada toinen muksu vielä tulee. Sitten saa riittää ja sitte ku se on 3v nii sitte mee töihin.

On se aika hassua että mammapalstalla ei anneta arvoo kotiäidille.

anna siskolles anteeks, saattaa olla että on katkera kun ei itse saa lasta tai vastaavasti olisi halunnut tehdä lapsen jo aikoja sitten, mutta päättikin opiskella. voihan se myös olla ett siskosi haluaisi lapsen, mutta mies ei!

[QUOTE="ap";24667208]Kesällä tein ihan normii 40h viikkoo ja välil jopa ylitöitä. Ja sitten loput lasten kaa ja se on 24/7. Ja nyt ei oo mitää järkee men töihin ku on raskaana ja sit kohta kumminkin se loppuis. Oon suunnittellu tarkkaan elämän ja työt sun muut siihen kans. Että tosta on ihan turha sanoo.

Ittehän oon osannu järjestää asiat näin hyvin. Ei se oo muilta pois ku mä näin

teen. Mä kerään voimia uutta lasta varten ja pidän kodin kunnossa yms yms. Pidän ny kans enempi yhteyttä kavereihin ku tiedän että kohta se ei oo mahista. On miehen kans päätetty että yritetään tosi nopeesti saada toinen muksu vielä tulee. Sitten saa riittää ja sitte ku se on 3v nii sitte mee töihin.

On se aika hassua että mammapalstalla ei anneta arvoo kotiäidille.[/QUOTE]

Vai että ihan suunnitellut elämäsi :D No, siskosi nyt vaan on suunnitellut itselleen toisenlaisen, mutta varmaan ihan yhtä hyvän elämän.

Ja edelleenkin, meinasitko, että siskosi ei koskaan mene töihin? Hän nyt vaan haluaa varmaan taata, että hänellä on työ mihin palata äitiysloman jälkeen. Sinulla ilmeisesti ei tällaista ole, koska olet työtön?

Ja kyllä, arvostan kotiäitejä (itsekin tällä hetkellä sellainen), mutta en idiootteja.

Miks vanhoja äitejä arvostellaan? Eikö se ole parempi myöhään kuin ei silloinkaan? Ja muistakaa nyt kaikki teiniäidit että 4-kymppiset on jo ohittanut teidän iän eli tietävät tasan tarkaan teidän ajatusmaailman ja -maiseman. Nuorilla taas ei ole vielä aavistustakaan siitä mitä on olla 40 ja mitä tuleman pitää. Joten vähän repektii. Nuorilla tuskin on mitään sellaista uutta ajatusta päässä mitä se 4-kymppinen ei olis ajatellu jo 20 vuotta sitten.
Sitäpaetsi en usko että yksikään vanha äiti ajattelisi että olis pitänyt tehä tää mukelo aikaisemmin. Ajattelee vaan että nyt on hyvä kun se lapsi on siinä. Korkeintaan miettii että tekeekö toisen tai kolmannen jne. Mitä hyötyy olis miettii mitä olis pitäny tehdä 20 vuotta sitten? En ymmärrä?

Yhteistyössä