Siskoni ei ole vieläkään pyytänyt anteeksi sitä, että painosti minua aborttiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sanoi monesti, että sun on tehtävä abortti yms.

Minulla oli jo aika aborttiin, mutta peruin sen. Tajusin, että tässä asiassa en voi kuunnella muita kuin itseäni. Ja päätin jatkaa raskautta.

Tajusin muutenkin, että olen aika vahvasti aborttia vastaan. Varsinkin omalla kohdallani.

Välillä ärsyttää kun sisko viettää aikaa lapseni kanssa, varmasti miettimättä että tuon lapsen hän halusi kuolevan.

[QUOTE="Sini";28303036]Oletko sanonut siskollesi, että haluat häneltä anteeksipyynnön? Tuskin hän mikään ajatustenlukija on. Ei ole varmaan ajatellut koko asiaa.[/QUOTE]

No en tietenkään kalastele anteeksipyyntöjä. Kyllä se pitää lähteä ihan omasta halusta ja ajatuksesta.

[QUOTE="vieras";28303034]ties mitä siskosi keksii tehdä[/QUOTE]

Mitähän se muka keksisi? Ei ainakaan mitään rikollista. Vaikka ei ehkä tosiaan mikään välkyin tyyppi ole.

Mitä merkitystä? Äitinikin yritti painostaa minua aborttiin aikoinaan, nykyään rakastaa tyttöäni suunnattomasti mutta anteeksi ei ole koskaan pyytänyt.

Enemmän vihainen olen tuntemattomalle, koulun terveydenhoitajalle, joka käytti tunnin haukkumalla minua raskaustestin jälkeen kun en aborttia halunnut tehdä.

Mitä hullutusta taas? Eihän sisko ole viemässä syntynyttä lasta saunan taa. En tiedä täältäpäin maailmaa ketään, jonka mielestä jälkiabortti olisi ok, jos ei muutamaa solvaajaa uskota.

Ja aloittajan näkemyskin on hiukan yksisilmäinen. Jos abortti oli siskon mielestä ainoa järkiratkaisu, hän on venynyt jo melkoisesti kun haluaa olla lapsen kanssa tekemisissä eikä yrmistele, että hoida itte kun kerran päätit toisen tänne järjestääkki. Ehkä painostusta voi pyydättää anteeksi, kunhan ei laita toista pyytelemään anteeksi sitä, että hän oli eri mieltä.

Oletko itse pyytänyt lapseltasi anteeksi sitä että olit lähellä abortoida hänet?

Ihmiset toimivat aina kunkin hetken parhaan tietämyksen mukaan, siskosi oletettavasti ajatteli silloin sinun parastasi.

• Tykkää
Reactions: Porho
[QUOTE="alkup.";28303230]Oletko sinä pyytänyt anteeksi sanoinkuvaamatonta tyhmyyttäsi?[/QUOTE]

En kyllä ainakaan itse nähnyt Heineekenin kommentissa mitään tyhmää. Sinä taidat nyt olla vaan herkkä ja ehkä hormonihuuruinenkin.

Mitä järkeä edes muistella katkerana jotain vanhoja sanomisia ja oikein hautoa niitä. Nyt on nyt! :)

[QUOTE="Minä vain";28303254]En kyllä ainakaan itse nähnyt Heineekenin kommentissa mitään tyhmää. Sinä taidat nyt olla vaan herkkä ja ehkä hormonihuuruinenkin.

Mitä järkeä edes muistella katkerana jotain vanhoja sanomisia ja oikein hautoa niitä. Nyt on nyt! :)[/QUOTE]

Siis jos oikeasti olette sitä mieltä, että minun pitäisi mennä lapseltani pyytämään anteeksi, että olin lähellä abortoida hänet, niin käsi pystyyn.

Viestissäni en kirjoittanut, että olin lähellä abortoida hänet. Siskoni painostuksen vuoksi varasin aborttiajan. Kuitenkaan en tosissani ajatellut edes mennä sairaalaan. Sairaala oli toisessa kaupungissa ja en edes ottanut selville millä kulkupelillä olisin sinne mennyt. Joten oliko miten lähellä tuo abortointi, miettikää nyt sitä.

[QUOTE="alkup.";28303276]Siis jos oikeasti olette sitä mieltä, että minun pitäisi mennä lapseltani pyytämään anteeksi, että olin lähellä abortoida hänet, niin käsi pystyyn.

