Sisko sano aika ilkeesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ap";24666895]Ehkä on fiksu mutta vittumainen kans. Mä oon mieluummin hyvä ihminen enkä fiksu ja paskamainen.[/QUOTE]

Sori, mutta kovin saa viesteistäsi toisenlaisen kuvan susta. Ainakin agressiivisuutta löytyy.

Siskosi mielestä elämässä on muutakin kuin lapset. Ei siinä ole mitään ilkeää, jos hän aikoo tehdä muita asioita ennen kuin hankkii lapsia.

Mutta jos olet nyt satavarma siitä, että hän on kateellinen sinusta, sinun lapsestasi ja miehesi tuloista, niin onneksi sinä olet paljon parempi ihminen. Et varmasti ole sitten yhtään kateellinen siskollesi, kun hän ja miehensä tienaavat valmistuttuaan ja tuhlaavat rahojaan matkusteluun, isoon taloon, hienoon autoon esim. Etkä ole kateellinen sittenkään, kun he saavat lapsia ja elävät onnellisesti yhdessä.

Itseäni kyllä ärsyttää ihmiset, jotka kyselevät "koskas lapsia alkaa tulemaan?". Vastaisisin huomattavasti ilkeämmin kuin siskosi. >:)

Noin yleisestikin on jo typerää kysyä keneltäkään, että koska aikovat TEHDÄ lapsia. Oma ajatukseni on se, että lapset tulee kun tulevat, ei niitä vartavasten tekemään aleta. Jokainen tietenkin tekee omat ratkaisunsa jo siitä vain tekemään sitten lapsia kun sen aika on.
Itseltäni kun kysyttiin koska ollaan ajateltu tehdä lapsia, vastasin yleensä vain "en ole ajatellut asiaa" tms. Vaikka oikeasti ihan teinistä lähtien olen ollut varma siitä, että haluan lapsia.

Ihan hyvä provo, missä yritetään jälleen tuoda esiin huonoa kuvaa nuorista vanhemmista. :) Luultavasti tekstin takana joku lähemmäs keski-ikää oleva nainen, joka ei jostain syystä voi sietää nuoria äitejä tai vastaavasti hakee hyväksyntää omille päätöksilleen opiskella ensin ja hankkia lapset sitten. Alkoiko mahdollisesti harmittaa ettet tehnytkään lapsia nuorena? :)

hah hah ai että opiskelusta on vaa hyötyy. No kerroppas se mun kaverin veljelle joka luki ittensä maisteriksi ja on ny työtön. Sano viel että jos ei saa töit menee lukee lisää. Ei paljo oo hyötyä. Ja mua ärsyttää se että koulut on ilmasii ja me maksetaan veroissa se että noi vaan lusmuilee siellä koulussa.

Mä näin mun siskon lukujärjestyksen joskus. Siel oli 16 tuntii koko viikolle! Ja tää ei oo paksaa ja ei se oo sen enempää ollu muuteskaa.

Mummielestä on parempi että tekee jotain hyödyllistä oikeeta työtä niinkuin mun mies tai sitten kasvattaa lapsia. ja kuka sano et mä en oo ollu töissä? Kyllä oon ollut ja meen taas joskus.

[QUOTE="ap";24666920]Mä VITTU MEE MIHINKÄÄN KOULUUN ku oon raskaana. Että voi olla tyhmää säkkia täällä.[/QUOTE]

eikä siskosi hankkiudu raskaaksi koska on vielä koulussa.. missä se ongelma on??
vaikuttais siltä ettet oo ihan täysin tyytyväinen omaan ratkaisuusi.

[QUOTE="ap";24666920]Mä VITTU MEE MIHINKÄÄN KOULUUN ku oon raskaana. Että voi olla tyhmää säkkia täällä.[/QUOTE]

raskaanakin voi opiskella vai vaikuttaako se vauva siellä mahassa aivojen toimintaan. toiset käy töissäkin ihan loppuun asti.

[QUOTE="ap";24666973]
Mä näin mun siskon lukujärjestyksen joskus. Siel oli 16 tuntii koko viikolle! Ja tää ei oo paksaa ja ei se oo sen enempää ollu muuteskaa.

[/QUOTE]

Missäköhän siskosi opiskelee? Jos olisit vähääkään opiskellut kolmannen asteen opintoja tietäisit, että pieni osa opinnoista on luennoilla istumista :D Aika paljon saa lukea, tehdä harkkatöitä ihan lukujärjestyksen ulkopuolella, ja erilaisia labraharkkoja voi tulla lukujärjestyksen täytteeksi, aina niille luennoillekaan ei pääse.