Viestissäni en kirjoittanut, että olin lähellä abortoida hänet. Siskoni painostuksen vuoksi varasin aborttiajan. Kuitenkaan en tosissani ajatellut edes mennä sairaalaan. Sairaala oli toisessa kaupungissa ja en edes ottanut selville millä kulkupelillä olisin sinne mennyt. Joten oliko miten lähellä tuo abortointi, miettikää nyt sitä.[/QUOTE]

No mikä tarve sinun siskosi sitten on pyytää anteeksi, kun aborttia ei ollut edes tulossa? Unohda koko juttu, tuo on ihan silkkaa anteeksipyynnön lypsämistä, kun tuota vatvot. Sisaresi ei varmastikaan tunne tehneensä väärin.

Mitä jos kertoisit siskolle, että "minua loukkasi silloin se, kun halusit mun ottavan abortin". Näkisit mitä sisko vastaa. Ja sitten voit kertoa, että tosi kiva, että hän on nyt mukana lapsen ja sun elämässä.

[QUOTE="vieras";28303262]Mitkä olivat ne syyt miksi siskosi oli sitä mieltä että abortti pitäisi tehdä?[/QUOTE]

Olen melko varma, että halusi minun toistavan hänen virheensä. Hänelle on tehty abortti.

[QUOTE="vieras";28303288]No mikä tarve sinun siskosi sitten on pyytää anteeksi, kun aborttia ei ollut edes tulossa? Unohda koko juttu, tuo on ihan silkkaa anteeksipyynnön lypsämistä, kun tuota vatvot. Sisaresi ei varmastikaan tunne tehneensä väärin.[/QUOTE]

Ei varmasti tunnekaan. Tyypillistä hänelle. Minusta tuollainen on kauheaa, tuo on isoin asia naisen elämässä, odottaa ja saada lapsi. Ja sitten joku kuvittelee, että voi noin isoon päätökseen sekaantua. SAirasta.

[QUOTE="alkup.";28303276]Siis jos oikeasti olette sitä mieltä, että minun pitäisi mennä lapseltani pyytämään anteeksi, että olin lähellä abortoida hänet, niin käsi pystyyn.

Viestissäni en kirjoittanut, että olin lähellä abortoida hänet. Siskoni painostuksen vuoksi varasin aborttiajan. Kuitenkaan en tosissani ajatellut edes mennä sairaalaan. Sairaala oli toisessa kaupungissa ja en edes ottanut selville millä kulkupelillä olisin sinne mennyt. Joten oliko miten lähellä tuo abortointi, miettikää nyt sitä.[/QUOTE]

Kyllä, jos siskosi pitää pyytää anteeksi niin myös sun. Aborttiajan varaaminen on todellakin jo helvetin lähellä sitä abortin tekemistä. Lisäksi siskosi ei ole lapsesi äiti, sinä olet joten sinä olet se ainoa joka olisi voinut päättää abortista. Jos siis syyllistää haluat niin katso peiliin

En mä ymmärrä, miksi siskosi pitäisi anteeksi pyytää. Jos sä olet kertonut hänelle raskaudestasi ja hän on sanonut mielipiteekseen, että sun kannattaisi tehdä abortti, niin miksi hänen pitäisi sitä jälkikäteen anteeksi pyytää?

[QUOTE="vieras";28303303]Mitä jos kertoisit siskolle, että "minua loukkasi silloin se, kun halusit mun ottavan abortin". Näkisit mitä sisko vastaa. Ja sitten voit kertoa, että tosi kiva, että hän on nyt mukana lapsen ja sun elämässä.[/QUOTE]

Minä joskus tuosta mainitsin, mutta eipä sanonut mitään. En ikinä sanoisi noin, että kiva kun olet lapseni elämässä vaikka olitkin sitä mieltä, että abortti olisi paras ratkaisu.

En jaksa mitään tekopyhyyttä.

Kyllä, jos siskosi pitää pyytää anteeksi niin myös sun. Aborttiajan varaaminen on todellakin jo helvetin lähellä sitä abortin tekemistä. Lisäksi siskosi ei ole lapsesi äiti, sinä olet joten sinä olet se ainoa joka olisi voinut päättää abortista. Jos siis syyllistää haluat niin katso peiliin

Olet luultavasti typerin ihminen kenen kanssa olen käynyt keskustelua. Miksi helvetissä sanoisin jotain tuollaista lapselleni? Hän oli toivottu ja jo raskauden alussa rakastettu. Enkä koskaan haluaisi hänen ajattelevan, että hän oli jotain muuta.

[QUOTE="alkup.";28303338]Olet luultavasti typerin ihminen kenen kanssa olen käynyt keskustelua. Miksi helvetissä sanoisin jotain tuollaista lapselleni? Hän oli toivottu ja jo raskauden alussa rakastettu. Enkä koskaan haluaisi hänen ajattelevan, että hän oli jotain muuta.[/QUOTE]

Miksi olet noin hyökkäävä? Sinulle ei luultavasti voi ylipäätään sanoa mielipidettä asioista, kun jo tuntemattomillekin alat pauhata.

Yhteistyössä