• Tykkää
Reactions: aspartaami
Öö ja sen myönnän et ehkä ois voinu jättää sen lapsikysymyksen välii. Mut kyl mä omilt frendeiltiki kyselen ihan luonnollisesti tommosii ku tiedän et ne yrittää. Ja mä aattelin et noikin saattais vaikka yrittää ku kerran muutti isompaa kämppään. Isä makso takuuvuokrat.

Ilkee se oli ja sillä sipuli ja on aina ollu mutta mä en alennus samaa

[QUOTE="ap";24666973]hah hah ai että opiskelusta on vaa hyötyy. No kerroppas se mun kaverin veljelle joka luki ittensä maisteriksi ja on ny työtön. Sano viel että jos ei saa töit menee lukee lisää. Ei paljo oo hyötyä. Ja mua ärsyttää se että koulut on ilmasii ja me maksetaan veroissa se että noi vaan lusmuilee siellä koulussa.

Mummielestä on parempi että tekee jotain hyödyllistä oikeeta työtä niinkuin mun mies tai sitten kasvattaa lapsia. ja kuka sano et mä en oo ollu töissä? Kyllä oon ollut ja meen taas joskus.[/QUOTE]

edelleen.. siskos on tehny oman ratkaisunsa ja nähny hyväksi opiskella.. mitäs sitten? mitä ilkeää on siinä että sanoo ettei vielä halua lapsia??

[QUOTE="ap";24666973]hah hah ai että opiskelusta on vaa hyötyy. No kerroppas se mun kaverin veljelle joka luki ittensä maisteriksi ja on ny työtön. Sano viel että jos ei saa töit menee lukee lisää. Ei paljo oo hyötyä. Ja mua ärsyttää se että koulut on ilmasii ja me maksetaan veroissa se että noi vaan lusmuilee siellä koulussa.

Mummielestä on parempi että tekee jotain hyödyllistä oikeeta työtä niinkuin mun mies tai sitten kasvattaa lapsia. ja kuka sano et mä en oo ollu töissä? Kyllä oon ollut ja meen taas joskus.[/QUOTE]

Noh, maksetaan niistä veroista myös sun lastesi koulut, peruskoulutkin, jos et heitä pidemmälle kannusta opiskelemaan, puhumattakaan terveydenhuollon palveluista, joita käytät lastesi kanssa...yms yms.

Jos tuo opiskelemattomuus on teille paras ratkaisu, niin hyvä sitten niin. Mutta ei myöskään muita voi tuomita heidän valinnoistaan. Varsinkaan kun ovat vielä perustellusti hyviä valintoja.

just ja opiskellessa ei saa " hyödyllistä oikeaa työtä " olet hauska!

Semi teini-meininki yleistää kaikki opiskelu hyödyttömäks ja turhaks. :)

Eräs ystäväni valmistuu kans kohta fil. maisteriksi ja työttömyys ko alalle on aikalailla varmati edessä. Ei hän ole koskaa odottanutkaan valmistuvansa ammattiin tuosta opiskelusta, mutta tekee samalla töitä ja valmistumisen jälkeen voi jäädä vakkarityöhön nykyiseen työhänsä.

Itse teet lapsia työn ohessa, miten se eroaa "hyödyllisyydestä" siinä, että joku toinen opiskelee "jotain turhaa"?????

• Tykkää
Reactions: cc
Voi, voi kun pienellä äitylillä on pinna tiukassa. Koita nyt pärjätä ittes kanssa, ihan lastenkin takii.
Jos oot noin kade siskolles niin järjestä oma elämäsi niin hyvin ettei tarvii olla kade. Turhaan sä siskolles vihottelet. Ihan itse teet omat päätökses. Äläkä arvostele muiden päätöksiä.
Sitäpaetsi jos et tiennyt niin on todella epäkohteliasta tiedustella aikooko joku tehä lapsia vai ei. Ajattele jos ovat yrittäneet pitkään eikä ole tärpännyt, mitä tuskaa se tuottaa kun kaikki kyselee, vielä oma sisko ja raskaana. Hyi sua, ilkee oot!!

[QUOTE="tii-";24666992]Missäköhän siskosi opiskelee? Jos olisit vähääkään opiskellut kolmannen asteen opintoja tietäisit, että pieni osa opinnoista on luennoilla istumista :D Aika paljon saa lukea, tehdä harkkatöitä ihan lukujärjestyksen ulkopuolella, ja erilaisia labraharkkoja voi tulla lukujärjestyksen täytteeksi, aina niille luennoillekaan ei pääse.[/QUOTE]

höpöhöpö se tommosia paljoo tee. Mitään labrajuttua päinkää oo sen opiskelu. Se on vaan ne tunnit missä käy ja sitte jotain kirjottelee. Eikä se mitään kyl lue. Siis koulujuttuja. Ja viikonloput menee aika bailatessa. Aina se kertoo jotai, että oli kavereit käymäs ja sitten baariin tms... ihmettelen et millä rahalla.

Mä oon käyny baaris viimeisen 7 vuoden aikana ehkä kerran kuus. Ja tos on mukana kaikki muutkin illanvietot esim. muitten häät ja polttarit ja näin. Ja raskaana en juonu yhtään enkä polttanu.

[QUOTE="ap";24666994]Öö ja sen myönnän et ehkä ois voinu jättää sen lapsikysymyksen välii. Mut kyl mä omilt frendeiltiki kyselen ihan luonnollisesti tommosii ku tiedän et ne yrittää. Ja mä aattelin et noikin saattais vaikka yrittää ku kerran muutti isompaa kämppään. Isä makso takuuvuokrat.

Ilkee se oli ja sillä sipuli ja on aina ollu mutta mä en alennus samaa[/QUOTE]

paitsi haukkumaan siskoasi kaksplussan- palstalla:laugh:

"Ja mua ärsyttää se että koulut on ilmasii ja me maksetaan veroissa se että noi vaan lusmuilee siellä koulussa."
Milläs rahoilla sinä siellä kotona lusmuilet? Ihanko vain miehen tuloilla? :whistle:
Ja eiköhän ne opiskelijatkin jossain vaiheessa mitä toden näköisimmin oman kortensa kanna sinne verokirstuun

[QUOTE="ap";24667020]höpöhöpö se tommosia paljoo tee. Mitään labrajuttua päinkää oo sen opiskelu. Se on vaan ne tunnit missä käy ja sitte jotain kirjottelee. Eikä se mitään kyl lue. Siis koulujuttuja. Ja viikonloput menee aika bailatessa. Aina se kertoo jotai, että oli kavereit käymäs ja sitten baariin tms... ihmettelen et millä rahalla.

Mä oon käyny baaris viimeisen 7 vuoden aikana ehkä kerran kuus. Ja tos on mukana kaikki muutkin illanvietot esim. muitten häät ja polttarit ja näin. Ja raskaana en juonu yhtään enkä polttanu.[/QUOTE]

olet niin kateellenen:kieh:

• Tykkää
Reactions: cc
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24667031:
"Ja mua ärsyttää se että koulut on ilmasii ja me maksetaan veroissa se että noi vaan lusmuilee siellä koulussa."
Milläs rahoilla sinä siellä kotona lusmuilet? Ihanko vain miehen tuloilla? :whistle:
Ja eiköhän ne opiskelijatkin jossain vaiheessa mitä toden näköisimmin oman kortensa kanna sinne verokirstuun

Mä kasvatan lapsia ja oon ollu töissä. Nyt just oon työtön ja aion ollakki toho lapsen syntymää saakka. Sit varmaan teen vielä toisen lapsen miehen kaa ja sitten meen töihin ku se on 3v.

Ihan turha mua on haukkuu semmoseksi teiniäidiks joka on vaan kotona. oon tehny töitä. Kesäl olin vielä töissä ja tein ylitöitäkin välil. Nyt oon ansiosidonnaisel ja se on ite maksettu siis.

Enemmän mää oon elämässä töitä tehny ku mun sisko ja lapset siihe päälle ni voi vaa miettii ennenku sanoo mitään tyhmää...

Voi apua, miten ihmiset jaksaa tarttua näihin provoihin? Yleensä tämmöisiin tarttuvat vain ne joihin "kalikka kalahtaa". Eli joko täällä on harvinaisen kiukkuista tai tylsistynyttä porukkaa tai vastaavasti katkeria nelikymppisiä, jotka olisivat halunneet tehdä lapsensa aikaisemmin.

"
Mä oon käyny baaris viimeisen 7 vuoden aikana ehkä kerran kuus. Ja tos on mukana kaikki muutkin illanvietot esim. muitten häät ja polttarit ja näin. Ja raskaana en juonu yhtään enkä polttanu."

Miten tämä liittyy mitenkään mihinkään???

Yhteistyössä